S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

templates

+3
Janushedemann
princelarming
Helge
7 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Go down  Besked [Side 3 af 6]

51templates - Page 3 Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 23:20

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

der står det er et GM call, hvorvidt wealth og status skal hænge sammen, men det skal det selvfølgelig. derfor de givne minimums krav til jeres karakterer. Krølle må gerne være rig også mega meget rig, men det er vigtigt at huske på at det er en 25 points forskel på filthy rich og multimillionaire... krølle kunne i forvejen købe alt hvad han ville med filthy, men der kom lige 25 point extra ud af vinduet der...

i forhold til status så har du vel ikke betalt for den? altså i dyr mønt, for man får 2 lvls status for at være mega rig, så jeg håber da ikke du har betalt for mere end 2...

52templates - Page 3 Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 23:22

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Måske Smile

Men den nylige finans(point)krise har gjort din hjælpende hånd mere direkte og mindre advisorel, så jeg kan ku sige:

The king is dead - long live the king!
The king is dead - long live the king! Strange, he had a blue tongue just like the last one who died..
The king is dead - long live the king! Strange, he had a blue tongue just like the last one who died..
The king is dead - long live the king! Strange, he had a blue tongue just like the last one who died..
The king is dead - long live the king! Strange, he had a blue tongue just like the last one who died..
The king is dead - long live the king! Strange, he had a blue tongue just like the last one who died..
The king is dead - long live the king! Strange, he had a blue tongue just like the last one who died..
The king is dead - long live the king! Strange, he had a blue tongue just like the last one who died..

/J

53templates - Page 3 Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 23:30

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg ved ikke om jeg synes det er 25 point ud af vinduet, men det er måske rigtig nok - tror måske også lidt at det er tanken om de alt for mange penge der er løbet af med mig. Det kan være det kommer op og vende ved næste møde med min karakter.

Men laver vi samme regnestykke som før så koster det mig stadig 60.000 at leve mens jeg så kun ville få 80.000 i løn og kun 6.000 i independent income. Det er jo nærmest ingenting - det er i hvert fald ikke nogen fægtemester man har råd til som hireling - men så kunne jeg måske lære at fægte selv.

Desuden får man kun 1 status for Filthy Rich så det er kun 20 point jeg smider for hundene Razz

54templates - Page 3 Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 23:34

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Kast så de penge i grams!

Det er fedt at være rig, men der er federe at være endnu rigere!
Og bare rolig, skal nok stikke folk i dunken for dig Smile

/J

55templates - Page 3 Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 23:41

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg sad lige og kiggede på det. Jeg kommer jo alligevel ikke til at kunne slås for 20 point, så jeg ville alligevel bare bruge dem på mere charisma og bedre udseende - Jeg satser i stedet på at de mange penge kan åbne dørene - det er federe - det er også de feel jeg har vænnet mig til med karakteren.

56templates - Page 3 Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 23:43

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Good boy Smile

Sådan skal det være, mere guld pog grønne skove Smile

Alt det du så ikke bruger på shit om måneden sparer du jo op Smile
Der skal regnes du hehe hehe

/J

57templates - Page 3 Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 23:46

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

det bestemmer du selv... jeg tror godtnok at du ville kunne lære at slås lidt for de 20 point... du behøver jo ikke mere end 12 i sværd og skjold for at kunne hamle op med en almindelig men-at-arms... det ville give ok mening. på den anden side set er du bare rig, men som Rass siger, det er lidt ude af proportioner... du har flere penge til dig selv end hele din familie til sammen, og med familie mener jeg her hele Aringil huset til sammen...

58templates - Page 3 Empty Sv: templates Ons 5 Jan 2011 - 23:48

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Ahh mon dog Helge Smile Nok ikke hele huset til sammen Smile

Synes det er cool med alle de penge, men på den anden side skal du også huske på at du skal være dygtig til en masse hof show Krølle, det er jo ligesom dig der skal kunne det hele
Og måske lidt slåsse show..

/J

59templates - Page 3 Empty Sv: templates Tors 6 Jan 2011 - 0:00

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Husk Krølle at status 4 medfører at du har en borg/len eller lignene og er en af de 7? Arangil lords. Derfor kan du jo godt bo på et mansion inde i byen og være stinkende rig.

60templates - Page 3 Empty Sv: templates Tors 6 Jan 2011 - 0:03

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

R-kølle skrev:Skill Liste
Wild skill (Classical Education) (Administration, Accounting, Diplomacy, Economics, Finance, Heraldry, History (Arvandor), Law, Litterature, Mathematics, Theology)
Acting
Administration
Area knowledge (capital)
Carousing
Connoisseur (litterature)
Current Affairs (Politics, People)
Diplomacy
Fast-Talk
Gambling
Heraldry
Intelligence analysis
Intimidation
Leadership
Litterature
Politics
Propaganda
Public Speaking
Savior Faire (High Society)
Sex Appeal
Singing
Speed Reading

Med undtagelse af dem der kører på HT har jeg mellem 13 og 17 i de her skills - det skulle vi nok kunne få noget godt ud af.

Men er villig til at se nærmere på pengene hvis i mener det. Du skal dog være opmærksom på at hvis greven er status 5 - som jeg mener at kunne huske at han er skal han være multimillionaire for at kunne betale sin cost of living (på 600.000)! Det jeg bare vil sige er at jeg er ikke rigere en huset - men vi er da helt sikkert nogen af de rige slægtninge.

Jeg bor på nul vindomsust borg - jeg bor i et fint palæ inde i hovedstaden med fine tæpper og varme i gulvene (fordi jeg kan) - jeg har en forpagter* til at tage sig af borgen!

*måske er det vist nok en bror jeg har til at tage sig af borgen.

61templates - Page 3 Empty Sv: templates Tors 6 Jan 2011 - 0:09

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Nemlig. Systemet er bygget til at wealth og status følges ad. Status 5 = wealth 5(multi 1) så kan man betale sine omkostninger og skrabe en lille profit sammen. Jeg synes det er cool at man kan være 1 over eller under da det bare skaber noget spil og historie. Med hensyn til borgen og din bror afhænger din staus 4, såvidt jeg har forstået, om hvorvidt du er storebror altså den ældste eller lillebror.

62templates - Page 3 Empty Sv: templates Tors 6 Jan 2011 - 0:10

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

As I said, Go for the Money Very Happy

En fin skill liste du har der vil jeg sige Smile
Den kan vi godt lide Smile

/J

63templates - Page 3 Empty Sv: templates Tors 6 Jan 2011 - 0:11

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Greven tjener cirka 800.000 samme som krølle, men skal betale 600.000 i costs of living... rest 200.000

de øvrige lords har et "løn" på omtrent 80.000 og et upkeep på 60.000... rest på 20.000 og der er 7 af dem, ialt 140.000

dertil kommer der omkring 30 riddere af større eller mindre status med en indtægt et sted mellem 4 og 16.000 og et unkeep på mellem 3 og 12.000 et slag på tasken kommer der omkring 75.000 ud af det regnestykke...

altså har Aringil familien ialt assest i rent guld, efter alt er betalt på 200.000+140.000+75.000=415.000

krølle scorer 800000+100.000-60.000 er lig med 840.000 i rest, så det er ikke bare mere end hele resten af Huset Aringil, det er mere end Dobbelt så meget som hele resten af Huset Aringil...

64templates - Page 3 Empty Sv: templates Tors 6 Jan 2011 - 0:16

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Ja, så er Krølle fint rig, så fremt der ikke er andre der har nogen form for independent income af nogen art, og der ikke er andre så rige.

Men det er måske også en af grundene til at Krølle skulle til hovedstaden, han var smart og havde også pengene til at kunne have to hushold?

/J

65templates - Page 3 Empty Sv: templates Tors 6 Jan 2011 - 0:26

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

nej det er ude af proportioner... efter jeg lige lavede regnestykket nu har jeg opdaget hvor dårlig en ide det er.... en person der er så rig, altså har så mange penge til sig selv får så uendeligt mange fjender og så kommer spillet til at handle om at krølle bliver røvet, krølle bliver bestjålet, nogen afpresser krølle for penge og nogen vil dræbe ham og tage hans penge... alle (inklusiv krølle) er bedre tjent med at han er filthy rich og hele mulletjavsen der med og så stadig har mange mange penge til sig selv om mdr, men ikke dobbelt så meget som resten af familien...

66templates - Page 3 Empty Sv: templates Tors 6 Jan 2011 - 0:27

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

krølle kan ikke gøre for at systemet er så rigidt. Der er heller ikke noget ved kun at være lige så rig som de andre Sad

Desuden har krølle kun 60.000 i independent income så der er kun en bonus på 800.000 om måneden - ikke 840.000.

Men vi kan fint sige at jeg måske bør pakke min store indkomst lidt sammen - det gør sgu ikke noget - så bliver jeg bare meget meget dygtig til det andet - så er i advarede Razz

67templates - Page 3 Empty Sv: templates Tors 6 Jan 2011 - 0:33

rass

rass
Halv-elver Bondemand

hmmm hvis du er magtliderlig kan det jo ikke tage dig lang tid at hyre en ss panzer division i et par dage, vinde en borgerkrig og udråbe dig selv til konge...dette giver også baghjul til din trofaste companion Janus idet du potentielt kunne hyre et assasins guild eller to på permanent basis..
Desuden kan dit estate sandsynligvis ikke præstere det overskud så der må være en historie til de penge..en guldmine i bjergene, silkehandel eller lig.

68templates - Page 3 Empty Sv: templates Tors 6 Jan 2011 - 0:48

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Køllen har lave om i sin karakter - han er nu kun lidt rig ikke meget - det er synd for køllen Sad

Må man så godt nøjes med at være status 3 så den stadig kun koster mig 10 point eller skal jeg bibeholde status 4? Det vil jeg gerne vide inden jeg ligger mig helt fast på den nye slags karakter.

69templates - Page 3 Empty Sv: templates Tors 6 Jan 2011 - 0:50

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jo mere status, jo vigtigere og jo tættere på kronen Smile

/J

70templates - Page 3 Empty Sv: templates Tors 6 Jan 2011 - 0:56

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg synes status 3... du er ikke lord af et len, men en landed knight, under Fenter lenet...

71templates - Page 3 Empty Sv: templates Tors 6 Jan 2011 - 1:00

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

og des mindre minus får man til reaction rul i forbindelse med mit arbejde ved hoffet.

Men status 3 hvis du siger det - der er godt nok blevet klippet lidt i min karakters evner synes jeg Sad

Men hvad, han bliver sgu også kønnere hvis han får status 3

72templates - Page 3 Empty Sv: templates Tors 6 Jan 2011 - 1:10

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Ja det er lidt synd og jeg synes du skal bibeholde det rige "touch" gennem noget independent income.

73templates - Page 3 Empty Sv: templates Tors 6 Jan 2011 - 1:14

Rune

Rune
Founder

Hvorfor siger i ikke bare at der findes et niveau melle filthy rich og multimillionaire...? Reglerne er jo sådan set bare en støtte til at hjælpe os med at forestille os den virkelighed vi vil spille i...ik?

Sig at han måske tjener 200.000 om måneden, og så koster den lidt færre point..? eh? Det er meningen reglerne skal være en hjælp, ikke en hindring.

http://splatcup.goalsoccer.net

74templates - Page 3 Empty Sv: templates Tors 6 Jan 2011 - 1:17

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Og Janus hold så op med at piske Krølle op ad wealth og status stigen! Hvad med staus 6 og billionare? Det er jo netop blandt anden din karakters opgave at hjælpe ham frem ligesom det er et af spillets mål. Hvis Krølle bliver SUPER magtfuld fra begyndelsen rent wealth og staus mæssigt overflødiggøres companions og spil sessions tildels.

75templates - Page 3 Empty Sv: templates Tors 6 Jan 2011 - 1:21

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg synes der er nogen som kun har den kritiserende sure-opstøds hat på.

/J

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 3 af 6]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Lignende emner

-

» Astronaut templates

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum