S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

uofficielt point system

2 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1uofficielt point system Empty uofficielt point system Ons 17 Feb 2010 - 14:05

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Hej Gutterne!

blev lige enig med mig selv om at nedskrive mit bud på en uofficielt point system til brug i vores battles.

giver mulighed for at checke ud hvordan enheder har klaret sig, og sammenligninggrundlag og sidst men ikke mindst, en fælles referance ramme.

man bestemmer jo selv hvad man vil måle på og om det er interessant at måle en enheds resultater henholdsvist close-combat eller firepower eller mod infantry eller armour...

kategorierne er altså:

Infantry (deres score udregnes efter formlen: ((Toughness + 2 x Wounds) - Armoursave)
- Light (0 eller under)
- Medium (1-3)
- Heavy (4 eller over)

Armour (Front armour + Side armour + Read armour + 2 x Structure points)
- Light (32 og under)
- Medium (33-36)
- Heavy (37-42)
- Super Heavy (43 eller over)

man kan jo bruge skidtet eller lade være, men alt i alt bestemmer vi jo selv hvad der sker...

tænker det kan være med til at give et billede af hvad der virker og hvad der ikke virker... eller et mere nuanceret billede af om noget lever op til forventningerne.

kan jeg få lidt feed-back på det???

Helge

2uofficielt point system Empty Sv: uofficielt point system Ons 17 Feb 2010 - 14:10

andbruu

andbruu
Captain

Jeg er ikke helt med på hvad det er du vil med dit system. Er det for at lave vores egen udgave af AISL, er det ny værktøjer til mathammer, eller noget helt 3.

3uofficielt point system Empty Sv: uofficielt point system Ons 17 Feb 2010 - 16:11

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

yo!

ideen var for at kunne måle lidt på effektiviteten.... altså hvordan de forskellige enheder klarer sig, så kan man jo se hvad der bedst kan svare sig, og samtidig lave noget statestik. det kan jo være at du så kan se at dine assault terminatorer klarer sig væsentligt ringere end Asbjørns, og hvis det er tydeligt, at du så kan gøre noget ved det...

Egentlig er det for at lave en fælles referance ramme, så vi kan måle mere på hvad der virker og om man udnytter sine enheder ordentligt i forhold til point cost osv...

men mener selvfølgeligt det skal være fuldstændigt optional, men at det kan være et ok værktøj til at anskue en hær med/gennem

tænkte at der måske også skal være difference mellem (armament destroyed og immobilised) og (wrecked og exploded)

4uofficielt point system Empty Sv: uofficielt point system Ons 17 Feb 2010 - 17:16

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

læste lige min egen post igennem igen, og det er måske ikke helt klart, at det gælder om at tælle kill-points, for sine egne enheder...

men altså: det er Kill-Points.

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum