S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

40k Kampagne

+4
rass
Rune
Helge
princelarming
8 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Go down  Besked [Side 3 af 7]

5140k Kampagne - Page 3 Empty Sv: 40k Kampagne Fre 2 Mar 2012 - 22:27

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Check et udkast til symboler/ikoner og oversigt over kampagne-kortet:

Linky til map

5240k Kampagne - Page 3 Empty Sv: 40k Kampagne Fre 2 Mar 2012 - 23:40

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Nu har Helge og jeg ramdomiseret og fordelt et kort til de forventede fem deltagere - hvis der kommer flere, så smider vi en række ind et tilfældigt sted, og fordeler passende antal enhancements, defenses og impassable Terrain... Det er raket!

5340k Kampagne - Page 3 Empty Sv: 40k Kampagne Søn 4 Mar 2012 - 12:39

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Så er jeg Mette og jeg kommet hjem fra skiferie, og jeg kan nu komme med mit input.

Jeg har nu læst hele dynen igennem og har et par enkelte kommentarer.

1. Helge, du skrev at det ikke var godt at have det på Splat, idet Aslak og jeg ikke var aktive herinde.
Det er jeg ikke helt enig i, man er vel aktiv hvis der er noget interessant herinde, det har der så bare ikke været de sidste par måneder synes jeg.
Men nok om det, det er vi sikkert enige om når det kommer til stykket.

2. Jeg vil gerne lege med ud fra den model Asbjørn satte op med malekrav og start i det små.
Så vidt jeg kan se at der ikke nævnt vassal i den sidste post, dette tager jeg som om det ikke er tilladt.

3. Man kan vel ikke nægte at spille en kamp på under 1000 point ind til malekravet svarer dertil, dvs. efter et par måneder ?
Såfremt man kan giver det her jo ikke rigtig mening.

4. Jeg er enig med Helge om at vi skal følge så mange regler som muligt, hvad endten det er bord eller FOC.
Såfremt man har lyst til at ændre bord størrelsen, kan det vel gøres spillerne imellem.

5. Til sidst, godt initiativ.

/J

5440k Kampagne - Page 3 Empty Sv: 40k Kampagne Søn 4 Mar 2012 - 12:52

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Til 1: jeg tror i er enige, da jeg tror Helge henviste til den nuværende (lige nu-agtige) aktivitet på SPLAT, ikke generel aktivitet...

Til 2:Fedt! med hvilken hær? - og nej, Vassal er ikke tilladt...

Til 3: Man spiller som udgangspunkt minimum-størrelse, og kan så aftale at scale up - man kan altså ikke nægte et minimum-spil, fordi ens hær er "bedre i større spil"...

Til 4: Det var også det jeg prøvede at skrive Very Happy

Til 5: Tak! Very Happy

5540k Kampagne - Page 3 Empty Sv: 40k Kampagne Søn 4 Mar 2012 - 13:05

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Det bliver med 90% sandsynlighed BA.

Kan man få en tilkendegivelse med hvem der har lydt til at deltage under Asbjørns den Stores Diktatur regler? Og med hvilke hære?

/J

5640k Kampagne - Page 3 Empty Sv: 40k Kampagne Søn 4 Mar 2012 - 13:38

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Jeg stiller selv med Hive Fleet BahMuhl (Tyranids)

Helge spiller the Horde of Mual'Beth (Chaos Space Marines)

Gax stiller vist med The Cult of Red Grief (Dark Eldar)

5740k Kampagne - Page 3 Empty Sv: 40k Kampagne Søn 4 Mar 2012 - 15:35

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

man kan vel altid nægte at spille en kamp? eller hvad?

hvor mange point den er på, er så at sige irelevant, eller hvem?

skal bare lige have clearet det af...

5840k Kampagne - Page 3 Empty Sv: 40k Kampagne Søn 4 Mar 2012 - 16:08

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Tror vi skal have nogle regler på hvordan man vælger modstandere osv.
Ellers bliver det her vist lidt fjollet.


/J

5940k Kampagne - Page 3 Empty Sv: 40k Kampagne Søn 4 Mar 2012 - 16:20

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg havde lidt en drøm om at vi startede lavt, 500p er fint, og vi så upgradede point lidt efter lidt og beholdte vores modeller der var 'købt' for de point.
Så vi ikke byttede om undervejs ?

Men hvordan vil det være ?

Kan forstå at der er flere der vil aftale at spille flere point...

/J

6040k Kampagne - Page 3 Empty Sv: 40k Kampagne Søn 4 Mar 2012 - 16:32

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

umiddelbart ligger der ikke noget fast point-tal, udover minimum-tallet - i Asbjørns oplæg altså. men det kunne der da godt laves, selvom jeg ikke tror det vil være specielt hyl... 40k spillet er lavet til at spille omkring 1500-2000 point. derfor synes jeg det er en mindre heldig plan at starte med at bruge spillet som platform for nogle spil, det ikke er bygget til... tror vi så er i fare for at få nogle temmeligt ubalancerede spil, som også kunne ende med at være lidt halvkedelige.

med hensyn til faste hære er jeg helt klart for at lave nogle restrictions, sådan at man altid skull have de samme 2 troops med + HQ eller lign, men igen, det er dictaturius der har showet i denne omgang, så kan vi evaluere på det i anden omgang...

det primære for mig er at vi får rykket den her kampagne af så vi kan evaluere på showet og lære noget nyt, og have det hyl samtidig!

6140k Kampagne - Page 3 Empty Sv: 40k Kampagne Søn 4 Mar 2012 - 16:46

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Tjaa det ved jeg ikke..
Jeg kunne nu godt e det sjove I at man havde et lille point antal der var fast, og så byggede oveni lige så stille unden at lave om.
Synes det ville passe fint narrativt..

Tænker ikke ret meget over balance, lidt fordi jeg ikke er en ørn til at lure balancen, men egentligt mest fordi jeg er ligeglad.
Jeg er med for at male og hygge. Andet er sekundært for mig.

/J

6240k Kampagne - Page 3 Empty Sv: 40k Kampagne Søn 4 Mar 2012 - 17:04

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Køllen skal også være med og det bliver hans rumelvere der stiller op til kamp.

Jeg tænker at jeg kalder dem noget i retning af

The last defenders of craftworld Riu-Arad

Jeg har ikke stykket hæren sammen endnu og mangler at male nogle biler røde inden den bliver rigtig dygtig. Men jeg skulle gerne kunne stille 1500 point malet i en hær der hænger fornuftigt sammen allerede nu.

/Køllen

6340k Kampagne - Page 3 Empty Sv: 40k Kampagne Søn 4 Mar 2012 - 17:16

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hvis vi skal lave en narrativ kampagne med hære der udvikler sig skal der laves en rimeligt sindrigt system til at gøre det, som på en eller anden måde tager højde for de forkellige dex'es advancements etc. men jeg er med på ideen, hvis vi kan finde en rimelig løsning på situationen. umiddelbart synes jeg det gøres bedst, altså skaber narrativitet, ved at bygge en 3000 points hære, ikke spille med den, men spille med forskellige elementer fra den, sådan at det er omtrentligt den samme styrke man møder, og at den er begrænset, og der kan skrives lækkert fluff om at nu har The Vicious WonderWomen igen udryddet et helt squad etc... det er ialtfald sådan jeg har tænkt mig at rulle med Mual'Baeths Horde på, og også det min liste ligger op til...

lyder dejligt med dine rumelvere det Krøllen!

kunne også mega godt tænke mig at spille en 2 mod 1 spil, som et narrativt show... og også gerne tage et spil Apoc som fluff til sidst! med 5 hære, der alle har forskellige objectives...

6440k Kampagne - Page 3 Empty Sv: 40k Kampagne Søn 4 Mar 2012 - 17:37

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Tja det ved jeg ikke, Det var da også en mulighed.
3000p er vel bare ikke realistisk ud fra en ide om 500p der vokser..
Så går der vidst lang tid inden vi når 3000 Smile

Jeg ved også godt at der sikkert er flere hære der er sjovere / bedre at spille i 500p end andre, men det er vel vilkårene for det her show.

Kan jo kun tale for mig selv, men jeg er egentlig ligeglad Smile
Jeg er med for at male en masse homo-mariner på hoppe-puder, og så er jeg egentlig ligeglad med resten Smile

/J

6540k Kampagne - Page 3 Empty Sv: 40k Kampagne Søn 4 Mar 2012 - 17:47

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

ideen med at lave en 3000 point liste er ikke at spille med den, men at udplukke elementer fra den - med så få justeringer som muligt, for at lave den mest ens-artede hær. hvis man spiller 500 pts, plukker man det ud af den, og lader resten blive i kasserne. på den måde opnår man en eller anden form for kontinuitet i hæren. samtidig med at det narrativt kommer til at hænge sammen, for en CSM lord til 150 pts, er ikke kun fulgt af 350 pts mariner... der er jo mere der venter i kullisen, og det er det der bliver mulighed for narrativt at medbringe, på 3k metoden.

6640k Kampagne - Page 3 Empty Sv: 40k Kampagne Søn 4 Mar 2012 - 18:44

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Så har kogt min 1750p hoppe liste ned til 500p, så skal jeg bare lige have samlet og malet dem.

Til dem hvor malekravet synes at være en udfordring kan jeg kun støtte om om det Aslak sagde om marine-hære:

For seksten der er ikke mange modeller at male i 500p Smile

/J

6740k Kampagne - Page 3 Empty Sv: 40k Kampagne Søn 4 Mar 2012 - 18:48

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Så kom der sgu gang i debatten igen - fint! Very Happy

Jeg mener at vi godt kan lave regler for at arrangere spil - men synes ikke vi skal gøre det her i første omgang. Jeg tror og håber folk har meldt sig til kampagnen for at spille kampe, og få en fed oplevelse med PE (Skammelsen, TV2, Moskva) som vi kan bygge videre på næste gang.

Derfor: Ingen regler for at arrangere spil - men vi siger "buh" til dem der konsekvent afviser at spille (mod enkelte modspillere eller generelt...) lol!

Mht. at sikre samme elementer i hæren, så man får kontinuitet, er svaret sådan set det samme... Jeg vil ikke lave regler for at begrænse folk nu, før vi har prøvet det i praksis, men hvis folk selv hænger deres lister op på Fluff, og genbruger units og elementer af en overordnet liste, så får de da et plus i fedte-bogen. (og selvsagt får folk der spøjler deres hære mod specifikke modspillere, som sædvanligt, skæve blikke og "buh"-råb...

Det her er ikke et udtryk for ubeslutsomhed fra diktatorens side, men bare en fortsættelse af den allerede udstukne linie, at ændringer/regler først skal laves, når vi har prævet det af, med vanilje-smag...

6840k Kampagne - Page 3 Empty Sv: 40k Kampagne Søn 4 Mar 2012 - 18:50

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Janushedemann skrev:Tjaa det ved jeg ikke..
Jeg er med for at male og hygge. Andet er sekundært for mig.

/J

40k Kampagne - Page 3 Images?q=tbn:ANd9GcQSboCH1mT4u9j6XAxWxWACK0ORZzf02Db6EjGsefsiaL6W9DzUOw

6940k Kampagne - Page 3 Empty Sv: 40k Kampagne Søn 4 Mar 2012 - 19:06

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Hehe!

jeg har det lige omvendt.

jeg ved ikke, men jeg er her for at spille og hygge.

maling er sekundært for mig...

godt call Bimz!... og lad os så komme igang!

Måske det var på tide at Diktatoren kom med noget fluff om settingen, eller hvem???

7040k Kampagne - Page 3 Empty Sv: 40k Kampagne Søn 4 Mar 2012 - 19:21

princelarming

princelarming
Barbar Barber

First things first - fordelingen af Tiles på vores lille map - som jeg går ud fra alle har været inde og checke ud, right?

Jeg havde faktisk tænkt mig at vi skulle skiftes til at vælge et tile, indtil alle var fordelt, men det bliver næsten for uoverskueligt at arrangere.
Derfor tror jeg at jeg randomizer fordelingen også - dog således at alle starter ud med kontrol over en af hver enhancement og 3 af os så også har kontrol over en Space Port... derefter fordeles de andre frie Tiles, så vi allesammen har 7 til at starte med.

Outline for Fluff er:

The Second Scouring of Reinhaus IV.

En tidligere velbefolket Hive World, med en stærk Imperial Cult, bliver i forbindelse med Abbadon's Black Crusades udsat for belejring, som ender i katastrofe, da planetens guvernør og hele hær-ledelsen viser sig at være medlemmer i en Genestealer Cult. Med fjender både indenfor og udenfor murene er kampen tabt, og da Heretics laver endeligt landfall, og kulten vælter de planetære forsvarsstyrker, godkender Inquisition endelig Exterminatus.

Små 50 år senere - vores forskellige factions lander på planetens eneste kontinent (det er altså en Dead World) for at slås. (find selv på grunden - jeg kender min!)



Sidst rettet af princelarming Søn 4 Mar 2012 - 19:25, rettet 1 gang

7140k Kampagne - Page 3 Empty Sv: 40k Kampagne Søn 4 Mar 2012 - 19:25

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Hvis man udfører exterminatus, er der jo ik noget tilbage Smile
/J

7240k Kampagne - Page 3 Empty Sv: 40k Kampagne Søn 4 Mar 2012 - 19:27

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Jeg har lidt tømmermænd, og tænker ikke så godt...

More to come...

7340k Kampagne - Page 3 Empty Sv: 40k Kampagne Søn 4 Mar 2012 - 19:31

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Der er relics, Alien Technology og alt muligt lækkert (gemt dybt i planetens undergrund...)

Grunden til at jeg ikke synes der skal være en imperiel tilstedeværelse, er fordi der ikke er nogen der spiller IG eller Vanilla Marines... BA hopper jo så meget på hoppepude...

7440k Kampagne - Page 3 Empty Sv: 40k Kampagne Søn 4 Mar 2012 - 19:33

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Kan man så ikke bare lave den samme situation som du selv beskriver bare uden exterminatus?

Planeten har revet sig løs fra imperiet, 50 år efter færger man hinanden for at få de sager der (måske) ligger gemt på planeten ?

/J

7540k Kampagne - Page 3 Empty Sv: 40k Kampagne Søn 4 Mar 2012 - 19:37

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Jow, så... Fuck Exterminatus...

Må jeg godt virusbombe dem?? santa

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 3 af 7]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum