S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Indledende ideer

4 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3  Næste

Go down  Besked [Side 2 af 3]

26Indledende ideer - Page 2 Empty Sv: Indledende ideer Tirs 7 Jan 2014 - 17:58

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Ok cool nok jeg skal nok holde øje med alderen. Det er svært at kaste mange offensive spells med disse her regler for man betaler den fulde pris for spellen båden når man "hanger" den og når den skal aktiveres. Hvis man ikke aktivere den indenfor en time skal der betales upkeep som igen er den fulde pris.

Altså hvis man vil "hange" 3 lvl 3 fireballs, koster det 9 mana(3 pr styk). Det koster yderligere 9 mana at aktivere dem(3 pr styk) og hvis man ikke når at aktivere dem indenfor en time, skal de maintaines hvilket også koster 9 mana. Hertil kommer at hver "hung" spell giver andre hung spells minus til casting pr stk.

Såvidt jeg kan se er det ingen mana rabat på høj skill i ceremonial magic

Derfor skal man have en voldsom mana regeneration(i tilfældet ovenfor er man 9 points "spendt" når man først skal til at finde fjenden, hvilket man har en time til hvis det ikke skal koste ekstra) eller rigtig mange mana points for at være offensiv.

Jeg siger ikke det er dårligt for man køber jo også magery til den halve pris og slagsbrødrene må heller ikke få deres platearmor, greatswords og picks, men man skal slet ikke forvente at troldmanden smadre det hele.

27Indledende ideer - Page 2 Empty Sv: Indledende ideer Tirs 7 Jan 2014 - 18:07

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Wuups, nå man betaler både for at hænge spellen og for spellen på en gang. I tilfældet ovenfor betyder det så at man skal lægge 18 mana points for at tage sine 3 fireballs med i kamp(6 pr styk). Men at man ikke skal betale for at aktivere dem.

28Indledende ideer - Page 2 Empty Sv: Indledende ideer Tirs 7 Jan 2014 - 18:14

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Det er da ikke så galt ?

Du bliver da en orndelig syg gangster så?

/J

29Indledende ideer - Page 2 Empty Sv: Indledende ideer Tirs 7 Jan 2014 - 19:23

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Vi spiller også med Recover Energy.

Den kan bare kun regained FP der er brugt på at cast spells, altså Mana. det betyder at du kan "hænge" 1 lvl 3 fireball, vente 30 mins, og "hænge" en mere, og dermed ende med kun at have brugt 6 FP inden døren sparkes is, med 2 fireballs i bagagen, ikke desto mindre...

du kan også bruge dine $ til at købe power-stones til den angivne pris, og husk, at fordi det er ceremonial magic kan dine 3 venner alle sammen gi dig 1 FP til at kaste en spell med, så hvis i forbereder jer rigtigt kan du rigtigt "shoppe" med mange point, der. og penaltien fra tidligere "hung" spells kan købes af for extra mana, hvis det skulle være.

30Indledende ideer - Page 2 Empty Sv: Indledende ideer Tirs 7 Jan 2014 - 19:51

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Det lyder da fedt med det system,

Tror det blivere et vilderen sjov du kommer til at lukke op for Rass Smile

Ser det for mig nu, body of metal, en ordentlig huggert og fire ball galore Smile

/J

31Indledende ideer - Page 2 Empty Sv: Indledende ideer Tirs 7 Jan 2014 - 20:25

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hehe, ja tror også det kan blive ret fint... med top nederen at blive fanget med bukserne nede, uden "buffs"

32Indledende ideer - Page 2 Empty Sv: Indledende ideer Tirs 7 Jan 2014 - 20:32

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg har endnu ikke set Rass lave en karakter der ikke havde en farlig edge og et trick Smile
Tvivler på denne gang bliver den første Wink

Glæder mig til at se hvad han finder på Smile

/J

33Indledende ideer - Page 2 Empty Sv: Indledende ideer Tirs 7 Jan 2014 - 20:35

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

bare fordi man har en edge og et trick kan man da godt blive fanget med bukserne nede...

34Indledende ideer - Page 2 Empty Sv: Indledende ideer Tirs 7 Jan 2014 - 20:45

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Lad os nu se Wink

/J

35Indledende ideer - Page 2 Empty Sv: Indledende ideer Tirs 14 Jan 2014 - 19:14

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Nå for dælen. Fra 1. marts kommer jeg delvist til at arbejde på Aarhuslæreseminarium som underviser for tre historiehold. Det har været på bedding de sidste 10 dage og i dag blev det så klart. Hovedårsagen til mit skifte er at de på Lyngby VUC ikke kunne love mig at forlænge kontrakten efter sommerferien hvor de i Aarhus kunne tilbyde mig arbejde frem til 31/12. Da Sasia er fastansat i Rødovre betyder det ikke umiddelbart at vi flytter. I forhold til kampangen kommer det dog nok til at betyde at det bliver nemmere at mødes i Aarhus.(hvis jeg ikke drukner i arbejde) Jeg kommer til at undervise på læreseminariet tirsdag,onsdag og torsdag. Alle dagene fra kl 08 til kl 14. Så torsdag aften kunne evt godt komme i spil.

36Indledende ideer - Page 2 Empty Sv: Indledende ideer Tirs 14 Jan 2014 - 19:30

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Yuhuuu Smile

Og lad os så se lidt udkast fra dig rass Smile

/J

37Indledende ideer - Page 2 Empty Sv: Indledende ideer Tirs 14 Jan 2014 - 22:12

Rune

Rune
Founder

Hey, tillykke med det, selvom det nok havde været at foretrække, hvis det havde været tættere på Rødovre Smile

http://splatcup.goalsoccer.net

38Indledende ideer - Page 2 Empty Sv: Indledende ideer Ons 15 Jan 2014 - 14:24

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Yeah Rock on!

jeg arbejder desværre tisdage og torsdage til kl 20.30, men onsdage kan komme i betragtning, hvis der er universel tilslutning...

alternativ kan jeg afspadsere en torsdag i ny og næ, hvis vi trænger til at få spillet lidt etc.

og du giver selvfølgelig også bare lyd, hvis du skal bruge en Crib at crashe i i forbindelse med de dage, der!

39Indledende ideer - Page 2 Empty Sv: Indledende ideer Ons 15 Jan 2014 - 19:46

Rune

Rune
Founder

Øhm, torsdage er forresten ikke gode for mig

http://splatcup.goalsoccer.net

40Indledende ideer - Page 2 Empty Sv: Indledende ideer Søn 19 Jan 2014 - 15:28

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Vi mangler at høre lidt fra dig Ras Smile
Så vi kan få lavet ordentlige relation, så vi ikke koldstarter spillet.

J

41Indledende ideer - Page 2 Empty Sv: Indledende ideer Man 20 Jan 2014 - 13:00

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

haha!

der er næsten 3 uger til, dude!

vi skal nok nå det... satser også på, vi skal drikke en spand Hvid Gløgg og pusle lidt om vores indbyrdes relationer d. 7/2...

men det kunne være rart, hvis både Ras og Jonner smed nogle tanker ud, så det kunne blive strikket ind/flette sammen el.lign.

42Indledende ideer - Page 2 Empty Sv: Indledende ideer Man 20 Jan 2014 - 14:15

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg er godt klar over at der er 18-20 dage til Smile

Og det er heller ikke fordi jeg tror vi ikke når det.
Men hvis vi ikke snakker sammen mens vi laver karaktererne, så bliver sammenhængen også derefter tror jeg..

Det har ihvertfald hjulpet mig utroligt meget ift. karakterbygningen, at jeg har haft de relationer in mente.
Ellers kan sammenhængen altså blive ret søgt.

/J

43Indledende ideer - Page 2 Empty Sv: Indledende ideer Man 20 Jan 2014 - 15:36

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Hello og tak for de fine tilbagemeldinger på min jobsituation. Jeg går skam og pusler med min karakter så der bliver ingen kold start. Dog tænker jeg helt klart min karakter som lidt af en mystisk outsider og som sådan ikke en del af hirden og hverdagen. Derfor regner jeg ikke med at have stærke relationer til de andre karaktere i begyndelsen af spillet. Min karakter "spawner" de steder hvor menneskeheden lider mest;)

44Indledende ideer - Page 2 Empty Sv: Indledende ideer Man 20 Jan 2014 - 15:39

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jammen jeg regner da også lidt med at folk kommer til at lide lidt omkring mig Smile

Det er helt fint at der ikke er tætte relationer inde over alt.
Men måske lidt kenskab til hvilken karakter du har tænkt dig at lave ?

Også ift. teknikken, kamp muligheder mm ?
Så vi kan undgå at bygge ind over, og få lavet karakterer der kan noget sammen.

/J

45Indledende ideer - Page 2 Empty Sv: Indledende ideer Man 20 Jan 2014 - 16:40

Rune

Rune
Founder

*sletter Disadvantage "Attack Strangers On Sight"*

http://splatcup.goalsoccer.net

46Indledende ideer - Page 2 Empty Sv: Indledende ideer Man 20 Jan 2014 - 17:00

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Du kan jo prøve Wink

/J

47Indledende ideer - Page 2 Empty Sv: Indledende ideer Man 20 Jan 2014 - 18:32

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hehe, ja så bliver det da et kort spil for Ras... 3 mod en er bad odds!

glæder mig til at hører mere, og du er selvfølgelig også velkommen til at smide en mail, hvis der er noget du skal have clearet, eller noget der er hemmeligt... altså, det er i jo alle sammen. selvfølgelig.

mht. relationer, er det nok vigtigt at din karakter har en eller anden form for allegiance til enten kongen (der er ved at dø) eller hans søn, da det er det der kommer til at være driv-kraften, med mindre Rune og du kan winge en eller anden vild grund til at en "total stranger" skal være prinsens nye bedste ven...

48Indledende ideer - Page 2 Empty Sv: Indledende ideer Tirs 21 Jan 2014 - 22:23

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Her lidt flere tanker om min karakters relation til kongefamilien og andre.

Jeg tænker at Yngvar har været beskæftiget i en periode af den gamle konge for nogle år siden...dels som læge, varsels tager(I indvolde) og form for livvagt dels som lære for kongens børn. Derfor kender Yngvar både Brann og the mad Prince sikkert også Gwenlann..Ihvertfald som teenagere. Noget er så sket som har fået Yngvar til at forlade den sagnomspundne kongeborg og strejfe om evt. blandt nordlændingene. Måske er han også raget uklar med i hvert fald dele af magus-rådet dog regner jeg ikke med at han skal være total-outcast... at han stadig har en forbindelse til Magus rådet evt gennem sin gamle-mester/mistress. Altså en lidt kontroversiel Magus som i den 11. time dukker op for at biddrage til rigets genrejsning. Forhåbentligt ikke tomhændet?(Helge?)

49Indledende ideer - Page 2 Empty Sv: Indledende ideer Tirs 21 Jan 2014 - 22:53

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Lyder fedt Smile måske med en smule mere tilknytning.? Men livvagt ligefrem.? Smile

50Indledende ideer - Page 2 Empty Sv: Indledende ideer Tirs 21 Jan 2014 - 23:17

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Mere tilknyning: Ja måske jeg skal lige tænke/skrive mig lidt mere varm. Livvagt: Jo mod mørk magi. En 200 points magus er ikke til at bide skeer med ved du;)

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 2 af 3]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum