S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

2010

+2
Rune
McGregers
6 deltagere

Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Go down  Besked [Side 1 af 5]

12010 Empty 2010 Fre 15 Jan 2010 - 20:12

McGregers


Halv-elver Bondemand

Hej folkens

Velkommen til et nyt år og et nyt årti, håber alle er kommet godt ind i det?

Jeg vil lige høre om folk er klar på noget gaming i det nye år og såfremt hvornår, hvordan og hvad?

Jeg starter på mit næste semester igen d. 25 januar, flytter omkring 1 februar, og tager på ski ferie i uge 6 (5 - 14 februar).
Ved at jeg ikke har ferie i uge 7 fra skole, men man kan altid selv tage fri hvis det er vi finder ud af det skal ske noget i den uge evt.

Men ellers så kom med forslag

Mvh
McGregers

22010 Empty Sv: 2010 Lør 16 Jan 2010 - 17:46

Rune

Rune
Founder

Jeg har desværre ikke vinterferie. Min ferie ligger i næste uge.

Hvis der er nogen der er klar på noget i næste uge (undtagen onsdag) så er jeg klar.

Men ellers så har jeg ikke så meget ferie.

Lad os endelig finde ud af noget til sommer. Jeg ved ikke hvad vi skal spille, hvor vi skal være eller hvornår det skal foregå men jeg synes helt bestemt at vi skal mødes.

Mht. hvad vi skal spille så har vi nogle forskellige muligheder. Personligt så er jeg ved at være træt af D&D og hele det der level system, så jeg ville egentlig helst spille noget andet, fx. Vampire eller Drager & Dæmoner.

Hvis vi stadig skal holde fast i D&D så snakkede vi om at starte nye karakterer med Rasmus som DM, eller starte nye med mig som DM. Jeg vil helst med Rasmus som DM, men hvis folk har lyst til at prøve noget andet så vil jeg gerne træde til. Jeg kan også forestille mig at Rasmus kunne have lyst til at slappe lidt af og kun koncentrere sig om at spille én karakter. Smile

Jeg har også tidligere nævnt noget om en oplevelsestur her til sommer. Er der nogen der er interesserede i det? Michael skrev at han nok var med. Der bliver snakket om en vandretur eller en kanotur.

http://splatcup.goalsoccer.net

32010 Empty Sv: 2010 Søn 17 Jan 2010 - 15:10

McGregers


Halv-elver Bondemand

Jeg synes helt sikkert vi skal spille videre med D&D, da det ikke er afsluttet endnu med vores gruppe.
Er dog frisk på at lave en anden gruppe, eller spille videre med den "gode gruppe"

Synes ikke vampire egner sig længere, da det kræver så meget tid "alene" og da vi alle er kommet op i den alder/videre med vores liv, så har vi bare ikke vildt meget tid til at spille mere, så gælder det op at udnytte den tid vi har mest effektivt.

Men de andre må lige komme på banen her også tak....Thomas, Michael, John og Rasmus kom med jeres meninger om hvornår i kan spille igen og hvad i har lyst til?

Mvh
McGregers

42010 Empty Sv: 2010 Man 22 Feb 2010 - 17:33

McGregers


Halv-elver Bondemand

Hej folkens

Vi er nu passeret uge 7, og ingen har meldt sig på banen ud over Rune. Synes virkelig det er for dårligt. Helt seriøst, det tager maksimalt 1 min at se om der er nogen der har skrevet noget på forummet, og det tager maksimalt 2 min lige at skrive en hurtig kommentar.
har folk helt opgivet at spille videre eller hvad?

Nå men jeg regner jo nok ikke med at vi kommer til at spille engang til sommer, og i den anledning kan jeg fortælle at jeg regner med at have 3 måneders ferie, hvoraf 3 af ugerne er jeg alene hjemme, som det ser ud lige nu.
Jeg er klar på at tage i sommerhus en uge, hvis andre også er det.

Mvh
McGregers

52010 Empty Sv: 2010 Tirs 23 Feb 2010 - 15:44

Rune

Rune
Founder

Jeg er sikker på at vi nok skal få folk samlet her til sommer så vi kan få nogle dages spilletid, men jeg tror den største udfordring bliver at det bliver god spilletid.
De sidste gange vi har spillet har været præget af optimization. Det var muligvis mig der startede det (ups Neutral ) men jeg mener faktisk at det har været med til at "ødelægge" spillet. Vi har skændtes rigtig meget om reglerne de sidste par gange og når vi endelig spiller så går det bare op i at skrabe xp sammen så hurtigt som muligt så man kan stige et level og optimize sin char endnu mere. Vi sidder allesammen med næsen i vores bærbare for at finde det næste feat/spell/item der gør at vi bliver endnu sejere, så vi får slet ikke tid til at rollespille..Vi rullespiller og jeg er ved at være dødtræt af det.
Vi får dog spillet en del (når vi ikke diskuterer regler), men efter min mening er det ikke nødvendigvis en god ting. Jeg så hellere vi fokuserede på kvalitet end kvantitet. Som Rasmus også har nævnt, så skal vi måske fokusere på at hygge os frem for at spille så meget som muligt...for hvad er egentlig meningen med at vi mødes hvis vi ikke hygger os?

Jeg er med på D&D hvis det er det folk vil spille, men jeg tror bare nemt at vi ender med at det bliver endnu en lunken omgang gaming. Det der for mig var den bedste sommerhustur var da Rasmus havde lavet en kampagne som vi skulle spille kun på den tur. Jeg tror at en af grundende var at vi ikke var "bundet" på samme måde til de karakterer som vi er til dem vi har bygget op over flere år. Vi var mere "fri" i vores spil med dem, da vi ikke skulle tænke på hvad der ville være smartest at bruge xp på så vi kunne blive endnu sejere til næste gang...der var ingen næste gang, kun det spil og det gjorde det meget mere levende og sjovt efter min mening... Det er ærgeligt at efterlade karakterer vi har spillet gennem så lang tid, men efter min mening så egner D&D sig ikke til at spille karakterer på det level alligevel. Egentlig burde det hele handle om at vi opbyggede magt og prestige men det er D&D bare ikke bygget til. Det er bygget til at fokusere på kamp. Det er det det kan, og det er simpelt og sjovt i de første levels, men det bliver mere og mere indviklet og utroværdigt som du stiger i level.

Af de grunde vil jeg først og fremmest foreslå at starte et nyt spil. Min anden prioritet er at det bliver at andet spil end D&D, helst Vampire. Dette skal ikke opfattes som et ultimatum da jeg går mere op i at vi mødes end hvad vi spiller. Smile

Anyway, jeg har ikke nogen datoer på hvornår jeg kan endnu, men jeg skal gerne reservere en uge hvis vi kan finde ud af noget.
Hvad med dig Jacob, hvilke tre uger kan du, eller det er måske ikke på plads endnu?
Hvad med jer andre?

http://splatcup.goalsoccer.net

62010 Empty Sv: 2010 Tirs 23 Feb 2010 - 19:04

McGregers


Halv-elver Bondemand

Altså inden vi nu starter den snak omkring D&D spillet og alt det der omkring de sidste gange vi har spillet.
Skal vi så ikke lige få folk til at svarer herinde. Ret frustrerende at skrive med sig selv og Rune konstant.

Jeg har vidst nok sommerferie fra slutningen af maj til 1 september. Det er hvert fald det jeg har fået fortalt af andre med studerende, så det forholder jeg mig til. Og som jeg skrev tidligere så er jeg alene hjemme 3 af ugerne, hvilket nok kommer til at blive de første 3 uger i Juli.

Men som sagt, de andre må lige kommer på banen, og nej jeg synes ikke det burde være nødvendigt at sende en SMS rundt til alle for, at fortælle dem at de skal se inde på forummet.

Mvh
McGregers

72010 Empty Sv: 2010 Ons 24 Feb 2010 - 11:02

Thomas aka Finger of deat

Thomas aka Finger of deat
Hobbit Grisetyv

Så fik Rune endelig sin vilje. Jeg havde ellers boykottet forumet Rolling Eyes

Jeg skal se om jeg kan undgå, at få nogle sure opstød.

Any way… Jeg gider stadig ikke D&D. Hvis jeg vil spille Hack & Slash så gør jeg det over nettet. Og der er lagt for meget op til H&S i D&D… Syntes jeg.
Der findes jo også så mange andre gode spil Smile

Lad os først finde ud af hvad vi skal lave, og derefter skal jeg sige om jeg kan ;-)
Jeg har 3-4 ugers fri ferie. Hvor jeg ikke engang behøver, at tage højde for min tygge kone.

Rune skrev:Jeg har også tidligere nævnt noget om en oplevelsestur her til sommer. Er der nogen der er interesserede i det? Michael skrev at han nok var med. Der bliver snakket om en vandretur eller en kanotur.
Jeg er bange for, at jeg er blevet for gammel til at sove i telt.
Men ellers er jeg klar på noget ”oplevelsestur” Smile

82010 Empty Sv: 2010 Ons 24 Feb 2010 - 16:25

Rune

Rune
Founder

Lol, ingen sure opstød så vidt jeg kan se Thomas Orc Sjovt at den der har boykottet forummet alligevel er den (udover mig og Jacob) der er hurtigst til at svare. Smile ...for gammel til at sove i telt...tsk tsk
Jeg har et forslag til hvordan vi stadig kan spille de onde fra Lagos. Hvis vi gør det over nettet, på skrift. Det vil være regelløst og det giver meget mere frihed i forhold til hvordan vi vil spille vores karakterer. Så kan jeg lave et forum til hver af vores karakterer som ingen andre end Rasmus og den pågældende spiller kan se...lidt ligesom vi spillede vampire før i tiden. Jeg kan selvfølgelig også lave et forum hvor vi alle kan se så vi også kan spille sammen...bare et forslag. Jeg har prøvet sådan noget skrift rollespil før, og efter min erfaring så er det rigtig sjovt hvis man kan få folk til at skrive rimelig regelmæssigt.

http://splatcup.goalsoccer.net

92010 Empty Sv: 2010 Ons 24 Feb 2010 - 23:59

John The Rosenberg

John The Rosenberg
Gnom Glædespige

:First:

Heysan. Jeg har de obligatoriske 3 uger jeg kan tage af, men er nødt til at sige det noget tid i forvejen, da min chef synes min måde at tage ferie på er "meget rodet"

Anywho. jeg er også ved at brække mig over D&D high level.
Det er sjovt fra 1-10 og derfra bliver det noget magt hysteri, træls for alle!

Vampire, warewolf, Drager og Dæmoner, Warmachine er mere frefertabelt.

håber i nød min indsigt.

peace out.

102010 Empty Sv: 2010 Tors 25 Feb 2010 - 8:08

Thomas aka Finger of deat

Thomas aka Finger of deat
Hobbit Grisetyv

Rune skrev:Jeg har prøvet sådan noget skrift rollespil før, og efter min erfaring så er det rigtig sjovt hvis man kan få folk til at skrive rimelig regelmæssigt.

Det er helt sikkert sjovt... Hvís man kan stave, er hurtig på et tastetur og ikke mindst, kan lide at skrive.
Nej tak tongue

Men vi fandt stadig ikke ud af hvad vi skulle lave, hvis vi skal der ud i år?
Jeg skal nemlig snart indmelde min ferie, sååå?

112010 Empty Sv: 2010 Tors 25 Feb 2010 - 10:46

Rune

Rune
Founder

Vi mangler stadig at Rasmus og Michael skriver...jeg har spammet deres facebook, andre der gider gøre det?

Mine preferencer er (dem der står øverst er dem jeg helst vil):
1. Vampire, ny minikampagne med Rasmus som DM. Han laver karakterer og bestemmer hvem vi skal spille. Vi skal bare stå for godt rollespil.
2. Vampire, Rasmus DM, med Jack Roland og Guile osv. Så kan det være vi kan få afsluttet dem Flaming
3. Drager og Dæmoner, med Rasmus som DM (bliver svært da Rasmus sikkert ikke kender det så godt som jeg)
4. Dungeons & Dragons, ny kampagne med Rasmus som DM. Muligvis minikampagne.
5. Et andet rollespil med Rasmus som DM
6. Drager og Dæmoner med mig som DM. Ny kampagne med start i Nikos (den verden vi spiller i med D&D)
7. Dungeons & Dragons med Rasmus som DM. Nyt eller gammel.
8. Dungeons & Dragons med mig som DM. Nyt eller gammelt, you choose.

Men de fleste af de valg kræver at vi får Rasmus herind og skrive.

::EDIT::
Thomas aka Finger of deat skrev:
Det er helt sikkert sjovt... Hvís man kan stave, er hurtig på et tastetur og ikke mindst, kan lide at skrive.
Nej tak tongue
Der vel ikke nogen af os der har problemer med at stave længere? Og hvis der er, så kan word vel være behjælpelig med stavekontrol. Pointen er at man skriver et indlæg og senere er der så en der svarer på det indlæg og stille og roligt (over dage eller uger) bevæger historien sig fremad. Man behøver ikke være hurtig på tastaturet...Men man skal selvfølgelig kunne lide at skrive. Teach

http://splatcup.goalsoccer.net

122010 Empty Sv: 2010 Tors 25 Feb 2010 - 21:01

McGregers


Halv-elver Bondemand

Jeg vil helst spille D&D med vores gamle gruppe. Synes ikke det er hack & slash, jow til tider er det, men det er vel også bare et spørgsmål om hvad vi gør det til.
Under alle omstændigheder så skal Rasmus lige ind og skrive for at høre hvad han har af tid og lyst

Mvh
McGregers

132010 Empty Sv: 2010 Søn 28 Feb 2010 - 20:05

Rasmus


Gnom Glædespige

Hmmm...dejlig menu med mig som ingrediens i næsten alle dine retter Rune, hvis jeg skal tilberedes så helst i egen sauce tak. Her er min menu Smile


1. D&D - Den onde gruppe
Ja i ved hvad det handler om, men vil understrege jeg gider kun hvis der er et flere tal der er positivt stemt over for at spille dem. Der skal ikke være nogen skam i at være kørt sur i det samme spil.

2. D&D - Korstoget
En slags missions styret D&D hvor jeg har planlagt nogle figurer med historisk betydning for Lagos verdenen. Spillet er ikke HACK & SLASH i vil derimod få personlige missions kort udover dem i påtager jer som gruppe og det er gennnem dem i opnår XP og ikke gennem drab. Reglerbøger vil være begrænset fra starten af og det samme med prestige classes osv.

3. Warhammer 40K - ROGUE TRADER/DEATH WATCH/DARK HERESY
Et RPG spil over strategi spillet warhammer 40k, har læst lidt på hjemme hos Oscar. Synes det virker fedt og ret simpelt, meget let at spille en gruppe inquisitors, space marines eller nogle rogue mercenaries. Siden mange af jer har noget 40K liggende tænkte jeg det måske var en god ide og et univers folk kender. Vi kan låne bøgerne af Oscar hvis det er hvad holder folk tilbage.

4. Vampire - Noget?
Men det bliver noget jeg finder på og det bliver ihvertfald ikke Roland og Guile. Undskyld men det er en tabt og forældet sag nu, kan ikke trævle det rod op længere. Det bliver enten noget kort scenarie nye figur eller noget med de græske helte men i helt ny tid og andre omstændigheder...men afsluttende kommentar er at hvis det bliver Vampire så skal historien være god og så tager jeg beslutning om hvad der sker ellers dur det ikke.

5. D&D - Iron Kingdoms
Spillet der kombinere Warmachine og D&D. Synes det kunne være fedt da vi evt. kunne lave warmachine kampe og turneringer en del af spillet med xp eller guld som præmier. Ja jeg ved godt det lugter af at i skal bruge penge på nye warmachine figur og den slags men slap nu af vi kan godt meget med det vi allerede har

Af dine forslag Rune synes jeg D&D og Drager og Dæmoner med dig som DM kunne være fint. Det ville jeg være med på men vil ikke selv lave Drager og Dæmoner spil, inspirere mig ikke

142010 Empty Sv: 2010 Søn 28 Feb 2010 - 20:54

McGregers


Halv-elver Bondemand

Ok men skal vi ikke lige holde fokus på hvornår vi skal/kan spille istedet for fokus på hvad vi skal spille.

Trods alt vigtigst at finde nogle datoer/uger folk kan forholde sig til om de kan spille i eller ej?
som skrevet tidligere så har jeg sommerferie fra slutningen af maj/start juni, afhænger lidt af mine eksamener, men når de er færdige så har jeg ferie indtil starten af september. Der er 3 uger i min ferie hvor jeg er alene hjemme, da damen er ude at rejse med familien.

Kom med jeres forslag til hvornår I kan spille, og om folk stemmer på sommerhuset eller noget helt andet. Jeg vil helt klart foretrække sommerhus, da det er så super hyggeligt at være derude Laughing

Mvh
McGregers

152010 Empty Sv: 2010 Søn 28 Feb 2010 - 21:26

Rune

Rune
Founder

Hehe, ja jeg er mest tændt på at være spiller Smile Men jeg kan da godt lave dig en sovs hvis det er det det kommer an på. Hvis der er en anden der har lyst til at være DM så synes jeg også at det kunne være spændende.

Af det Rasmus forslår synes jeg mest om (øverst dem jeg synes mest om):

Warhammer 40K - ROGUE TRADER/DEATH WATCH/DARK HERESY
Vampire - Noget? (er helt enig i at du bestemmer hvad der skal ske Rasmus)
D&D - Korstoget

Jeg har selv kigget lidt på det der 40K RPG og jeg synes det virker spændende. Systemet har jeg dog mine tvivl om da det låner meget fra 40K spillet og det ikke er det der er mest gearet til rollespil. Men jeg er klar på at give det et skud.

Desuden vil jeg også forslå Call of Cthulhu. http://en.wikipedia.org/wiki/Call_of_Cthulhu_%28role-playing_game%29
The players take the roles of ordinary people drawn into the realm of the mysterious: detectives, criminals, scholars, artists, war veterans, etc. Often, happenings begin innocently enough, until more and more of the workings behind the scenes are revealed. As the characters learn more of the true horrors of the world and the irrelevance of humanity, their sanity (represented by 'Sanity Points', abbreviated SAN) inevitably withers away. The game includes a mechanism for determining how damaged a character's sanity is at any given point; encountering the horrific beings usually triggers a loss of points of SAN. Also, to gain the tools they need to defeat the horrors – mystic knowledge and magic – the characters must be willing to give up some of their sanity.
Call of Cthulhu has a reputation as a game in which it is quite common for a player character to die in gruesome circumstances or end up in a mental institution. Unlike in most other role-playing games, eventual triumph of the players is not assumed.

Jeg synes rigtig godt om stemningen i Lovecrafts historier og kunne godt tænke mig at spille sådan en investigator der kommer ud for mere end han kan klare. Smile

GURPS kunne også være en idé, men det er rimelig regeltungt, så det bliver nok en større omvæltning end vi har tid til.

Jacob, jeg er enig i at det er vigtigere at finde et tidspunkt at spille på, men jeg synes heller ikke vi skal stoppe denne diskussion om hvad vi skal spille, bare fordi vi først skal finde tid og sted. Smile

Mht. tid og sted: Jeg har ikke noget fast tidspunkt mht. til mine eksaminer endnu, men jeg vil tro at min ferie begynder i midt/slut juni og slutter til start august. Jeg vil også helst i sommerhus, men hvis det i vedersø er optaget kunne vi muligvis overveje at leje et andet?

Jeg synes næsten at dem der har sådan rimelig afgrænset ferie skal starte med at skrive hvilke uger de kan og så kan vi andre rette os ind efter det.

http://splatcup.goalsoccer.net

162010 Empty Sv: 2010 Søn 28 Feb 2010 - 23:39

Karkov


Gnom Svinehyrde

Hej

Jeg hedder Michael, nogen af jer kan sikkert huske mig fra tiden før jeg fik børn....

Jeg har ferie i uge 29 og 30, samt i uge 28 eller 31 (ved ikke hvilken endnu).
Jeg er også klar på en weekend, f. eks fredag middag til søndag middag.
For mit vedkomnede bliver det endnu en gang kun til 2-3 dage.
Der er sku mere arbejde i nr.2 barn end forventet, troede det blev let når man nu havde et i forvejen, men nej. Nu er der 2 børn der kan blive syge på skift :-)

Med hensyn til at spille har jeg følgende forslag:
-D&D med low levels evt. med nogle af de eventyr man kan downloade, de kan være sjove.
-40k haløjsa hvis reglerne er simple (min storebror har spillet fantasy delen og syntes det var det bedste rollespil)
-Vampire, men vi skal gå i grupper på 2 pers. så man ikke skal vente 8 timer på at thomas har planlagt en fælle for john.
-Er også frisk på Drager og demoner, hvis der ikke går for meget regelknæpperi i det (Rune! study )
-D&D highlevels uden de nye regelbøger (ja thomas så er du ikke almægtig.... ja bliv du bare pige-sur)
-Warhammer/Hordes figurspil- jeg kan sbanke jer alle.
- Multinational (det passer med et spil tager 2-3 dage)

Men vi ved jo, at det ender med, at i spiller Guitar heroes 80% af tiden alligevel. Så hvilket spille system vi vælger er vel underordnet Rolling Eyes

Ps. nogen der vil købe en nysynet peugeot 306, anno 1993 med 75 forkrøblet heste.


Mvh. Michael

172010 Empty Sv: 2010 Man 1 Mar 2010 - 0:46

Rasmus


Gnom Glædespige

@Jacob: jo jo men nu snakket Thomas jo om han helst ville vide om det var noget der fristet at møde op til først. Desuden vil jeg også meget gerne selv vide hvad der skal ske

@Michael & Rune: Vampire kan godt arrangeres med grupper på 2 men ellers ligner det der er en positiv stemning for 40K RPG. Jeg vil læse lidt op på det så har downloadet PDF'er hertil aften. D&D - Korstoget Kampaign jeg har liggende er low-level (1-3 efter jeres valg) men bygger ikke så meget på eventyr. Ideen var at i lidt selv skulle skabe eventyrene ud fra jeres fælles missioner (i vil arbejde for kirken og der igennem få opgaver) ved ikke om det virker fedt!?!? Anyways ellers hvis Rune gider kører en D&D - Pathfinder gruppe helt frit og frisk med pre-made eventyr så det helt fint med mig (vil gerne kun sige at jeg har haft mere end 3 karakter i D&D efter at ha spillet det et helt liv. Lige nu har der været dværgen, munken og barden for mit vedkommende).

Jeg har ferie i hele Juni så vidt jeg ved ellers er der vidst ikke rigtig noget at komme efter, skulle ha haft 2 ugers "pause" mellem sæson 1 og 2 af den tv-serie vi laver ligenu men pga. udskud deadline er min kontrakt blevet forlænget. Kunne dog godt kræve noget af de 2 uger som ubetalt ferie på et andet tidspunkt men der skal jeg vide det i god tid.

Tror godt sommerhuset kan arrangeres ellers kunne det faktisk også arrangeres at vi var her i København. Siden jeg nu deler lejelighed med 2 andre og har et fælles areal, de to andre skulle selvfølgelig helst ikke være hjemme men med noget planlægning måske.

182010 Empty Sv: 2010 Man 1 Mar 2010 - 11:42

Rune

Rune
Founder

Michael....joe, jeg tror godt jeg kan huske en Michael. Old chap

Jeg har lige fundet ud af at vi har "eksamenstid" fra d. 4 juni, til d. 30. juni.....Så juni er rimelig off for mig. Det kan selvfølgelig godt være at min eksamen er overstået tidligt i juni, men det finder jeg først ud af når vi får eksamenstider udleveret...dvs. sikkert først i maj.
Så for mig er juli bedst....Hvad med uge 27 og så over en weekend så Michael kan være med? Eller måske uge 28? Men det betyder desværre også at Rasmus skal til at bede om ekstra ferie osv....totalt nedern. Jeg vil godt prøve at finde ud af noget mere sikkert mht. min eksamen, men det kan godt tage lang tid da de ikke har styr på særligt meget her.

Drager og Dæmoner er ikke regeltungt. Smile Der er faktisk meget få regler, og da vi prøvede det for ca. en uge siden blev vi ret frustrerede fordi der ingen regler var med attacks of opportunity osv. Det problem havde vi ikke før i tiden, så det må være en skade af at spille D&D.

40K: Jeg elsker hele den stemning der er omkring den verden. Meget mørk og deprimerende, fedt. Hvis vi skal spille 40K vil jeg forslå folk at læse nogle bøger fra det univers. Alle bøger med forfatteren Dan Abnett kan jeg varmt anbefale, specielt hans Eisenhorn trilogi, der omhandler en Inkvisitor og hans slæng, totalt fede bøger med super stemning.

Det er også lidt den stemning der er i Call of Cthulhu Cthulhu men dog alligevel anderledes...jeg synes om begge dele.

Vampire: Det med grupper på 2 personer lyder som en sjov idé. Smile

Jeg kan også godt være DM, men jeg tror at du skal insistere på det så Rasmus, ellers er der vist flertal for dig som DM. Orc

http://splatcup.goalsoccer.net

192010 Empty Sv: 2010 Man 1 Mar 2010 - 13:55

Rasmus


Gnom Glædespige

Sad i går aftes og læste på Dark Heresy altså det hvor man spiller en gruppe Inquisitors. Det er virker som en god ide på mig, da det netop har noget af den Call of Cthulu følelse som du gerne vil ha Rune. Tror Rogue Trader og Deathwatch er mere til en anden gang da de spil er mere Hack & Slash og fokuseret på kamp eller opbygning af et rumskib. Men læs endeligt nogle bøger eller spil noget Dawn of War og fortæl mig hvad der er mest inspirerende ved 40k verden

At spille Call of Cthulu er også en meget god ide da jeg faktisk har læst en del H.P. Lovecraft men er stadig lidt tilbageholdende over for det. Det er lidt ny en verden og lidt for meget skuespil og indlevelse...det sgu for stor en mundfuld pt. tror jeg. Warhammer 40k RPG kan tvinges til at være mere skuespil men stadig ha plads til voldeligt kamp og udstyrs indkøb. Desuden kender i verden og vi er alle ret vilde med den som historie ihvertfald. Hvis i er kede af at miste nogle fede PC'er er CoC heller ikke et spil for jer, ingen overlever at se Cthulu rejse sig


Cthulhu

Jeg har produktionsmøde idag og finde lige ud af min ferie helt præcist. Hvad skal folk egentligt til påske?!!?

202010 Empty Sv: 2010 Man 1 Mar 2010 - 18:02

Rune

Rune
Founder

Her en uofficiel side om 40K Dark Heresy: http://www.darkreign40k.com/
Lidt fluff om 40K: http://warhammer40k.wikia.com/wiki/Warhammer_40k_Wiki

Jeg tænker det mest som en kort kampagne. Har du gjort dig nogle tanker om det Rasmus?

http://splatcup.goalsoccer.net

212010 Empty Sv: 2010 Man 1 Mar 2010 - 22:52

McGregers


Halv-elver Bondemand

Må indrømmer at jeg kender absolut intet til 40K, og jeg har heller ikke tid til at læse noget om det, da jeg har meget at lave i skolen.
Jeg ved ikke helt præcist hvornår påsken falder, men jeg er på skiferie fra d. 23 - 31 marts, og når jeg kommer hjem skal jeg læse mega meget op på det jeg er gået glip af.
Ang. sommerferie så er juli fint for mig. Damen er som sagt væk 3 uger i Juli, så der har jeg masser af tid

Mvh
McGregers

ps: jeg vil sgu super gerne spille videre fra sidst med D&D, eller bare i det hele taget D&D, men helst med den "ONDE" gruppe. Det behøver jo ikke være hack n slash, det er jo os selv der gør det til det

222010 Empty Sv: 2010 Tirs 2 Mar 2010 - 2:06

Rune

Rune
Founder

Påske ved jeg intet om udover at hvis jeg har tid skal jeg nok lave noget med Kristina, men måske kan der sættes et par dage af til noget hygge?

Jacob, dette stykke tekst fortæller dig alt om stemningen i 40K:
It is the 41st millennium. For more than a hundred centuries the Emperor has sat immobile on the Golden Throne of Earth. He is the master of mankind by the will of the gods, and master of a million worlds by the might of his inexhaustible armies. He is a rotting carcass writhing invisibly with power from the Dark Age of Technology. He is the Carrion Lord of the Imperium for whom a thousand souls are sacrificed every day, so that he may never truly die.

Yet even in his deathless state, the Emperor continues his eternal vigilance. Mighty battlefleets cross the daemon-infested miasma of the warp, the only route between distant stars, their way lit by the Astronomican, the psychic manifestation of the Emperor's will. Vast armies give battle in His name on uncounted worlds. Greatest amongst his soldiers are the Adeptus Astartes. the Space Marines, bio-engineered super-warriors. Their comrades in arms are legion: the Imperial Guard and countless planetary defence forces, the ever-vigilant Inquisition and the tech-priests of the Adeptus Mechanicus to name only a few. But for all their multitudes, they are barely enough to hold off the ever-present threat from aliens, heretics, mutants - and worse.

To be a man in such times is to be one amongst untold billions. It is to live in the cruellest and most bloody regime imaginable. These are the tales of those times. Forget the power of technology and science, for so much has been forgotten, never to be re-learned. Forget the promise of progress and understanding, for in the grim dark future there is only war. There is no peace amongst the stars, only an eternity of carnage and slaughter, and the laughter of thirsting gods.


Mht. D&D så er jeg bare ved at være en smule træt af det. Det er bygget til Hack'n'Slash og virker kluntet eller slet ikke til andet end det. Selvfølgelig er det bare et sæt regler og vi kan selv om hvordan vi fortolker dem og spiller med dem, men vi har vist bevist temmelig tit at vi ikke formår at bruge D&D på andet end "kloaken" pirate
Desuden er kampsystemet, som ellers er den store sellert for D&D, både tungt og utroværdigt når man kommer op i levels....Og levels. Dem synes jeg bare ikke om. De begrænser udviklingen af unikke karakterer (som de så har forsøgt at fikse ved at lave endnu flere feats og endnu flere classes = fail) og så fejler de desuden grumt i det de er designet til, nemlig at balancere spillet.
Derudover ønsker jeg at leve mig ind i den verden vi spiller i og det er ret svært med D&D. Der er bare for mange ting der enten ikke giver mening, eller er svært at finde meningen i. Tag fx. troldmænd. Granted, troldmænd i fantasy skal være mægtige, men kunne det ikke gøres på en anden måde? Med de magier de har til rådighed er der bare så mange ting der burde gøres anderledes i en D&D verden i forhold til vores. Hvis du bygger en borg så glem at hyre murere. Hyr en troldmand. Han kan kaste stonewall gratis og sikkert mange af dem om dagen. Er du sulten? så gå til din lokale kirke, har laver de alt det vand og mad du kan ønske dig, ud af den blå luft. Det er pærenemt, du skal stort set bare være medlem af kirken, så lærer du hvordan du laver luft til mad og vand. Hvis du savner din bedste ven, der døde i en ulykke for mange år siden, liv ham op! Skal du ud på en lang rejse? Så snak med en troldmand, han gør det hurtigt og nemt. Vil du snakke med din gud? Så giv en skilling til din lokale kirke, eller eventuelt lidt mere for at komme på direkte besøg i gudens hus. Vil du gerne af med den onde konge? Så hyr nogle eventyrere på lvl 10+, det skulle de ikke have svært ved med lidt forberedelse.
Magi og magiske ting er så udbredte og så magtfulde at det ændrer alt ved verdenen, og det kræver så ufatteligt meget fantasi at forstille sig sådan en verden at wizards bare har tænkt at det er der nok ingen der bekymrer sig om, og så har de ellers sprunget let og elegant over det. Alle kan blive magikere hvis de har intelligens til det og det virker bare utroværdigt. Jeg har svært ved at leve mig ind i det.
Når alt det er sagt, så kan D&D også være sjovt hvis man ikke lige har forberedt noget andet. Det er nemt at gå til fordi det ofte bare handler om at slås mod de næste modstandere. Let at gå til, svært at rollespille, efter min mening.

Derudover er det eneste der tæller for D&D at vi kender reglerne (sådan rimeligt), synes jeg.

Hvis vi tager Drager og Dæmoner istedet, så vil jeg vove at påstå at i kan lære reglerne, på bare et par dage, bedre end i kan reglerne til D&D . Det kan i fordi der ikke er så mange regler, og dem der er, er nemme. Det er op til DM og spillere at finde det der giver mest mening og det gør det nemmere, hurtigere og mere naturligt at spille. Desuden er magtbalancen i Drager og Dæmoner holdt nede på et troværdigt niveau. Du kan ikke erobre en borg alene bare fordi du er troldmand og kan kaste lidt magi. Du har brug for en hær til det, ligesom i virkeligheden, men en troldmand kan spille en afgørende rolle, fordi han er mere mægtig end den normale mand. Fantastisk, men også noget man kan forestille sig nemt uden at støde ind i de store logiske hårdknuder.

Hvis det stod til mig så konverterede vi hele Nikos verdenen til Drager og Dæmoner... geek

Men rollespil er jo ikke bare regler, så hvis folk helst vil spille D&D, så skal jeg nok være med på det. Så må jeg bare tage mig sammen og forsøge at spille rollespil istedet for at optimere.

http://splatcup.goalsoccer.net

232010 Empty Sv: 2010 Tirs 2 Mar 2010 - 15:41

Rasmus


Gnom Glædespige

@Jakob: Du er spiller og behøver ikke læse særlig meget...seriøst desto mere i læser desto kedeligere spiller er I. Jeg har mere brug for jeres indlevelse og fantasi

Vil også gerne spille med den "Onde" gruppe, men som sagt kun hvis der er flere tal for det

Der er flere 40k RPG spil med forskellig historier og personligt tror jeg at Dark Heresy som handler om at være en gruppe "acolytes" som bliver send ud i bedste X-Files stil for at undersøge hændelser af dæmonisk besættelse og andre former for "aliensk" udbrud vil passe os bedst. Man har en karriere inden for empiret hær og med tiden vil man kunne blive Inquisitor, Guvernor eller ligne. Ende med at bestemme over hærer af Space Marines og blande sig i stor politik. Selvfølgelig vil I selv blive udsat for at kunne blive "smittet" af ondskaben under vejs eller fristet til at handle med onde guder eller andre af universets racer.

Så altså for at gøre en lang historie kort er det en slags Aliens møder X-Files i et katolsk kirke/empirium tema.

@Rune: Det D&D vi vil komme til at spille med min Korstoget Campaign vil ikke ha meget med D&D at gøre siden der vil være INGEN xp for drab kun for at udfører gruppens eller ens personlige missioner. (Måske jeg skal lave en tråd der beskriver de forskellige spil ideer lidt bedre, en slags salgs taler for de forskellige ideer)

Stadig væk helt med på Drager og Dæmoner...hvis du er DM

Okay men nu til det i finder mere seriøst tidspunktet. Min ferie og bud på spille dage er

- Pinse-ferien
- de 2 sidste uger i April,
- en uge Juli (ja det var juli og ikke juni jeg havde ferie) men ikke den første uge.



Sidst rettet af Rasmus Tirs 2 Mar 2010 - 15:54, rettet i alt 2 gange

242010 Empty Sv: 2010 Tirs 2 Mar 2010 - 15:49

Rune

Rune
Founder

Juli
To 1 uge 26
Fr 2
Lø 3
Sø 4
Ma 5 uge 27
Ti 6
On 7
To 8
Fr 9
Lø 10
Sø 11
Ma 12 uge 28
Ti 13
On 14
To 15
Fr 16
Lø 17
Sø 18
Ma 19 uge 29
Ti 20
On 21
To 22
Fr 23
Lø 24
Sø 25
Ma 26 uge 30
Ti 27
On 28
To 29
Fr 30
Lø 31

Jeg vil forslå uge 28 (der har Michael måske fri!)

http://splatcup.goalsoccer.net

252010 Empty Sv: 2010 Tirs 2 Mar 2010 - 16:02

Rasmus


Gnom Glædespige

28 er fint cyclops

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 5]

Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum