S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

templates

+3
Janushedemann
princelarming
Helge
7 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Go down  Besked [Side 6 af 6]

126templates - Page 6 Empty Sv: templates Fre 7 Jan 2011 - 14:14

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Helge skrev:"det vi allesammen ved, men som vi ikke skriver ned, fordi vi allesammen ved det"

Hvorfor er Wealth og Status ikke med i disse ting?? Dem har ALLE adelsmænd også...

@Razz...

Jeg taler ikke om at slå terninger hver morgen, men at tillægge de fordele en værdi som passer overens med deres værdi i spillet... En fjern slægtning som aldring tager telefonen når du ringer er en mindre vigtig Contact end Tante Oda med kattene, som ikke laver andet end at tage telefonen (selv når den ikke ringer...)

Jeg snakket ikke om at vi skal lade være med at bruge GURPS, men mener derimod at vi skal bruge det hele, og ikke bare det der virker bekvemt... (i hvert fald indholdet af grundsættets to bøger...) Men det er ikke mit call, heldigvis/desværre ;-)

127templates - Page 6 Empty Sv: templates Fre 7 Jan 2011 - 14:49

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Ja men det her ender med at blive udemærket! jeg er nu enig med rune og jer andre hvis jeg ikke hele tiden har været det. Fedt med de templates det giver noget klangbund for os alle. Nu mangler vi bare at diskutere færdigt hvor mange point vi skal have og hvad vi skal betale for.

Her holder jeg umiddelbart med bimse alt eller intet!, og helst intet så vi kan bygge netto karaktere for de samme point, istedet for den differentierede metode. Som bimse skriver kan man jo godt selv betale for at ændre sin template. Så krølle er status 3 og wealth 3, fra start, + en masse shit, lad os antage han ikke betaler for. Krølle vil gerne være ekstra rig så han spendere 20p på at opgradere til filthy. Nu har krølle 130p tilbage..Hermed mener jeg at vi ikke selv har bestemt vores karakteres startende sociale position + klangbundstemplate så den er helges omgang.

Jeg kan godt se Krølles og Helges pointe om at det er fedt at få lov at bruge karakter point på staus og wealth, men Asbjørn har ret i at hvis man først har revet status og wealth ned af hyldlerne vælter resten af lortet også med ellers bliver det utroværdigt.

Så kan det da godt være vi skal ned til 125 p som rune snakkede om

128templates - Page 6 Empty Sv: templates Fre 7 Jan 2011 - 15:03

Rune

Rune
Founder

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår nogen af jer... Smile

Vi har nu et antal point alt efter hvad vi vælger at starte som. For de point skal vi købe en template alt efter hvad vi starter som. Herefter kan vi selv bygge oven på (måske endda trække fra) denne template, alt efter hvad vi ønsker at bygge med vores point.

Det virker meget simpelt og ligetil.

Er der noget at diskutere længere, så forstår jeg det ikke Smile

Og pga. Helges sublime math skills, så passede mine point præcis.

http://splatcup.goalsoccer.net

129templates - Page 6 Empty Sv: templates Fre 7 Jan 2011 - 15:13

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

og pga. helges sublime Meth skills er der diskussion om hvorvidt de burde det.

Jeg er enig med Helge og dig men det er der vist nogen andre som ikke helt er.

Jeg synes min karakter er blevet ganske fin efterhånden - det eneste jeg mangler er en indrømmelse af at der kun er 12 skills i smooth operator, men det er nok lige rigeligt at håbe på.

Hvad med jer andre er i meget kede af hvad jeres karakterer kan og ikke kan. Det er vel ikke så underligt at man ikke både kan være en mægtig sværdkæmper og en fantastisk politiker. Begge dele er noget der ud over tid kræver en smule talent så det giver vel god mening at alle ikke kan være lige gode til det hele og derfor bliver lidt ensidige.

130templates - Page 6 Empty Sv: templates Fre 7 Jan 2011 - 15:40

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

fuck you!... time will tell on that smooth operator... (Loki, Angel of Death)

i forhold til status/wealth så er det dele af pakken der har direkte indflydelse på jeres karakterers magt/rigdom/udstyr...

man kunne lave templaterne om til: Member of Noble House (Noble templaten minus status og wealth).

jeg giver gerne templatene, men synes det der alt eller intet er noget fis.

betal jeres status og wealth, resten er freebees

131templates - Page 6 Empty Sv: templates Fre 7 Jan 2011 - 18:29

princelarming

princelarming
Barbar Barber

magt = indflydelse = contacts/allies?

Bimse forvirret?

132templates - Page 6 Empty Sv: templates Fre 7 Jan 2011 - 19:12

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Nu må i simpelthen styre jeres gurps pedanteri - er der ikke snart nogen, der starter en pedantisk diskussion om 40k?.... eller subsidiært - efterløn? bom

hehehe

VH Rullen som sneg sig ind.

133templates - Page 6 Empty Sv: templates Fre 7 Jan 2011 - 19:17

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

bare lige med spidsen. Jeg tror der er nogen der er misundelig

134templates - Page 6 Empty Sv: templates Fre 7 Jan 2011 - 19:17

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

yeah, hvis ikke ordet direkte var der havde du fuldstændig ret asbjørn...

Magt og indflydelse = allies og contacts

direkte magt og indflydelse = wealth og status


@gakke:
nu er der jo ikke så meget at diskutere... vi skal ikke spille 40k før engang hvor nogen for taget sig sammen til at finde et sted vi kan holde obnox... så der kan jo gå år...

135templates - Page 6 Empty Sv: templates Lør 8 Jan 2011 - 3:24

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Så havde man lige været væk fra tråden et stykke tid, og så var der kommet 1000 nye indlæg.

Jeg har vist kun én enkelt kommentar at sige mere i den her sammenhæng:

Jeg betaler for mit Status og Wealth og bygger min karakter som jeg hele tiden har tænkt mig for mine fine 150p.
Derefter vil jeg glæde mig over at jeg har et overblik i hvilke ting der spiller ind på min companion karakter, idet de nu er fint nedskrevne.

Jeg er blevet utroligt glad for min karakter, og jeg synes det er lykkedes mig at bygge ham fint for de point der er tilrådighed.

Til slut vil jeg sige at jeg glæder mig meget til at komme i gang med at spille Smile

/J

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 6 af 6]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Lignende emner

-

» Astronaut templates

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum