S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

jule-rolle i december

5 deltagere

Gå til side : 1, 2, 3, 4  Næste

Go down  Besked [Side 1 af 4]

1jule-rolle i december Empty jule-rolle i december Man 30 Aug 2010 - 22:16

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

har konfereret med Tine og Valdemar om mulighederne for at spille en weekend i december med BD gruppen. Jeg synes det kunne være über cool at tage et smut op til Thy og for spillet. Jeg kan imidlertidigt kun den anden og tredje weekend (den 10.-12. eller 17.-19.)

Jeg synes det er acceptabelt hvis det er en spiller der ikke kan på den dato vi slår os fast på, men så stopper det også der...

hvad siger i? kom med tilmelding og så videre så hurtigt som muligt, så vi kan få snakket med Pops og lagt mine familie-planer i den weekend vi ikke vælger!

jeg forestiller mig noget i retning af at vi kan bruge låne eller leje biler (jeg har i alle tilfælde fri klokken 17) og så smutter derop og for varmet huset op og spillet hele natten.... det samme lørdag, så vi udnytter der mørke og ruske-kolde vinter-natte-timer til fulde! derefter kan vi hoppe retur søndag når vi har fået øjne og er klar til at smutte (efter oprydning et al)

2jule-rolle i december Empty Sv: jule-rolle i december Tirs 31 Aug 2010 - 10:06

Rune

Rune
Founder

Jeg synes det lyder som en rigtig fed idé. Jeg er dog i den situation at jeg enten er ved at afslutte min hovedopgave eller ved at forberede mit forsvar af den, lige deromkring i december - så jeg kan ikke sige noget med sikkerhed.
Old chap

http://splatcup.goalsoccer.net

3jule-rolle i december Empty Sv: jule-rolle i december Tirs 31 Aug 2010 - 11:03

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg har ingen planer i December endnu, så jeg tror godt at vi kan finde ud af noget i enten den ene eller anden weekend. Hvis det ender med vi tager derop er det helt sikkert vi skal have fat i bil. Det kan kun betale sig i forhold til at tage toget så længe vi er mellem 2 og 5.

4jule-rolle i december Empty Sv: jule-rolle i december Tirs 31 Aug 2010 - 11:56

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

@ Rune: hvis det nu er, hvad er det så bedst at undvære tid til? jeg regner her med at hvis det er en første weekend skal du planlægge tid fra at skrive opgaven, og hvis det er en sidste går det fra forbedredelsen af forsvaret...? givet denne formodning regner jeg med at det er mest sandsynligt at du kan i den sidste weekend, eller er jeg helt galt på den?

@ Krølle: jeg regner stærkt med at låne biler, især fordi jeg har fri klokken 17, så det kunne jo svarer sig at alle var klar og så hentede mig og kørte right away fra regneren... så var vi der kvart over syv!

5jule-rolle i december Empty Sv: jule-rolle i december Tors 2 Sep 2010 - 13:48

Rune

Rune
Founder

Jeg skulle gerne være færdig den 17. december, eller blive færdig på dagen, så jeg stemmer på den weekend.
Conan

http://splatcup.goalsoccer.net

6jule-rolle i december Empty Sv: jule-rolle i december Tors 2 Sep 2010 - 19:11

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra de andre om de har nogen planer der. Jeg er klar på at sætte en weekend af til at rolle amok når det er koldt og mørkt udenfor.

7jule-rolle i december Empty Sv: jule-rolle i december Tors 2 Sep 2010 - 19:50

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Tror ik det er noget problem for mig...

/J

8jule-rolle i december Empty Sv: jule-rolle i december Tors 2 Sep 2010 - 20:32

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

har talt med Ras om det ligeledes, og han mener i hvertfald at han kommer hjem og holder jul (hvis han altså tager over til Jus) så han vil sandsynligvis også være game, så lad os sætte os på den dato til rock and rolle i Thy.

det kunne være fjong hvis vi allerede nu kunne booke en forældre bil, så det kunne lade sig gøre rimelig billigt... ( Detective en af jer med forældre der låner bil ud)

synes det er mega sejt og glæder mig allerede!

9jule-rolle i december Empty Sv: jule-rolle i december Tors 2 Sep 2010 - 21:32

Rune

Rune
Founder

Den eneste forælder jeg har, som har bil, er min far og han bor i skive....såe, jeg kan desværre ikke låne.

http://splatcup.goalsoccer.net

10jule-rolle i december Empty Sv: jule-rolle i december Tors 2 Sep 2010 - 23:14

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg er helt sikker på at vi nok skal kunne finde en løsning på vores problemer. Det er trods alt til for både janus, rasmus og jeg at komme i nærheden af en bil

11jule-rolle i december Empty Sv: jule-rolle i december Man 22 Nov 2010 - 12:40

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

opdatering!

vi er blevet enige om at vi snupper en ornlig omgang rolle den 17-19 dec. vi er desuden blevet enige om at vi istedet for at køre de næsten 2 timer til Thy forsøger at booke os ind i Krølle forældres sommerhus på Helgenæs, som det kun tager en lille time at nå fra århus!

Krølle vender tilbage senere med right as right confirmation på om det kan lade sig gøre, men rygterne vil vide at det ser lyst ud!

der kommer til at ligge nogle arbejdsopgaver i forbindelse med turen, som er om bare 4 uger! og jeg glæder mig!

a) lidt caribisk stemning, i form af lidt rom og så videre

b) generelle indkøb af mad og så videre samt en eller anden form for plan for hvad vi skal have...

c) bil(er) til 5 personer + grej

d) samle op på udlæg, dækning af biler + benzin osv og indkradse penge


- jeg har noget mørk rom stående her, så jeg kan godt stå for en del af den caribiske stemning...

12jule-rolle i december Empty Sv: jule-rolle i december Man 22 Nov 2010 - 13:48

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Fedt at vi allerede nu begynder at arrangere det Smile
Der er jo ellers en vis antipati mod at planlægge ting i vores vennekreds Smile

@ A
Masser er rom er en god ide, af den drikkelige slags velogmærket Smile
En ordentlig stak calypso musik ville nok også være rart Smile
Mht videre færd, så er planen vel også en muligt visit i junglen eller hvordan ? Jungle stemnings musik?

@ B
På forhånds indkøb af mad ? Jeg bliver næsten helt rørt over det nyfundne planlægnings-gen Smile
Fredag: Noget rigtig nemt, ala Brændende-kærlighed+spejlæg/kødsovs/Chili/Hakkedrenge+blødeløg/ etc
Lørdag: En nem ide for mad kunne være vintergrønsager+hele kyllinger til suppe fordi det er dejligt lækket vinteragtigt og nemt at lave
Generelt: Mel mm til bagværk som i thy + måske en ordentlig røvfuld pølsehorn til turen generelt bagt hjemmefra, det var en stor success da Mette og jeg byggede dem til en rolletur sidste vinter i JJ's sommerhus.
Mad ellers: Det vi plejer i thy ala pålæg + shit
Drikkelse: Tons af danskvand /sodapops + Øller så også Rasmus bliver glad Smile

Den plan er selvfølgelig ikke vildt caribisk, men nægter at guffe fisk og sukkerrør hele weekenden Smile


@ C
Som Krølle og jeg før har snakket om, så kan jeg næsten 100% låne en bil, Krølle kan også ret sandsynligt, og Rasmus sikkert også, så det bliver næppe et problem. Det skal vi selvfølgelig lige have styr på.
Alt efter hvor tæt Krølles sommerhus ligger på indkøb, kunne vi med fordel vælge en relativt stor bil, når vi nu skal være fem mand (hvornaf en har temmelig lange ben) og en stak bagage + indkøb(hvis sommerhuset ligger langt fra indkøb).

@ D
Den giver vel sig selv, noget som næsten først kan ordnes 100% bagefter, men måske kan vi selvfølgelig alle sammen smide en stak penge under indkøbet, så det ikke er en bestemt persons dankort som bliver kørt helt vildt over Smile

@ Generelle ting

- Ghetto Blaster / Musik anlæg som kan afspille vores calypso /indianer musik til vi kaster op af det Smile
- Slik / Skrald nok til vi får nok af det
- Bananer Smile
- Citroner til vores engelske te
- Sjokolade til Helge, og lidt os andre Smile
- Battlemap!
- Sove shit ? Eller hvordan med det i Krølles hus ?
- Ellers andet ?

Er vild med ideen om planlægning, som sikkert skinner lidt igennem i min store post Smile

En sidste ting, kan vi snige en enkelt hygge spille aften af den korte slags ind inden ? Smile

/J

13jule-rolle i december Empty Sv: jule-rolle i december Man 22 Nov 2010 - 14:27

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg skal da også lige komme med lidt input. Det er nu endeligt sikkert at vi har sommerhuset fra den 17. til den 19. December

@A: Rom er en god ide - har selv lidt morgan i forskellige farver der kan smugles med. Generel stemning med musik osv kan arrangeres, der er udmærkede højtalere deroppe så vi skal bare have noget computer med. Vær opmærksom på at der ikke er internet så hent musikken ned.

@B: Jeg går klart ind for ideen med pølsehorn og da det var Janus der kom med forslaget synes jeg at han skal vælges som pølsemester. Jeg foreslår vi gør en del af vores indkøb på helgenæs, brugsen ligger 4 km fra huset. Den er godt nok lidt dyrere men så kan vi til gengæld nøjes med een bil. Jeg synes umiddelbar janus' forslag med suppe om lørdagen og hurtigt om fredagen er godt, er der nogen der har indvendinger. En anden fordel ved hurtigt om fredagen er at hvis vi køber kartofler, løg, bacon og ketter så kan det sgu nok godt være i bilen sammen med os. Så kan der være nogen der laver mad mens de andre køber ind til resten af opholdet.

@C: jeg foreslår vi satser på en stor bil, det er billigere og vi kan købe ind deroppe. Kan janus høre om han har adgang til bil, så slipper vi andre for at tage på tur efter en.

@ Generelt:

- Der er højtalere deroppe så vi skal bare have nogle computere med
- Der er dyner og puder deroppe, men man skal have betræk og lagen med.

Lige en sidste ting, Hvornår kan vi køre fra Århus? Hvem er sidste mand, der vender og tømmer og er klar til at tage afsted. Personligt er jeg klar fra kl 10.00.

14jule-rolle i december Empty Sv: jule-rolle i december Man 22 Nov 2010 - 14:38

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

@ B
Jeg er Pølsemesteren, helt sikkert Smile
Der er nok ting vi med fordel kan købe i århus og netto, såsom frosne kyllinger etc, ellers kan vi jo fint købe ind deroppe, især de store ting såsom øl, så vi slipper for at de fylder meget i bilen.

@ C
Jeg tjekker gerne med Bil den weekend, det er nok det nemmeste, plus at det nok også er den største.


Jeg kan fra hvornår i andre kan, for min skyld kan vi sgu køre tidligt morgen og tage rundstykker og bitter med derop Smile
Det ku være klasse Smile

/J

15jule-rolle i december Empty Sv: jule-rolle i december Man 22 Nov 2010 - 15:09

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg må nok melde mig selv som sidste mand!

jeg er desværre først fri klokken 17 om fredagen, men undersøger muligheden for evt at afspadsere en hel eller halv time.

det er ingen katastrofe at vi først kan der fra, også selvom jeg ikke kan afspadsere, for vi spiller bare det længere i den anden ende...

enig med Janus: nogle indkøb er smarstest at lave i århus, og så må vi se på det andet i brugsen på Helgenæs.

16jule-rolle i december Empty Sv: jule-rolle i december Man 22 Nov 2010 - 15:21

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Det er fint fint Helge, Ingen probs at du først kan der Smile

Jeg tager bare rundstykker og Bitter med alligevel til pre-supper Smile

Glæder mig monster meget il en masse masse rolle, det bliver fantastisk.

Er muligheden for en spontan lille-gang ligesom forrige fredag helt udelukket ?

/J

17jule-rolle i december Empty Sv: jule-rolle i december Tirs 23 Nov 2010 - 1:27

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg har følgende forslag til indkøb:

Århus:
Fredag:
2,5 kg kartofler
1 - 1,5 kg bacon
2 kg løg
ketter
2 kg mel
1 kg grovmel
gær

Lørdag:
1 frossen kylling
1 1,5 kg kød og melboller
selleri
2 kg gulerødder

Morgenmad/frokost
1 pk hamburgerryg
1 pk rullepølse
1 ost
1 pk smør
1 leverpostej
2 små pk. rugbrød
Agurk
tomat

knas
Chokolade
dipmix og cremefraiche

Helgenæs
1 ks bajer
1 ks sodapops (1 1/2 el 2 liters)
2-3 poser tjips

Hvad siger i til det? hvad skal vi have mere end det?

18jule-rolle i december Empty Sv: jule-rolle i december Tirs 23 Nov 2010 - 13:38

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Juhhuuuu Krølle, vi må planlægge i detaljer Smile

Lad os så komme i gang Smile

@ Århus til fredag:
- Flere kartofler, eftersom vi skal lave mos af dem, 4kg synes jeg
- Mel er vit ok, det er nok også urealistisk og tro vi kommer til at bage vildt meget, desværre. Men well.. måske uppe det til 4kg hvede og en extra pakke gær ? Så kan en af os jo bare gå i gang hvis helge ikke magter det og hellere vil tænke rolle? Frisk´bagt brød det er sgu nice Smile

@ Århus til Lørdag:
- Vi skal have to kyllinger, det plejer vi til sådan en portion, og resterne bliver alligevel spist om natten Smile
- Mere fyld i suppen, såsom kartofler/pastinakker/Løg(som vi jo nok har fra dagen før?) ?

@Århus Frokost/Morgen:
- Jeg synes vi skal have en del mere pålæg, 2 af hver mindst,det skal jo holde til hele lørdag og hel søndag, er ude i:
- 2 pakker lever
- 2 pakker skinke/hamburgyg
- 1-2 pakker salami, det skal ma have når man er i sommerhus Smile
- 1 ost
- 2 pakker smør, der skal jo også bruges til mos
- 2 agurker
- tomater
- Cornflakes
- måske en billig marmelade til folket?
- 2 pakker små rugbrød

@Århus Generelt:
- 4 liter mælk
- Kaffe!
- Citroner til teen
- Te

Resten synes jeg ser rigtig fint ud Smile

19jule-rolle i december Empty Sv: jule-rolle i december Tirs 23 Nov 2010 - 15:13

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

synes også vi skal ud i en enkelt sild, nu vi er i Krølles sommerhus... det er der ligesom tradition for!

20jule-rolle i december Empty Sv: jule-rolle i december Tirs 23 Nov 2010 - 16:25

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Må jeg sige at 1 kg mad pr mand til aftensmad er nok? eller går du så helt i banjo.
1 kg mad pr mand er 5 kg mad til aftensmad 2,5 kg kartofler 1,5 kg bacon og 1 kg løg er 5 kg mad plus smør og mælk til mosen det vil jeg give dig at jeg har glemt. Så fredag får du ikke lov at pille ved hvis det står til mig!

Jeg forestiller mig at vi laver en dej om aftenen fredag som vi bager lørdag morgen. Ligeledes en dej lørdag aften som vi bager søndag morgen. Det er 3 kg mel rigeligt til. Nul mere mel! Hvis vi laver langtidshævet brød skal der også kun bruges 6-12 g. gær på den mængde mel.

mht suppen er en kylling mere en nok - vi er stadig kun 5 mand og der kommer alt muligt ander lækkert fyld i! Jeg er enig i at vi godt kan købe mere fyld til suppen. Et bundt porrer og nogle kartofler er fint for mig.

ang. frokost osv. Igen vi er kun 5 mand og vi skal kun være der i 2 dage, begræns din indkøbsmani! Givet mit bud er måske det mindste, men vi skal ikke have mere en 3 pakker pålæg i alt, en leverdreng og en ost. marmelade er en god ide synes jeg, lad os få noget af det.
Smør har du nok ret i at vi skal have rigeligt af, da vi også skal lave mos, men cornflakes synes jeg kun vi skal købe, hvis folket ikke kan leve uden. Der kommer til at være friskbagt brød til morgenmad jo. Mælk synes jeg lige så godt vi kan købe i brugsen, det fylder alligevel en del.

Jeg har for øvrigt en pose kaffe vi kan tage med derop, der var nogen der havde den med ud i kolo en gang.

Mit reviderede forslag kommer altså til at se således ud.

Århus
3-4 kg kartofler (så er der både til fredag og lørdag)
1,5 kg bacon
2 kg løg (så er der både til fredag og lørdag og frokost)
Ketter
1 bdt. porrer
1 selleri
2 kg gulerødder (så er der også til at lave snacks)
1 kylling
1 - 1,5 kg kød og melboller
1 pk hamburgerryg
1 pk rullepølse
1 pk spegedreng/salami
1 pk leverstohej
1 ost
1 glas syltetøj
1 glas sild
1 bk karrysalat
2 pk smør
2 pakker rugbrød
tomater
2-3 agurker (så er der også til snacks)
2 kg mel
1 kg grovmel
1 pk gær
Chokolade
Dipmix
Citroner (til the og cuba libre)
The

Helgenæs
1 l cremefraiche
4 l mælk
1 ks bajer
1 ks sodapops
2-3 poser tjips

Så er det din tur til at skyde mine ræsonnementer ned.

21jule-rolle i december Empty Sv: jule-rolle i december Tirs 23 Nov 2010 - 18:04

Rune

Rune
Founder

Shit.... Shocked

Øhm, mht. planlægning bliver jeg helst ikke meget mere aktiv end på nuværende tidspunkt (bare sig til hvis der er noget specielt jeg skal planlægge ihjel! så vil jeg give det et skud) da jeg har en ond hovedopgave som jeg skal have programmeret og skrevet og afleveret til d. 17. december. Det begrænser også min mulighed for spontant-rolle inden turen. Men hvis nogen får vildt lyst, så må i meget gerne høre mig...det kan jo være at det er bedst jeg lige tager en pause fra skriveriet. Smile

Men jeg må sige at i har nået et forbløffende planlægningsniveau mht. mam. Det er lidt smukt, men alligevel skræmmende at se... Afraid

http://splatcup.goalsoccer.net

22jule-rolle i december Empty Sv: jule-rolle i december Tirs 23 Nov 2010 - 18:46

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Du er dum Krølle Smile


Med hensyn til fredag må jeg vel så gi mig.. selvom kartofler har det med at forsvinde når man moser dem.
Men ok så.

Lørdag derimod, 2 kyllinger>1 kylling, vi bruger altid to kyllinger når vi laver mad til rolle og eller hyggeture til 4-6 mand..
Det synes jeg vi skal blive ved med Smile Og de koster jo alligevel fuckall i Netto fordi vi køber de pinte af slagsen..

Froskost / Morgen osv, ja ok, måske ikke vildt meget mere pålæg, men tror da ikke det er usandsynligt at vi 5 kværner en lever hver gang vi spiser frokost, plus extra...
Tun er jo desværre ret dyrt i øjeblikket, ellers kunne en dejlig tunsalat på lunt nybagt brød også være ret dejligt Smile

Og mere kaffe..

Fedt at vi faktisk får lov til at planlægge sådan her, det troede jeg aldrig jeg skulle opleve Smile

23jule-rolle i december Empty Sv: jule-rolle i december Tirs 23 Nov 2010 - 19:22

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

ja 2 kyllinger, hvis man skal spise kylling - men der er forskel på at lave suppe og spise kylling. Det er rigeligt med en og vi har ikke gryder til at koge dem begge to på en gang. Jeg stemmer stadig for en. Det er jo ikke kyllingen vi skal leve af den dag. Men det ender nok med at det er dig og mig der køber ind så vi kan jo diskutere helt frem til kl 16 fredag d. 17

24jule-rolle i december Empty Sv: jule-rolle i december Tirs 23 Nov 2010 - 21:03

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hehe god planlægning der!

er enig med Krølle i at selvom det er en pint høne er der rigeligt på den ene, til suppe til 5 mand...

mht. spontant rolle er min familie lidt fader-hungrende, efter jeg var på kursus i hele sidste uge, og jeg skylder allerede Krølle en extra omgang, efter som han ikke kunne sidste fredag... så det bliver desværre klemt for mig, men det lyder på Rune som om det er ok...

jeg har alle rollesager her, så den del af det er ikke noget umiddelbart problem.

godt du pointere sengetøjet krølle, så der ikke bliver en fadæse igen, med en eller anden Hermansen eller Stenkilde, eller hvem det nu var der skulle sove i "nøgne" dyner... hehe. HUSK DET NU!!!

25jule-rolle i december Empty Sv: jule-rolle i december Ons 24 Nov 2010 - 2:22

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Nånånå, men det med kyllingerne kan vi skændes over senere så Smile

Hvad med ting såsom

- håndklæder
- Lokumspapir-Lokumspapir
- God whiskey
- Opvaskemiddel
- Kaffefiltre
- Stearinlys

/J

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 4]

Gå til side : 1, 2, 3, 4  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum