S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Random Snak om 40k

+5
Yde
Kptbiceps
princelarming
gakkedulla
Janushedemann
9 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Næste

Go down  Besked [Side 10 af 12]

226Random Snak om 40k - Page 10 Empty Sv: Random Snak om 40k Tirs 19 Apr 2011 - 9:29

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Nej, jeg synes bare måske det er en smule flabet og skrive sådan en besked som du gjorde. Du havde ikke overvejet at jeg som den eneste der rent faktisk har spillet CSM's måske havde kikket en lille bitte smule i codex ? og at du måske ikke behøvede at quote hvilken side Rhino entreen er listet på ? Jeg kan også godt læse i bøger, og når jeg nu sagde at den havde 2, og du meget nemt kunne kikke at der stod 1 i bogen, at der måske fandtes en errata eller faq elign?

Lige meget.

/J

227Random Snak om 40k - Page 10 Empty Sv: Random Snak om 40k Tirs 19 Apr 2011 - 13:00

princelarming

princelarming
Barbar Barber

OK

Jeg giver en is, eller min venstre nogg, til den som koger to Iron Warriors Deamon Princes ud af et Deamon Prince Plastic Kit og et Blood Angels Dreadnought Plastic Kit!!

Det kunne se så motherfucking konge ud!

Just my 2 cents...

228Random Snak om 40k - Page 10 Empty Sv: Random Snak om 40k Tirs 19 Apr 2011 - 13:08

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

@ Janus: det kunne også være du tog fejl, hvilket jeg gik ud fra eftersom codex skrev 1. jeg regner også med du kan læse og det hele, det synes jeg faktisk er temmelig flabet at påpege at man kan til andre voksne mennesker., når vi nu snakker om flabethed.

@ Bimse: det ville det helt klart, men kan man få deamon princes i plastic nu? troede kun det var de der overdrevet tunge djævle i multi-metal der er umulige at få limet ornligt sammen. men der er også en anden en til chaos deamons eller hvem? synes jeg så Jeppe have en sådan en med, sådan en slankere udgave...

229Random Snak om 40k - Page 10 Empty Sv: Random Snak om 40k Tirs 19 Apr 2011 - 13:45

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

@Daemon prince: YES det kan man og det ser faktisk ud som om der er mange muligheder i den figur

http://www.games-workshop.com/gws/catalog/productDetail.jsp?catId=cat440207a&prodId=prod970014a

Jeg kan godt forstå at Bimse er lidt solgt til den

230Random Snak om 40k - Page 10 Empty Sv: Random Snak om 40k Tirs 19 Apr 2011 - 14:14

andbruu

andbruu
Captain

@price: Det er også den plast prince jeg skal bruge til mine greater daemon hosts.

Slan' Lash Plast Price
Slan' Lash Plast Price
Slan' Lash Plast Price
Slan' Lash Plast Price
Slan' Lash Plast Price
Slan' Lash Plast Price
Slan' Lash Plast Price

231Random Snak om 40k - Page 10 Empty Sv: Random Snak om 40k Tirs 19 Apr 2011 - 14:37

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

for fuck sake anders!

først var det det der med inquisitionen og nu er det Brødrene deamon Price... hehe!

232Random Snak om 40k - Page 10 Empty Sv: Random Snak om 40k Tirs 19 Apr 2011 - 15:10

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

hvor mange synes at krølle skal have lov til at spille med følgende?

http://www.forgeworld.co.uk/Downloads/Product/PDF/w/wraithseer.pdf

Så skal der nemlig wraithworld på banen Smile

233Random Snak om 40k - Page 10 Empty Sv: Random Snak om 40k Tirs 19 Apr 2011 - 15:33

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

GOGOGO!

den er da fo sej! men du skal lave en SEJ SEJ SEJ model med et Kæmpe spyd!

jeg vil gerne spille mod den!

234Random Snak om 40k - Page 10 Empty Sv: Random Snak om 40k Tirs 19 Apr 2011 - 16:20

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

men det er næsten ærgeligt at der skal være "kød" modeller med sammen med den, så man ikke kan lave en rigtig wraith army, men du kan da vist nok komme ret tæt på, med wraithseeren, en farseer i en slæde 2x5 wraithguards i slæder med warlocks og 2x10 guards footslogging med warlocks og så 3 wraithlords... YEAH!

235Random Snak om 40k - Page 10 Empty Sv: Random Snak om 40k Tirs 19 Apr 2011 - 16:51

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Det eneste "kød" der behøver at være før hære kan køre er de to warlocks i de to 10'mands guardsquads. Ellers er resten optional. Men der er faktisk ikke helt plads til alt det man gerne vil have i sådan en hær, ikke med mindre man spiller 2k og så dygtige er de der wraithfolk altså heller ikke. Der er vist ca. plads til det hvis du nøjes med 2 wraithlords som jeg lige kan se det.

Ellers skal man bare satse på at have 4 monstrous T8 drenge med som så truer alt hvad der nærmer sig midten.

236Random Snak om 40k - Page 10 Empty Sv: Random Snak om 40k Ons 20 Apr 2011 - 8:44

andbruu

andbruu
Captain

tæller de to warlogs (krigs tømmer) som HQ?

237Random Snak om 40k - Page 10 Empty Sv: Random Snak om 40k Ons 20 Apr 2011 - 9:48

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

ok, krølle kan godt se at han ikke havde læst alle reglerne til den. Man skal også have en der siger far før det hele kan lade sig gøre. Det kan faktisk være at man hellere skulle tage en Avatar,bare for at holde temaet med monstrous creatures. Så kunne man lave en nid-elverhær med 5 monstrous creatures og så wraithguards (som jo faktisk næsten er monstrous) for resten.

238Random Snak om 40k - Page 10 Empty Sv: Random Snak om 40k Ons 20 Apr 2011 - 10:16

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

@ Lesser daemons som viable troop, jeg tror lige jeg prøver at koge en hær med det tema... det lyder sgu rimelig cool, men om det virker eller ej....

Det er også for svagt, ikke at have en allround troop (shoot + CC) som marines er.

Jeg forestiller mig: 10 marines, Icon, 2 pl. guns i en rhino. De kører råddent og skyder nogen, "summoner" troops på objectives og ræser videre.

Måske en rhino med 5 marines til det samme.

og så ellers 3 x 8 daemons. Er det for lidt shooting fra troops, eller tror I det ku virke? Det ville jo passe fortrinligt til en daemon themed hær Smile

239Random Snak om 40k - Page 10 Empty Sv: Random Snak om 40k Ons 20 Apr 2011 - 10:26

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

De der summoned lesser deamons, er de ikke bløde som smør? og vil de ikke allerhelst i nærkamp, nærmere end stå i buskuret efter de er blevet smidt af bussen. Hvis du skal have dem med synes jeg helt klart at du skal køre med større units, 2 på 12 frem for 3 på 8. Selvom 12 også er lige småt nok, det er nok bedst hvis de er buksemyndige Razz

240Random Snak om 40k - Page 10 Empty Sv: Random Snak om 40k Ons 20 Apr 2011 - 13:38

andbruu

andbruu
Captain

Hvis du vil bruge mariner med icons til at "hente" dæmoner, så skal du minimum have to icons, helst flere (se jf. post), ellers har du bare for få muligheder for sikker DS.

Jeg syntes dog at lesser daemons suck ... for money, men til gengæld er jeg vild med chaos mariner.
10 mand i en rhino, med to special weapons er et super heg - og de har husket håndvåben.
Om der skal være en champion eller ej, afhænger også af hvad resten af hæren kan - men hvis han er der, skal han være der for at tage nogle upgrades (f.eks. PF).

241Random Snak om 40k - Page 10 Empty Sv: Random Snak om 40k Ons 20 Apr 2011 - 16:55

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg er uenig med anders i at Lesser deamons suck ... for money. jeg oplever den som en temmelig finurlig (det er et ord!) som blot skal bruges med omtanke. min egen opfattelse af dem er blevet forbedret væsentligt efter jeg tænkte lidt over deres potentiale.

man bliver nødt til at anskue hvad det egentlig er man får for de 13 point, og hvad muligheder der ligger i det, hvilket styrker og svagheder uniten har, hvordan man kommer rundt om svaghederne bedst og hvad man så kan bruge den til. min analyse af lesser deamons der sådan her ud:

Styrker:
1) en unit som pinpoint deepstriker og må assaulte den runde de lander.
2) en fearless unit
3) en unit med invul save

Svagheder:
1) en unit som skal deepstrike inden for 6" af et Chaos Icon
2) en unit som ikke kan skyde
3) en unit uden armour save.

altså: hvis de skal have maximalt potentiale skal der være mange Icons of Chaos, de skal løbe hvis de ikke kan charge noget og de skal bruge cover. hvis man gør de 3 ting har man en unit som kan kommer ind der hvor man har behov for det (mere eller mindre) og give en hånd i hårde melees, agere kødskjold/chargemoat for andre vigtigere units eller grabe objectives.

alt i alt er 8 deamons temmelig hårde at nakke med dakka, hvis de står i cover. de koster 104 point og smadre lesser foes som guardsmen og eldar guardians som om der aldrig var nogen imorgen!

jeg vil også sige at jeg har ændret lidt i mit Mual'Baeth koncept og der nu er 8 lesser deamons med!

242Random Snak om 40k - Page 10 Empty Sv: Random Snak om 40k Ons 20 Apr 2011 - 18:55

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Læste lige lidt i Chaos 'dexet... Så vidt jeg kan læse er der jo en af drengene der slæber rundt på de der icons, og denne gut kan så dø... (det kan de fleste gutter)
Det betyder dog at effekten af det pågældende icon holder op! Med andre ord, med lidt held, og massed fire, samt et uheldigt failed save på gutten, så kan de onde Khorne-dedikerede Chaos Space Marines tabe deres søde bonus... Rart at vide!!

(ret mig lige, hvis der er rettelser til det ovenstående i FAQ eller tilsvarende...)

243Random Snak om 40k - Page 10 Empty Sv: Random Snak om 40k Ons 20 Apr 2011 - 20:07

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Har en ret simpel idé til en Iron Warriors hær:

Iron Warriors Army:

Deamon Prince - Wings 130
Warptime 25

Deamon Prince - Wings 130
Warptime 25

Chaos Terminators - 3 Models 90
3 Combi Weapons, 1 Champion, 1 Chainfist 50

Chaos Terminators - 3 Models 90
3 Combi Weapons, 1 Champion, 1 Chainfist 50

Chaos Terminators - 3 Models 90
3 Combi Weapons, 1 Champion, 1 Chainfist 50

Chaos Space Marines - 10 Models 150
Icon of Chaos Glory, 2 Meltaguns 30
Rhino - Extra Armour 50

Chaos Space Marines - 7 Models 105
Icon of Chaos Glory, 1 Meltagun 20
Rhino - Extra Armour 50

Chaos Space Marines - 7 Models 105
Icon of Chaos Glory, 1 Meltagun 20
Rhino - Extra Armour 50

Obliterator Cult - 2 models 150

Obliterator Cult - 2 models 150

Chaos Vindicator 125
Deamonic Possesion 20

244Random Snak om 40k - Page 10 Empty Sv: Random Snak om 40k Ons 20 Apr 2011 - 23:09

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

er der ikke lidt for mange obliterators og lidt for lidt mech til at det er en rigtig Iron Warriors?

Ellers synes jeg det ser meget sjovt ud, omend jeg umiddelbart synes at 3 termies er lidt lidt, nærmest til lige meget hvad de er tiltænkt.

245Random Snak om 40k - Page 10 Empty Sv: Random Snak om 40k Ons 20 Apr 2011 - 23:14

princelarming

princelarming
Barbar Barber

"- sagde den ene Halvork frisør til den anden halvork frisør..."

246Random Snak om 40k - Page 10 Empty Sv: Random Snak om 40k Ons 20 Apr 2011 - 23:35

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

altså som halvork frisør forestiller jeg mig nok en "Iron Warriors" hær mere i den her retning

2 prinser lige som dine (vinger og warptime)

5 terminators (mark og Khorne, Champions, 3 x klør, 1x chainfist, 1 x heavyflamer) (så er der 18 angreb m. klør på charge, 5 med kniv og 5 med næve, det er sgu da meget godt) Desuden en landraider med possesion til at køre rundt i.

3x10 CSM i Rhinos, 1 hold med plasma og 2 hold med melta, alle med Icon of Glory

1 Chaos vindicator m possesion.

Den kan helt sikkert godt trimmes, og vi har før snakket om +/- ved at have en dødsstjerne med, men mit indtryk af iron warriors var i hvert fald mere i den her retning.

Når det er sagt, synes jeg din ide med at kombinere en daemon prince og en furioso er bomben. Med nok greenstuff® tror jeg det kan bliver rigtig rigtig fedt

247Random Snak om 40k - Page 10 Empty Sv: Random Snak om 40k Ons 20 Apr 2011 - 23:42

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Jeg var så frygteligt tæt på at calle "jamen-det-er-min-fødselsdag-så-jeg-skal-das-have-en-BA-dread-og-en-Deamon-Prince-sgu-da-ja-da" da jeg var med Mia i byen tidligere idag... Det er mit næste projekt...

Dødsstjernerne er nemlig ikke de vildeste i min optik (specielt ikke med den mængde Melta som folk er begyndt at slæbe med i krig - Her skuler jeg direkte mod dig, Kølle! Shocked )

Derfor de 3x3 termies, men de kan godt koges om til 2x4, hvis det gør dig mere tryg - Deres heavy weapons er ikke fede nok i min optik - Heavy Flamer er blah, og kan alligevel kun bruges en gang pr kamp, og deres Reaper Autocannon er ikke fed nok med de andre gunz de render rundt med (det skulle lige være Plasma fire mod en transport, men der ville man bare hellere have melta og være mere sikker...)

Oblits er efter min mening - og flulffet - obligatorisk i en Iron Warriors hær, da de var de første der blev til Oblitz... så 2x2 er ikke for få... What a Face

248Random Snak om 40k - Page 10 Empty Sv: Random Snak om 40k Ons 20 Apr 2011 - 23:45

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Så sku du ta å prøw en dag som Gnom Glædespige!!1

Mit nyeste udkast til en Daemonic 2Hell&Back CSM "warped and outrageous":

HQ: 2 daemon princes, med vinger, mark of Tz. + Tz. Bolt = 2x 175p
(det er ham der djævelen, der kan noget mind/body split, og det gør folk crazy!)

Elites: 3x4 Terminators,
1) 1 autocannon, 1 sæt Light.claws, 1 Chain.F, 2 combi plasma = 180p

2) 2x P.F, 4 combi meltas = 160p

3) 1 P.F + 1 Chain.F, 4 combi plasmas = 165p

Troop: (Det er måske lidt tyndt, men til gengæld en spændende måde at spille på Smile risky business) De er "cultists"
Marines x10, 2x plasma guns, Glory Icon + rhino = 225p (bliv i bilen)

Marines x5, 1 melta, Glory Icon + rhino 35 = 130p (blive endnu mere i bilen)

Lesser Daemons x7 = 91p (PoP!)

Heavy:
Vindicator + possesed 20 = 145p

Obliterators x2 75p = 150p

Obliterators x2 75p = 150p

1746 point, og jeg kan godt lide helheden, også det lidt spændende/vovede ved at have en udsat scoring mulighed.

Det jeg ser for den er også, at den har udmærket power mod en advancing hær, og den kan have lidt stående på brættet, så jeg kan rykke det jeg har ud til den ene side, lave en flankering, hvorefter gutterne kan DS. Eller også er der 101 modtræk mod det, og jeg ender i postkassen med min pækker!

249Random Snak om 40k - Page 10 Empty Sv: Random Snak om 40k Tors 21 Apr 2011 - 10:26

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

@ Bimse: I stand corrected, fyr op for obliterators og daemon prince dreadnoughts. Det bliver fed. Jeg synes dog stadig at du skal skrue ned for termies og op for biler, biler er sejere, termies er tynde, du kan selv spørge aslak om de ikke skal være 5 før de har den ringeste mulighed for at overleve, især da du ikke kan få skolde til dem og en omgang rapidfire plasma derfor nemt kan komme til at gøre kort process med dem.

@ Fleffmeister: Hvad anders sagde. du har kun to icons, og seks enheder der skal/kan komme ind pr icon, men det er bare mig der er konservativ på det område måske.

@ spillemåde: Hvis du gerne vil lave en ordentlig syg flankering med dine droptroops, skal du da have flere cykler med (det ved du da, det skal du da). 12" er ikke ret meget at dine icons kan rykke sig så resten kan flankere. Det er i hvert fald min umiddelbare tanke. Jeg tror også du får det hårdt mod BA, DE, E, GK, IG og O da alle har hurtige transports som kan bevæge sig lige så langt eller længere end de du får ud af din flankemanøvre, sådan lige umiddelbart i hvert fald.

250Random Snak om 40k - Page 10 Empty Sv: Random Snak om 40k Man 25 Apr 2011 - 0:05

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Så har jeg kogt noget mere Chaos, og ud fra tidligere råd (fra alle de "sleazy advisors") er her en ny army list:

MEGET STOR EDIT INC:

Dark apostles holder ret godt her synes jeg. Jeg har bevidst prøvet at lave kun 2 Rhinos, da jeg helst ikke vil ha flere i min samling Wink (ifht at jeg også har sisters)

HQ:
Daemon Prince 110p, + wings 20p + Warp-time 25 = 155p

1 Greater Daemon = 100p

Elites:
Terminators x5 30p: Icon, 1xPF + 1xCF, Reaper AutoC. 4x com.pl.guns = 230p

Terminators x5 30p: Icon, 1xPF + 1xCF, Reaper AutoC. 4x com.m.guns = 230p

Troop:
Chaos Space Marines x8, 1x plasmagun, Champ, Icon + rhino = 195p

Chaos Space Marines x8, 1x plasmagun, Champ, Icon + rhino = 195p

Summ. Daemon: x8 13p = 104p

Summ. Daemon: x7 13p = 91p


Heavy:
Vindicator + possesed 20 +Dirge caster= 150p

Obliterators x2 75p = 150p

Obliterators x2 75p = 150p (Evt 1x3 Oblits og så en Predator med enten Dozer eller Dirge caster)

=1750points
- Hvad er jeres view på Missile launchers i 10 mands squads?? får de nogensinde brugt dem?

P.S. Terminators, der DS, kan ikke assaulte den samme tur de kommer ned ikke sandt? kun skydning er tilladt, så vidt jeg forstår reglerne.



Sidst rettet af Kptbiceps Tirs 26 Apr 2011 - 12:38, rettet i alt 6 gange

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 10 af 12]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum