S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Karakter ide

4 deltagere

Gå til side : 1, 2, 3, 4  Næste

Go down  Besked [Side 1 af 4]

1Karakter ide Empty Karakter ide Lør 4 Jan 2014 - 14:39

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Her poster jeg lidt om mine ideer til karakteren som det udvikler sig,

/J

2Karakter ide Empty Sv: Karakter ide Lør 4 Jan 2014 - 14:49

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg arbejder lidt med et koncept med en ordentlig kleppert.

Ideen er jeg jeg delt med, indtil videre har jeg 2 koncepter:

Koncept 1.
Laverestående adelshus der traditionelt har stillet op til alt det kamp kongerne kunne stable sammen.
Familien er kendt for de lidt store, og meget direkte personer.
Nok ikke så fine (måske også ikke så rige?) men alligevel respekterede fordi de stiller op til tæv 24/7 og for deres loyalitet.
Evt. Et adelshus der har mistet alt jord inden for de sidste 100 år til udefrakommende/erobringer/dårlige forhold/lårte ægteskaber etc.
Og derfor er blevet lidt et 'tillæg' til kongens hof/hus. en slags tro følgesvende/venner-men-bodyguards.
I det her koncept tænker jeg personens far dør kort før historien starter, eller da tronfølgen kuppes.

Koncept 2
Klepperten er fosterbror til en af de andre spillere, evt. Prinsen.
Ingen arveret, men opdraget sammen med den anden spiller.
Har måske ageret lidt uformel livvagt/tæt allieret/trofast følgesven.
Evt. Uægte søn af en højtstående nu afdød adelsman, hvis venskab med kongen har givet knægten et sted at være.


Indtil videre er jeg lidt delt på de to koncepter.

Jeg arbejder ud fra devisen om en ordentlig kleppert med alt hvad den kan trække af rustning i flere lag, endten med:
- 2H Sword
- Shield + Sword
- Shield + Flail

/J

3Karakter ide Empty Sv: Karakter ide Lør 4 Jan 2014 - 16:46

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Lyder spændende!

Jeg tænker at koncept 2, især bastard delen, kunne byde på nogle lækkerier.

Det er nemlig vigtigt at gruppen ikke bare bliver prinsens håndlangere, der hjælper prinsen fordi det er synd for ham, men også fordi de har alt at vinde, og derfor også alt at tabe.

Kunne man tænke sig at karakteren var den døende konges lillebrors uægte søn, som kongen har taget til sig, som en tjeneste til sin bror. Altså: han er prinsernes fætter. Han kan ikke arve, men han har haft den samme opvækst som de andre 2. Alle ved det måske også, og han har måske et "social stigma". Han er blevet gode venner med Brann, og har været hans ven, etc, mens Conn (den yngre bror) han synes han var en opkomling og måske været bange for at han var ude efter hans arv. måske har de 2 ("the Bull" og Conn) også haft et "sammenløb" evt noget i retning af at Conn i en brandert, var ved at muntre sig, måske meget voldsomt, med en kro-pige, hvor han bliver stoppet af "the Bull" og bliver gjort til offentlig skamme, med en afklapsning i kro-stuen foran en del soldater og riddere...? det ville betyde at "the Bull" ville miste meget, hvis Conn fik kronen.

twohanded sword er TL 3, så den duer ikke helt. men det kunne være fint med en økse. Vi bruger Longaxe fra Martial Arts/Low-Tech. Den har også en god reach.

han skal også klart ha et skjold, og måske en Mace, der optimere hans voldsomme ST? husk man får minus sin encumbrance til remain standing rullet, ved knock-back.

4Karakter ide Empty Sv: Karakter ide Lør 4 Jan 2014 - 16:59

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg synes også koncept 2 er rigtig godt.
Den vil jeg arbejde lidt videre med.

Vi bliver da meget ens, hvis vi alle skal have sword and board Smile

Jeg er lidt trist over hvis der ikke er 2h swords...
Er det hele udelukket ?
og er der andre weaps der er fy?
Hvad har du tænkt ift. armor ? Hvad er kosher og hvad er ikke?


Hvis 2h sword er udelukket, så vil jeg da lure lidt på at bygge et stort 1h med low tech Wink

/J

5Karakter ide Empty Sv: Karakter ide Lør 4 Jan 2014 - 19:35

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Ált der er TL 3+ er fy.

Der er enkelte "TL 3 sager", men det er kun TL 2 sager, der er lavet af stål, som er TL 3.

et stort sværd er muligt, men vil automatisk have ulempen unbalanced (-1 skill).

mht. rustninger er det samme show, med TL 3+ er no-go. Altså til og med rustninger i TL 2. det samme er upgrades til armour, der er TL 3+.

6Karakter ide Empty Sv: Karakter ide Lør 4 Jan 2014 - 19:40

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

En skam med det 2H sword, det havde jeg lidt sat næsen op efter.
Men Fair nok...

Så alt tl 3 er done, ingen polearms ud over Glaive
Og bastard sword og long sword er også ude.

Nogle typer våben / armor du ikke vil se ?



/J

7Karakter ide Empty Sv: Karakter ide Lør 4 Jan 2014 - 20:16

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

ja, øv, hvis du havde sat næsen op efter det...

hvad med en stor økse? eller en maul, a la Ahjax?

mht. hvad der er kosher og hvad der ikke er, er nøglen at vi har europæiske og universielle våben op til TL 2. Alle våben er lavet af Jern (BS p. 275) og får altså ingen bonus for quality til skade, og kun breakage fordelene fra quality i forhold til andre jern-våben.

derudover ser jeg Mail som den bedste rustning, med Segmented Plate stats til hjelme etc. Ældre udgaver af rustninger findes selvfølgelig også. Altså Scale, Jack of plates, og så videre.

a la kæmpen fra Prins Valiant, kan du jo se om du kan lave et sejt våben, som "andre mænd er for klejne til at bruge"??

8Karakter ide Empty Sv: Karakter ide Lør 4 Jan 2014 - 20:21

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Ja, men sådan er det.
Hvis der ikke findes 2h sværd, så er den jo ikke længere.

Gider ikke 2h økser+ mauls med en high ST fighter, så er der ingen defenses tilbage ud over rustning.

Segmented er vel ok til torso også?

Det kan godt være jeg skal se om jeg kan lave et større våben, men jf. regler så kræver det vist +1 SM kan jeg se.
Ikke kun styrke.

Ellers er jeg nok tilbage ved sword+shield, men sådan er det.

/J

9Karakter ide Empty Sv: Karakter ide Lør 4 Jan 2014 - 20:48

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Segmented plate duer ikke til Torso. det handler ikke om at segmented plate ikke er TL2, og derfor i princippet kunne være muligt. det handler om flavour, og ringbrynjen er bare (i min mening) mere flavour-full...

hvis han har 17 i ST kan han bruge en longaxe i to hænder, uden den bliver unready. hvis han har 16 i skill + combat reflexes og enhanced parry ender han på en fin 13 i defense, der bliver til 14 på retreat. -4 for det andet parry, med mindre han altså er master i øksen, der så giver ham -2 i stedet. så kan han lave et defense på 14, et på 11 og så sit Dodge, der sikkert ligger på 9 med encumbrance.

10Karakter ide Empty Sv: Karakter ide Lør 4 Jan 2014 - 20:56

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Helt fair med platen.
Men hvis man kan tage den på armene, hvorfor så ikke torso også?

Blander du ikke unready og unbalanced sammen nu?

/J

11Karakter ide Empty Sv: Karakter ide Lør 4 Jan 2014 - 22:54

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Tak for snakken i chatten Helge Smile

Jeg arbejder helt sikkert videre med ideen om fætteren Smile
Det er en fed vinkel.

Jeg arbejder videre på to koncepter ift kamp nu.

1.med Long axe

2. Med double Long Knives

Jeg synes begge to er sjove.

/J

12Karakter ide Empty Sv: Karakter ide Lør 4 Jan 2014 - 23:13

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

lyder godt!

glæder mig til at se lidt på det...

13Karakter ide Empty Sv: Karakter ide Lør 4 Jan 2014 - 23:37

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Cool Smile

Btw,

Hvad tænker du ift. status, wealth mm?

Jeg tænker nok status 2,

men hvad med wealth / claim to hosp ?
Hvad tænker du ift. bastard ideen med kongens bror?

Vi skal også overveje om ikke wealth automatisk giver status i den her setting, jf. reglerne?

/J

14Karakter ide Empty Sv: Karakter ide Søn 5 Jan 2014 - 11:19

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg synes at wealth skal give extra status, men på den måde at en ridder har status 2 og en rig ridder har status 3, ikke omvendt.

spørgsmålet er hvor meget status han (bastarden) har. Tænker faktisk mere status 1. idet at han ikke er en "rigtig" ridder og ikke kan arve etc.

kongens bror tænker jeg er død, så den eneste familie Bastarden har er prinserne og den døende konge. jeg tænker comfortable wealth til ham...

hvad har du af planer?

15Karakter ide Empty Sv: Karakter ide Søn 5 Jan 2014 - 11:26

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg synes det lyder ok med status 1 og conf. W.
Det passer også godt.
Jeg havde også tænkt broderen som død.
Og the Bull som ligner ham meget i udseende, en af grundene til kongen holdt af ham ? / holdt ham tæt på?

Jeg havde lidt overvejet courtesy rank - bannerfører for kongen ? oveni.
Bare som gemmick.

Har du tid til at se på udkast hvis jeg sender dem til dig idag?

/J

16Karakter ide Empty Sv: Karakter ide Søn 5 Jan 2014 - 11:42

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

lyder fint med den courtesy rank. kan også være et reputation? bastard som social stigma?

ja, eller noget i retning af: kongens bror, mens de endnu var prinser, kom til skade i kamp mod de vilde. han bad hans bror om at tage vare på hans bastard-søn og kongen har gjort det lige siden. først behandlede han ham ens med hans egne børn, men efter at Conn hældte gift i kongens øre, blev han nødt til at behandle ham anderledes? bare sådan at det ikke virker lamt han er mindre begunstiget, og samtidig, så han også har en eller anden form for udestående med Conn

kan ikke love noget. vil gerne kigge på det, men ved ikke om jeg har tid til at svare. ellers bliver det i morgen.

17Karakter ide Empty Sv: Karakter ide Søn 5 Jan 2014 - 12:25

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Lyder fint,
Har også taget rep og stigma.

Arbejder videre med vinklen.

J

18Karakter ide Empty Sv: Karakter ide Søn 5 Jan 2014 - 13:47

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Du kan jo give lyd når du tid til at kikke på noget,
Så kan vi diskutere det i charter.

J

19Karakter ide Empty Sv: Karakter ide Søn 5 Jan 2014 - 13:49

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

du kan bare sende det, så kigger jeg på det løbende... study 

20Karakter ide Empty Sv: Karakter ide Søn 5 Jan 2014 - 13:56

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Retter lidt til, så sender jeg nok noget.

J

21Karakter ide Empty Sv: Karakter ide Søn 5 Jan 2014 - 23:42

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Nå jeg er ved at være tættere på konceptet.
Det bliver i retningen af bastard søn af kongens bror eller søster.
Opvokset ved siden af prinserne, uden dog at være official, og uden perks.
Lidt ala ven og beskytter for den ældre prins.

Ift. Skill setup har jeg tre koncepter jeg overvejer:
Alle er smurt ind i rustning i flere lag.

Dual long knives,
stadig reach 1 og reach C,
god skade pga styrken, 3d / 1d+2
Mulighed for at close med fjenden og give den gas tæt på, hvor deres defense er dårligt.
Fedt feel
Ok defense med parries og dodge
Minus: knive og høj styrke, er det trist? Bør man gå mere all in?

Long axe,
Reach
Ordentlig smadder på drengen med 4d.
Mulighed for lidt sjove techniques.
Minus: er det lidt kedeligt? Ikke mange muligheder, kun Dodge som defense.


Long spear + shield
Solidt defense med god block
Reach
God skade med ca. 2d imp.
Mulighed for ordentligt slam
Defensiv block for andre
Minus: er det lidt kedeligt?

Hvad tænker folket?
Selv hælder jeg nok til knivene tror jeg

J

22Karakter ide Empty Sv: Karakter ide Man 6 Jan 2014 - 0:54

Rune

Rune
Founder

Hmm, sådan feel-mæssigt synes jeg at alle lyder fede.

Dual long knives: Har man hørt om det noget sted ud over fantasy? Jeg synes det virker som den mindst realistiske, men det er stadig fedt. Specielt hvis man fik en forklaring på hvorfor han har valgt 2 long knives. Han må være lidt skør i bolden/on the edge hvis han aktivt vælge nærkampsvåben selv når han slås mod folk med langspyd (eller er det bare mig der tænker det?) Smile. Tror det kan give nogle rigtig spændende og anderledes kampe.

Long axe: Super fedt. Specielt hvis det krydres med techniques, så det ikke bare bliver slå - dodge - slå - dodge......

Long spear + shield: Også rigtig fedt...


Det lyder til at du har pænt godt styr på det spiltekniske og at alle 3 løsninger kommer til at dele lussinger ud i overflod. Very Happy

Jeg kommer til at tænke at vi også skal passe på at vores karakterer ikke bliver for forskellige i forhold til hvad de kan klare/holde til. Jeg tror ikke det bliver et problem med vores karakterer Janus, men jeg tænker i forhold til det Helge smider efter os, så fungerer det bedst hvis vi alle kan være med på et nogenlunde lige grundlag. Det værste er hvis Helge bliver nødt til at skrue ned for modstanden fordi halvdelen af gruppen ikke kan følge med, og at det så resulterer i at den anden halvdel skyder gråspurve med kanoner. Eller at halvdelen af gruppen dør fordi Helge har justeret modstanden efter de hårdeste i gruppen.

Har i nogle tanker omkring det, eller er det bare mig der bekymrer mig om ingenting? Smile

http://splatcup.goalsoccer.net

23Karakter ide Empty Sv: Karakter ide Man 6 Jan 2014 - 1:21

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Hej Rune,

Tak for dit input Smile

Nu er det jo fantasy med magere, elvere, dværge og hekse vi skal spille Smile
Og ikke en historiske kampagne Smile
sååååå...

Ift. builds:

Long Knives,
Jeg tænker ham lidt som en slagsbror med brawl/wrestling og meget 'arbejde' tæt på kroppen.
Så knivene er nok lidt en forlængelse af ham, der også dur i krig fordi han er den han er.
Ift. kamp med folk med range/waits, så klarer han nok også den med parries etc.
Men lidt on the edge er han jo nok Smile

Long Axe
Der er ikke så mange spændende technique's lige til det jeg har lyst til.
Må indrømme at det er et build jeg tvivler på, synes det virker lidt kedeligt Smile
Jeg er desuden lidt bange for at han nemt bliver smadret, han får aldrig rigtigt et solidt defense.


Ift. Powerniveau og kamp, så var det mit klare indtryk af settingen da jeg snakkede med Helge forleden, at der ville være et stort element af konflikt.Og at det ikke var et diplomati spil ligesom Arvandor.
Men er egentlig ikke nervøs, og din karakter går da heller ikke nemt ned Smile
Og I Gurps kommer man langt med et skjold + hand weap, eller et ok dodge og lidt defensiv taktik

/J

24Karakter ide Empty Sv: Karakter ide Man 6 Jan 2014 - 14:31

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Nå,

Så er der endnu en ide på bordet.

Med stor inspiration fra Rass tidligere selvbygger våben, og helges Prins Valiant henvisning,
Så har jeg fundet på endnu et build:

Shield + STOR Axe/Mace.
Fordel,
En ordentlig syg økse/mace med godt med skade, og flere skademuligheder grundet det store våben.
Stadigvæk det gode defense med shield, og muligheden for dodge.
Shield bash galore og muligheden for store slams.
Muligheden for at blocke for andre.
Lidt spændende build
Potent feel ala Ajax.
Ulempe,
hmm, kan ikke rigtig komme på nogen egentlig
Måske en meget tungt våben Smile

/J

25Karakter ide Empty Sv: Karakter ide Man 6 Jan 2014 - 17:40

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg synes klart at ide 3 og 4 er sejest, også feel-wise. synes ideen med et double-feature våben er ret sej, og sikkert noget man kan spille på... a la "har du set ham klepperten med øksen, hva?", "jeg troede da det var en hammer..." "nåeh, en hammer siger du...", "ja altså hvad end det var, skal jeg ikke nyde noget!"... gør det samtidig også muligt for ham at blive mere defensiv...

synes hammer/øk er sej!

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 4]

Gå til side : 1, 2, 3, 4  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum