S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Karakterideer- 40K

+2
Rune
R-kølle
6 deltagere

Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Go down  Besked [Side 1 af 5]

1Karakterideer- 40K Empty Karakterideer- 40K Ons 10 Mar 2010 - 0:39

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Nu gør jeg som du siger og laver en ny tråd til min karakteride.

Jeg tænker at jeg godt kunne tænke mig at spille sådan en slags stormtrooper tror jeg er hvad der kommer nærmest. Jeg forestiller mig lidt at han skal have været med i et lille squad der tit er blevet transporteret i nærkamp med en fjendes heavy weapons eller tilsvarende. Jeg forestiller mig at han kan slåsse lidt i nærkamp og måske skyde med melta/plasma pistoler.

Jeg forestiller mig at han er meget mærket af sin tid som shocktroop, med ulemper som hard of hearing, bloodlust, fanatic og callous evt. og evt også med fordelen unfazeable. Alting stadig oppe til diskussion. Jeg forestiller mig at hans evner skal være baseret på dx og at han ikke er en af de skarpeste knive i skuffen.

Jeg tænker at han nu i det der skal være et civilt liv skal forsøge at omsætte sine erhvervede evner, det kunne f.eks. være som lejesoldat, bountyhunter el. lign.

Kom gerne med input til hvordan du kunne forestille dig at han kunne passes bedre til dine ideer så ser vi straks på det.

2Karakterideer- 40K Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 10 Mar 2010 - 0:52

Rune

Rune
Founder

Jeg håber det er iorden at jeg lige stjæler lidt plads i din tråd? Smile

Jeg kom lige i tanke om en idé efter at have læst lidt om psykers. Hvad om man lavede et tvillingepar. Den ene en psyker, den anden en psychic null? Der står noget om at psychic nulls normalt bliver afskyet af psykers, men at psykers kan vende sig til dem, men det kræver lang tid og et stærkt forhold. Just an idea.

http://splatcup.goalsoccer.net

3Karakterideer- 40K Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 10 Mar 2010 - 11:27

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

kiggede lidt på charen...

synes:

- der er lidt for lidt styrke til at lave en Stormtrooper
- det er fedt med night-vision, men giv den en mechanical disadvantage (-20%) så det er en bionic enhancement - kunne jo også se mega nice ud på Shaylee
- plasma/melta pistols kommer til at være "matter projector weapons" og ikke guns
- det er lidt overkill med 18 i pistols, hold den hellere på 15-16 i den du vil være bedst i og 12-14 i den anden... fint med både knife og sabre skills... fisker nogen efter en Powersabre?
- hvor kommer "frightens animals" fra? hvad om det var nightmares eller flashbacks istedet eller måske en secret, som i "jeg fik en ordre jeg ikke kunne udføre, så jeg myrdede officeren som gav mig den...-agtigt"?
- lifting strength... med 10 i styrke (hvis den altså ikke bliver hævet - se ovenfor)og en carapace armour som stormtroopers hopper rundt i skal der ihvertfald lidt lifting strength til, så Shaylee ikke kommer til at tudse rundt bagerst i alle kampe og komme prustende ind når de andre er døde....

godt koncept... måske skal hun have courtesy rank - Sergeant til 1 pt, hvis regimentet er opløst. og måske noget status 1 level som 'imperial guard stormtrooper, don' ya know' som jo nok er noget folk har respekt for.... meget finesse og show at arbejde videre med...

mangler en del skills, som f.eks tactics, karate, parachuting (gravchute) osv...

4Karakterideer- 40K Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 10 Mar 2010 - 13:39

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

@Rune:
- Umiddelbart en sjov ide med det tvillinge-par Rune, men Psy-Nulls, eller Untouchables som det hedder i 40k universet, kan nok være en smule irriterende for den anden tvilling med powers, ide han ikke kan bruge sin powers med den anden i nærheden...

Man kunne måske lege med tanken om en mildere udgave af untouchable, men det vil nok stadigvæk være en smule irriterende Smile

/J

5Karakterideer- 40K Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 10 Mar 2010 - 14:06

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

man kunne jo sådanset sagtens lave ideen... en psyker der er tvilling og som derfor ikke ved han er psyker eller i hvertfald frygter det, enten pga tror (det er noget grisseri, og det er forøvrigt kun Kejseren der må) eller på grund af noget der er sket (flækkede mor og far med en Warp-Bolt of Flaming Death da de sagde jeg ikke måtte tisse på gulvet) og som derfor søger tilflugt ved sin tvilling som er psychic null eller untouchable (det er egentlig kun Abnett der kalder dem det...) eller fordi han er så stærk at påvirkningen fra the Warp er alt for stor, hvis han ikke lige er oppe i bageren på the twin...

ideen er god, den skal dog finpudses eller justeres. der kunne også være tale om en psychic null, som kun galdt for tvillingen, som en slags personificeres restraining bolt...

noget helt tredje kunne være et psyker tvillinge par, som var moderat stærke hver for sig, men som blev wickedly enhanced når de var sammen (som i holden i hånden)...

derudover er der jo i 40k universet en klassificering af psykers som hedder noget forskelligt alt efter hvor man kigger... nogle kalder dem (fra den svageste og op) 5th degree, 4th degree, 3rd degree, 2nd degree og 1st degree psykers, mens andre steder hedder det Gamma level, Beta level og Alpha level psykers det skal jo selvfølgelig rettes ind, og der kommer et retningslinie for hvor mange points der skal til at være hvilken rating psyker....

6Karakterideer- 40K Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 10 Mar 2010 - 14:15

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Det er ikke kun Abnett der kalde dem untouchables, også flere andre benytter det term.. I øvrigt må man jo erkende, at når det er udgivetpå BL, ja så er det 40k background, alt bliver jo tjekket igennem af BLs folk for at se om det passer på setting.

Jeg synes ideen med at holde i hånden er EMO Very Happy ad...

Med hensyn til klassificeringen, så har jeg kun set den betegnet igennem græsk... Er ikke støt på 'degree' klassificeringen, udover i en enkelt short story.

I og med Abnett blev bedt om at skrive hans Inquisitor bøger i forbindelse med lanceringen af Inquisitor boardgamet, og i øvrigt er den største forfatter af 'non-marine' fiction i BL kan jeg varmt anbefale hans bøger som baggrundslæsning til folk som vil vide mere om 40k universet.
Han er helt sikkert den toneangivende person i udformningen af det univers som findes ved siden af 40k brætspillet...

/J

7Karakterideer- 40K Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 10 Mar 2010 - 14:35

andbruu

andbruu
Captain

@ Helge: Melta er helt sikkert ikke en matter projector, da den udsender varmebølger og ikke matter. Det er også et skævt navn til en plasma pistol. Matter accelerators bruges typisk om elektromagnetiske våben (Gauss, massdriver, railgun og coilgun).

Particle projectors bruges om våben der projectere electroner/protoner (blasters, ion, etc.), men kunne sagtens passe på en plasma (som er super-ophedet ioner).
GURPS bruger færdigheden Beam Weapons, med undergrupper der passer til håndteringen af våben (pistol, rifle etc.).

I et ikke 40k univers kunne TL beskrive om man havde lært at skyde med laser eller plasma. Ellers kunne man bruger unfamiliar penalty (-4) på energi typer (melta/plasma/laser), indtil man havde brugt dem nok (En time på shooting range -3, En uge på shooting range -2, en life-or-death fire-fight -1, en håndfuld fire-fights ELLER en måned på shooting range 0).

Opsumering: skydevåben der bruger en kemisk ladning (krudt) eller en elektriks impuls (gauss) til at accelerer et "hårdt" projektil/warhead, passer under GURPS guns. Skydevåben der accelerer/projekter "energi" (efterlader typisk IKKE et projectil) passer under GUPRS beam weapons.

Andre våben regler for GURPS 40k

Melta skal have høj armour divisor (GURPS bruger faste increasements: 2, 3, 5, 10, 100).
Plasma knap så høj, men lidt anyways.
Laser skal ikke have.

Ifølge 40k TTG stiger skaden og range for laser weapons, men kun range for de fleste andre energi weapons.

@Janus: Har du "the hots" for Abnet. Alle de andre som bliver checket igennem BL, har vel samme OK til deres fiksion. Vi skal også huske på at GW, og andre under deres vinger ofte IKKE kontrollere ret meget (FAQ).
Mange gange kan det jo også være en fortolkning igennem bogens personer.
Abnet er god, men han er ikke gud!

8Karakterideer- 40K Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 10 Mar 2010 - 14:39

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg har ikke ' the hots' for Dan Abnett Anders,

Og ja alle andre bliver også læst igennem og godkendt af BL inden de bliver udgivet,

Min point var bare at Abnett har leveret broder-parten af alt den litteratur som findes om 40k universets non-marine del, og at han derfor har været med til at skabe den verden vi skal til at spille i med Helge.

Jeg har læst næsten alle de non-marine bøger der findes i 40k universet, og ja, min favorit er helt sikkert Abnett, og med god grund synes jeg selv.

/J

9Karakterideer- 40K Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 10 Mar 2010 - 14:44

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

er i øjeblikket ved at læse "Imperial Guard - The Omnibus" af Mitchel Scanlon og Steves Lyons og Parker, og de er altså ikke helt uefne... jeg har godt nok heller ikke fået nok af Abnett, og elsker hans Durham Red Serie (som slet ikke er 40k) og som jeg nok har lidt "the Hots" for...

i stand corrected på melta-showet...

ellers glæder jeg mig max til at sparre med jer allesammen om jeres ideer, og håber også krølle ligger sin char ide ud så andre muligvis kan snuse lidt til den...

10Karakterideer- 40K Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 10 Mar 2010 - 15:01

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Den omnibus er godt nok lidt af en blandet landthandel synes jeg.... jeg ved ikke hvor langt du er kommet i den ?

/J

11Karakterideer- 40K Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 10 Mar 2010 - 15:08

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

er kommet til 3'eren, Winter Rebel...

den første, 15 Hours er meget sød, og den anden, Death World synes jeg er ret spændende og alternativ i sin måde at vise en verden på, og at vise hvor forskellige verdner kan være og virkelig sætte ord på betegnelsen Death World...

12Karakterideer- 40K Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 10 Mar 2010 - 16:03

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Og så tilbage til karakterer, jeg skal nok lige ligge en karakter op
Karakteride

Jeg har lavet den lidt om sådan som du foreslog, og lavet den om til en mand, jeg skal ikke spille kvinde det er jeg helt sikker på jeg ikke kan finde ud af. Jeg har ikke fundet på et navn endnu, det var noget der bare kom autogenereret med det program jeg bruger til at lave karakter med.

13Karakterideer- 40K Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 10 Mar 2010 - 16:08

Rune

Rune
Founder

Hvilket program har du brugt til at lave den karakter?

http://splatcup.goalsoccer.net

14Karakterideer- 40K Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 10 Mar 2010 - 16:16

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hehe Tror ellers lige at en kvindelig veteran efter 10 år i the Guard vil være noget nær det mest kønsløse man kan finde, så jeg synes godt du må bringe hende tilbage til Shaylee, hvis du altså har lyst.... der med sagt, at jeg ikke rigtig tror man kan spille en kvinde i stormtrooper squad, og dermed en sergeant/corporal eller noget forkert, efter 10 års action... synes du har helt frit råderum der...

kan desuden se at der ikke er medregnet damage bonus fra karate til dine unarmed attacks, ved ikke om det er dig eller programmet der har glemt det, men du står sådan set til 2 extra skader når der er DX equivalent i karate... både til slag og spark

derudover kunne man måske bytte hard of hearing ud med en eller anden form for addiction måske til nogen combat stimms eller smertestillende (det kan godt tænkes det er lidt hårdt ved kroppen at være elite soldat der)... bare for at han/hun også bliver lidt blakket...

15Karakterideer- 40K Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 10 Mar 2010 - 16:54

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

@Rune: Det hedder GURPS Character sheet og er langt fra godt, men det er en lille hjælp til at lave karakter. Du skal dog stig bruge bogen for der er ingen databaser i så alle skills, fordele og ulemper skal du selv taste ind f.eks. Men hvis jeg ikke husker helt galt har anders vist nok en characktergenerator på en CD et sted

@Helge: Jeg har ikke lavet nogen af de beregninger der er på karakterarket. Det er programmet der gør det hele og det er som sagt ikke særligt godt. Ang. Hard of hearing kan det sagtens være den skal byttes ud til noget addiction, det havde jeg faktisk overvejet tidligere. Jeg tror også det bliver træls at spille halvdøv i længden. Men på den anden side bliver det sikkert også træls at skulle være junkie. Jeg tænker lidt mere over det og hvis der ikke kommer noget ud af det ender det nok med at den forsvinder og jeg melder mig under fanatiker-fanerne eller noget i den retning. Er det for øvrigt snyd at tage Flashbacks sammen med unfazeable?

16Karakterideer- 40K Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 10 Mar 2010 - 17:08

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg ku godt se mig selv som Psyker, men bare en ide indtil videre, ikke noget fast..


/J

17Karakterideer- 40K Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 10 Mar 2010 - 17:30

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

@ krølle: umiddelbart nej (altså det er ikke snyd)... flashbacksene er bare så voldsomme at de stadig har en effect på dig, eller også er det en generel psykisk effect de har på dig.... selvom du er en overdrevet kold skid, kan du sagtens blive "syg i bøtten" af dine flashbacks eller i det mindste påvirket af dem Smile

@ janus: lyder fint... stik lige et udkast ud eller noget lignede... hvis han skal undgå "leash" skal han jo ret sikkert være noget i retning af en primaris psyker, ellers skal der jo nok en overseer/minder til at holde ham kørende, og det er sådan set ikke så fedt, med mindre det er en af de andre spillere selvfølgelig...

18Karakterideer- 40K Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 10 Mar 2010 - 17:50

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Ja det var også med i mine overvejelser,

Regner med at han skulle være en Sanctioned Psyker , el Primaris om man vil, det er nok det mest spilbare,
Så kan man altid udvikle ham i flere retninger senere alt efter hvordan potentialet er..

Alternativet er at han er hidden psyker, men det er nok knapt så spilbart og vil ende ret hurtigt i en voldig død Smile

/J

19Karakterideer- 40K Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 10 Mar 2010 - 17:57

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Grunden til at jeg spurgte var egentlig at der under flashback står at de forekommer når man fejler et fright check eller kune præcist klarer det. Det komme jeg jo aldrig til. Det andet tidspunkt de kan forekomme er når man fejler selfcontrol rul på ulemper. Det var bare lige for at få det afklaret.

@Janus: Der bliver ingen hemmelig psyker i min gruppe, ham/hende skal jeg nok få kastreret Razz

20Karakterideer- 40K Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 10 Mar 2010 - 18:04

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Krølle, du havde vel ikke i dine vildest fantasier forestillet dig at jeg skulle spille kvinde ? Smile

Og pas nu på at min fremtidige psyker ikke kastrerer dig i stedet Smile

/J

21Karakterideer- 40K Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 10 Mar 2010 - 18:13

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

MMMM tvangskastration det bliver godt.

Det bliver alle tiders, jeg glæder mig til at lave karakterer for alvor.

22Karakterideer- 40K Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 10 Mar 2010 - 18:28

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

@ krølle: mht fright-checks er dealen jo selvfølgelig så at din character har en "fuse" på 13 i forhold til sine flashbacks, så hvis der afkræves et fright check ruller du på max (det er 13) fuldstændigt ligegyldigt hvilke penalties der kommer på rullet og hvis du failer kommer der flashbacks, og hvis du klarer den sker der nada...

23Karakterideer- 40K Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 10 Mar 2010 - 19:47

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Fed død hegn Erik. Så tror jeg at jeg er med på fidusen igen

24Karakterideer- 40K Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 10 Mar 2010 - 23:44

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

sidder og nørkler med våbenlisten, som selvfølgelig kommer på en post herinde, når jeg er done, men det kan være at det skal være Particle Projector (pistol) der skal være din chars sekundære eller primære weap krølle, hvis han/hun altså vil skyde med plasma pistol...

mangler sådan set bare cost og så er den ged vist barberet...

25Karakterideer- 40K Empty Sv: Karakterideer- 40K Tors 11 Mar 2010 - 15:47

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg ved ikke hvilken slags pistol det skal være endnu, det kunne jo også være melta tror jeg da? eller findes de ikke i IG-verdenen?

Det finder vi ud af når en gang vi sidder sammen, det jeg har lavet er som sagt bare et udkast til hvad jeg forestiller mig kan fungere sådan nogenlunde.

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 5]

Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum