S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

40k Kampagne

+4
rass
Rune
Helge
princelarming
8 deltagere

Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Go down  Besked [Side 1 af 7]

140k Kampagne Empty 40k Kampagne Tors 23 Feb 2012 - 18:46

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Hey dudes

Hvad siger folk til at prøve at spille en 40-kampagne?

Planetary Empires (vi behøver ikke engang købe lortet - der er masser af hexgrid-generators derude) og så bare tæske derudaf! trophy

Bare for at få lidt narrativitet ind i spillet, og prøve nogle anderledes scenarier af...

240k Kampagne Empty Sv: 40k Kampagne Tors 23 Feb 2012 - 22:12

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg er klar!

er det noget med at vi starter med et antal point og så møffer op ad i stødt tempo eller hvordan er det?

kan du give nogle pointers på hvad du har i tankerne? og er det eventuelt noget der skal kick-startes til Obnox?

340k Kampagne Empty Sv: 40k Kampagne Tors 23 Feb 2012 - 22:19

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Hvordan opstarten skal være det aner jeg intet om endnu - men Planetary Empires giver bare mulighed for at smide lidt narrativitet ind i spillene, og lidt speciel udvikling og specielle scenarier - jeg regner med at vi evt. splejser om Planetary Empires, og så snakker om hvordan vi gerne vil have det kører...

Gax er også deff...

440k Kampagne Empty Sv: 40k Kampagne Tors 23 Feb 2012 - 23:20

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

yeah!

lyder godt.

hvem bestiller PE? eller kan bogen leeches på piratebay eller lign? det koster 300 kr, og der betaler man jo nok boksen for de hexes der er med...

og skal det så ikke slutte med et EPISK Apoc slag???

540k Kampagne Empty Sv: 40k Kampagne Tors 23 Feb 2012 - 23:24

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Jeg har fundet regelbogen, og det er ikke den man betaler for (12 sider!)...

Regner med at vi laver et Map på nettet, fordi det er nemmere end at kun en af os har adgang til det... Der er masser af muligheder, bla Vassal... Vi ser på det!

640k Kampagne Empty Sv: 40k Kampagne Tors 23 Feb 2012 - 23:59

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

kan du ikke lige dropboxe bogen, så vi kan læse den eller hvem?

740k Kampagne Empty Sv: 40k Kampagne Fre 24 Feb 2012 - 0:27

princelarming

princelarming
Barbar Barber

840k Kampagne Empty Sv: 40k Kampagne Fre 24 Feb 2012 - 0:51

princelarming

princelarming
Barbar Barber

der mangler vist lidt regler... Ser lige efter dem på nettet

940k Kampagne Empty Sv: 40k Kampagne Fre 24 Feb 2012 - 0:53

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

umiddelbart tror jeg de allesammen er der... jeg har læst dem, og de virker ok helstøbte.

1040k Kampagne Empty Sv: 40k Kampagne Fre 24 Feb 2012 - 1:09

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Hvad med regler for "moral victory", "tactical victory" og for at bygge de der command posts, og den slags?

Og hvorfor fatter SPLAT ikke, at jeg IKKE vil have en mail hver gang nogen svarer herinde?

1140k Kampagne Empty Sv: 40k Kampagne Fre 24 Feb 2012 - 1:16

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

det er default setting når du starter en tråd. nederst kan du trykke på stop med at følge med i denne tråd-dimsen, så stopper det... What a Face

1240k Kampagne Empty Sv: 40k Kampagne Fre 24 Feb 2012 - 10:20

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Det har jeg så også gjort hver gang du har postet... Endelig har den dog fattet det Mad

1340k Kampagne Empty Sv: 40k Kampagne Fre 24 Feb 2012 - 15:56

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Gax & Janus er begge to klar... De er dog mere på at spille små spil, med malekrav, og så bygge det op til noget større...

1440k Kampagne Empty Sv: 40k Kampagne Søn 26 Feb 2012 - 22:23

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Har snakket lidt med Bimse om muligheder indenfor Campaign ideen han har...

Vi kom rimeligt hurtigt til den konklusion at det ville være smart at starte småt, og så få en succesfuld afvikling. Derefter kan vi så "efterspænde" med house-rules etc. i den anden og efterfølgende kampagne, der så også ville kunne have et lidt større format, også med mulighed for flere spillere...

umiddelbart er det eneste dillema at der kun er 3 af de 5 spillere der frekventere det umiddelbart smarteste forum til at afvikle en sådan kampagne... det er omkring 4 mdr siden både Dullen og Janus har været logget på...

reelt synes jeg at al info skal foregå i et åbent forum, sådan at vi allesammen kan tage bestik af det som sker, og også respondere på de andres kæmpede kampe...

1540k Kampagne Empty Sv: 40k Kampagne Søn 26 Feb 2012 - 23:04

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Hej folkens

Så kommer der lige en mail rundt til os fem, der har ytret interesse om at deltage i en Planetary Empires kampagne. Smider den sgu også på SPLAT...

Alle har vist fået tilsendt eller fundet en udgave af reglerne til PE (Skammelsen, TV2, Moskva), og derigennem fundet ud af at det er et rimeligt simpelt system, som faktisk ikke gør andet end at opstille nogle victory conditions for kampagnen (og lidt andet...) Som Helge nævnte, så synes jeg faktisk vil skal forsøge at få en kampagne afviklet, rimeligt straight up, så kan vi altid prøve igen med flere ekstra-regler.

Umiddelbart så er vi enige om at alle figurer skal være malede. Det er et basis-krav.

Point-antal er et andet debat-punkt. Janus og Gakke har nævnt at de helst ser kampagnen starte i det små, og så arbejde sig op til større point-antal. Dog er det sådan at reglerne til PE sådan set ikke fokuserer på hvor mange points man spiller, men om man vinder eller ej. Derfor synes jeg at point-antallet skal være op til de to der spiller. (med andre ord, hvis eks. mig og Køllen kan blive enige om at spille 1500 points, så er det op til os - så længe det er malet!)

Setup'et er nogenlunde sådan her: alle starter med 7 starting hexes (lidt random terrain - det har vist indflydelse på visse dele af spillet, så vidt jeg kan se), men hvordan vi skal placere Power Station, Manufactorum, Shield Generator og Command Bastion, samt Hive Cities (som er totalt OP) og Space Ports, det aner jeg fakker talt ikke... Den første der får 10 hexes, og har vundet en kamp over alle de andre modspillere, vinder kampagnen.

Rundernes længde og antallet af kampe der skal/må spilles, er også noget vi skal have afklaret. Jeg synes runden skal vare en måned. med afslutning den sidste dag i måneden. Mht antallet af kampen, så er det ikke noget problem for PE, hvis en spiller ikke spiller nogen kampe en runde (så kan vedkommende bare ikke vinde - vi har allesammen af og til lidt pressede kalendere). Maksimalt antal kampe synes jeg heller ikke vi skal sætte - nogle er mere aktive end andre, og så kan det godt være at de har lidt bedre odds for at vinde, men det er alligevel mest for sjov...

Jeg synes derudover at vi skal kræve en Battle Report (mindst et billede, resultatet og et "kampens highlight") så vi andre kan følge med i hvordan det går med de andres kampe.
Det kan passende smides ind på et forum (Splat eller powerfist, efter smag og behag), så vi andre kan komme med kommentarer og heppe/buh'e...
Til sidst synes jeg at vi skal tilstræbe at bruge samme lister (såfremt det er samme point-antal) og måske gå så vidt som til at navngive Characters, Squads og Vehicles...

Så må i andre godt komme på banen med kommentarer - enten på kollektiv mail, eller via SPLAT...

1640k Kampagne Empty Sv: 40k Kampagne Søn 26 Feb 2012 - 23:58

Rune

Rune
Founder

princelarming skrev:Og hvorfor fatter SPLAT ikke, at jeg IKKE vil have en mail hver gang nogen svarer herinde?

SPLAT don't kill people.... bom

http://splatcup.goalsoccer.net

1740k Kampagne Empty Sv: 40k Kampagne Man 27 Feb 2012 - 0:01

princelarming

princelarming
Barbar Barber

i know, Rune... I know

1840k Kampagne Empty Sv: 40k Kampagne Man 27 Feb 2012 - 15:23

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Så smider jeg sgu lige diverse mails herind, eftersom helge (rigtigt nok) mener at vi burde begrænse kommunikationsplatformene til én:

Helge skrev:

Jeg har nu læst Bimse, hin bringe-bredes oplæg, og er all for it.

jeg mener at problemet med den hive-city kan løses ved simpelthen at lade være med at spille med den i første omgang.

derudover er der 3 typer terrain... nogle der giver -2 til conquer rolls, nogle der giver -1 og nogle der ikke giver nogen. hvad der er på dem er for så vidt lige gyldigt. jeg foreslår at vi laver et map hvor hver spiller har 7 tiles til at starte med, hvoraf 2 er med -2 penalty, 2 er med -1 og 3 er uden modifiers. vi kan lave mappet med -1, -2 og -0 penalty markers, og derefter fylde pynt på det så det kommer til at passe med floder, bjerge etc, og det bliver flot.

ellers er jeg som sagt all for it!

1940k Kampagne Empty Sv: 40k Kampagne Man 27 Feb 2012 - 15:24

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Gakke skrev:

Yo

Jeg kunne jo godt tænke mig at bruge det som en anledning til at få malet nogle DE. Deadlines er noget der virker for mig til dette har jeg fundet ud af. Derfor synes jeg det er fedt hvis alle er indstillet på også at spille små spil (400 points and up). Af samme grund skal jeg vide hvornår jeg skal spille i ret god tid, hvilket vil sige at jeg får brug for at lave nogen aftaler relativt langt ude i fremtiden (så jeg har nogle deadlines til hvornår jeg skal kunne stille et givet antal points).

Jeg vil opfordre alle til at benytte denne fantastiske lejlighed til at få malet nogle figurer.

I øvrigt. Figurene skal vel også være basede right?

2040k Kampagne Empty Sv: 40k Kampagne Man 27 Feb 2012 - 15:25

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Jeg skrev:

Ang. Baser: det er underforstået at malede figurer også er basede ;-)

Ang. Tiles: hvorfor ikke bare gøre som bogen foreskriver?

Ang. Planlægning: fint med mig

2140k Kampagne Empty Sv: 40k Kampagne Man 27 Feb 2012 - 15:25

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Helge skrev:

hmm!

dette er nos!

hvorfor sender vi bunkemails til alle de andre istedet for at bruge SPLAT, når det nu engang allerede er der???. dette her virker oldnordisk!

skal vi/kan vi ikke hurtigt blive enige om at al infomation/data om vores forestående kampagne skal foregå på et plan, og i et forum?

2240k Kampagne Empty Sv: 40k Kampagne Man 27 Feb 2012 - 15:26

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Helge skrev:

kom lige til at tænke på at det muligvis ville være smart at Bimse udstak nogle regler og retningslinier til det første show, sådan at vi kunne komme igang. så kan vi gemme alle vi andres gode ideer til refleksion/evalueringsfasen og så kan vi jo se om de kan bruges i den næstkommende kampagne.

eller er det helt hul i hovedet?

2340k Kampagne Empty Sv: 40k Kampagne Man 27 Feb 2012 - 15:42

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Her kommer så mit svar på de andre indlæg...

Fair nok at samle kommunikationen et sted - hermed gjort Laughing

Det er sådan set også ok at foreslå at jeg bare kommer med et oplæg, som folk så kan gå med på eller ej, men jfr. Gakkes erfaringer med en lignende kampagne i 9k, som ikke havde været en kort tur i plenum inden launch, og derfor suttede monstrøse baller (måske lidt overdrevet, men alligevel), så synes jeg det vil være fornuftigt at alle bliver hørt, så vi har mulighed for at afstemme forventninger...

men når det så er sagt: Her er et oplæg til kampagnen (slet ikke endeligt, men åbent for debat...)

vi spiller 5 personer (Akke-G: Dark Eldar, Helge: Chaos Space Marines, Bimse: Tyranics, Janus: Blood Angels?, Krøllen: Eldar).

Figurer skal være malede, basede og klar til kamp - dvs. man skal have navngivet sine squads, vehicles og Characters. Fluff om hæren, dens missioner og lignende modtages med kyshånd, uden spileffekt...

Vi starter med 7 tiles/hexes - først til 10, med en sejr over alle de fire andre modstandere vinder. dvs 35 tiles i alt - randomiseret og fordelt efter reglerne i bogen...

Der fordeles "defensible positions" (rivers og lignende) på brættet, så der er cirka 5 felter med -2 to attack, og 10 med -1. Vi placerer også 5 Impassable Terrain features i mappet, for at få lidt variation. Mappet bliver derfor 40 tiles stort, hvoraf 5 er "Impassable"... Random fordeling.

Der fordeles 3 af hver "enhancement" inden spillerne vælger tiles. Ingen Hive Cities, men 3 Space Ports - defensible positions og Enhancements kan godt ligge på samme tile, men ikke to Enhamcements og heller ikke to defeisible positions... Disse fordeles også "at random".

Kampagnens runder tager en måned, med start d. 1/3 (ved godt det er lidt pseudo - men vil vil også gerne igang, ikke?)

Sidste dag i runden sætter vi et møde op (Skype eller lignende, og så får vi checket for eventuelle erobringer, og i sidste ende også Vctory Conditions)

Kampe skal dokumenteres - mindst et billede, et highlight, resultatet og gerne mere end det - postet her på SPLAT i en separat tråd. (Kan vi evt. få et sub-forum??)

Hvad siger folk til det?? Er folk med, og er det de rigtige hære jeg har skrevet folk op til??

2440k Kampagne Empty Sv: 40k Kampagne Tirs 28 Feb 2012 - 13:25

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Facist turnering for de udvalgte få!

Indførelsen af male krav sætter så overliggeren så højt at henimod halvdelen af vore community ikke kan deltage i turneringen. "Før havde jeg nogle figure og spillede, nu har jeg nogle umalede figurer har nogen fortalt mig og derfor spiller jeg ikke længere."

Jeg synes også det er fedt med malede hære + at klappe andre på ryggen for deres arbejde, men jeg er stærkt uenig i det skal koste bare en gut med nogle figure muligheden for at spille med.



Sidst rettet af rass Tirs 28 Feb 2012 - 17:31, rettet i alt 2 gange

2540k Kampagne Empty Sv: 40k Kampagne Tirs 28 Feb 2012 - 13:32

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Tak for tilbagemeldingen Wink

Det er jo faktisk således at to af de umiddelbare deltagere i kampagnen faktisk planlægger at spille med hære de ikke har malet endnu... Dermed er der ligesom lagt i ovnen at muligheden jo findes for at male sine figurer, og så deltage... Jeg er også rimeligt langt fra at kunne stille 1750 points malede figurer der giver mening (kan godt stille 1750 - men de giver ingen mening Very Happy ) Kampagnen skal derfor ikke ses som et forsøg på at udelukke, men på at motivere til at male...

Når det så er sagt, så er jeg da sådan set enig i at det er træls at udelukke nogen.

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 7]

Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum