S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Karakter historie

3 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Karakter historie Empty Karakter historie Tirs 7 Jan 2014 - 21:23

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Mine tanker og karakter-koncept og forhistorie


Gwenlann Scurr: Uægte søn af kongens bror

Gwenlann er uægte søn af kongens bror Gwen, der egentlig var den ældste bror og arving til tronen.
Kongens bror mødte pigen da han og kongen var unge prinser i en kampagne i norden.
Broderen og pigen hygger en hel del under kampagnen, og pigen bliver gravid.
Kongens bror, og den retmæssige arving til tronen dør i det afgørende slag i kampagnen.

Kongen tager hjem, og krones et par år efter, da hans far dør, og hans bror ligeledes er borte.
4 år efter slaget, opsøges kongen på 'kongens dag' af en kvinde med en lille dreng.
Kvinder hævder at være den pige der var sammen med Gwenn, og at drengen er hans.
Drengens navn er Gwenlann Scurr.
Kongen genkender navnet fra samtaler med sin bror, der altid har ville navnegive en fremtidig søn således.
('Gwenn' er kongens brors navn, og 'Lann' betyder løv)
Drengen ligner til forveksling den afdøde bror som dreng.
Kvinden der er syg, trygler kongen om at tage sig af drengen.
Kongen der ser sin bror i den lille dreng, kan ikke andet end at acceptere.
Dagen efter dør kvinden.

Ligheden med kongens afdøde bror, samt Gwenlann's milde facon og gode relation til kongens ældste søn , gør at kongen lader Gwenlann opvokse i kongsgården i tæt kontakt med hans familie.
Kongen har allerede to sønner, Conn der er på alder med Gwenlann og den lidt ældre Brann.
Kongen er voldsomt glad for Gwenlann, og har meget lyst til officielt at gøre ham til en del af familien.
Han er dig bange for adelens reaktion, samt de konsekvenser der kan få for præcedens for arv og sønner.
Desuden gør Conn et stort nummer ud af at Gwenlann er en uægte bastard.
Under opvæksten danner Gwenlann venskabsbånd med kongens ældste søn, og de vokser op sammen og nyder godt af hinandens selskab.
Gwenlann, der vokser til en stærk ung mand, fungerer tidligt som en lidt 'ældre bror' og beskytter for den til tider udfarerende og udskejende prins.
Kongen ser store muligheder for Gwenlann, og overlader hans træning til sin Master of Arms / kaptajn, der var en nær ven af kongens afdøde bror.
Gwenlann og Kaptajnen kommer godt ud af det, og kaptajnen er med til at udvikle Gwenlanns fysiske evner yderligere.
I teenageår begynder drengen for alvor at vise talenter indenfor kamp, og særligt sværdet.
Kongen, der ser drengen slægte sin far på ift evner og udseende, opmundtrer og får hans færdigheder yderligere trænet, i samspil med kaptajnen.
Gwenlann viser et stort talent med sværdet, og der er mange der mener at han med tiden vil blive en mester i sværdets kunst.

Kongens yngste søn viser tidligt afsky overfor Gwenlann, og deres forhold er præget af konflikt.
Forholdet er præget af kongens yngste søns nedladende facon overfor Gwenlann, et produkt af:

- Hans frygt for at Gwenlann vil forsøge at tage tronen
- At nogle folk nogengang har troet af Gwenlann var Conn, da Gwenlann ligner kongens familie og er stor og stærk
- Hans midundelse på den ældre bror, en ting han lader gå ud over hans gode ven, der er et nemt og legalt bytte.
- Hans misundelse over Gwenlann's fysiske størrelse og evner i kamp
- Hans misundelse over faderens (kongen) opmærksomhed for Gwenlann, der mere og mere i udseende og facon slægter kongens afdøde bror på.

Forholdet mellem Gwenlann og den yngste kongesøn Conn får et alvorligt knæk i teenageårene da Gwenlann er 15-17 år og Conn et par år yngre.
Imens Kongen og Brann er draget på brudefærd / trolovelsesfølge i et par uger, er tronen overladt til Conn som regent.
Dog med flere trusted advisors til at supervisere ham.
Imens kongen er væk tager konflikten mellem Conn og Gwenlann til, og der veksles hede ord foran alles påhør.
Det ender med at Conn, i sin hidsighed, landsforviser Gwenlann foran hele hoffet
Gwenlann forlader straks hovedstaden med hjælp fra Yngvar.

Da kongen kommer hjem er han meget fortørnet over hændelse, og skoser din yngste søn for hans handling.
Kongen ophævet straks dommen, og sender budbringer ud for at finde Gwenlann.
Trods flere udsendte patruljer og eftersøgninger, lykkedes det ikke for nogen at finde Gwenlann.
Kongen raser efter tabet af Gwenlann, og Conn bebrejdes tabet.

Efter 6-7-8 år hører Yngvar (hvad tænker du Ras ?) under en rejse i de dybe skove/bjerge mod nord, rygter om en mand fra syd der er blevet Warchief for en stamme/klan.
Efter en længere afsøgen af områderne, findes Yngvar frem til Gwenlann.
Gwenlann har været hos klanen/stammen siden han stak af.
Siden han kom er han blevet optaget i stammen, og senere Warchief.
Yngvar får fortalt Gwenlann at Kongen har ledt efter ham siden han forsvandt, og at han skal komme med ham hjem. Gwenlann accepterer og følger med Yngvar hjem.

Gwenlann er meget anderledes mand, end den dreng der forlod hovedstaden.
Efter at have gennemgået manddomsprøverne, og derefter overvundet den siddende høvding, har han modtaget klanens
åndetattoveringer.
Tattoveringerne er stor, og fylder det meste af Gwenlanns krop.

Da Gwenlann kommer hjem er der stor forsoning, og Gwenlann bliver atter 'en del af familien'.
Venskabet med Brann genoptages, og det samme gør fjenskabet med Conn.

Gwenlann er nu blevet endnu dygtigere med sværdet.
Han har overtaget traditionen fra stammerne fra nord, med at kæmpe uden rustning.
Trods dette, er der få der kan måle sig med Gwenlann.

Gwenlann har lovet sin konge at passe på den ældste søn, lige meget hvad.
Denne ed er det vigtigste for Gwenlann.

Gwenlann skylder kongen, og nu hans ældste søn, alt.
Hans allegiance er 100% til den retmæssige arving, der også er hans ven, og på en måde fosterbror.
Gwenlann har alt at tabe hvis tronrageren (der hader ham som pesten) vinder tronen.


/J



Sidst rettet af Janushedemann Tirs 28 Jan 2014 - 17:02, rettet 1 gang

2Karakter historie Empty Sv: Karakter historie Tirs 7 Jan 2014 - 21:36

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

mega sejt!

godt skruet sammen!

3Karakter historie Empty Sv: Karakter historie Tirs 7 Jan 2014 - 21:38

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Tak - jeg synes også det føles rigtigt nu Smile

Så skal jeg bare have gear og point skruet færdig.

/J

4Karakter historie Empty Sv: Karakter historie Man 27 Jan 2014 - 15:30

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Nå,

Jeg er gået i gang med en større revidering af karakteren og hans historie, sammen med Helge.

Det er stadigvæk den samme rolle (Branns beskýtter og ven, søn af kongens bror etc).
Men nu med en lidt anden edge, og uden rustning Smile

/J

5Karakter historie Empty Sv: Karakter historie Tirs 28 Jan 2014 - 17:03

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Nu med lidt ændringer i første post,

Stadigvæk et udkast.

/J

6Karakter historie Empty Sv: Karakter historie Tirs 28 Jan 2014 - 21:37

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg tænker tidspespektivt noget i denn retning:

0-4 år, Gwenlann bor med in mor i en landsby i Tailte Na Rithes nordlige del.

4-15 år, Gwenlann bor med sine fætre, prinserne, efter sin mors død.

15-17 år, Gwenlann bor i et hus i byen, efter konflikt med Prins Conn.

17 år, Gwenlann bliver landsforvist af Conn, der "ruler" ham "slået hjem", mens Brann og Drynn er på Trolovelses følge. hjælpes bort af Yngwaer

17-20 år, Gwenlann bor med "de Vilde fra Nord" og bliver anerkendt som kriger i hans klan.

20-26 år, Gwenlann er Warchief for sin klarn, efter at have møffet den tidligere Warchief i duel, da denne var blevet loco på den ene eller anden måde...

26 år, Gwenlann møder Yngwar, (der nok skal staves Yngwaer), der fortæller ham at det hele beror på en fejltagelse.

26-30 år, Gwenlann er tilbage i kongens tjeneste, har genvundet Branns venskab og "har" hans ryg.

savvy??

7Karakter historie Empty Sv: Karakter historie Tirs 28 Jan 2014 - 21:42

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Fint

8Karakter historie Empty Sv: Karakter historie Tirs 28 Jan 2014 - 21:46

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

så har han nemlig været væk længe nok til at være "vild" uden at være rigtig "vild".

synes det er en meget mere komplex og spændende karakter du har kogt nu, som har meget mere potentiale end den anden... og mulighed for meget mere spil! og aspekter at spille på og med...

9Karakter historie Empty Sv: Karakter historie Tirs 28 Jan 2014 - 21:53

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Ja det synes jeg også. Så mangler vi bare det sidste

10Karakter historie Empty Sv: Karakter historie Tirs 28 Jan 2014 - 21:59

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Lyder cool! er det min Yngvar/Yngwear der omtales? Hvis så er det super cool med mig da det ville give Gwenlann og Yngvar en fin relation.

11Karakter historie Empty Sv: Karakter historie Tirs 28 Jan 2014 - 22:02

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Ok nu fik jeg det med: Yes det er super fint med mig. Passer rigtigt godt i mit kram og forestilling omkring Yngvar.

12Karakter historie Empty Sv: Karakter historie Tirs 28 Jan 2014 - 22:07

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Sorry for mit spam og slet bare poster senere hvis det er. Men så tænker jeg at vi begge kan tale "norse" + at Gwenlann nok også ved at Yngvar er kendt i nogle af de nordiske stammer som helbreder og varselstager.

13Karakter historie Empty Sv: Karakter historie Tirs 28 Jan 2014 - 22:11

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Ja det er jo det - det ku være fint at vi gavde en stærk relation

14Karakter historie Empty Sv: Karakter historie Tirs 28 Jan 2014 - 22:26

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg forestiller mig også at youngwear (hæhæ Smile) er lidt en mentor for Gwenlann, der jo ingen far har, og derfor 'låner'

15Karakter historie Empty Sv: Karakter historie Tirs 28 Jan 2014 - 23:18

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Yes det er cool og "Youngwear" vil gerne være ung med de unge så de kan smide rockerne ud af den gamle borg så han kan få sit værelse igen på plejehjemmet;)

16Karakter historie Empty Sv: Karakter historie Tirs 28 Jan 2014 - 23:19

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Smile rødfront ! Smile
Hvis du er oppe på det, vil Jeg høre helge om lidt fælles historie og en stærkere konneks?

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum