S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Karakterideer- 40K

+2
Rune
R-kølle
6 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Go down  Besked [Side 4 af 5]

76Karakterideer- 40K - Page 4 Empty Sv: Karakterideer- 40K Søn 21 Mar 2010 - 11:58

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

@ Rune: ud over det vi har snakker frem og tilbage om, kunne det, i lyset af de andres karaktere, hvis du lagde mere vægt på "smooth operator" skill. ellers kommer gruppen til at mangle det, og som du selv ligger ud med Elliots fortid i børnehjem, drengebande osv, kunne det være fint...

men det kommer nok til at betyde, at du ligesom de andre skal fylde alle dine 150 pts ud... ikke at det kommer til at gøre noget.

skils som kunne være fjong til Elliot, som "smooth operator" ville f.eks. være de fleste skills i Smooth Operator talentet og nogle andre som man nok kan finde på hen af vejen.... bare en tanke, for det er ret vigtigt at din karakter også får lidt at lave, og hvor der er mulighed for at de andre bliver afhængige af dig...

77Karakterideer- 40K - Page 4 Empty Sv: Karakterideer- 40K Søn 21 Mar 2010 - 20:19

Rune

Rune
Founder

Så er der rodet lidt mere med tallene. Elliot er nu på 150 point.

Der er blevet tilføjet Fast-Talk, Intimidation og Detect Lies. IQ har fået et nyk op, til 11 (jeg er helt vild med attributes!)...men hvis der er en grænse for hvor mange point man skal bruge i attributes, så kan den vel godt komme ned igen. http://dl.dropbox.com/u/2596837/Elliot%20Galvez.pdf

::EDIT::
Ja, jeg havde åbenbart overset at Wealth (Struggling) er en -10'er, så jeg havde 5 point extra. Jeg har nu også taget Acting...jeg tænker at han har haft brug for det for at tilpasse sig en livssituation som han ikke følte sig tilpas i...eller noget.

http://splatcup.goalsoccer.net

78Karakterideer- 40K - Page 4 Empty Sv: Karakterideer- 40K Søn 21 Mar 2010 - 21:30

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Hey Rune!

Jeg synes Elliot er blevet rigtig fin og godt med nuancer der også!

gør lige opmærksom på at hvis der er noget du synes du mangler eller lignende, er der en allowance på 50% ulemper, altså 75 points, så der er lidt vej endnu for dig, hvis du vil have flere points til rådighed....at a price!

eventuelt kunne du jo have en mor eller søskende, som var efterladt i din hjemby, som du sender en del af din sold til... det er en dependant...

nå men du kan jo bare lige finde ud af det og revidere hvis du har lyst Smile

H

79Karakterideer- 40K - Page 4 Empty Sv: Karakterideer- 40K Man 22 Mar 2010 - 11:20

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg synes også han ser fin ud,

Det eneste jeg lige ser er nok Intimidation skill.... Efter at have set hans ark og hørt hans historie i dine oplæg, så virker han jo ikke lige frem som den store true maskine Smile

/J

80Karakterideer- 40K - Page 4 Empty Sv: Karakterideer- 40K Man 22 Mar 2010 - 11:44

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hmm, jeg er uenig janus... bare fordi man ikke selv har muskler eller noget kan man netop godt true big time, som for eksempel i Elliot tilfælde, hvor han vil komme til at benytte sig af bluff til intimidate.... "hvis du rører mig så henter jeg min gode ven, som er stormtrooper og æder folk som dig, når der ikke er flere tyranids!"... det samme gjorde sig jo gældende på børnehjemmet, der var den farlige bluff-buddy bare Flækøkse Frank eller noget istedet for.... det handler jo bare om at Elliot har øvet sig i at bluffe overbevisende omkring det Smile

81Karakterideer- 40K - Page 4 Empty Sv: Karakterideer- 40K Man 22 Mar 2010 - 11:54

Rune

Rune
Founder

Hehe, ja det var det jeg tænkte på Helge Smile Han virker dog ikke umiddelbart som den mest skræmmende hvis man kigger på hans størrelse, at han er skinny (dog måske lidt creepy) og at han ser ynkelig ud. Very Happy For mig måtte han godt få lidt minus til intimidate pga. de ting. Jeg har egentlig også mere valgt det for at vise at han havde brug for det tidligere i sit liv.

http://splatcup.goalsoccer.net

82Karakterideer- 40K - Page 4 Empty Sv: Karakterideer- 40K Man 22 Mar 2010 - 11:56

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

han behøver slet ikke få penalties... han er jo hellerikke sygt god til det...

har du overvejet at maxe ud på de ulemper eller hvordan ser det ud?

muligvis tage lidt flere points i de børnehjems skills eller noget:)
desuden har du jo flexible, så skal du da næsten også være trænet i Escape artist... for de gange Elliot har være i Enforcernes varetægt kan nok ikke tælles på en hånd Smile

83Karakterideer- 40K - Page 4 Empty Sv: Karakterideer- 40K Man 22 Mar 2010 - 12:05

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

og seføli acrobatics, når du nu har spenderet 15 points på perfect balance skal det da også udnyttes Razz synes umiddelbart pilot bliver lidt svær at forklare, men det kan vi altid se på What a Face

84Karakterideer- 40K - Page 4 Empty Sv: Karakterideer- 40K Man 22 Mar 2010 - 12:07

Rune

Rune
Founder

Jeps, jeg tager nok Sense of Duty (-5) overfor gruppen.
Men ellers ved jeg ikke helt hvad det skulle være...Han er måske fin nok. Eller også kan der være nogen han skylder penge?

Jeg har ikke helt besluttet mig mht. hans obsession endnu ud over at han er helt sikker på at nogen holder en beskyttende hånd over ham. Men hvem, og om han skal fløjte, lukke øjnene, spytte eller andet for at de holder hånden over ham, det ved jeg ikke endnu. Smile Hvis i har nogle ideer, så bare sig til.

http://splatcup.goalsoccer.net

85Karakterideer- 40K - Page 4 Empty Sv: Karakterideer- 40K Man 22 Mar 2010 - 12:14

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

læste du ideen med en mor eller en søskende der var strandet tilbage, enten i slummen eller på børnehjemmet (som jeg forstiller mig er det Elliot har mareridt om), som han sender penge til, og prøver at hjælpe på alle mulige måder, så meget han kan? det kunne f.eks. være en dependent... det kunne også give lidt at spille på, f.eks. en setting hvor gruppen skal redde den stakkels mor eller et eller andet fra en knibe.... hvis din mor er bygget for 25% af dig, dvs 35-50 points (-10 pts), er loved one (pts x 2) og kun kommer quite rarely, på 6 or less (det betyder bare at det hele ikke handler om hende) (pts x œ) ender du med en fin ulempe på 10 pts, som gør at du skal sende noget at din del af lootet afsted, skrive et brev eller 2, generelt har lidt at spille på og snakke med de andre om, og muligvis ende med en session hvor der skal undsættes en familie fra slummen eller børnehjemmet...

86Karakterideer- 40K - Page 4 Empty Sv: Karakterideer- 40K Man 22 Mar 2010 - 12:23

Rune

Rune
Founder

Jeps, det skal nok være en søster så. Og hun har svært ved at holde sig ude af de slemme kredse. Hvis Elliot samtidig skylder penge til nogen i slums, så kan det jo være at det går ud over hans søster...gisp! Jeg kigger lige på det når jeg kommer hjem.

http://splatcup.goalsoccer.net

87Karakterideer- 40K - Page 4 Empty Sv: Karakterideer- 40K Man 22 Mar 2010 - 12:25

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

yeah do that... hvis du så ender med 15 points kan du jo også gå lidt ind i videre thief-skills så som pickpocket og lock picking etc...

88Karakterideer- 40K - Page 4 Empty Sv: Karakterideer- 40K Man 22 Mar 2010 - 13:21

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hey Janus!

smider du ikke lige en udregning af den der bionic arm ud her, så jeg lige kan checke noget i forhold til den der weapon mount...

89Karakterideer- 40K - Page 4 Empty Sv: Karakterideer- 40K Man 22 Mar 2010 - 13:25

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Ku være meget cool med en som kunne list piloting show til hen ad vejen hvis det ku ordnes synes jeg egentlig..

Men hensyn til dependents, debts olign, regner du med at vi kommer til at blive længe på den planet eller hvordan ? ellers bliver det måske lidt svært at kunne til at spille på de ting...
Just a thought...

/Janus

90Karakterideer- 40K - Page 4 Empty Sv: Karakterideer- 40K Man 22 Mar 2010 - 13:26

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

det er fra en anden planet, som sandsynligvis ligger meget langt fra Hershef.... men det er vel ikke vigtigt....

91Karakterideer- 40K - Page 4 Empty Sv: Karakterideer- 40K Man 22 Mar 2010 - 13:29

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Well en smule..

Hvis det nu er en lille debt fra en helt anden og meget fjernt liggende planet er den tæt på meningsløs... det samme gælder lidt dependents i et IG regiment som kommer langt væk fra...

/J

92Karakterideer- 40K - Page 4 Empty Sv: Karakterideer- 40K Man 22 Mar 2010 - 13:30

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Rent point mæssigt altså.... Det er stadigvæk en dejlig måde at definere karakteren på...

/J

93Karakterideer- 40K - Page 4 Empty Sv: Karakterideer- 40K Man 22 Mar 2010 - 13:36

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

altså man vil hjælpe sin søster, som er tilbage på et skodbørnehjem man har mareridt om, mindre fordi hun er langt væk...er det dit argument?

synes måske det burde være omvendt, idet det bliver dyrere og kommer til at tage mere tid at komme sin dependent til undsætning... altså at dependenten burde være dyrere fordi man skal bruge flere resourcer på at afhjælpe den...

H

@ Janus: så du den post om din arm/weapon mount.... jeg kan nemlig ikke helt greje hvordan den hænger sammen... det eneste weapon mount jeg kan finde i bogen er under extra arm, og kræver man har no fine manipulators...

94Karakterideer- 40K - Page 4 Empty Sv: Karakterideer- 40K Man 22 Mar 2010 - 13:59

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

@Dependent:

Jeg synes det er helt fint, og ja det bliver dyrere, og måske lidt sværere / urealistisk at hjælpe, men det kan stadigvæk være godt til at definere hvilken person karakteren er. Mht helt konkret at hjælpe, er det mega dyrt /svært at sende penge mellem to planeter som ligger uden for det samme system... Men som jeg sagde, derfor kan det jo godt være sjovt/ godt at definere sin person derudfra alligevel.

@Debt:

Den er tilgengæld meget tæt på meningsløs hvis man flytter langt væk og hvis beløbet man skylder er meget lille...
Så gider personen man skylder penge jo ikke forfølge en / gøre noget ved det, da det er meget meget dyrere at finde / fange personen som er flyttet / flygtet langt væk...
Derfor er den nok ikke så sjov, og definerer måske heller ikke personen så meget som en evt compulsive behavior -Cards- ville gøre det, det er en ulempe som kan fucke karakteren up de steder hvor han er...
Den anden er lidt 'billig' at tage i et spil hvor man ikke er hvor man 'har' sin lille debt...

@Weapon Mount

Hvis du læser under weapon mount står der meget klar om det, ingen tvivl der. Referencen du går fejl i er den reference som henleder læseren til fordelen / mitigatoren Bionic arm / hand. En henvisning som en nødvendig for at kunne forstå afsnittet omkring weapon mount som en integreret del af et bionic extremity.. Det afsnit som heføres til viser eksempler på hvordan Bionic extremities bygges, og ja der er et eksempel på at en arm kan bygges med no fine mani...

/J

95Karakterideer- 40K - Page 4 Empty Sv: Karakterideer- 40K Man 22 Mar 2010 - 14:09

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg kan ikke finde nogen fordel der hedder weapon mount, kun en limitation under extra arm.... smider du lige en side-henvisning, så jeg kan læse det?

96Karakterideer- 40K - Page 4 Empty Sv: Karakterideer- 40K Man 22 Mar 2010 - 14:14

Rune

Rune
Founder

Jeg er helt enig med Debt og det er også derfor jeg har ventet lidt med at tage den. Jeg tager den dog nok alligevel, da jeg synes det passer fint til Elliot (nu er han jo ikke en haj til gambling). Men så er det vel op til dig Helge, om den overhovedet er 1 point værd. Very Happy For mig er det lidt ligegyldigt...vi kan jo sige den er på 0 og så må vi se om det kommer til at spille en rolle senere. Men hvad vil du sige dependant er på? Er det bare det du har skrevet tidligere (-10)?

http://splatcup.goalsoccer.net

97Karakterideer- 40K - Page 4 Empty Sv: Karakterideer- 40K Man 22 Mar 2010 - 15:13

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Yeah Rune, din søster der befinder sig på et af Valarus's slum-børnehjem, som du sender penge til osv er en -10 pts ulempe... det andet kan være enemies eller lignende, og kan sagtens give pts, hvis der f.eks er nogen der kommer til at stå til regnskab for det (din søster), men det må du sådan set selv om...

det kunne også være en debt til nogle nasty karle fra regimentet, eller et andet regiment som du skyldte penge...

98Karakterideer- 40K - Page 4 Empty Sv: Karakterideer- 40K Man 22 Mar 2010 - 16:42

Rune

Rune
Founder

Sådan, fikset lidt og skriver ikke debt på som disadvantage (medmindre du mener at han skal have den for historiens skyld) Smile

Jeg droppede Filch og smed Sleight of Hand på istedet. Den kan han nemlig også bruge til at snyde med affraid
http://dl.dropbox.com/u/2596837/Elliot%20Galvez.pdf

http://splatcup.goalsoccer.net

99Karakterideer- 40K - Page 4 Empty Sv: Karakterideer- 40K Man 22 Mar 2010 - 18:44

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

bare en tanke: Elliot er hverken den store fægter eller den store skytte, til gengæld kan han holde længe hvis han lige tager lidt af hans points i strealth og ligger dem i acrobatics (så han kan få sin fine +2 til dodge).

ellers er han fjong og dong dong!

100Karakterideer- 40K - Page 4 Empty Sv: Karakterideer- 40K Tirs 23 Mar 2010 - 0:50

Rune

Rune
Founder

Hey! Er 16 ikke godt i at skyde? Smile
15 i stealth er vel også godt?
13 i Athletics er måske ikke det bedste. Men hvad er det for +2 i dodge du tænker på, er det Acrobatic dodge du mener?

http://splatcup.goalsoccer.net

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 4 af 5]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum