S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Apocalypticon Obnoxicon '09

3 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Apocalypticon Obnoxicon '09 Empty Apocalypticon Obnoxicon '09 Søn 26 Apr 2009 - 13:35

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Vi har snakket lidt om at spille et mecha-spil Apoc på Obnox, hvilket jeg er game på.... Men det forholder sig umiddelbart sådan at der er en del SM/MEQ spillere der kan rotte sig sammen (myself included) og skabe en 12k-hær udelukkende, eller næsten udelukkende i Formations og Legendary Units, hvorimod modstandere ikke har helt samme muligheder....

Bimse er jo som Bimse er, og han grupler, og tænker tanker...
En af tankerne var at smide situationen ud på Powerfist.dk, og spørge om der var nogen med erfaringer med lignende situationer... Det eneste forslag, indtil videre, er noget jeg rent faktisk synes er en god idé! Her kommer den:

-Et begrænset point-antal eller et begrænset antal Formations/Legendary Units per hær/side!!

Så får vi også nogle "normale" units med i spillet, samtidig med at vi skal "vælge" eller bruge de formations/L.U.'s som er bedst for vores respektive taktikker...

Dette kan fint køre sammen med de Setup-forslag som jeg ahr hørt fra Anders BC og Helgen... Er det en helt idiotisk tanke, eller skal der arbejdes videre på den??

MVH:

Bimse

2Apocalypticon Obnoxicon '09 Empty Sv: Apocalypticon Obnoxicon '09 Tors 30 Apr 2009 - 0:37

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

yiir!

hvis man nu regner med at flere army-points er sejere end færre, altså at have en 10000 point hær istedet for en 9000. er det vel også rimeligt at flere formation-points er sejere end færre, altså 6 wave serpents istedet for 3. det er rimeligt trygt at antage, ihvertfald i mine øjne at army-points er sejere end formation-points. derfor er det vel også rimeligt at hvis man modtager (ifølge Apoc reglerne) 1 extra strat-ass for hver 1k man har mindre end modstanderen også modtager en lignende reperation for at have færre formation-points. fx. for hver 2k man har mindre end modstanderen i formation-points.

ikke at jeg tror det vil have nogen nævne-værdig effekt på spillet, fordi jeg ikke tror der er så mange der ikke har formations med.

samtidig synes jeg det er nederen hvis jeg skal spille efter mindst fællesnævner og derfor down-grade baneblades, imperial shields + fist, bare fordi jeg har modellerne og andre ikke har. jeg har lyst til at spille apoc, med super-heavies! hvis der er nogen der ikke vil det, må de melde pas...

mit forslag øverst skal ses som en mulighed for at kunne evene det ud, hvis der er behov for det. ellers er der også kommet udsagn om at vi der har fast arbejde kan købe sejren fordi vi har de seje modeller og dermed formations, men så kan alle jo bare nuppe en konto-udskrift med, så er den ged også barberet.

desuden kunne der også for 225 kr købes 5 dark reapers og derefter for 200 kr en avatar, limes 3 bright-lances på ditto cykler og vupti! the Court of the Young God er nu available til eldar spilleren! wow, for kun 425 kr! thats a steal man!

vil gerne gå på kompromis, men det betyder netop et KOMPROMIS og ikke laveste fællesnævner.

3Apocalypticon Obnoxicon '09 Empty Sv: Apocalypticon Obnoxicon '09 Man 4 Maj 2009 - 21:28

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Egentlig er det lidt træls at der ikke har været en ordentlig debat herinde eller IRLom hvad vi gør og skal ved Obnox...
Tror ikke jeg kan overskue at skulle finde ud af reglerne for bl.a. Apoc på selve Obnox...
Men lad os nu se om det ikke bliver bedre, eller om jeg er den eneste der ikke aner en skid om hvad vi skal lave...

Fede

4Apocalypticon Obnoxicon '09 Empty Sv: Apocalypticon Obnoxicon '09 Tirs 5 Maj 2009 - 10:57

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Hey!

Doktor Obnox her...

sidder lidt med tanken om vi ikke skulle udskyde Apoc til påsken, eller en anden god weekend, hvor det kan få det sus det fortjener, samtidig med at vi ikke skal gå på kompromis med hvornår folk kommer, samtidig med at vi måske kunne planlægge showet lidt bedre og hvad ved jeg. i alt fald synes jeg at givet mandefald, sene opmønstringer og så videre at vi kan "nøjes" med at spille regulær 40k og gemme Apoc til en gang hvor det kan få alt det limelight det skal ha.

over

5Apocalypticon Obnoxicon '09 Empty Kære brevkasse Tirs 5 Maj 2009 - 13:15

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Hej Doktor Obnox

Jeg vil bare sige at jeg er ret enig i at udskyde apoc til en anden dag hvor det ikke konflikter med alt det andet vi gerne vil

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum