S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Ultramarine Apocalypse Challenge

+4
princelarming
Helge
R-kølle
andbruu
8 deltagere

Gå til side : 1, 2  Næste

Go down  Besked [Side 1 af 2]

1Ultramarine Apocalypse Challenge Empty Ultramarine Apocalypse Challenge Fre 3 Dec 2010 - 18:11

andbruu

andbruu
Captain

- Et af de mange projekter jeg gerne vil gøre noget ved -

Jeg har regnet, arrangeret og gjort ved.
Det viser sig at jeg kan stille knap 17.500 point i Ultra Marines, med lidt støtte fra en titan legion og den kejserlige flåde.
Hæren er ikke bare en omgang: alt-hvad-jeg-har, men der er tænkt på fluff og sammenhæng.
Desuden er den langt fra 100 % effektiv, da jeg f.eks. har købt ekstra rustning til ALLE biler og mine almene enheder enten er på fuld, eller halv styrke - ikke noget med 8 cykler.

Derfor har jeg prikket til vores allesammens Kaos Krigsminister: Janus, for at få ham til at samlet en styrke der kan være de onde i et episk slag.
Kernen i den onde hær skal være Kaos, muligvis med dæmoner (er der andre der kan høre Numa Numa på lapeed)?
Janus vil tænke lidt over, og indhente tilbud fra styrker der passer godt til at spille sammen med kaos, så der kan blive noget godt fluff.

Det betyder jo givetvis at jeg meget gerne vil have nogle med-kommandanter til mine Ultra Marines. Hvis der er nogen der kan overskue at spille uden deres egne dukker, og som ikke bliver indkaldt af kaos, så må de meget gerne melde sig på Ultramar 8, stuen til højre, hvor Calgar giver øl og andet mund-godt.

Jeg ønsker stort set at bruge de almene APOC regler, dog med nogle få ændringer, hvoraf nogen ikke er bagt færdig:

1) Hvert hold får et strategisk kort (assets)
1a) Holdet med færrest styrke D skud per tur, får et ekstra kort.
1b) Holdet med færrest formationer, får et ekstra kort.
1c) Holdet med færrest super tunger og/eller garantiske enheder, får et ekstra kort.
1d) holdet med færrest point (minimum 200) får et ekstra kort.

2) Man hopper ud af en ødelagt bil EFTER den er blevet ødelagt - ellers gider Calgar ikke.

3) Enheder kan angribe eller køre ind i modstandere der står op til kanten af bordet.

4) Ultramarinerne angriber. Derfor har de første tur.

5) Der bliver snedige regler for at placere enheder i starten af kampen, men det arbejder jeg stadig på.

Et godt stykke tid inden kampen skal foregå vil jeg fremlægge min hær.
Det er helt OK for Kaos og deres kumpaner at bygge deres hær efter denne liste.
Jeg KRÆVER dog at den onde liste ligges frem I SAMME FORMAT, inden vi skal spille, da jeg vil arbejde på en rigtig god rapport af kampen, og sikre mig at alle er klar på kampdagen.
Desuden giver det også mulighed for at lave en god historie inden kampen, og vælge kort inden kampen.

Jeg bestemmer hvilke formationer der er OK (der er nogen i AI:AI som sutter nummer), og jeg kan også finde på at ændre i dem.
Jeg tager IKKE denne magt for at være på tværs, men mere for at give muligheden for nogle fede formationer, hvor man lige mangler nogle modeller.

Jeg håber dette projekt kan blive til noget i løbet af 2011 (eller i juleferien hvis i andre heller ikke har noget liv i ugen mellem jul og nytår, og i tror på mirakler).

NB: Hvis folk gerne vil spille et andet slags APOC er jeg jo altid klar, for jeg kan godt se at dette spil muligvis ikke henvender sig til alle, og i høj grad er for at JEG kan spille med alle mine dukker.
Jeg håber bare at det kan blive til noget på et tidspunkt, AKA med det samme!

2Ultramarine Apocalypse Challenge Empty Sv: Ultramarine Apocalypse Challenge Fre 3 Dec 2010 - 18:35

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg vil godt være med på de godes side. Jeg har alligevel så få dukker der passer til de onde at de nok nærmere skal lånes ud end jeg selv skal styre dem. Desuden kunne jeg godt tænke mig at prøve at tænke som en af de gode så kan det være jeg bliver bedre til at spille imod dem

3Ultramarine Apocalypse Challenge Empty Sv: Ultramarine Apocalypse Challenge Lør 4 Dec 2010 - 12:10

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

det lyder som en brav plan, Anders! jeg vil både gerne hjælpe med at skubbe dukker eller bare stå og glane og drikker bajre og skråle lovprisninger til kejseren!

4Ultramarine Apocalypse Challenge Empty Sv: Ultramarine Apocalypse Challenge Lør 4 Dec 2010 - 14:13

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Heyo Helge...

Det kunne godt være du skulle stille dine IG'ere op sammen med Chaos, så der var noget modstand til de fæle smølfer...

Det skulle i hvert fald overvejes...

5Ultramarine Apocalypse Challenge Empty Sv: Ultramarine Apocalypse Challenge Lør 4 Dec 2010 - 15:50

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Synes næsten det ville være synd for Chaos hvis Guarden skulle ind og være med der... men det kan jo være at man (læs Janus) kunne lokke den gamle Warhound ud af Anders og så lire den for vildt op med Chaos Shite, så den kunne være med til at lege... det ville ihvertfald give Chaos en eller anden form for edge... og gad vide om man ikke kunne bygge nogle hell-talons rimeligt nemt.... har sjældent set et mere kantet fly...

altså jeg er åben for at spille på begge sider hvis Chaos skal bruge Guard skal jeg nok stille op, men synes oprigtigt at det kunne være alt for meget sejere hvis man kunne køre den 'Pure Chaos'

6Ultramarine Apocalypse Challenge Empty Sv: Ultramarine Apocalypse Challenge Lør 4 Dec 2010 - 16:31

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Nu har jeg ikke præcise tal på det, men jeg tror det er urealistisk at tro at Chaos deamons og Chaos Space Marines kommer op i nærheden af 17500 points...

Men som sagt, jeg er klar til at blive modbevist ;-)

7Ultramarine Apocalypse Challenge Empty Sv: Ultramarine Apocalypse Challenge Lør 4 Dec 2010 - 20:10

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

åååårkåårn kunne jo også have joinet - men deres far er i norve!

8Ultramarine Apocalypse Challenge Empty Sv: Ultramarine Apocalypse Challenge Lør 4 Dec 2010 - 22:17

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Har du tænkt dig at være i norge hele 2011, eller hvem?

Der er ikke sat nogen dato endnu...

9Ultramarine Apocalypse Challenge Empty Sv: Ultramarine Apocalypse Challenge Søn 5 Dec 2010 - 13:00

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

jeg synes jeg skimmede mig til mellem jul og nytår

10Ultramarine Apocalypse Challenge Empty Sv: Ultramarine Apocalypse Challenge Søn 5 Dec 2010 - 13:37

princelarming

princelarming
Barbar Barber

andbruu skrev:
Jeg håber dette projekt kan blive til noget i løbet af 2011 (eller i juleferien hvis i andre heller ikke har noget liv i ugen mellem jul og nytår, og i tror på mirakler).

Ikke helt...

11Ultramarine Apocalypse Challenge Empty Sv: Ultramarine Apocalypse Challenge Søn 5 Dec 2010 - 14:40

andbruu

andbruu
Captain

Det kunne faktisk være fedt med onde IG... så vil der være mulighed for fire super tunge enheder til de onde. MEN det er Janus der sætter holdet, så det er op til ham. Jeg syntes dog at både IG og orker sammen med kaos kommer til at presse fluff citronen bare lidt.

12Ultramarine Apocalypse Challenge Empty Sv: Ultramarine Apocalypse Challenge Søn 5 Dec 2010 - 16:07

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Når livet giver dig fluff-citroner, så lav fluff-lemonade...

13Ultramarine Apocalypse Challenge Empty Sv: Ultramarine Apocalypse Challenge Søn 5 Dec 2010 - 17:34

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

eller sig nej til enten ååårkårn ellers IGeår, Men en hær af Chaos i alle den afskygninger - deamons, marines og renegades - det ville da være fed nok ville det ikke?

14Ultramarine Apocalypse Challenge Empty Sv: Ultramarine Apocalypse Challenge Søn 5 Dec 2010 - 18:06

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Sorry, kølle, men jeg tror ikke det nærmer sig de 17500 points....

15Ultramarine Apocalypse Challenge Empty Sv: Ultramarine Apocalypse Challenge Søn 5 Dec 2010 - 18:44

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

med alle jeppes og alle helges ig'er ikke, hvis de så også får sig en ombygget titan så er det vel ikke helt skidt?

16Ultramarine Apocalypse Challenge Empty Sv: Ultramarine Apocalypse Challenge Man 6 Dec 2010 - 18:49

andbruu

andbruu
Captain

IG'erne har spillet et spil med 12k point. Så det er overhovedet ikke et problem med Kaos Rum Mariner, Dæmoner og Renegade IG.

17Ultramarine Apocalypse Challenge Empty Sv: Ultramarine Apocalypse Challenge Man 6 Dec 2010 - 19:31

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg lavede et overslags-slag i min store fuldskabs-fulskab i Lørdags for mit Chaos entourage alene, og jeg kan i hvertfald kaste 6k på bordet.

Mon ikke vi kan nå det hele med IG /Daemons også

/J

18Ultramarine Apocalypse Challenge Empty Sv: Ultramarine Apocalypse Challenge Tirs 7 Dec 2010 - 14:45

andbruu

andbruu
Captain

Som en lille teaser er her en del af den hær jeg vil spille med:

Ultramarines 2nd Company

Formation: Battle Company
Captain Cato Sicarius
Command Squad with Company Champion riding a Razorback with TL Assault Cannon
Six Tactical Squads riding Rhinoes.
..Two squads have Plasma Cannon and Plasmagun
..Two squads have Missile Launcher and Flamer
..Two squads have Multi-Melta, Meltagun, Combi-Melta and Powerfist
Two Devestator Squads ridning Razorbacks with TL Lascannons
..Both squads with one Lascannon and four Missile Launchers
Two Assault Squads
.. Both squads with a Powerfist

106 infantry moddels and nine transports

Ændringer: Cato giver normalt et Tactical Squad en færdighed (infiltrate, tank-hunter eller furious charge), og giver spilleren lov at re-rolle Siege the Initiative. Da den sidste regl ikke hjælper meget i APOC, kan han istedet give i alt to Tactical Squads en færdighed.

19Ultramarine Apocalypse Challenge Empty Sv: Ultramarine Apocalypse Challenge Tirs 7 Dec 2010 - 16:22

Yde


Hobbit Grisetyv

Jeg vil da også gerne være med i dette projekt. Halvdelen af de dukker jeg bruger er alligevel kaptajnens allerede. Vi har vist stadig til gode at se Calgar rigtig udfolde sig. Du må hellere give hans Raider Dozerblades, så han kan være på den helt sikre side :-)

20Ultramarine Apocalypse Challenge Empty Sv: Ultramarine Apocalypse Challenge Tirs 7 Dec 2010 - 19:52

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Dozerblades hjælper ikke på kålgårds landraider - han kører alt for råddent

21Ultramarine Apocalypse Challenge Empty Sv: Ultramarine Apocalypse Challenge Tirs 7 Dec 2010 - 19:53

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Called... og uden hans briller tror Magnus at skorstenen er vejen ud... Godt han er medlem af Danmark, så han får tilskud...

22Ultramarine Apocalypse Challenge Empty Sv: Ultramarine Apocalypse Challenge Ons 8 Dec 2010 - 10:05

andbruu

andbruu
Captain

Dagens teaser:

1st Company Detachment

Captain Agemnam with Stormbolter and Power Weapon
Terminator Chaplain
Terminator Assault Combat* Squad with Lightning Claws
Land Raider Redeemer with Multi-Melta and Extra Armor
Terminator Squad with two Cyclon Missile Launchers
Terminator Assault Squad with Thunderhammers and Storm Shields
Venerable Dreadnought with Assault Cannon
Thunderhawk Gunship with Turbo Laser Destructor
Vanguard Veteran Squad with Relic Blade, two Shields and four Lightning Claws
Sternguard Veteran Squad with Lightning Claw, five Combi-Meltas and two Heavy Flamers
Drop Pod with Locator Beacon

27 Terminators
20 Veterans
1 Dreadnought
3 Vehicles

* Combat Squads consist of five models.

23Ultramarine Apocalypse Challenge Empty Bæmonerne Tors 9 Dec 2010 - 1:10

Jeppe


Gnom Svinehyrde

Jeg har lige regnet lidt på tallene og formationerne og kan stille et par stykker, og den pris de ca. er (kun ca.) og uden prisen for formationen

1: Danse firkanten fra helvede - 2300 pt.
2: KRANAKRANRAEK og hunde patrujlen - 450 pt.
3: Skål-samlerne og alle hans/mine nye bloodletter - 900
4: hvis der findes en defiler som vil være soulgrinder så er der også en formation til dem, 4 soulgrinder koster - 660 + 6 = 666!!

Det giver 4310

så er der også 5 prinser der gerne vil med ud og danse, og de kan jo koste alt fra 80 til 81 TUSINDE!
men som de plejer at se ud koster de 160

det er 800 oveni

og så er der alt det andet lort og, med nogle haralds til at lede alle mine troops tror slet ikke det er urealistisk at der er 7k Bæmoner. slet ikke.

JEg vil gerne være med til at slås, hvis der kommer en dato ud i god tid, ellers skal vi være så velkommen til at låne dansedrengene, så længe i høre numa numa

24Ultramarine Apocalypse Challenge Empty Sv: Ultramarine Apocalypse Challenge Ons 15 Dec 2010 - 10:45

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

alt efter hvornår det er der er UUAC vil jeg gerne joine med mine tzeentch marines... der er 2k af slagsen. jeg regner med at bestille dem efter nytår så de er sikkert helt klar en gang efter ba-con...

ellers kommer er det bare guarden der kommer...

glæder mig til endnu en gang at stille det hele, altså 100% på et bord. og husk lige anders: det er vigtigt at ligge et par time til filing over figurene på planen...

25Ultramarine Apocalypse Challenge Empty Sv: Ultramarine Apocalypse Challenge Ons 15 Dec 2010 - 10:51

andbruu

andbruu
Captain

Ikke et par timer helge. Det er bl.a. også derfor at de to hære skal være bygget færdig inden (flere dage) vi går igang. Lige nu er der flere udspil igang for at få skaffet lokaler til slaget... ingen af dem er dog confirmed:
Hedeborg
The Rasmussen Farm
Heffers Kælder (fed bodega)
Ydes' Mors Hus
Gunzone
FROB

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 2]

Gå til side : 1, 2  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum