S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Random Snak om 40k

+5
Yde
Kptbiceps
princelarming
gakkedulla
Janushedemann
9 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Næste

Go down  Besked [Side 11 af 12]

251Random Snak om 40k - Page 11 Empty Sv: Random Snak om 40k Man 25 Apr 2011 - 7:22

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

det lyder lex!

jeg vil foreslå følgende, som ikke griber mega meget ind i din hær og konceptet:
1) lav 2x8 summoned deamons istedet for 3x5, så holder de bedre og kan smadre lette units som f.eks guards og tau som om de var smør...
2) smid de combi meltaer af dine champions til fordel for PF. du har betalt dyre point for at få det extra angreb på profilen, så jeg synes du skal udnytte det med at give ham et krads våben!

og jeps det er kun summoned deamons der kan assaulte når de kommer ned, terms og oblis kan ikke. desværre!

fedt mand!

252Random Snak om 40k - Page 11 Empty Sv: Random Snak om 40k Man 25 Apr 2011 - 9:41

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

De champions er der jo faktisk for at lave "gateway" til den store Greater daemon. OG det er klart at de burde udnytte at de er blevet champions, og kan tage Fists, men det blir jo også spildt når de bliver morphed.

Du har nok ret i at 2x8 er bedre end 3x5. min ide var blot at der var 1 xtra troop choice til at enten conteste og i bedste fald capture. men hvis de døde er det lige meget om der så var 10x1 djævle. EDIT: så er det ændret

Jeg faldt over noget mere historie omkring Word Bearers og Dark Apostles, og er ret hooked på den mere intense dyrkelse af Chaos i modsætning til den ligeså store dyrkelse af The Emperor. Så er de i sandhed fallen heretics!

Jeg kan bare ikke finde noget mere specifikt omkring dem, ala specielle codex regler eller om de har nogen special unit. Måske er de bare fluff, og så må man lave dem ud fra alm csm codex.

253Random Snak om 40k - Page 11 Empty Sv: Random Snak om 40k Man 25 Apr 2011 - 10:23

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

ser fint ud der!

det er jo klart at din greater deamon skal have nogle "gateways". men hvis din intention er at lave dine champions om til dæmonen, kan det så måske være at de også skal stryge den combi-melta all together og bare være plain? måske til fordel for den extra dæmon i dit 7 mands squad?

angående wordbearers har lexicanum en del fluff og halløj... har du checket det ud? ellers kan du linky her: wordbearerslinky

er du sikker på du ikke skal battle med dem til Ugga ? kunne godt tænke mig at se banden i aktion!

254Random Snak om 40k - Page 11 Empty Sv: Random Snak om 40k Man 25 Apr 2011 - 10:52

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Hmm, tænker du så at det kan give noget bare at have 1 meltagun i 8 mands gruppen, de kan jo kører rundt og føle sig sikre i bilen, og måske få has på en bil. Jeg synes jo at 1 skud var for lidt, derfor en meltagun combi på champen. og jo fordi de er 2 skyde huller i en chaos rhino. Men det er ikke konsistent skydning (one time), og måske beslutter dæmonen sig for at komme ud før combien er skudt af. Man blir jo bare tit bekymret for om man nu har skydning utility nok med i sin hær Smile

Jeg synes klart det ku være sjovt at ha hele den hær med på con, men mit projekt PT er at gøre søstrene så klar som muligt paint wise, og har heller ikke helt råd til at købe det chaos lige med det samme. Men jeg er bestemt igang med at gøre klar til en ny hær, som i min optik virker til at have et klart bedre og kompetitivt codex. Søstrene mangler et remake, og har alt for mange choices man aldrig ville tage med...

Jeg har forresten hørt fra en ven der arbejder i den lokale "Drage Hule", at der er noget i gære hos GW. Der er mange enheder som de ikke kan bestille hjem længere, hvilket kunne tyde på at der bliver skrevet regler om eller tænkt i nye dexer der også. Det var bla Sisters og vist nok også Eldar og en anden. Desuden mente han at det næste skridt var, at alle codex skulle have en flyver, ligesom IG fik Valkyrien. Altså at store flyvere bliver det næste kræm!

EDIT: min hærliste ovenover er nu up to date



Sidst rettet af Kptbiceps Man 25 Apr 2011 - 14:31, rettet 1 gang

255Random Snak om 40k - Page 11 Empty Sv: Random Snak om 40k Man 25 Apr 2011 - 12:01

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

det var også min analyse af deres markedsføring i forhold til at skulle sælge nye modeller, men jeg tror ikke bare der er tale om skimmers ligesom valkyrien og stormraven, men om rigtige flyers a la thunderbolt, hellblade etc...

jeg tror også jeg ville vælge at give mine CSM squads flamers istedet for melta'er, grundet at de er ret gode i CC og hvis de skal bruge deres melta skal de "jagte" biler istedet for mænd. som du siger er 1½ skud bare ikke lakrids... smid combien og nedgrader til flamer på den anden, synes jeg.

256Random Snak om 40k - Page 11 Empty Sv: Random Snak om 40k Tirs 26 Apr 2011 - 8:58

andbruu

andbruu
Captain

Jeg syntes stadig at de terms skal have en autocannon til at skyde skimmers. Til gengæld tror jeg at den ML til dine alm CSM er mindre godt. Det er ti mænd der ikke må rykke sig hvis de skal skyde med en missil. Det er både lidt spild af rhino og icon. Desuden udnytter du ikke at de kan have to special weapons, hvilket (sammen med deres extra håndvåben) er det der gør dem til gode troops.

Summoned daemons (små og store) er ikke noget der får mig til at ryste i buksen. Det er sikkert meget fluff og alt muligt, men kan det tæske noget? Jeg tror det næppe.

257Random Snak om 40k - Page 11 Empty Sv: Random Snak om 40k Tirs 26 Apr 2011 - 9:34

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Det er ikke sikkert at de daemons er specielt gode, men jeg synes til gengæld at den opskrift, der på tæt vis dikterer hvad en god hær har med, er ret ensartet (i.e. 10 mand i en rhino 2 melta) Det bliver jo nogle ret så ens hære der mødes hvis det er "best of best" eller "most viable".
Den skal også klart testes før jeg smider alle mine penge ud, på noget jeg så fortrød.

Men misforstå mig ikke, jeg er 100% åben for gode råd og ombygning af CSM daemon temaet. De skal også kunne vinde bare nogle kampe Smile

Det er bare så hulens svært at få det hele med, Argh!

EDIT: for at spare lidt på pladsen, det virker så voldsomt at vælte hele army lists ind hver andet indlæg. Jeg har rettet lidt til igen i den tidligere army list, efter Anders´ råd om mere autocannon, Nu har begge Terms fået en hver. inkl en Chain fist i hver også. Aslak pointerede igår at det er træls at mangle den ene vigtige ability, når man står i situationen (som Anti bil CC og Anti bil lang range)

258Random Snak om 40k - Page 11 Empty Sv: Random Snak om 40k Tors 28 Apr 2011 - 23:14

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

nu er der sgu 8 malede lesser deamons og 7 samlede raptors, samt et styks chaos lord med vinger! yay! glæder mig helt til at komme ud og køre med dem til Ugga ! det blir hyl!

259Random Snak om 40k - Page 11 Empty Sv: Random Snak om 40k Fre 29 Apr 2011 - 9:23

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Har Helgen købt en hel chaos hær så Smile?

(Jeg kan også ligesom Anders: Heresy detected, Inquisition forces have been dispatched)

260Random Snak om 40k - Page 11 Empty Sv: Random Snak om 40k Fre 29 Apr 2011 - 11:44

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Jeg tror han, og Dunke, er snublet, og er kommet til at købe en lille hær ;-)
Det sker for selv de bedste af os...

Køllen er dog ikke så heretisk, men er begyndt på små-heresi, i form af Blööd Ängels, hvilket trods alt er et step up fra de slemme Xenos scum!

261Random Snak om 40k - Page 11 Empty Sv: Random Snak om 40k Fre 29 Apr 2011 - 11:52

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Man kan vel ikke rigtig kalde 5 mariner og en razorback for en hær?

Er der for øvrigt nogen der ved hvordan man får fat i en TL-plasmagun? Der følger jo selvfølgelig ikke nogen med i Razorback-kassen

Tror i det bliver bedst med
plasmagun
eller
Plasma cannon

Anyways, Er der nogen der har nogle plasmagun bits liggende som de ikke bruger og som man kan købe sig til, hvis de ikke er alt alt alt for små til at blive TL. Eller er der nogen der har købt devastators på et tidspunkt og har nogle plasma cannons i overskud?

262Random Snak om 40k - Page 11 Empty Sv: Random Snak om 40k Fre 29 Apr 2011 - 13:14

andbruu

andbruu
Captain

Da der ikke er tale om TL plasma cannons, så vil jeg jo nok bruge plasma guns...

Du kan købe fem for 65 + fragt (45) hos George Washington.

Men skulle du ikke bygge en blood drop dread hær?

263Random Snak om 40k - Page 11 Empty Sv: Random Snak om 40k Fre 29 Apr 2011 - 13:47

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Det blev det ikke til i denne omgang, jf. al den snak om powerarmourhær. Jeg er gået lidt væk fra de 8 dreads, jeg tror for ofte de kommer i klemme de stakkels små.

mht plasma - så har du jo selvfølgelig ret, men på den anden side er der på GW dukkerne også ret ofte stor forskel på hvor stor f.eks. en lascannon er til en mand og hvor stor den er til en bil. Derfor tænkte jeg at plasma cannons til mænd måske passede meget godt i størrelsen til plasmaguns til biler. Og ja jeg ved godt at det er en plasmacannon til biler jeg har linket til, men det var nu engang den der var billigst.

Anyways jeg kigger lidt på dem fra Giorgi og ser hvad de kan.

264Random Snak om 40k - Page 11 Empty Sv: Random Snak om 40k Fre 29 Apr 2011 - 14:44

andbruu

andbruu
Captain

Lascannon tror jeg faktisk er en af de våben der holder størrelsen bedst. De Pcannons du vil kunne finde er meget store, og da jeg har nogle biler med Pcannons, kan det hurig bliver noget fjollet WYSIWYGYF.

265Random Snak om 40k - Page 11 Empty Sv: Random Snak om 40k Fre 29 Apr 2011 - 15:13

princelarming

princelarming
Barbar Barber

andbruu skrev:WYSIWYGYF.

gætter på at det betyder: "What You See Is What You Get, You Fuck!"

eller også så ved jeg det ikke...

266Random Snak om 40k - Page 11 Empty Sv: Random Snak om 40k Fre 29 Apr 2011 - 16:08

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Man kan lave dem ved at udskifte den ene af de to lascannon i Twinlinkeren med en plasma cannon. Det ser godt ud. Der er så kun 1 plasma dimmer på bilen, men få vil være i tvivl om hvad man prøver at opnå. Alternativt kan man kaste sig ud i at forsøge at få 2 plasmaguns til at sidde på hver sin sidde efter at man har rykket den ene lascannon ind i midten - det tror jeg er halvbøvlet, men kan nok godt virke. Personligt ville jeg nok køre med den 1. idé.

Man kan også smide 2 plasmaer sammen i den ene side istedet for den ene lascannon - det er dog lidt presset, da de let bliver for brede.
PlasBAS



Sidst rettet af gakkedulla Fre 29 Apr 2011 - 16:20, rettet 1 gang

267Random Snak om 40k - Page 11 Empty Sv: Random Snak om 40k Fre 29 Apr 2011 - 16:13

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg havde tænkt lidt på den første løsning også. Det var egentlig derfor jeg kiggede efter plasma-cannons. Jeg tror nu sagtens man kan lade las-cannon'en side i den ene side, hvis du sætter plasmaguns i, de kunne evt. monteres uden på noget af den ene bolter eller tilsvarende. Selvom det måske også ville være rart at kunne skifte en gang imellem. (flere magneter!)

Faktisk havde jeg lidt håbet på at Forgeworld havde lavet nogen. Men næh nej de har lavet bolters og las, bare med en anden form - hvad fanden er det?

Anyways er der nogen der har nogen magneter i overskud eller er der snart ikke mere at gøre og skal jeg have kontakt til supermagnete.de?

268Random Snak om 40k - Page 11 Empty Sv: Random Snak om 40k Fre 29 Apr 2011 - 16:22

princelarming

princelarming
Barbar Barber

R-kølle skrev:Faktisk havde jeg lidt håbet på at Forgeworld havde lavet nogen. Men næh nej de har lavet bolters og las, bare med en anden form - hvad fanden er det?

Det var fra dengang hvor razorback-kittet ikke var så liret som det er nu...

269Random Snak om 40k - Page 11 Empty Sv: Random Snak om 40k Fre 29 Apr 2011 - 16:25

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

razorkittet er ikke liret. Du får bolters og las og ikke andet. Jeg regner desuden med at skulle ud og spille smart for at kunne sætte den ene las på, fordi de jo er lavet til at være klistret sammen

270Random Snak om 40k - Page 11 Empty Sv: Random Snak om 40k Søn 1 Maj 2011 - 21:24

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg har nogle extra plasma guns liggende et sted her i hytten, hvis det kunne have interesse? de er godtnok af metal...

271Random Snak om 40k - Page 11 Empty Sv: Random Snak om 40k Søn 1 Maj 2011 - 22:34

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Dem man kan købe hos GW er også af metal, så det lyder helt sikker interessant. Men jeg tror lidt at projektet er skrinlagt indtil juli. Jeg har pt fået akut forfølgelses-speciale-stress. Så alting bliver lige sat på pause til jeg synes jeg er lidt mere ovenpå igen.

272Random Snak om 40k - Page 11 Empty Sv: Random Snak om 40k Tirs 3 Maj 2011 - 8:36

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Kptbiceps skrev:Har Helgen købt en hel chaos hær så Smile?

(Jeg kan også ligesom Anders: Heresy detected, Inquisition forces have been dispatched)

yeah, Heph!

jeg har anskaffet mig noget Heresy! det skal nok blive Gejl og Max Power!

fik lige min Chaos lord malet igår, så jeg håber på der ihvertfald er 50% malede dukker til Ugga !!!

273Random Snak om 40k - Page 11 Empty Sv: Random Snak om 40k Ons 4 Maj 2011 - 23:23

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

@gakke: hvad er det egentlig du er så sur på chaos spawns over? de er da ikke så ringe... de har fleet, assaulter rimeligt langt, selvom de er slow and purposeful... de eneste der egentlig er med dem er at de er chaos incarnate: at alle deres sager er random, #attacks, fleet og assault range... det kan være en ulempe for "ejeren", men det må da siges at eftersom deres maksimale charge-range er 18" kan de give en hvis form for threat-range... som modstanderen på den ene eller anden måde skal forholde sig til... de er da mega seje til at locke terms med osv...

274Random Snak om 40k - Page 11 Empty Sv: Random Snak om 40k Fre 13 Maj 2011 - 12:22

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Nu køber jeg sgu den der Deamon Prince og den BA dread!! Gunzone here i come!

Så må vi se hvor lang tid der går inden de får maling og den slags...


::EDIT::
Derudover regner jeg med at bestille 3 Hive Guards, nogle IW shoulder pads og en masse Melta/plasma-guns via GW snarest... Giv lyd hvis der er nogen der skal have noget med...

275Random Snak om 40k - Page 11 Empty Sv: Random Snak om 40k Fre 13 Maj 2011 - 13:13

andbruu

andbruu
Captain

Lyd... 2 pakker plasmaguns... og nok lidt mere når vi er på den anden side af obnox

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 11 af 12]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum