S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Ultramarine Apocalypse Challenge

+4
princelarming
Helge
R-kølle
andbruu
8 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2

Go down  Besked [Side 2 af 2]

26Ultramarine Apocalypse Challenge - Page 2 Empty Sv: Ultramarine Apocalypse Challenge Ons 15 Dec 2010 - 12:08

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg synes da ellers FROB var en ok ide?
Hvorfor er den fyret?

Mht tidsplanen, så må jeg indrømme at jeg først kan overskue det hær projekt et godt stykke inde i det nye år.
Hvis det er et konceptuelt problem for projektet, er derr gerne en anden som må overtage den onde generalhat.

/J

27Ultramarine Apocalypse Challenge - Page 2 Empty Sv: Ultramarine Apocalypse Challenge Ons 15 Dec 2010 - 14:19

andbruu

andbruu
Captain

Jeg har fået den melding fra FROB at de ikke låner/lejer lokaler ud. Jeg mener ikke at vores eget store APOC projekt kan komme ind under deres: "prøv bare om frob er noget for dig", da vi jo ikke gør det for at undersøge muligheden for medlemsskab.

Jeg godtager ikke din udmelding om at du vil give general hatten til en anden. Jeg tapper to islands og counter din udmelding. Jeg tror ikke projektet bliver til noget før vi er et stykke inde i 2011.

PS: Jeg har circle of protection: Bullshit, og uendelig mange mana.

28Ultramarine Apocalypse Challenge - Page 2 Empty Sv: Ultramarine Apocalypse Challenge Ons 15 Dec 2010 - 14:21

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Ja okay,

Godt ord igen så...
Da jeg ikke har nogen af de nye kort til at køre dig over med, ja du ved nogen af dem til en colorless som what-the-fuck-pwner alle den bliver vist til, så må jeg vel acceptere det.


/J

29Ultramarine Apocalypse Challenge - Page 2 Empty Sv: Ultramarine Apocalypse Challenge Ons 15 Dec 2010 - 14:23

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg har snakket med Mikkel Pik om muligheden for at holde Bæ-con i hans hytte og det lader til at være ok (hvis den ikke er booket) måske kunne det samme lade sig gøre til UUAC?

30Ultramarine Apocalypse Challenge - Page 2 Empty Sv: Ultramarine Apocalypse Challenge Tors 16 Dec 2010 - 9:45

andbruu

andbruu
Captain

er det billigt at leje den?

31Ultramarine Apocalypse Challenge - Page 2 Empty Sv: Ultramarine Apocalypse Challenge Tors 16 Dec 2010 - 11:03

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

det koster 400 kr per døgn...

så det kommer ud på næsten det samme som regnbuen...

hvis der kommer 8 til bacon kommer det til at koste en hund per mand og til UUAC kan det være omkring det samme... det er helt fint med mig

32Ultramarine Apocalypse Challenge - Page 2 Empty Sv: Ultramarine Apocalypse Challenge Tors 23 Dec 2010 - 11:59

andbruu

andbruu
Captain

THUNDERHAWK GUNSHIP

Nu er min Thawk snart færdig, og jeg er derfor godt igang med at læse op på regler, og post på nettet.
Det jeg har fundet frem til er at den ikke er cost-effektive, men er det ikke lige meget når den er over 12 tommer lang (så skulle der være lagt op til en plat joke eller to).

Jeg vil dele lidt af den viden jeg har indsamlet om Thawk'en.
For det første havde jeg jo fået ind i mit lille hoved, at den havde armor 14/14/14, men man kan læse i en bog (den der hedder Apocalypse) at den kun har 12/12/10, hvilket meget morsomt er det samme som en Valkyrie eller Vendetta (uhh hvor jeg hader dem).
Selv med 3 structure points, betyder det at det er alt for farligt at lande Thawken, så den hverken har cover save eller er svær at ramme. Dette medføre selvfølgelig at dens evne til at transporterer 30 enheder ikke er så god som først antaget. Hvis man alligevel vil bruge den som en transport til infantry skal man overveje følgende:

Som en flyer kan den rykke uendelig langht, men i den tur den vil smide terminators i hovedet på de onde, skal den bruge reglerne for skimmers. Da Thawken er en superheavy, og den ikke er fast, så kan den, som alle andre super heavy vehicels kun rykke 6". Derfor skal man den foregående tur, have placeret den ret tæt på det punkt man vil angribe.
Inden man dog helt giver op for Thawken som en transporter, skal man lige overveje følgende:
Jumpinfantry må disembarke fra en flyver, et hvilket som helst sted hvor den har fløjet over samme tur. De skal dog scatter som om de deepstriker. Dette har medført mange diskutioner på nettet, hvor nogle arguemntere for at assault vehicle reglen stadig giver jumpmarines lov at assaulte samme tur, mens andre mener at det kan man ikke. Hvem der har ret har jeg ikke kunnet finde ud af, hverken via RAW, RAI eller fluff. Til 900 point, vil jeg dog forbeholde mig retten til at assaulte med eventuelle jumpmarines der måtte hoppe ud af Thawken... hvilket højest er 15 stks, da de fylder for to models.

Dette var altså en analyse a transport mulighederne for Thawken. Her følger derfor en analyse af dens ildkraft.
For 920 point får jeg først og fremmest et styrke D våben. For 900 point kan IG få 2 styrke D våben.
Som flyer, er Thawken en af de mest mobile våbenplatformer, og den rammer altid biler i siden (desvære aldrig bagfra). Ud over si Turbo Laser Destructor (elsker det navn), har den fire TL heavy bolters og to lascannons. Et meget fint arsenal til at true biler, og ryde op i lette infantry enheder.
Der ud over kan den vælge mellem seks hunter killer missiles, eller nok bomber til 3 bombing runs (S6 AP4 Apocalyptic Barrage (6)).
Den kan altså enten udstyres til mere anti tank eller mere anti infantry. Selv om den "kun" har AP4, såå er så mange bomber nok til at true MEQs.
Jeg vil lige nævne at for 900 point, kan man også købe omkring 7 vendetti med en transport capacity på 70, og med 21 TL lascannons.

Alt dette kunne selvfølgelig gøre en helt depri.... men fuck det, den er stor og den har et sejt navn:

THUNDERHAWK GUNSHIP

NB: Jeg håber at smide flere billeder op i aften (23/12 10)

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 2 af 2]

Gå til side : Forrige  1, 2

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum