S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Karakter ide

4 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4  Næste

Go down  Besked [Side 2 af 4]

26Karakter ide - Page 2 Empty Sv: Karakter ide Man 6 Jan 2014 - 17:52

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

mht. Runes bekymring synes jeg bestemt det er noget der skal tages i betragtning, men det kommer sandsynligvis enten i finpudsningen eller når der bliver smidt udkast ud. det er ret vigtigt at der er en vis balance i hvor meget punishment der kan trækkes, eller hvis der er ubalance, så en aftale om hvem der modtager den punishment der måtte komme, sådan at der ikke er noget Robinson show hver session, og tiden i spillet løber fra os pga. skrammer etc.

den balance/aftale kommer naturligt i forhold til at store krigere vil trække flere modstandere eller lignende, men det er noget der skal tages højde for.

27Karakter ide - Page 2 Empty Sv: Karakter ide Man 6 Jan 2014 - 17:59

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

@ Builds

Tak - jeg synes faktisk også ideen er god Smile
Hvorvidt det så bliver en AXE/PICK - AXE/MACE - MACE/PICK det ser jeg lige på.

Kan også godt lide den, da det giver et lidt farligere præg på den defensive karakter
Og samtidig en del flere muligheder.

@Balance på kamp
Det skal vi selvfølgelig snakke lidt om,
Det jeg umiddelbart tænker, er lidt i forlængelse af det du siger Helge,
Nemlig at hvis der er en der er meget farlig, trækker han/hun nok en del mere ild, og derfor giver det måske lidt sig selv.
Men da vi spiller sådan et jernalder/viking/keltisk feudal samfund, hvor den ledende klasse er et kriger-meritokrati, så giver det vel sig selv at der må være en del kamp involveret.
Og at den ledende klasse har en eller anden form for voldsmonopol Smile

/J

28Karakter ide - Page 2 Empty Sv: Karakter ide Man 6 Jan 2014 - 18:07

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

synes der er god charme med en økse/hammer. Rapp fra Røde Orm bruger blandt andet sådan en, og han er mega sej!! den har et eller andet feel af en værktøj, som er særligt fremstillet til at smadre med...

Hvis Rass skal spille en troldmand/sage, er det noget der skal italesættes, også selvom der er voldsmonopol... hehe! Saw 

29Karakter ide - Page 2 Empty Sv: Karakter ide Man 6 Jan 2014 - 18:09

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jo det er klart,

Men så synes jeg helt sikekrt vi skal italesætte det nu, inden vi går videre med karakterideer.
Det er klart noget der har betydning for hvordan man laver karakteren, om der er noget der skal skrues ned for fx.

/J

30Karakter ide - Page 2 Empty Sv: Karakter ide Man 6 Jan 2014 - 20:51

rass

rass
Halv-elver Bondemand

I skal ikke være bekymret for min karakters evner i kamp. Jeg skal nok pulle et show der som minimum kan sikre at han kan klare sig selv. Glæder mig til at se Janus's armoured hulk i action.

31Karakter ide - Page 2 Empty Sv: Karakter ide Man 6 Jan 2014 - 20:55

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Never doubted you for a second Smile

Hvad synes du i øvrigt om kombi våbnet Ras?

Axe/mace ?
Axe/Pick ?
Mace/Pick?

J

32Karakter ide - Page 2 Empty Sv: Karakter ide Man 6 Jan 2014 - 21:00

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Mace/pick er det sejeste synes jeg. Giver hver sin form for skade hvor cutting er midt imellem. Eneste ulempe er at når du har smadret én fuldstændigt med the pick hænger den måske fast...men det er bare mega sejt!! herefter trækker du self. et side-arm eller wrestler bjørn nr. 2.

33Karakter ide - Page 2 Empty Sv: Karakter ide Man 6 Jan 2014 - 21:02

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

undskyld jeg punkterer det ene efter det andet... men Picks er TL 3 weaps.

34Karakter ide - Page 2 Empty Sv: Karakter ide Man 6 Jan 2014 - 21:07

rass

rass
Halv-elver Bondemand

well det er egentligt forståeligt nok da de blev lavet til at counter plates.. Anyways er en stor ethånds hammer stadigt sej og der kan jo stadigt krydres med et spidst side arm.

35Karakter ide - Page 2 Empty Sv: Karakter ide Man 6 Jan 2014 - 21:11

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg tænker at en økse-hammer kan være meget meget brugbar. den har en høj skade, sw+3 cr, som kan såre selv de tungest armerede, og hvis der er mindre rustning på drengen, kan man bruge øksen, som også har en habil skade, og er cutting. husk at blunt trauma også er en realitet her, da de fleste rustninger er flexible. det betyder at høj grundskade også har ret.

36Karakter ide - Page 2 Empty Sv: Karakter ide Man 6 Jan 2014 - 21:12

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Suk,

Jeg er snart tilbage ved knivene kan jeg mærke Smile

/J

37Karakter ide - Page 2 Empty Sv: Karakter ide Man 6 Jan 2014 - 21:17

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

I forhold til knivene, vil jeg lige gøre dig opmærksom på at den reglen med breakage ikke er den eneste måde et våben kan knække på. en kniv har en DR på 5-6 og 8-10 HP. det betyder at et slag på 16+ grundskade kræver et HT rul. som de så har 11-12 i. det er oppe i 24 dam fra impaling weaps, så der er de rimeligt sikre, men store fyre med økser eller køller kan sagtens komme til at knække knivene. bare så det ikke kommer bag på dig.

38Karakter ide - Page 2 Empty Sv: Karakter ide Man 6 Jan 2014 - 21:22

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Ift. reglerne,

Så er det kun når man bevist slå efter våbnet at du kan give det skade å den måde.

Et parry er noget andet, da man bruger svinger/afblødningen etc for parere.
Så er det kun vægtdelen der gælder.

/J

39Karakter ide - Page 2 Empty Sv: Karakter ide Man 6 Jan 2014 - 21:49

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

troede faktisk det var altid, da det stod under parrying heavy weapons i boxen. kan godt se at det ikke er nævnt nogen steder at man rammer dem automatisk. men faktisk heller ikke at man ikke gør alien 

40Karakter ide - Page 2 Empty Sv: Karakter ide Man 6 Jan 2014 - 21:56

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Det står faktisk under striking at weapons,
og den efterfølgende henvisning,

Og også i Low tech companion 2.

/J

41Karakter ide - Page 2 Empty Sv: Karakter ide Tirs 7 Jan 2014 - 1:39

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Mine tanker og karakter-koncept og forhistorie


Koncept: Uægte søn af kongens bror

Gwenlann er uægte søn af kongens bror Gwen, der egentlig var den ældste bror og arving til tronen.
Kongens bror mødte pigen da han og kongen var unge prinser i en kampagne i norden.
Broderen og pigen hygger en hel del under kampagnen, og pigen bliver gravid.
Kongens bror, og den retmæssige arving til tronen dør i det afgørende slag i kampagnen.

Kongen tager hjem, og krones et par år efter, da hans far dør, og hans bror ligeledes er borte.
4 år efter slaget, opsøges kongen på 'kongens dag' af en kvinde med en lille dreng.
Kvinder hævder at være den pige der var sammen med Gwenn, og at drengen er hans.
Drengens navn er Gwenlann Scurr.
Kongen genkender navnet fra samtaler med sin bror, der altid har ville navnegive en fremtidig søn således.
('Gwenn' er kongens brors navn, og 'Lann' betyder løv)
Drengen ligner til forveksling den afdøde bror som dreng.
Kvinden der er syg, trygler kongen om at tage sig af drengen.
Kongen der ser sin bror i den lille dreng, kan ikke andet end at acceptere.
Dagen efter dør kvinden.

Ligheden med kongens afdøde bror, samt Gwenlann's milde facon og gode relation til kongens ældste søn , gør at kongen lader Gwenlann opvokse i kongsgården i tæt kontakt med hans familie.
Kongen har allerede to sønner, Conn der er på alder med Gwenlann og den lidt ældre Brann.
Under opvæksten danner Gwenlann venskabsbånd med kongens ældste søn, og de vokser op sammen og nyder godt af hinandens selskab.
Gwenlann, der vokser til en stærk ung mand, fungerer tidligt som en lidt 'ældre bror' og beskytter for den til tider udfarerende og udskejende prins.
Kongens yngste søn viser tidligt afsky overfor Gwenlann, og deres forhold er præget af konflikt.
Forholdet er præget af kongens yngste søns nedladende facon overfor Gwenlann, et produkt af:

- Hans frygt for at Gwenlann vil forsøge at tage tronen
- At nogle folk nogengang har troet af Gwenlann var Conn, da Gwenlann ligner kongens familie og er stor og stærk
- Hans midundelse på den ældre bror, en ting han lader gå ud over hans gode ven, der er et nemt og legalt bytte.
- Hans misundelse over Gwenlann's fysiske størrelse og evner indenfor konflikt
- Hans misundelse over faderens (kongen) opmærksomhed for Gwenlann, der mere og mere i udseende og facon slægter kongens afdøde bror på.

Forholdet mellem Gwenlann og den yngste kongesøn Conn får et alvorligt knæk i teenageårene.
Den yngste kongesøn finder ud af at drengen har et godt øje til en pige på en kro.
For at håne ham finder han frem til pigen og mishandler hende i en brandert sammen med hans gutter.
En aften i meget festligt (fordrukkent) lag på en bodega, begynder Conn at udbrede sig om pigen, og hvor skøn hun var. Efter at have ægget Gwenlann gevaldigt bliver stemningen alvorlig grim, og det ender med at Gwenlann giver den yngste prins en fiskeanretning (læs: to flade og en skalle).
Episoden gør deres forhold umuligt, og kongen er nød til at flytte Gwenlann ud af borgen.

Kongen placerer Gwenlann hos sin Master of Arms / kaptajn, der var en nær ven af kongens afdøde bror.
Gwenlann og Kaptajnen kommer godt ud af det, og kaptajnen er med til at udvikle Gwenlanns fysiske evner yderligere.
Allerede som teenager viser drengen sig som en solid og robust dreng, der har smag for fysisk kontakt.
I de sene teenageår begynder drengen for alvor at vise talenter indenfor kamp.
Kongen, der ser drengen slægte sin far på ift evner og udseende, opmundtrer og får hans færdigheder yderligere trænet, i samspil med kaptajnen.
Gwenlann bliver til en mand, og begynder at vise sit værd som stridsmand i kongens tjeneste.
Gwenlann deltager i flere slag / kampagner, og udmærker sig gentagne gange med sin styrke og sine evner.
I træfningerne holder Gwenlann sig tæt på den ældste prins, præcis som han har lovet sin konge.
For sin tjeneste belønnes han af kongen, der både ser værdien af hans krigsevner og venskabet med hans ældste søn som en sikkerhed for sin arving Brann.


Gwenlann skylder kongen, og nu hans ældste søn, alt.
Hans allegiance er 100% til den retmæssige arving, der også er hans ven, og på en måde fosterbror.
Gwenlann har alt at tabe hvis tronrageren (der hader ham som pesten) vinder tronen.

/J



Sidst rettet af Janushedemann Tirs 7 Jan 2014 - 21:21, rettet i alt 2 gange

42Karakter ide - Page 2 Empty Sv: Karakter ide Tirs 7 Jan 2014 - 9:23

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Lyder mega sejt!

Tænker:

Hvad med om Kongens Bror lystede sig med en kvinde under kampagnen. Noget i retning af en Frille, som var alment kendt, men af bonde-stand. Han bliver hårdt såret og transporteret tilbage til Halla Morn, hvor han dør. kvinden efterlades. 3-4 år senere tropper en kvinde op, på Kongens Dag, og søger om audiens. hun hævder at være Broderens Frille og fortæller hun er meget syg og præsentere sig søn, som har en slående lighed med Kongens Bror. Kongen lover at passe på ham.

Den yngste prins, der er jævnaldrene med Drengen, bliver allerede fra start sygeligt jaloux, og prøver at ødelægge alt for drengen.

hvad siger du til det?

tænker at den endelige konflikt skal være temmelig sent i deres teenage-liv og at din karakter bare er flyttet ned i en hus i byen, i stedet for at sove med prinserne på borgen.

ellers rigtig lækkert!

43Karakter ide - Page 2 Empty Sv: Karakter ide Tirs 7 Jan 2014 - 9:37

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Det synes jeg lyder fint.

Havde nu heller ikke tænkt mig han skulle dele køjesenge med prinserne Smile
Mere et eller andet logi på borgen.

J

44Karakter ide - Page 2 Empty Sv: Karakter ide Tirs 7 Jan 2014 - 9:53

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

haha! nej knap nok.

her er bogens layout: blueprint

du kan se prinsernes kvarter på anden sal, (det der nu er State Room), som han har delt med dem, indtil han rykkede ud...

45Karakter ide - Page 2 Empty Sv: Karakter ide Tirs 7 Jan 2014 - 10:03

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Fedt tak Smile

46Karakter ide - Page 2 Empty Sv: Karakter ide Tirs 7 Jan 2014 - 10:46

Rune

Rune
Founder

Hvad siger i til at drengen og den ældste søn har mobbet den yngste søn? Det vil give lidt flere facetter til striden udover at den yngste bare er gennemført træls. Der er faktisk en god grund til at han har udviklet sig til et så ondskabsfuldt og egoistisk menneske.

http://splatcup.goalsoccer.net

47Karakter ide - Page 2 Empty Sv: Karakter ide Tirs 7 Jan 2014 - 11:03

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Jeg synes ikke der behøver at være en socialrealistisk grund til at prinsen er ond. Bl.a. fordi der findes aktive onde kræfter i verden, som står udenfor mennesket selv. Eller er uafhængige af mennesket og som fra den situation prøver at lokke mennesket med over på de ondes side.



Sidst rettet af rass Tirs 7 Jan 2014 - 12:34, rettet i alt 2 gange

48Karakter ide - Page 2 Empty Sv: Karakter ide Tirs 7 Jan 2014 - 11:19

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Tak for kommentarerne.

Jeg har rettet til i historien i den forrige post,
Hvordan spiller det ?

Jeg er enig med Rasmus med socialrealismen.

Jeg synes det er federe at han bare er misundelig og grim Smile

/J

49Karakter ide - Page 2 Empty Sv: Karakter ide Tirs 7 Jan 2014 - 11:34

Rune

Rune
Founder

Det ville måske også give vores karakterer lidt ekstra, at vi ikke er helt uskyldige, hvide riddere, men faktisk også selv er lidt skyld i at styre ham ind på den sti han er endt på. Jeg kan kun se at det tilføjer lidt ekstra til historien. Smile Men nu skal jeg nok tie stille. Very Happy

http://splatcup.goalsoccer.net

50Karakter ide - Page 2 Empty Sv: Karakter ide Tirs 7 Jan 2014 - 11:39

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Du har bloodlust ikke? Så mon ikke du har lidt blod på hænderne ? Smile
Og regner da selv med at have slagtet min del af folk også med blod,ødelæggelse og den voldelige død Smile
Det er vel ikke helt hvidt?

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 2 af 4]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum