S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Karakterideer- 40K

+2
Rune
R-kølle
6 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5

Go down  Besked [Side 5 af 5]

101Karakterideer- 40K - Page 5 Empty Sv: Karakterideer- 40K Tirs 23 Mar 2010 - 0:59

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

yeah, præcis acrobatic dodge:) jo jo, det er fint med 16 i din long las... men i forhold til det der dodge kommer det til at betyde meget at du kan få de der extra 2 som rejser dit dodge fra 9 til 11... der er omkring 20% forskel så vidt jeg husker:) hvis du så retreater er du oppe 14, hvilket ligger lige omkring 90%...

forresten skal Elliot jo også have et enkelt point i Imperial Combat Signs, som er en slags tegnsprog lidt a la navy seals i dårlige b-film:)

men du mangler også quirks, ikke?

H

102Karakterideer- 40K - Page 5 Empty Sv: Karakterideer- 40K Tirs 23 Mar 2010 - 1:19

Rune

Rune
Founder

Hvad er dit syn på enemies eller til Elliot?

Jeg tænker på en gruppe af enemies til -20 points. Intent er Hunter og Frequency...tjae, hvad du nu synes vil være bedst for spillet...De behøver selvfølgelig ikke være til -20 points, da jeg ikke skal bruge så mange, men tænlte bare at det ville være mest interessant. Smile

http://splatcup.goalsoccer.net

103Karakterideer- 40K - Page 5 Empty Sv: Karakterideer- 40K Tirs 23 Mar 2010 - 11:12

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

er lidt i syv sind. Krølle har også en enemy, så jeg tror desværre den kommer til at stikke ind over der... evt kan du have en secret til -10 points, at du løj dig ældre end du er for at komme ud af Valarus Secundi Orphanates systemet og ind i guarden (det er imprisonment som straf) altså hvis du gerne vil have mere ulempe:)

ellers kan han måske også have complusive behavior (generosity) så han simpelthen bliver nødt til at give alle streetkids han møder en lille sum eller hvis den er bedre som quirk, et lille ord med på vejen, og en håndsrækning i en presset situation.

måske kunne Elliot også have Merchant skill, bare lidt, så han kan have været regimentets illicit supplier...

104Karakterideer- 40K - Page 5 Empty Sv: Karakterideer- 40K Tirs 23 Mar 2010 - 12:13

Rune

Rune
Founder

Secret lyder helt fjong. Og hvis den er -10 værd så skulle det også være nok til Sign-language, lidt i acrobatics plus lidt til Merchant. Jeg retter lige når jeg kommer hjem Smile

http://splatcup.goalsoccer.net

105Karakterideer- 40K - Page 5 Empty Sv: Karakterideer- 40K Tirs 23 Mar 2010 - 17:28

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

så er der jo også ved at være Elliot! kanon!

har aftale med Majane og Mette så der bliver lavet chars imorgen der, og så er vi jo klar til efter påske!

yiir!

i er selvfølgelig allesammen velkomne til at poste last-minute-changes til jeres chars etc...

106Karakterideer- 40K - Page 5 Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 24 Mar 2010 - 10:11

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg vil godt lave en last minute change til min karakter så han pludselig bliver en 400 points karakter ... er det ok? Jeg forestiller mig noget med TERMINATOR armour, mere i dex og mere i styrke, hvordan lyder det for dig Razz

Nej spøg til side, jeg glæder mig til at prøve synes selv at Janus fik tweeket min karakter ret godt

107Karakterideer- 40K - Page 5 Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 24 Mar 2010 - 10:26

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hehe... er forresten kommet til at tænke på hvor mange mental disads din karakter har... spørgsmålet er om du kan holde styr på dem allesammen og få dem ordentligt i spil...

men det ser vi på Twisted Evil

H

108Karakterideer- 40K - Page 5 Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 24 Mar 2010 - 10:39

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Han ligger ude hos dig, så jeg kan ikke lige se nærmere på den. Havde dog en god fornemmelse af hvordan det hele skulle hænge sammen i lørdags. Men jeg er åben for problemstillingen.

109Karakterideer- 40K - Page 5 Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 24 Mar 2010 - 11:09

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

det gør han sgu ogsåSmile

har lige kigget lidt på det, og den eneste jeg ikke lige synes er kosher er hans curious.... ikke lige sagen for en stormtrooper sarge der...

desuden NCO talentet skal ikke indeholde navigation og heraldry, da det ikke har noget at gøre med at være talentfuld til at lede mænd i kamp...

derudover synes jeg han mangler intimidation eller hvad? og hans perception (9) er ikke lige den bedste, men er det meningen?

der er vist også kun 2 quirks, men den ene, obsession, lapper ind over hans Jealous (de handler begge to om at ville være den bedste)... har du regnet med 5 quirks, eller har du kun taget point for de 2 du har?

110Karakterideer- 40K - Page 5 Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 24 Mar 2010 - 11:45

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg har kun taget point for 2 quirks.

Jeg synes godt navigation kan ligge inden i NCO talentet, det er ikke særligt fedt hvis han ikke kan lede mændene han skal lede. Jeg kan til dels gå med til Heraldry, men på den anden side er det også vigtigt for en officer at kunne genkende andre enheder og fortælle historier om dem når han skal inspirere sine underordnede.

Curious er godkendt, Den skal jeg nok lige tænke nærmere over hvordan vi spiller af med.

Hans perception opvejes til dels af hans acute vision. således at han har 12 i vision.

Enig i at Jealous og obsession hænger sammen. Derudover synes jeg der ligger en hel del mere i Jealous en der er i min quirk. så jeg synes godt det kan forsvares. Han obsesser over at skulle være den bedste og det afføder en hel del jealousi.

Nu synes jeg har sagt lidt om hvad jeg mener om, hvorfor han har de forskellige ting. Jeg skal nok lige tænke mere over hvilke muligheder der er for at erstatte curious. Det kan evt. være noget med at han mangler nogle fingre,tæer eller andre extremiteter.

111Karakterideer- 40K - Page 5 Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 24 Mar 2010 - 12:01

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Acute senses er den du kalder Enhanced Vision altså... det er godtaget.

nu mener jeg ikke at heraldry og navigation ikke er vigtigt for en NCO, bare at det ikke hænger sammen med at være en "talentfuld" leder. altså at det at være "Født" til at lede mænd i kamp indebærer at man er god til, og har flair for: Tactics, leadership, publicspeaking og soldier... det andet er vigtigt, men det hænger ikke rigtigt sammen med talentet...

fint nok hvis du mener du er obsessed af din jealousy...

vi retter det bare når vi ses den onsdag der:)

112Karakterideer- 40K - Page 5 Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 24 Mar 2010 - 12:02

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

just for the record: jeg synes hellerikke at "no dick" disadden er særlig stormtrooper-agtig hvis det var det du gik og pønsede på Laughing

113Karakterideer- 40K - Page 5 Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 24 Mar 2010 - 12:11

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg ser faktisk ikke noget problemi at vores NCO talent indeholer heraldry og navigation.
Vi lavede jo talent pakken for at kunne bygge ham stodderen uden alt for meget IQ, og jeg synes da det lykkedes ok Smile

Talent pakken hedder jo NCO talent, og jeg synes det dækker perfekt det en NCO skal kunne.. så kan ikke helt se problematikken i det...
Både i forhold til fluff og til reglerne synes jeg det er cool...

Men det er selvfølgelig dit call....

All Im saying is, Vi har da skruet den pakke godt sammen synes jeg Smile

114Karakterideer- 40K - Page 5 Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 24 Mar 2010 - 12:15

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

talentet er et talent og ikke en pakke med skills man lige stod og skulle bruge. det er en rimelig stor forskel...det at være NCO handler ikke om at have et sygt talent for at kunne spotte hvilket regiment andre soldater kommer fra eller hvor nord er henne... det er gode skills at have, men det har intet at gøre med at være en talentfuld NCO

ellers er det jo bare at købe IQ 1 og så alle de skills man lige ville have i et talent til 15 pts per level... så sparede man jo lige 45 point der på en "IQ" 10 mand Smile

115Karakterideer- 40K - Page 5 Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 24 Mar 2010 - 14:42

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Det synes jeg egentlig heller ikke den pakke vi har lavet er.

Hvis den skulle være 'et leader of men' talent, havd er argumentet så for ikke at tage strategy mfl med ?

Navigation er da lige så meget leader of men som tactics er. Vi skal den vej men, far har styr på vejen, far har styr på terrainet og far har overblikket...

/J

116Karakterideer- 40K - Page 5 Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 24 Mar 2010 - 14:43

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Men fuck it,

Cut it apart Smile

/J

117Karakterideer- 40K - Page 5 Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 24 Mar 2010 - 15:41

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Janushedemann skrev:

Navigation er da lige så meget leader of men som tactics er. Vi skal den vej men, far har styr på vejen, far har styr på terrainet og far har overblikket...

/J

...er præcis et exempel på leadership og public speaking.... det er meget muligt at strategy skal være med indover der i talentet istedet for de andre to, faktisk synes jeg det er en god ide...

H

118Karakterideer- 40K - Page 5 Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 24 Mar 2010 - 15:56

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Nå, det fik jeg da ellers gevaldigt på munde af at mene i lørdags...

/J

119Karakterideer- 40K - Page 5 Empty Sv: Karakterideer- 40K Ons 24 Mar 2010 - 20:31

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

enough with the pointing and the fingers!

Jeg tror faktisk det var mig der argumenterede imod stategy fordi det for mig handlede mere om at lede en gruppe på 10 mand end at lede en hær på 1.500.000 mand. Netop det med at være god til at lede mænd og god til krig i små grupper synes jeg berettiger at vi putter navigation, men ikke strategy ind i talentet. Heraldry er for min skyld fuldstændig ligegyldig og en som jeg aldrig forestiller mig bliver særligt vigtig i spillet, det er nærmest bare fluff. (Nu hvor det er sagt er jeg sikker på at Helge-far sørger for at vi kommer i en situation, hvor jeg aldrig skulle have sagt det). Den kunne f.eks. byttes ud med savior-faire(military) som måske ville give bedre mening. Men igen ikke noget jeg regner med bliver vigtigt.

Det jeg egentlig prøver at sige er at jeg synes navigation passer væsentligt bedre ind i talentet end strategy. affraid

120Karakterideer- 40K - Page 5 Empty Sv: Karakterideer- 40K Tors 25 Mar 2010 - 14:37

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

ok drengene!

der er altså tale om at vi taler forbi hinanden!

Navigation er helt sikkert en vigtig SKILL for en NCO, men det betyder slet ikke at at være talentfuldfor at kunne være NCO... at være født leder omfatter at have relationer i forhold til sine soldater, kende deres styrker og svagheder, så man kan udnytte det til maximalt potentiale osv. nagivation er ikke en del af det, men det er en vigtig skill for NCO... synes at strategy skal med i talentet, derfor behøver Big-ass lokums john ikke have points i den... ihvertfald ikke endnu:)

H

121Karakterideer- 40K - Page 5 Empty Sv: Karakterideer- 40K Tors 25 Mar 2010 - 17:45

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Okay, så skal alt der ikke er i den retning strippes, også heraldry.

/J

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 5 af 5]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum