S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Random Snak om 40k

+5
Yde
Kptbiceps
princelarming
gakkedulla
Janushedemann
9 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12  Næste

Go down  Besked [Side 4 af 12]

76Random Snak om 40k - Page 4 Empty Sv: Random Snak om 40k Tirs 14 Dec 2010 - 20:05

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

yeah agreed!

regner ikke med at bytte nogen af prinserne ud, da det koster det samme og er meget meget dårligere... men jeg vil gerne finde point til at lave endnu et squad Thousand Sons!

EDIT: med hensyn til min kommentar om Khorne går den nok mere på at være en "konfirmand" hær hvis det endeligt er... så to drenge på 14 der spillede mod hinanden med deres khorne berserker hære, og jeg var rimeligt uimponeret.

77Random Snak om 40k - Page 4 Empty Sv: Random Snak om 40k Tirs 14 Dec 2010 - 20:57

princelarming

princelarming
Barbar Barber

for det første: Jeg kunne godt tænke mig en Khorne-hær... De er onde, dumme og Sure! Meget Sure endda...
De skulle dog males som Angry Marines, hvis det var... (google it!)

for det andet: Fedt med en tema-hær, men er de to prinser ikke lidt for nasty/cheesey/beardy??

Flere besudlede rustninger, og så vil jeg give gode penge for at se dine raptors lavet ud af screamers of thxjnaseeentsxh (eller hvordan det ny staves) med marines ovenpå...

78Random Snak om 40k - Page 4 Empty Sv: Random Snak om 40k Tirs 14 Dec 2010 - 21:24

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg har nu heller ikke noget imod Khorne..

Et evigt projekt for mig Smile faktisk var Zerks de første CSM's jeg købte da jeg gik i 9. klasse.
Mon ikke de blive bygget til en lille 1750p hær engang når de rådne marines er fået farolade, og 2nd SS Panzer Division Das Reich er blevet smurt ind i nazi ?
Har trods alt en masse Khorne show liggende Smile

De skal helt sikkert males World Eaters pre-heresy i den her stil:

Random Snak om 40k - Page 4 Khornethemedmarineswarr

Forresten bør en Salamander spiller med ham snydelederen vel ikke pege fingre ? Smile


/J

79Random Snak om 40k - Page 4 Empty Sv: Random Snak om 40k Tirs 14 Dec 2010 - 22:25

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Øv,

Janus synes Asbjørn og Helge er trælse...

Gæt en person som liiige fik inspiration til at finde alt sit Khorne skrammel frem...

/J

80Random Snak om 40k - Page 4 Empty Sv: Random Snak om 40k Tirs 14 Dec 2010 - 22:39

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hehe!

Jo det er nok lidt beardy/cheesy, men alternativet er simpelthen for ringe!

jeg har ændret lidt i strukturen så der nu er 18 besjælede rustninger <-(skal siges med Jens Peter Piwstem) i omgangen og alle enheder har mark of tzeentch... mere true til temaet... så den nu ser sådan her ud:

Deamon Prince 110
Mark of Tzeentch 20
Wind of Chaos 30
Warptime 25
Wings 20
205


Deamon Prince 110
Mark of Tzeentch 20
Wind of Chaos 30
Warptime 25
Wings 20
205


9 Raptors 180
1 Aspiring Champion 15
1 Powerfist 25
1 Icon of Tzeentch 40
2 Flamers 10
270

9 Raptors 180
1 Aspiring Champion 15
1 Powerfist 25
1 Icon of Tzeentch 40
2 Flamers 10
270

9 Thousand Sons (sorcerer included) 244
1 Doom bolt 10
254


9 Thousand Sons (sorcerer included) 244
1 Doom bolt 10
254


9 Chaos Spacemarines 135
Icon of Tzeentch 40
Rhino Transport 35
Flamer 5
Havoc Launcher 15
240


9 Havocs 135
Aspiring Champion 15
Powerfist 25
Combi weapon 10
4 meltaguns 40
Icon of Tzeentch 40
Rhino Transport 35
300


1998

ændrede også de chosen marines til havovs, fordi de var billigere og kan det samme, selv om de er heavy istedet for elite

farao for the win!

81Random Snak om 40k - Page 4 Empty Sv: Random Snak om 40k Ons 15 Dec 2010 - 10:47

andbruu

andbruu
Captain

Han hedder niels peter. Der findes ingen ting der er cheesy i chaos dexet... hvis man sammenligner med en vendeta (og sådan kan jeg jo gå rundt og være sur på dem i lang tid).

@Helge: Du er alt for sur på Khorn. Khorn er den sejeste tema hær, og den er vildt underspillet.

82Random Snak om 40k - Page 4 Empty Sv: Random Snak om 40k Ons 15 Dec 2010 - 13:14

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Så er hoveder til Das Reich ankommet, og de er seje!

/J

83Random Snak om 40k - Page 4 Empty Sv: Random Snak om 40k Ons 15 Dec 2010 - 14:04

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Glæder mig til at se de små søde nazier. Hvornår er de limet færdige?

84Random Snak om 40k - Page 4 Empty Sv: Random Snak om 40k Ons 15 Dec 2010 - 14:06

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Først når den trailer med tanks kommer til mig fra england Smile

/J

85Random Snak om 40k - Page 4 Empty Sv: Random Snak om 40k Ons 15 Dec 2010 - 17:46

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Nu er min store ladning figurer kommet

Juhuuuuu Smile

86Random Snak om 40k - Page 4 Empty Sv: Random Snak om 40k Man 14 Mar 2011 - 14:38

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Ohh, Har I alle set nyheden på GW hjemmesiden:

Grey Knight Nemesis Dread-knight ! den er bass

87Random Snak om 40k - Page 4 Empty Sv: Random Snak om 40k Man 14 Mar 2011 - 15:08

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Synes godt nok ikke den er vildt fed Smile Ham der styrer den ligner en lille dreng der sidder i en baby sele på maven Smile

/J

88Random Snak om 40k - Page 4 Empty Sv: Random Snak om 40k Man 14 Mar 2011 - 16:31

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg synes den er rocker kanon! og i god stil med titan legions fra epic i gamle dage!

hvis man ikke synes manden i midten er sej, kan man jo bare converte den, så han er indkapslet... jeg synes den er alt for fed!

89Random Snak om 40k - Page 4 Empty Sv: Random Snak om 40k Tirs 15 Mar 2011 - 13:51

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Jeg har en opgave til dem der kunne tænke sig det Smile Jeg har siddet og læst om forskellige hære til 40K, og en jeg synes kunne være spændende at skabe, skulle være noget heretic/psyker theme, med IG doctrines (så vidt jeg har læst på et forum) men jeg er så lidt inde i IG at jeg må trække lidt på jer herinde.

Er det muligt at skabe en hær med psykers ala carte, og evt også proppe noget fed CC ind muligvis fra IG i form af ogryns eller Chaos marines?

Det ku være fedt synes jeg med en rablende flok cultists der har lavet planet oprør og måske hvis de har mulighed for det gennem IG at køre i nogle tanks. Og så nogle mutanter der havde xtra toughness og styrke til CC.

Man kan sikkert lavet det samme i en Khorne/Tzeentch hær, men det har et lidt anderledes feel med Cultists Twisted Evil

90Random Snak om 40k - Page 4 Empty Sv: Random Snak om 40k Tirs 15 Mar 2011 - 13:56

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Så skal du have fat i en renegade liste.
Du kan finde dem på ForgeWorlds hjemmeside.

Der findes en Renegade liste som er allround, en som er nurgle, og en som er khorne tematiserede.

/J

91Random Snak om 40k - Page 4 Empty Sv: Random Snak om 40k Tirs 15 Mar 2011 - 14:02

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Ohh sejt, tak for det Janus Smile Et helt andet spørgsmål er så om de er noget man godt må spille med, eller om de er uden for tournaments og standard GW regler.

92Random Snak om 40k - Page 4 Empty Sv: Random Snak om 40k Tirs 15 Mar 2011 - 14:04

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Forge World ting, dvs sjove nye Eldar biler og Imperial Armour og lignende, kræver generelt "Opponents consent" men det burde ikke være det store problem...

93Random Snak om 40k - Page 4 Empty Sv: Random Snak om 40k Tirs 15 Mar 2011 - 14:06

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

De er ikke GW regler, men Forge Worlds regler, dvs teknisk set ikke GW regler.

Jeg ved de største af de danske turneringer tillader brugen af renegade listerne, og der er også et par stykke inde på Powerfist der overvejende spiller med Renegade lister.

Men ellers gælder der jo den gyldne regl om at høre sin modstander ad inden, og så mange turneringer i DK deltager vi/du jo heller ikke i Smile

Men de er ikke gode! Så er du advaret Smile

/J

94Random Snak om 40k - Page 4 Empty Sv: Random Snak om 40k Tirs 15 Mar 2011 - 21:55

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Hæh, nej jeg har lige brugt nogle timer på at spekulere over Renegades Codex med et par kopper Kaff´. Det er såmænd et fedt feel, men det er meget baseret på at være en slags tabt base, og de kampe man kommer til at spille vil være en generobring af Emperiet, eller en anden slags invasion.

Og de psykers der er (5 styks, man kan attache til squads) har random powers der er ret så dårlige, det ville være bedre med en IG liste, der er en ret hamper Psyker gruppe.

Og der var ligesom ikke mutanter og heretics nok, men bare IGer der var onde. Der er et HQ og troop choice eksempel bag i mit WH codex som "adversaries" men det er slet ikke komplet nok til at lave en hær ud fra (0 transport muligheder og 0 heavy choices) til gengæld var der mutanter Smile passer godt med nogle IGer der har fået goat heads og tentacles (Uhm).

Til dem der kan huske at jeg engang spurgte efter et rent Kroot codex, så har jeg fundet et. Det er såmænd ganske godt lavet, men har også meget præg af at være fan-made. det er en slags Ork-looter våben stil, og så stats for de største øgler de har og psykers (shamans).

Jeg hærger videre, det er såmænd fordi jeg, da jeg nu er godt igang med at få malet søstrene, og har købt hvad der manglede til både 1750 og 2000 point, er gået i gang med at finde ud af hvad næste projekt skal være, jeg har også lavet 4 Blood bowl hold, så det kan vente til senere.

Jeg har længe filet i Dark Eldar codex, og synes overall at det har et fedt feel...jeg kan bare ikke så godt lide deres transports!!!...og dem er der jo ret mange af på et battlefield.

JEg er ret hooked på at få en meget CC orienteret hær som nye projekt, og er i retning af enten: Chaos Demons, eller et let shooty maxed CC Chaos Marines, ellers Dark Eldar eller IG. IG har jo Ogryns, og synes egentlig også at ideen om at have nogle Snipers (ratlings/space hobbits) Scouts/infiltrators/assasin og masser af pandekager er fedt. MEN en CC IG hær er vist ret svær lige at lave Wink Men jeg kender slet ikke IGs special regler så....

Hvis der er nogen der har noget feedback på ideer til temaer eller CC fluff der er fedt, så lytter jeg gerne, men jeg ville godt prøve at spille noget der IKKE er Empire.

95Random Snak om 40k - Page 4 Empty Sv: Random Snak om 40k Tirs 15 Mar 2011 - 23:05

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Der er da masser af show muligt for mutation mm i renegade listerne.

Berserker ogryns, Plague Ogryns, beastmen, Div Exalted Champions of Chaos, Mutant Rabble, Demon Hounds, Chaos Berserkere, Plague Zombie Herds, Plague Marines, div tryllere og apostater af Khorne og Nurgle.

/J

96Random Snak om 40k - Page 4 Empty Sv: Random Snak om 40k Tirs 15 Mar 2011 - 23:10

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

hmm, jeg så godt de berz. ogryns, men resten har jeg ikke læst noget sted. jeg checker igen for good measure.

97Random Snak om 40k - Page 4 Empty Sv: Random Snak om 40k Tirs 15 Mar 2011 - 23:18

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Tsk tsk, sagde jo der var flere Smile

Der er et generelt, så er der et dedikeret til Khorne og så er der et til Nurgle Smile

/J

98Random Snak om 40k - Page 4 Empty Sv: Random Snak om 40k Ons 16 Mar 2011 - 0:07

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Hmm... Jeg kan stadig kun finde det generelle Renegade codex inde på Forgeworld.

Til gengæld har jeg fundet en update der viser Sisters of Battle Rhinos til 35p og Inquisitor Landraiders med "assault vehicle" reglen, apropos en tråd vi havde tidligere om min WH inq.

http://www.forgeworld.co.uk/Downloads/Product/PDF/i/IA2update28AUG.pdf

Er der nogen der kan be/afkræfte om det er de mest up to date regler og om vi/jeg skal følge dem istedet for codex?

99Random Snak om 40k - Page 4 Empty Sv: Random Snak om 40k Ons 16 Mar 2011 - 0:14

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Du skal følge div codex + evt errata og FAQ's fra Games Workshops officielle hjemmeside, Intet andet.

Mht de andre Renegade codeci, så er det IA vol 6 og IA vol 7 du skal have fat på.

Hvis du ikke kan finde dem på FWs hjemmeside, så mon ikke de kan findes på nettet Smile

/J

100Random Snak om 40k - Page 4 Empty Sv: Random Snak om 40k Ons 16 Mar 2011 - 10:38

andbruu

andbruu
Captain

Til en "ond" psyker hær:

Jeg har tænkt mig at lave en Radical Inq Army når det nye GK dex rammer mig.

Med inq cortez kan man tage inq henchmen squads som troops. Et par af dem kunne bestå af deamon hosts og death-cult assasains. Andre kunne være a-la IG (warrior acolytes) med melta/plasma i chimeras.
Desuden skulle en del af dem have en enkelt psyker med (range 36, S3 , AP6 - lars blast)

Jeg vil også lave nogle store deamon hosts og bruge count-ass dreadknights.
Nogle henchmen squad skal muligvis have mystics med, så mine dreadhosts kan deepstrike på dem.

Der skal selvf ikke være nogen rigtige grey knights med - kun inq stuffings.

Listen kunne også gøre brug af storm ravens - eller andre count ass flyvere (som jeg selv bygger).
Temaet skulle være mange figure der ser forskellige ud - en broget flok - sammensat over lang tid af inq portez.

PS: Har i hørt at der er en rum-abe-opfinder med i det nye dex Sad

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 4 af 12]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum