S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

The Legendary Lich-Hand League, Liga posts

+5
Janushedemann
rass
Yde
Jeppe
princelarming
9 deltagere

Gå til side : 1, 2  Næste

Go down  Besked [Side 1 af 2]

princelarming

princelarming
Barbar Barber

-Godaften miner herskaber, klædeskaber og garderober, og velkommen til denne fantastiske åbningsceremoni i det fabelagtige gamle Nuln OldBowl stadium, der jo som bekendt tidligere var hjemsted for de verdensberømte Nuln Bombers, som jo så tragisk alle omkom da en imbecil hjælpetræner utilsigtet erstattede alle deres træningsbolde med eksplosiver. Nå, men tilbage til dagens begivenhed, præsentationen af The Legendary Lich-hand League! Mit navn er Max Prygl og jeg vil være jeres kommentator for den næste timers død og lemlæstelse. Og her taler vi bare om åbningsceremonien!

-Oldbowl Stadium er fyldt til randen med den sædvanlige skare af blodtørstige psykopater, som normalt tilbringer enhver dag med at se på tilfældige lemlæstelser og voldelige tacklinger her. Til lejligheden er stadium blevet pyntet op med bannere og vimpler, der hænger flagrende fra enhver tilskuertribune og lysmasterne omkring stadium. Det er tofarvede bannere i indvoldslilla og bræk-grønt, som igennem flere århundreder har været Gusten Gerda Gravgnaskers familiefarver. Gustne Gerda er den stolte sponsor af The Legendary Lich-hand league.
Der har været en gennemgribende renovering af Oldbowl stadium, siden det blev valgt til lokation for afholdelse af Ligaen, da der jo selvsagt var visse strukturelle skader på både bane og tilskuertribuner efter Nuln Bombers ulykke. Banen er delvist erstattet af grus, og der er sat nye Gipsplader over de største revner i murværket. Og flot ser det ud!

-Nu ser det ud til at festlighederne begynder! Fra spillerporten kommer der en procession af kutteklædte skikkelser. Det ser ud til at de går en slags ceremoniel gangart frem mod den scene der er stillet op midt på banen, eller også er de allesammen meget fulde. De når frem til scenen, og kaster kutternes hætter tilbage, og der må jeg nok indrømme at have taget fejl, de var ikke fulde eller ceremonielle, men bare nyligt afdøde. Alle processionsmedlemmerne ser nemlig ud til at være zombier, iklædt Gustne Gerdas slægtsfarver under de sorte kutter.

-Hvad sker der her? Den midterste træder frem mod råbe-højt-maskinen som Nuln Magiker-laug allernådigst har udlånt til stadium i forbindelse med afholdelsen af denne storslåede begivenhed. Det ser ud til at den midterste zombie rent faktisk ikke er en zombie alligevel, men ganske som jeg forudså bare var grønlænder-stiv. han ser ud til at rette sig lidt ubehjælpeligt op, og gør vidst klar til at sige noget:

"Gfrelleoe Hjueoelle Ftyeikj spreelloll ieffi kakkaadaaa..."

Det ser ud til at Troldmændenes maskine har problemer med at oversætte grønlands til imperielt, men jeg får at vide at der arbejdes på højtryk i teknikken, for at få det til at fungere så snart som muligt. Så ser det ud til at vi er klar igen:

"Hgrelleie gjuuellel fchyeikk zkpereelleo iefiifwe khachakhakaka..."

-Jeg får nu at vide at det ikke er sproget, men talerens manglende ædruelighed der er problemet, så vi prøver nu at få oversat fra stang-stiv-grønlænder til imperielt. noget vi måske allerede skulle have forudset på redaktionen, og der vil givetvist rulle magiker-hoveder for dette fejltrin. Vi stiller om til taleren igen:

"Velkommen til The Legendary Lich-hand League! Jeg har den store ære at præsentere reglerne for Ligaen, de deltagende hold, og naturligvis at fremvise præmierne, som i allesammen har ventet så længe på. Først vil jeg bede regelbæreren om at komme med regelrullen!"

-Og se folkens! Der kommer en lille ulækker mandsling ud af spillerindgangen, lase- luse- og sygdomsbefængt ser han ud, med sår over det meste af kroppen, og med det matsorte hår klistret til skalpen med hvad der bedts kan betegnes som klumpet kartoffelklister. Og hvad har han på ryggen? Er det en pukkel eller måske den rulle som den første grønlænder snakkede om? Ganske rigtigt viser det sig at være den rulle med regler som Gerda Gravgnasker selv i sin tid skrev ned, for at sætte reglerne for denne begivenhed. Den klamme mandsling rækker rullen til grønlænderen, og hvad sker der her?!?
Det ser ud til at den klamme mand kysser grønlænderen! Det er ikke en mand, får jeg at vide! Det er simpelthen hans kone!
Nu begynder de i fællesskab at rulle reglerne ud, og vi stiller igen om til scenen:

"Reglerne for The Legendary Lich-hand League skal være som følger:
Antallet af deltagere i kampen om min hånd skal være mindst otte, thi det er antallet af fingre på min hånd!
Deltagende hold må ikke spille kampe med fremmede udenfor ligaen, thi mine trofaste grønlændere kender heller ikke til fremmede!
Hvert hold skal modtage den nette sum af et-hundrede-tusinde guldstakater til hver kamp, thi jeg er ikke karrig med hverken stakater eller filet!
Hver måned ska hvert hold have spillet to kampe, thi jeg ikke kan tælle til mere!
Der skal uddeles fire points til deltagerne i en kamp, efter foreskrevne regler, thi det er nemmere at dele fire end fem!
Således var gerdas vise ord!"

-Publikum er ikke synderligt intereserede i Gerdas vise ord, køre seere og lyttere, og det kan man ikke rigtigt fortænke dem i, for netop disse regler har været alent kendt siden Ligaen blev præsenteret. Desuden skal det nævnes at regeloplæsning af en spritstiv grønlænder uden tænder ikke er en seværdig begivenhed, og kære lyttere, i må betegnes som heldige for at være forskånet et så grufuldt syn. Det ser ud til at vi igen stiller om til Scenen, vhor grønlænderen åbenbart ikke er færdig med at bræge:

"Så vil jeg gerne kalde de ti deltagende hold frem på banen, først har jeg æren at præsentere Gerdas slægtning, Count Ebbe og hans Bad Moon Blitzers!"

-De seks stolte vampyre og deres følge af malplacerede, underernærede og gennemsugede trælle gør lige i dette øjeblik deres entre igennem spillerporten og tager opstilling på banen foran scenen. Spillerdragterne i gult og sort og hvidt ser specielt malplacerede ud ved siden af Guste gerdas Grønlige og lilla sammensurium, men man kan jo heller ikke fortænke vampyrer i at gå lidt af mode af og til.

"Det andet hold er Dashling Dark Destroyers!"

-Dette er efter sigende det bedste hold skaven som underimperiet kunne stille med, men bare vent folkens, der er intriger på vej senere i programmet, for det er nemlig ikke det eneste rottehold på banen idag. Imidlertid står Rotternes klamme farver godt til Gustne Gerdas slægtsfarver, og holdet tager sin plads, næsten uden at slå ud efter vampyrerne ved siden af dem på banen.

"Det tredje hold er Karak Maraz Mangling Midgets!"

-De grønne og røde farver vejrer fra en enorm bannerstang, som en lille, næsten cirklulær dværg bærer besværet ind på banen foran de femten spillere. Der er tale om prinsen af Karak Maraz, og hans egne livvagter, som efter megen træning nu stiller op i endnu en turnering. Efter sigende får de ikke mange kampe udenfor turneringen, på grund af deres ry som et smadre-hold.

"Det fjerde hold er Clan Skyre Kill-Kill United!"

-Det er denne skandale jeg snakkede om, for det tyder på at Clan Skyre har bygget et hold af rotter, eller rettere rotte-rester som de mener er bedre end Dashling Dark Destroyers! Deres interne kamp skal nok blive spændende, og vi må her på stadium prise os lykkelige eller kede af det over at dværgene står som en mur imellem de to hold, for ellers ville det nemt komme til kamp allerede nu. De blå uniformer er præget af hårdt slid, og der er nylige bandager og sår på nogle af rotterne, for de har lige fået stoppet deres ellers imponerende rekordlange winning streak.

"Det femte hold er Bare Bones!"

Under pinlig stilhed kommer disse sorte udøde marcherende ind på banen, og tager med militær og dødelig præcision opstilling ved siden af rotterne, som nu står imellem deres ærkerivaler, dværgene og de fæle udøde fra Bare Bones! Med i semi-finalerne i de sidste to Cannibal Cups, disse døde har masser af erfaring i turneringsspil, og det skal blive spændende at følge dem i de kommende tider.

"Det sjette hold er Mighty Horns Unlimited!"

-Hvad der lyder som en rumlende torden da dette massive Chaos-hold gør sin entre viser sig i midlertid at være lyden af samtlige ringmuskler på de forreste fem rækker der samtidigt opgiver ævret. Frygten omkring dette hold, som efter sigende er ligaens dyreste drenge, er næsten til at skære i, hvilket tals-dæmonen for Mighty Horns tilfældigvist også forsikrer os om holdet vil gøre ved deres fjenders sjæle...

"Det syvende hold er White Strikers!"

-Disse mennesker har kæmpet sig tilbage til en position som favoritter, efter deres kaptajn led et svigende slag i en tidligere kamp. Han er ikke så hurtig som han har været, er forlydendet, og der går endda murren i krogene om at Ligaens trofæ, hvis det skulle falde i hænderne på Strikers, ikke vil blive brugt til Wyrvorns skade, men derimod til at helbrede kaptajnen selv. De har to legendariske spillere på holdet, Wis Rattle og den legendariske D'Shawn som for nyligt fik kastet sit 120. complete pass!

"Det ottende hold er Totenkopf Abteilung!"

-Der lyder en masse obskøne tilråb da dette elskede og hadede undead hold går på banen. De har været med længe, og nogle af deres spillere har endda tidligere kæmpet for andre hold i ligaen, så vidt jeg ved. Endnu en af favoritterne, som det bliver spændende at følge. De har en række sejre over prominente hold der også er i ligaen, og disse returopgør bliver spændende at følge med i.

"Det niende hold er Underwood'n'Balls!"

-De kutteklædte elvere ligner næsten til forveklsing de klamme zombier der fulgte grønlænderen op til scenen. Det ser ud til at Skyball har besluttet sig for at holde kortene tæt ind til kroppen. Kun den massive form af Crazy Leaf, holdets træmand er let genkendelig med de lidt for grønne grene, man næsten ville kunne sige skinnede med deres eget lys!

"Det tiende og sidste hold er Hologofs Hellions!"

-Disse skøre dværge blev først behandlet som turister, da de dybt alkoholiserede ankom til Nuln, men det viser sig i midlertid at de er ferme boldspillere, ikke mindst takket være deres slaver, Hobgoblins, som de har med i rigt mål. Og bliv nu ikke unødigt stødte kære seere, deres obskøne håndtegn er deres måde at kommunikere hvor glade de er for at være her!

-Alle ligaens ti hold har taget opstilling på banen, og den brogede skare står nu med fronten mod scenen, hvor den nu letere rystende grønklænder gør klar til at præsentere præmierne. Om det er abstinenser eller frygten for den voldelige død hvis nu spillerne skulle få idéen at storme scenen og simpelthen bare tage præmierne ved jeg ikke, men det kan være vi får et svar her... Ja, det var bare abstinenser, for han ser synligt mere rlig ud nu, hvor han har fået en slurk af snapse-flasken!

"Nu vil jeg præsentere de store præmier som disse stolte hold skal kæmpe om, i den kommende tid: Må jeg få stilhed og lyset dæmpet til præsentationen af The Legendary Liche-hand!"

-Det er et spektakulært syn, kære lyttere, hvor alt lyset på stadium, med undtagelse af en enkelt spot er blevet slukket, og an gør klar til at vise hånden frem... Og der var den så! Der er tale om en ottefingret, slemt maincureret damehånd, stadigvæk med hvad der kun kan være dværge-sæd glinsende ned af håndryggen, og så på den måde udstillet i en glasmontre, med silkebund og en lille opsats til selve hånden. Et imponerende syn!

"Udover denne Lich-hand vil vinderen af finalen modtage en personlig træner til at hjælpe med at få holdet lidt i form. Der vil være en Ekstra Most Valuable Player-award til en valgfri spiller efter kampen og så vil vinderen modtage to-hundrede-tusinde guldstakater! Andenpladsen vil vinde en Healing scroll og et-hundrede-tusinde guldstakater! Tredjepladsen må nøjes med halvtreds-tusinde guldstakater! Derudover får den spiller der har scoret flest touchdowns og den spiller der har lavet flest casualties i grundspillet, altså foruden finalen, en ekstra Most Valuable Player award!"

-Og der har i den folkens, afslutningen på endnu en spændende aften på stadium, dog med en hel del mindre død og ødelæggelse end hvad dette publikum er vant til, men der er jo også en dag imorgen, og husk børn: Drøm sødt, spis sundt og hold jer i form, YEAH!

2The Legendary Lich-Hand League, Liga posts Empty Tag kampen op imod elverne Fre 3 Okt 2008 - 20:34

Jeppe


Gnom Svinehyrde

Da jeg ikke ser jer alle så tit, ville jeg lige skrive mit mobil nummer, så vi kan få spillet nogle kampe

Jeg bor ved Harald Jensens plads
mit mobil nr: 25546412
så kan i jo altid bare ringe eller skrive hvis vi skal spille en kamp
jeg har dog ikke selv en plade.

held og lykke til alle i den nye liga

ps. hvis posten ligge i en forkert tråd, så sig lige til.

3The Legendary Lich-Hand League, Liga posts Empty Første Liga-kamp Lør 4 Okt 2008 - 23:22

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Åbningskampen i The Legendary Lich-hand League stod tilfældigvist mellem Bare Bones og Mangling Midgets. Der havde længe trukket sorte skyer sammen over OldBowl Stadium, og netop som dommeren fløjtede kampen igang, begyndte det at sne! Store driver af tyk sne som føg op omkirng benene på de lave dværge og imellem ribbenene og bandagerne på de udøde. Det dårlige vejr holdt kampen ud, men påvirkede ikke spillet særligt meget, da begge hold normalt spiller langsomt løbespil.

Prins Larek fra Mangling Midgets vandt møntopkastet, og valgte at sætte sit hold, støttet af Rugans Rolling Death, på banen i angreb mod Mumierne. Efter en hurtig omorganisering af Bare Bones Defence i et øjebliks uopmærksomhed fra dværgenes side, fulgte et langt sejt træk op af Khemrianernes venstre banehalvdel, som til sidst ledte til en scoring til dværgene, bragt over linien til Endzone af selveste Prins Larek. Stjernespileren Ram-Tut gjorde ellers sit bedste for at lægge sig i vejen, men det lykkedes ham kun en enkelt gang kortvarigt at fravriste Larak bolden, før det blev scoret.

Bare Bones havde et noget urealistisk scoringsforsøg i slutningen af anden halvej, og da Mangling Midgets endda lagde ud med et Blitz der sendte en af holdets få boldspillere i K-O-boxen, opgav de boldspillet, og tæskede de idskiftede linemen, som Larek havde sendt til linien for at møde Mumierne.
Ganske som i resten af første halvej gennembrød Khemrianerne dværgenes rustninger på mere end hvert andet slag, hvilket resulterede i at både dværgenes egen læge og den til lejligheden lejede læge var fuldt optaget fra sent i første halvej. På den anden side endte et hårdt slag fra en dværge-blocker ud med at sende Bare Bones Flaming Skull af banen for denne kamp og muligvis også den næste. Bare Bones coach udtaler at det muligvis er Flaming Skull's sidste kamp for holdet, da han måske er moden til en udskiftning.

Anden halvej lagde ud med hujen fra Mangling Midgets mange fans, og så fulgte en hård kamp om midten, hvor både dværge og mumier forlod banen i smerter, eller hvad det nu er udøde føler som erstatning derfor. Der var ikke nogle reelle scoringsforsøg, og en generel Mêlée omkring midten endte i sidste ende ud til dværgenes fordel, da de holdt Bare Bones helt ude af kampen, og derfor fik maksimale 4 points.

Altså:

Karak Maraz Mangling Midgets 4

Bare Bones 0

4The Legendary Lich-Hand League, Liga posts Empty Opskrift: Howto defeat the dwarves. Søn 5 Okt 2008 - 17:39

Yde


Hobbit Grisetyv

Ingredienser:
5 Sultne Vampyrer
9 bløde Thralls
2 nye Slayers
1 Stor Tromle
2 ubehagelige Blitzers
8 Bitre langskæg
1 knitrende wizard
og et fåtal af tilskuerer

Vind cointoss og vælg angreb.
Hold bold i 4 ture under en sammenblanding af dampende trommel blodige thralls og væltende vampyrer.
Afslut drivet med en thrall, der under jævnt pres dodger på 4+ 3+ og løber ekstra på 2+. Hernæst kastes bombe af Jørn der gribes af thrall i endzone for bedste resultat. (1-0)

Lad dværgende let sydende stille op i angreb.
Åben borgen med en blanding af tæv og glødende øjne.
Vælt derefter Larek med en brydende Carsten og stjæl et mål sidst i 1st half. (2-0)

Dværgende stilles nu kogende op til angreb i 2nd half. Under et inferno af pine og straf presses Vampyrer tilbage på banen. En svagt opdækket Kern væltes af en hopende Ebbe, hvilket af gode grunde fører til en bold i fri dans blandt tilskuerer af alle størrelser. Bold lægges efter nogen tid til ro blandt dværge på egen banehalvdel.
Nu tilføjes knitrende wizard, der uden større succes vælter en ikke væsentlig "Runner". Der smages til med thralls fra alle sider. Bolden føres på trods af disse omstændigheder op af banen af en ubehaget Larek, der efter to forsøg overfører bold til Kern. 2nd half afsluttes med et mål af Kern, efter et nervepirrende go for it til endzone (2-1).

Opsummering:
Blitzers tager sejren 2-1

Pointstilling:
Blitzers 3
Midget 4-1

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Bare Bones - White Strikers 1-1(0-1)


Så kom turneringen også igang for White Strikers der i aftes mødte Bare Bones i udkanten af Nuln. Kun 27.000 tilskuere havde fundet vej ud til den gamle kirkegaard som i mangle på bedre nu tjener som liga stadion. Ikke engang dogouts var der blevet råd til så K.O. boksene er to gamle pis-skure og cas. boksen tomme grave i nærheden.

Coin tosset blev vundet af Strikers som begyndte i offense. Bare Bones virkede ikke klar fra start da Strikers nemt kunne få fem recievers igennem. Det lange spark blev hentet af D'Shawn og kastet langt til en hurtig blitzer på sidelinjenen som stormede afsted. En gamle gravsten få yards fra TD linjen stod dog i vejen med et styrt til følge. Blitzeren kom dog hurtigt op igen og fik klaret bolden i anden omgang. 1-0 til Strikers.

Den lumer og kvalme hede som hang over banen påvirkede tydeligvis flere af spillerne og starplayer Ramtut måtte forlade banen med fugtige bandager. Efter et langt opspark så det for alvor godt ud for Strikers der spillede et fræk defense play. Det viste sig dog at være lidt for frækt da den tung blitzer Kawulf af en mumie i en blød bane blev sendt ud til tilskuerne tæt ved line of scrimage. Her sad nogle syge fans for Kawulf blev båret derfra med åbent kraniebrud.

Herefter så Bare Bones rigtig stærke ud mens de talstærkt advancede ned langs sidelinjen. Næsten hele forsvaret lå ned da veteran lineman Aaron Halfback selvmodagtigt kaster sig ind i tre mumier og to skeleter med det resultat at bolden røg ud sammen med skelet. Tilskuerne(fra før) svigtede ikke og cassed. Efter lidt klump spil blev halvlegen fløjtet af.

Anden halvleg med Bare Bones i offense indledtes med et mellem spark som blev sikret af Barebones hurtige Trow-Ra. Strikers havde dog held til at slippe forbi de fem Mumierne ved linjen og presse Bare Bones hårdt fra halvlegens begyndelse. De stille og kolde Khemri gik dog ikke i panik spillede klogt og udnyttede deres stigende overtal. Bolden som et kort øjeblik var gået tabt blev vundet tilbage og stille og roligt, med Snorty som den eneste reele trussel, blev bolden ført frem. Kort før tid udlignede Bare Bones til 1-1, hvilket udløser 2 point til hvert hold.

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Så oprandt dagen hvor det kendte menneskehold White Strikers igen skulle spille mod det udøde Totenkopf Abteilung.

Dagens kamp-stadium var det gamle og let-faldefærdige stadium i den sydlige del af Nuln, i folkemunde "Rottehullet". Kampen kunne desværre kun trække interesse fra 28.000 fans, som mødte op denne eftermiddag for at opleve endnu et spændende opgør mellem Strikers og Totenkopf.

Totenkopf lagde ud i offense, og det gik ikke stille fra sig. Holdets rutinerede stjerne-mumie Albert Kesselring lagde ud med at sende Mighty Zug ud med en moderat hovedpine, hvorfeter den altid farlige Blitzer-Wight Reinhard Heydrich sendte en lineman til permanent tælling.
Spillet kunne nu begynde.

Kampen bar præg af let rodet spil fra begge hold, dog med markant flere fejl fra Strikers side. Strikers levede ikke op til til sit sædvanlige niveau og måtte derfor kæmpe utroligt meget for at holde sig inde i kampen.

Den store mumie Albert Kesselring spillede rutineret og brutalt og sendte hele 3 Strikers spillere ud til mere eller mindre permanente spil-pauser, og generelt spillede Totenkopf en udemærket kamp.

Strikers lavede som før omtalt mange fejl. Af de helt store må nævnes den legendariske superstjerne Big D's store drop, da han skulle kaste bolden fremad. Droppet blev kontant straffet af den lynhurtige Ghoul H.A Rudel som scorede.
En anden Strikers spiller som ikke ramte niveau i dagens kamp var den ellers rutinerede stjerne blitzer Victor Nusbaum, som hele to gange måtte se sig selv snydt for et TD i endzone pga hans klodsede ben.
Strikers cheftræner var slet ikke tilfreds med holdets samlede indsats og mon ikke der er en skideballe på vej til hele holdet for den mangelfulde indsats.
Efter kampen svirrede hele Nuln med rygtet om at hele Strikers hold havde været på druk i det berygtede luder-kvarter og derfor ikke spillede optimalt i kampen. Det afvises dog af hold-ejeren, som tydeligvis var træt af de ondsindede rygter.

Kamp resultatet blev 2-0 til Totenkopf Abteilung.



Sidst rettet af Janushedemann Søn 12 Okt 2008 - 12:21, rettet i alt 2 gange

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Dagens kamp stod mellem det kendte khemriteam Bare Bones og efterhånden rutinerede Totenkopf Abteilung.

Ligesom sidst da Bare Bones spillede turneringskamp mod Strikers, var kampen rykket ud i udkanten af Nuln, nærmere betegnet den gamle forladte kirkegård.
Hvad stadion ikke kunne byde på af luksus og faciliteter opvejede kirkegården ved uhygge og makaber pynt.

Af mangel på bedre dugouts måtte de velkendte pis-skure benyttes, og de tomme grave gøres klar til nye beboere.
27.000 mennesker fandt vej til den gamle kirkegård, denne Lørdag eftermiddag, ikke nogen velbesøgt kamp, men hvad kan man forvente når der er gang i Nulns gader.


Totenkopf lagde ud i første periode og scorede TD efter et par runder eller 3. Nu kunne Bare Bones så i ro og mag hærge løs på deres modpart og langsomt forsøge at drive bolden frem. En spillestil Bare Bones elsker, men deres modstandere frygter, især på grund af Bare Bones 4 store voldsomme mumier og dagens gæstestjerne Ramtut.
De to ellers så dygtige mumier fra Totenkopf, Albert Kesselring og Hermann Göring, blev reduceret til falde på halen statister, da de fem store mumier fra Bare Bones bankede løs på dem som om der ikke var noget imorgen.
Bare Bones havde derudover held til at slæbe en motoriseret sav med ind på banen, hvilket skabte rædsel i Kesselrings og Görings gamle og efterhånden våde bandager. Motorsaven og det snyde-skelet som bar rundt på den, blev heldigvis smidt ud af banen da Totenkopf scorede deres første TD. Puha da.

Bare Bones måtte dog se sig snydt for sit potentielle mål af den stærke ghoul Erich Hartmann, som ved heltemodig indsats kastede sig ind midt i klyngen for at tage bolden fra khemrianerne. Efter lidt klump spil måtte Bare Bones se i øjnene at de ikke kunne holde styr på Erich Hartmann og hans 3 dygtige ghoul partnere. 2-0 til Totenkopf.

I anden periode stillede Totenkopf sig op til tæsk og Bare Bones hærgede da også løs som de ikke havde lavet andet hele livet, obviously. Selvom de 5 store mumier hærgede det bedste de havde lært, måtte de dog indse at Totenkopf's kumpaner er sværere at smide af banen end først antaget. Efter lidt tid måtte Bare Bones erkende at udsigten til et equal forsvandt. 3-0 til Totenkopf.

Kampen bare præg af at begge hold spillede det bedste de havde lært, og intet var op til tilfældighedernes spil, trods deres træneres stinkende kæfte og dunkende hoveder.

Både Totenkopf og Bare Bones måtte se en spiller blive makuleret af det andet hold, begge spillere bliver næppe klar til næste kamp.

Bare Bones måtte erkende at det er meget svært at holde styr på Totenkopfs dygtige ghouls og den farlige Blitzer-Wight Reinhard når de ikke kunne formå at komme i markante overtals-situationer.

Kampen endte 3-0 til Totenkopf Abteilung over Bare Bones

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Hellions-White Strikers 0-3(0-2)

Søndagens kamp var godt besøgt af ca. 35.000 tilskuere på det nyrenoverede Old Bowl stadion i Nuln midtby. Coin tossed blev vundet af Hellions som dog lod Strikers begynde med bolden. Det korte lange spark blev dog ikke clearet af Strikers secondary Thrower og pludselig så det skidt ud for menneskerne. Holdets superstar D'shawn ville det dog anderledes og tog sagen i egen hånd da han, hårdt presset af Burak(red. Bullcentauer), fandt den nye reciever Karl Hurrian som sikkert scorede til 1-0.

Hellions offense gik langsomt og sikkert igang og især i widezone var der kamp og Mhol'mash(red. minutauer) samt en uheldig lineman måtte se sig smidt ud over sidelinjen. Strikers forsvar stod godt og Hellions måtte benytte sig af et kort kast for at bryde igennem. Dette blev imiddlertid interceptet af blitzerren Nussbaum der hurtigt fandt Hurrian som scorede til 2-0 i slutningen af halvlegen.

I anden halvleg begyndte Hellions med bolden og kom ud med noget mere aggresivitet end i første. Efter indledende prygl til menneskene oppe ved line of scrimage pressede kaos dvægene sig ned midt på Strikers banehalvdel. En af Buraks guards var dog uopmærksom da han gled i noget der lignede en lort. Dette skulle vise sig at være skæbnesvagert for Hellions muligheder for at få et TD da Strikes kaptajn med hjælp fra Rattle trak den store tyr ned.

Bolden blev med lynets hast sikret af D'shawn og kastet til Hurrian som derefter stormede mod end zone. Hellions som på dette tidspunkt var i stærkt overtal kom dog efter ham og det virkede lidt som om Strikers prøvede at trække tiden til stor utilfredshed for Hellions fans. Bolden blev tilbage erobret af Hellions nye Bullcentauer som også uden held forsøgte sig med et kast. Den løse bold blev samlet op af Nussbaum som med et lækkert hand off bragte Kawulf i scorings position. Den store og skadesplagede blitzer svigtede ikke og scorede til 3-0 i øvrigt hans første mål i 19 kampe. Altså 4 hårdt tiltrængte point til White Strikers og 0 til Hellions som derved får en træls start på tuneringen.

Yde


Hobbit Grisetyv

Bad Moon Blitzers - White Strikers (1-1) (2 points each)

Kampen blev besøgt af et flertal af vampyrtilskuere. Fra kampens start havde tilskuerne en betydelig påvirkning på spillet, da vampyrernes Quarterback fik en sten i hovedet før han havde nået bolden. Der var således pres på fra whitestrikers fra starten af kampen på trods af at vampyrerne var i angreb. Til lejligheden havde man fra white strikers side hyret stjernespilleren Helmuth Wulf, der med sin motorsav søgte at skære sig igennem vampyrer og deres slaver. Fra starten havde stjernen dog svært ved at følge med i den høje klasse der fulgte kampen, og omtrent halvvejs inde i kampen skvattede han over en sten og skar 3 fingre af venstre hånd, hvilket krævede en længere pause i KO boksen.
Denne lille ulykke påvirkede dog ikke White Strikers der på dette tidspunkt havde boldkontrol dybt nede på vampyrernes banehalvdel, og kort efter scorede.

Vrede over målet styrtede adskillige af vampyrernes fans på banen, hvilket resulterede i et svar fra enkelte fanatiske Strikers fans. De to fanklubber mødtes på midten af banen til et lettere blodigt slagsmål. Da slagsmålet var ovre måtte dommeren stille uret tilbage. I den resterende del af første halveg pressede vampyrerne hårdt for en udligning men uden resultat. Derimod måtte man se til imens Count Ebbe, skadet måtte forlade banen, og Count Lars måtte bæres væk i sin private kiste.

Det så derfor fornuftigt ud for White Strikers efter første halveg og Strikers søgte derfor at spille det langsomme klumpspil, set spillet godt af Bare Bones og Mangling Midgets. Strikers var imidlertid mindre succesfulde. Et hurtigt sideskift fra højre til venstre var nær ved at sætte vampyrerne af, men af 3 omgange lykkedes det at bryde borgen og lave kontra. Den igennem kampen ellers så sikre Snorti søgte at dodge ind til boldholderen, men fejlede, hvilket endte i en sikker borg nær Strikers End Zone, efterfulgt af et mål.

I de sidste sekunder af kampen kom Helmuth Wulf igen på banen, og nåede at skære en enkelt thrall op før dommeren fløjtede kampen af. En uden tvivl stolt mor til den gamle stjernespiller, vi andre er mindre imponerede.

10The Legendary Lich-Hand League, Liga posts Empty Skæbnekamp Tors 23 Okt 2008 - 12:16

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Mangling Midgets vs. Mighty Horns Unlimited

Allerede før kampens startfløjt var denne kamp omgærdet af en vis del kontrovers da ligaens ledelse kun tillod tilskuere på stadion der kunne fremvise dokumenteret bevis for at de havde et godt helbred, og ikke let lod sig slå ud af at se på fysisk afstraffelse, lemlæstelse, tortur og død...
Derfor mødte der kun sølle 21.000 tilskuere frem til denne kamp, da de fleste fans blev afvist ved indgangen.

Mangling Midgets vandt møntkastet i godt vejr, og valgte at tage første drive. Mighty Horns havde ikke været på banen i en kamp længe, og det tog lidt tid for deres coach at få Minotauren, blandt andet, til at finde sin plads på banen. To nye beastmen stillede sig op til linien, for at tage brodden af dværgenes angreb, hvilket skulle vise sig at få fatale konsekvenser.

Mangling Midgets sårede slayer som længe har været forfulgt af fyringsrygter, så denne mulighed for at bevise at han i hvert fald fortjener en plads på holdet til Ligaens afslutning, og lagde hårdt ud med at slå en af de nye beastmen ihjel! Første ting der skete efter start-sparket var altså at en død spiller blev båret af banen, og det skulle præge kampen derefter...

Mangling Midgets drive var langt, og med en del ture frem og tilbage over banens længde. Sent i halvejen blev Prins Larek presset ind mod midten af banen, så han efter nogle slag og spark var fri til at blive blitzet af Minotauren, der fik ham i græsset. Bolden blev fumlet lidt rundt, og var kortvarigt i Mighty Horns kaptajns hænder eller kløer, men blev igen erobret af dværgene, som med en slutspurt fik bragt den over linien til scoring i sidste sekund af første halvej.

Mighty Horns havde dog nogle sekunder igen på uret, som ikke kunne konverteres til en scoring, men som derimod blev brugt til at straffe dværgene for deres drab af en beastman. En langskægget men utrænet dværg blev båret af banen med hovedet siddende foruroligende løst på. Anden død i kampen...

Anden halvej startede med at en tilskuer kastede en sten i hovedet på Mighty Horns quarterback, som et øjeblik så ud til at slukke livsgnisten i hans ondsindede øjne, men lægerne fra sidelinierne reddede ham dog, men han må nok undværes til næste kamp.

Mighty Horns holdt bolden sikkert i langt over halvdelen af anden halvej, og scorede uden nogen seriøse trusler fra dværgene, på trods af at de på daværende tidspunkt var et par mand i undertal.

Dværgenes drive sidst i anden halvej var derfor en noget rodet og forhastet affære, og efter et fejlslagent block tabte de alle muligheder for at score og vinde kampen nogle minutter før tid. Mighty Horns havde dog en kortlivet chance, igen sat igang af et Blitz fra ders minotaur, men de kunne ikke få hverken fingre eller kløer i bolden, så angrebet stoppede. Dog ikke før den tidligere omtalte, og fyringstruede slayer havde gjort Mighty Horns Stjernespiller, som er grunden til at holdet meldte sig ind i turneringen, et hoved kortere... Den lille langsomme mandsling præsterede altså at lave casualties på tre spillere hvoraf to døde i en kamp!

resultat: 1-1

Mangling Midgets 4-1-2

Mighty Horns unlimited 2

(det er sådan det skal se ud sidst i en liga-post, drengene... et overblik over hvor mange points i hvilke kampe de involverede hold har... ;-))

11The Legendary Lich-Hand League, Liga posts Empty White Strikers vs Mangling Midgets Man 27 Okt 2008 - 13:27

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Så kom dagen hvor de tidligere Cannibal Cup-vindere, White Strikers skulle møde de hårde dværge fra Mangling Midgets.

Coin-flippet faldt ud til Midgets fordel, og de startede med at have offence. Efter en lang og sej halvej, hvor Bíg D blev sendt til Casualty Boxen og retur, takket være en hjælpsom ekstra-læge, lykkedes det dværgene at score et Touchdown til pause-resultatet 1-0
Strikers pressede offence til sidst i første halvej fik dog flyttet bolden hurtigt til et forsøg på scoring takket være Kawulf Wyvern og Wis Rattle, men det endte dog med at en dværg fik stukket en kæp i hjulet på Strikers scoring.

Anden halvej startede med et vel-eksekveret Strikers-angreb, der arbejdede godt under presset fra dværgene og den overhængende fare for den troldmand som dværgene havde indkøbt til lejligheden. Efter godt en tredjedel af halvejen spillet, scorede strikers nye catcher, og reducerede til 1-1.

Så gik dværgenes offence igen på banen, dog denne gang uden Rugans Rolling Death, som dommeren havde udvist efter Strikers drive, trods bestikkelsen, som havde holdt maskinen på banen over pausen. Trods indtil flere loose balls, lykkedes det, også takket være troldmanden som med et timeligt lyn lagde Big D ned, for dværgene at score i sidste tur. Dog ikke uden at de så kaptajnen Prins Larek blive sendt til medicinsk behandling i dug-outen, efter at være blevet slået i gulvet af ingen ringere end Big D himself.

Resultat: 2-1 til Mangling Midgets.

Altså:

Mangling Midgets 4-1-2-3

White Strikers 2-0-4-2-1

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Clan Skryre Kill-kill United mod Bad Moon Blitzers

United lagde relativt hårdt ud med at bringe sig foran 1-0 i kampens første sekunder, for derefter at øge forspringet til 2-0 efter at Blitzers' quaterback havde tabt bolden på egen banehalvdel. Herefter lykkedes det dog Blitzers at holde bolden længe og afslutte 1. halvleg 2-1.

Da Blitzers herefter skulle starte med bolden satsede de på at kunne spille 2-2 og gjorde hvad de kunne for at trække hele halvlegen ud. Dette viste sig dog at være en smule kompliceret med den sult de kære fedte-grever lagde for dagen. Da kampen nåede midten af anden halvleg var der ikke meget mere end halvdelen af vampyrenes startopstilling på banen hvilket komplicerede angrebet en smule. Til trods for disse genstridigheder var det dog muligt for grev woss-name der er kendt for sin store smidighed at danse direkte gennem en mur af rotter og mase Tiny Skit-skit, der var i besiddelse af bolden, ud over sidelinjen så bolden landede lige lukt foran en vampyr!!. Endnu en gang viste sulten sig dog at være en hæmsko for greverne da selvsamme stjerne efter at have overvundet sin sult ikke havde overskud til at levere den sprint der var brug for. I kampens sidste sekunder skvattede han i rotternes endzone og gav rotterne mulighed for at afgøre kampen der endte 3-1 til United.

/gax fra helges profil



Sidst rettet af Helge Tirs 28 Okt 2008 - 0:05, rettet 1 gang

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

White Strikers mod Clan Skryre Kill-kill United

Begge hold mødte op til denne kamp en søndag hårdt ramt af gårsdagens udskejelser. Ingen af trænerne var i særlig skarp forfatning heller og begge disse faktorer satte sit præg på en kamp der dog alligeve skulle vise sig at være spændende langt ind i anden halvleg.

Efter 2 sikre touchdowns fra begge holds side viste Stik Warpcannon, der har afløst sin far som united's kaster, at han endnu ikke er en spiller af samme klasse som sin far. Han smed bolden på jorden i rotternes sidste minutter og selv med endnu en chance lige inden fløjten lød formåede rotterne ikke at komme foran i deres halvleg.

Denne skuffelse viste sig dog at have fået spillerne på tæerne og de var da også ude af hullerne næsten inde anden halvej var fløjtet igang. Gritis Gutcutter sikrede sig boldkontrol på strikers banehalvdel og med et warp-lyn fra sidelinjen blev Strikers' bedste problem-knuser slået ud af kurs.

Herpå fulgte flere touchdowns fra begge hold, der begge så ud til at satse på at vinde kampen ved at satse på at modstanderne fejlede et angreb. Det var dog ikke tilfældet og kampen endte således 5-4 til United

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

her kom så opsumeringen:

White Strikers 2-0-4-2-1-1

Clan skryre Kill-kill united 3-3

Bad moon Blitzers 3-1-2

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Totenkopf Abteilung vs. Underwood 'N Balls

Så kom kampen mellem de hurtige skovelvere og de døde og halvdøde.

Totenkopf lagde ud med bolden i 1 half og spillede sig sikkert frem ad banen. Underwood forsøgte dog at gøre livet surt for de døde(og udøde) og var med hjælp fra en troldmand, som åbenbart havde sneget sig ind på stadium, i stand til at presse Totenkopf lidt i deres angreb. Totenkopfs dygtige og stærke Ghoul var dog en større mundfuld for Underwoods wardancer.
Totenkopf sad mere eller mindre sikkert på spillet i 1 half, brugte tiden på at hærge og scorede sidst muligt.
Af specielle begivenheder i 1.half kan nævnes, Totenkopfs dygtige Blitzer Reinhard Heydrichs makulering af Underwoods let-krøblede stjernekaster samt svinestregen fra den ene af Underwoods stjerne gribere som sendte en ellers meget dygtig og smidig ghoul på permanent pension. Trampetricket blev dog opdaget af den rutinerede kampdommer, som sørgede for at elveren måtte forlade banen.

I slutningen af 1 half skiftede vejret og det blev utroligt varmt på banen.
Dette, samt et par forslåede elvere i KO boksen og den udviste griber, betød at Underwood kun kunne stille 8 mand til start i 2.half. De 8 mand, som ellers spillede det bedste bold de kunne, måtte dog se sig overspillet af Totenkopfs spillere.
Det meste af 2. half var derfor præget af Totenkopfs sikre boldbesiddelse samt utroligt mange tramp og bidsetricks fra Underwoods side.

Kampen endte 2-0 til Totenkopf Abteilung mod Underwood N' Balls

16The Legendary Lich-Hand League, Liga posts Empty Manglin' Midgets VS Hologoff's hellions Tirs 18 Nov 2008 - 16:25

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Så var det tid til dværge-kamp!

De to hold stillede op til kamp på det tæt-pakkede stadium, og Prins Larek vandt møntkastet og stillede sit hold op i offence.
Det skulle vise sig at være en af de få konstruktive ting han fik gjort denne kamp, da han kort efter startfløjtet blev smækket i K-O-boxen af en ildkugle fra Hellions lejede troldmand. Bolden blev slået ud af hænderne på ham, og endte efter kort tid i hænderne på Hologoff's stjernespiller, som i øvrigt er den eneste i deres start-lineup der er registreret som scorende mål på holdet.
Chaos dværgene trak halvejen lang, og med hjælp fra kløer og gode slag holdt de Midgets pres tilbage, og det lykkedes kun to gange at kaste blitzes mod boldholderen, som blev stående i begge tilfælde. Scoring lidt efter midten af første halvej, og et svært forsøg til Midgets for at få udlignet fejlede i et simpelt dodge.

Anden halvej startede ud med Hellions i offence, men de stanhaftige dværge fra Midgets lod sig ikke presse, trods Casualties og K-O's og holdt presset på Hellions, til de sendte deres Ball-controller dybt, næsten udækket. Bolden blev slået fri, og efter et fummel-spiel med et fejlslagent kast, sparkede publikum bolden op i Hellions End-zone. I et fanatisk mylder efter at være de første der slog kløerne i bolden, endte Larek fra Manglin' Midgets med at samle bolden op til et TD i kampens sidste sekunder. Tie 1-1!!!

Resultat:

Midgets: 4-1-2-3-2
Hellions 0-2

17The Legendary Lich-Hand League, Liga posts Empty En dyrt købt sejr Ons 19 Nov 2008 - 18:18

Yde


Hobbit Grisetyv

Kampen stod imellem Bad Moon Blitzers og Helions.

Det var tydeligt fra kampens start at vampyrerne var oplagte. Efter et skævt spark fra Helions ellers veltrænede kicker, modtog den nye spiller Count Erling bolden og løb godt opdækket ned langs højre side. De mere tunge dværge blev sat af, og efter et velplaceret blitz, der med jubel sendte en hobgoblin til tælling, kunne Erling score sit første touchdown.
Herefter var der et langt grind i vente fra dværgenes side. Midt i 1. halveg måtte en slave afgå ved døden, og blev således midtpunkt i hvad der skulle blive en større festbuffet efter aftenens kamp. Det så umiddelbart ikke godt ud for vampyrerne, men kort før pause søgte dværgenes rutinerede bull centaur et sprint til endzone, som -usandsynligvis- endte med et styrt, og en bold der af tilskuerne blev sparket op langs sidelinjen. Herfra kunne vampyrerne køre kontra, og noget usædvanligt kunne en slave samle sig om opgaven og løbe bolden over linjen til 2-0.

Dværgene er dog ikke nogle der glædeligt lader sig slå, og med få sekunder tilbage af 1. halveg var der derfor ikke andet at give sig til en at straffe de slaver der ikke ubekymret havde "meldt sig frivilligt" til at tage straffen. Ikke overraskende gik 6 blodtørstige dværge og en vred minotaur løs på de tre slaver. Til aftenens festbuffet blev tilføjet endnu 1 tønde blod. Samtidig måtte en anden træl (no. 15) hårdt såret trækkes væk fra banen da støvet lettede.

2. Halveg var dværgene presset, og da vampyrerne igen var hurtige i vendingen blitzede count ebbe med en træl igennem i den ene side. Dværgene fik dog samlet bolden på midten, men måtte kort efter se boldholderen væltet, og bolden løs. Herefter bølgede kampen frem og tilbage, før Ebbe kunne løbe bolden over linjen til 3-0.

I kampens sidste minutter formåede vampyrerne for tredje gang at vende forsvar til angreb, dette på trods af at man kun kunne stille 9 af holdets 16 spillere ved kick off. I de sidste sekunder blev kampens sidste mål scoret til 4-0.

Efter kampen blev det af Grev Ebbe besluttet at sejren skulle fejres, og efter en kort lodtrækning blandt trællene blev det besluttet at den hårdt sårede no. 15 måtte lade livet til fustagen.
En om noget "usandsynlig" kamp der endte ud til vampyrernes fordel. Men en ikke billigt købt sejr.

Blitzers 3-1-0-2-4

Helions 0-2-0

Yde


Hobbit Grisetyv

Efter en hurtig gennemgang af de historiske fortællinger om the legendary lich hand league er det blevet tydeligt for den gamle bibliotekar Sergei Snapsesnude at fortællingen om det legendariske møde imellem Underwood'n Balls og Bad Moon Blitzers ingen steder er at finde. Heldigvis har Sergei 3 gode drukvenner der alle overværede kampen. Alle har de imidlertid drukket alle minderne om kampen væk i snaps og sprit, men i den efterfølgende brandert er det blevet besluttet at den mindste af de 3 skulle have resultatet tatoveret i panden. Det tilføjes derfor til den samlede stilling at kampen imellem Underwood'n Balls og Bad Moon blitzers endte 3-0 til elverne.

Underwood'n Balls: 4 point

Bad Moon blitzers: 0 point

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Efter at have overvåget ligaens andre hold og klogeligt brugt lang tid på at aflure forskellige taktikker blev det endelig tid for at rotternes elite skulle på banen. Der havde været en del murren i krogene over at Rotterne nok ville være stive i kroppen efter så lang tids venten. Nu skulle træneren vise at han havde holdt sine spillere igang selvom der også var blevet brugt tid på taktiske manøvrer.

De første der skulle have lov til at mærke rotternes overlegenhed var de gode grever og deres slaver. Destroyers vinder cointoss og vælger at starte kampen som angribende hold. Rotternes erfarne problemknuser og quaterback Cous-Cous samler trænet bolden op og tager den med dybt ned på egen banehalvdel, uden for de sløve grevers rækkevidde. Derefter kommer en flot tilrettelagt rokade af vampyrenes slaver hvorefter der er plads til at få flere af de dygtige gutterrunners i positition til at kunne score. Vampyrernes første tur er plaget af sult. Det viser sig hurtigt at de burde have brugt længere tid under fustagen inden kampen begyndte. Et uheldigt sammenfald vil at træneren får guidet en hungrende vampyr i en position hvor det ikke er ham muligt at at tilfredsstille sin sult på de ellers villige slaver. Greven styrter efter et vellykket gaze af banen for at tynde ud i tilskuerrækkerne. Med denne hurtige turnover er det let for rotterne at få kastet en kort bold til den trænede reciever can-can som uden problemer scorer kampens første touchdown.

Efter lidt murren hos vampyrerne over trænerens uheldige beslutning stiller rotterne op i et fladt forsvar og greverne gør sig klar til at modtage bolden. Den trænede sparker på rotternes hold sparker en lang bold og man ser tydeligt at hele holdet har ventet dette. Den lynsnare blitzer Bang-Bang styrter ned for at dække blodsugernes quaterback op mens den anden blitzer Kiss-Kiss frygtløst kaster sig over en af vampyrenes slaver som står i linien og dermed skaber han et hul til Can-Can. Denne er dog stadig så berørt af at have scoret kampens første mål at han ikke forstår at udnytte hullet en hurtig vampyr stikker en kæp i hjulet på rotternes ellers glimrende blitz. Vampyrerne gennemfører derefter et acceptabelt angreb som rotterne desværre ikke formår at sætte en stopper for.

Så er det rotternes tur til at have bolden, og igen sørger rotterne for at få bolden bragt uden for rækkevidde og med kun få udfordringer scorer rotterne igen på ganske få sekunder.

Igen stilles der op forsvar hos rotterne igen et meget fladt forsvar. Vampyrene stiller igen troligt op i den forventning at de vil få tid til at få bolden under kontrol inden de bliver løbet over ende af de lynsnare rotter. Igen sparkes bolden langt op af banen og igen lykkedes det for rotterne at snyde de sløve grever for initiativet. Hurtigt kommer Kiss-Kiss i position foran hvad der i første omgang ligner blodsugernes quaterback, men som ved nærmere eftersyn viser sig at den ene reciever, oven i købet den stakket der har fået smadret hoften. Derefter sendes 2 gutterrunners ned for at dække de 2 slaver der har hold sig tilbage for at kunne assistere med at samle bolden op så ingen af greverne behøver at få jord under neglene. Resten af rotternes forsvar koreograferes smukt på plads for det tilfælde at det skulle lykkedes for vampyrerne at rode sig ud af den vanskelige situation.
Et kort øjeblik ser der ud som om at vampyrerne får kontrol over bolden på deres egen banehalvdel, men takket være et spektakulært blitz af Kiss-Kiss kommer bolden fri og i løbet af to runders klumpspil kommer rotterne ud øverst og scorer dermed deres tredje touchdown i første halvleg.

Ved dommerens pausefløjt er status altså at det kun er lykkedes rotterne at bryde vampyrernes angreb en gang på trods af to særdeles veltilrettelagte blitzes.

Til anden halvleg stiller Destroyers derfor selvsikkert op. Det skal dog hurtigt vise sig at vampyrerne ikke har tænkt sig blot at ligge sig om på ryggen og se til. Efter et flot gennemspillet angreb er greverne nu kun bagud med 1 point.

Rotternes angreb lader sig dog ikke stoppe og igen lykkedes det efter ganske kort tid for rotterne at ligge bolden død i grevernes endzone.

Det nærmer sig midten af anden halvleg og greverne begynder at se ganske pressede ud, efter et langt spark udnytter rotterne igen deres overlegne hurtighed og formår at få hele forsvaret omrokeret sådan at de bedre kan modtage vampyrernes angreb. Dette resulterer i at vampyrerne er nødt til at forlænge deres angreb så meget at rotterne kan være sikre på sejren.

Til kampens sidste runde sendes 3 slaver op til linien, disse stakler formår rotterne dog ikke at gøre noget ved. Generelt en meget ublodig kamp med kun 2 småskader pr hold.

Endelig kampen i tal:
Touchdowns
Bad Moon Blitzers 3 - Dazling Dark Destroyers 4
Casualties
Bad Moon Blitzers 2 - Dazling Dark Destroyers 2

Tuneringsstilling:

Bad Moon Blitzers 3-1-0-2-4-1

Dazling Dark Destroyers 3

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Tændte af de tidlige morgentimers kamp mod greverne følte rotterne sig nu klar til at vise dværgene hvordan man burde spille bloodbowl.

Mens tilskuerne samler sig på stadion i sikker forventning om et blodbad af bibelske proportioner bliver mønten kastet og Dazling Dark Destroyers kan vælge at få første angreb. Netop som dværgene sparker bolden afsted med deres sømbeslåede støvler brænder solen de sidste skyer af himlen, Dette ser umiddelbar ud til at genere de ellers veltrænede rotter. Dog lykkedes det at få puttet bolden i mål på den planlagte tid alligevel. 1 - 0 til Destroyers

Herefter stiller dværgene sig op og gør klar til det lange seje træk som en dværgescoring altid er. Bolden sparkes pænt op af banen på trods af at rotternes træner tilsyneladende har valg ikke at tage den specialtrænede sparker med på banen. Det lykkedes derfor dværgene at kontrollere bolden på deres egen banehalvdel. Dette varer dog kun ganske kort for som den ene erfarne runner forsøger at aflevere bolden til den ellers dygtige og agile blitzer er der ikke rigtig nogen kontakt i øjnene på denne og han kan ikke rigtig holde fast i bolden. Dette resulterer i at bolden ender på jorden mellem tre befippede dværge. Lynsnart kaster Rotternes stærke og agresive blitzer sig mod den ene af disse dette giver plads til at Cous-Cous, rotternes bedste problemknuser, kan komme ind kravle gennem skægget på de to resterende dværge og samle bolden op hvorefter den kort kast som ellers er besværliggjort af solen afleveres til rotternes smidige blitzer som tæt fulgt af 2 linerats flytter bolden over i modsatte side af banen. herefter lykkedes det for flere linerats at snige sig ud under dværgenes tunge støvler og pludselig har rotterne fået dækket bolden pænt ind.
Det kommer dog til at tage rotterne endnu to runder at få placeret bolden i endzone da dværgene virkelig forstår at få det bedste ud af deres korte ben og det er kun med nød og næppe at den agile blitzer kommer ud af det tætte indelukke dværgene har stillet op. 2 - 0 til Destroyers

Nu Har dværgene fået nok kan man godt mærke. De venter utålmodigt på at rotterne får stillet deres opstilling på plads. Straks efter fløjtet er dværgene i gang og får sat en fin lille halvborg op helt ude ved siden samtidig med at man forsøger at gøre livet surt for de rotter der var blevet valgt til at stå ved line of scrimmage. Det er dog i denne runde at rotternes træner beslutter at det store drog af en ogre de har slæbt med på banen skal bevise sig værd. Derfor styrter denne nu frem over banen og kaster sig over den stakkels runner der er blevet stillet som stolpe i den lille borg der nu begynder at se skrøbelig ud. Efter to hårde slag lykkedes det ogreren at sende dværgen ud til tilskuerne der tager sig kærligt af ham. Tilsyneladende ender han dog ikke blandt rotternes fans for efter lidt tid indfinder han sig i indskiftningsboksen. Dværgene genfinder initiativet, og den blitzer der pludselig ser sig selv stående med bolden i den ene hånd og en ratogre savlende ved siden af ham beslutter at det ville være den bedste plan af finde et andet sted at være. Derfor forsøger han at snige sig bort fra det store savlende monster. Uheldigvis for ham er kæmperotten vågen nok til lige at fange hans ene ben med det yderste af sin hale og i stedet for at flytte bolden til et sikker sted lander den nu på jorden ganske nær ved en anseelig portion rotter. Dog er der en dværg tilbage som står mellem rotterne og bolden og ogreren ser chancen for at blive kampens Rotte og få øl og fisse som han vil. Han kaster sig derfor over den snu runner der står tilbage og dækker bolden. Dette skulle dog vise sig at være en dårlig ide, dværgen havde tilsyneladende luret rottens hensigter og netop som den store rotte langer ud efter ham tager han et lille skridt til siden samtidig med at han af al kraft banker sin skulder ind i skridtet at ogreren som efterfølgende bæres af banen og sættes i KO boksen hvor han bliver resten af kampen.
Dette fører til at dværgene i de sidste sekunder at første halvleg mindsker rotternes føring. 2 - 1 til destroyers

I halvlegspausen har dværgene fået fyldt brændstof på plæneklipperen som derfor køres på banen. En fare som rotterne havde forventet at se i første halvleg. I stedet har dværgene holdt den tilbage således at den kunne få en hel halvleg at køre råddent i.
Dværgene stiller op til angreb og har denne gang ikke tænkt sig at finde sig i noget. Rotterne forsøger ihærdigt at bryde ind i den tilsyneladende uigennemtrængelige borg. Dette resulterer i at flere og flere rotter må bæres fra banen og i de sidste 3 ture af anden halvleg er der reelt ikke tale om spil længere men blot rotter der løber for deres liv mens dværgene stille og roligt nærmer sig endzone, eller forlyster sig med uheldsvangre rotter der ikke formåede at komme af vejen hurtigt nok. Ved afslutningen af dværgenes drive er der således kun 3 rotter tilbage på banen. stillingen er dermed 2 -2.
Rotternes sidste tur går med et par enkelte halvhjertede block ved midterlinien mens rotternes reserve-quaterback får lov til at lave en enkelt completion.

Opsamling
Stilling
Mangling Midgets 2 - Dazling Dark Destroyers 2
Casualties
Mangling midgets 6 - Dazling Dark Destroyers 0

Ligastilling

Mangling Midgets 4-1-2-3-2-2

Dazling Dark Destroyers 3-2

21The Legendary Lich-Hand League, Liga posts Empty økse Ons 3 Dec 2008 - 18:30

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Den 3/12 2008

Dashling Dark Destroyers-White Strikers 2-2(1-1)

Onsdagens tidlige kamp mellem skaven og humans blev hele vejen igennem spillet i silende regn men på trods af det havde 36.000 tilskuere, hvorfra største dele var rotter, fundet vej til det sprit nye SilverStadium i Nulns berømte flodkvarter.

Strikers vandt cointosset og lod Destroyers angribe. Det så indledningsvist også ud til at menneskene havde luret rotternes angreb, for et perfekt D. og en hurtig turn over fra rotterne betød at kun et kast til midterlinjen fra egen endzone sikrede Destroyers fra en rigtig dårlig start på kampen. Efter lidt småspil bragte rotterne sig planmæssigt foran 1-0.

Srikers som p.g.a. vejret havde lagt alt kastespil på hyllen, fik på et touchback kick sat deres klyngespil godt igang. Menneskenes 2nd thrower Nirvan Killhorn(red. nr8) holdte sig stabilt inde i klygen inden han brød ud og scorede fra midten af rotternes banehalvdel. Destroyers havde dog 26 sec. til at forøge men på trods af et quiksnap, fumlede en gutterrunner den våde bold. altså 1-1 ved pausen.

Stemningen var efter en spændende 1. halvleg god og steg til uanede højder da der blev vist et sammendrag af de værste cas. i the lichhand league indtil vidre...
Strikers var nu i angreb og med et cas og to K.O.'s efter få minuter så det skidt ud for Destroyers. Halvlegen udviklede sig kedeligt da Strikes søgte at holde på bolden og med et andet cas. på rotterne så det heller ikke ud som om at Destroyers kunne gøre noget ved det. Med 2min igen dukkede pludselig en grey seer op og sappede Big D. som stod med bolden i klyngen..

Den rutinerede thrower svigtede dog ikke, kom op igen, afleverede til Killhorn, fra før, som sikkert scorede til 2-1. Rotterne havde dog ikke smidt håndklædet i ringen og med 23sec. igen satte de igang i et angreb som endte med en flot scoring få sekunder før tid. Altså 2-2.

Destroyers: 3-2-2 White Strikers 2-0-4-2-1-1-2

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Clan Skryre Kill-Kill mod Hologoffs Hellions

Allerede tidligt i kampen lykkedes det United, ved en alternativ tolkning af reglerne for startskuddet, at sætte sig foran 2-0, hvilket kom til at påvirke resten af kampen. I slutningen af første halvleg stod der 2-1 og i starten af 2. håbede Hellions på at kunne udligne til 2-2 for at presse dem tilbage i kampen. Det lykkedes dog for United rat-ogre Rot-bot at forhindre dette med en tackling af en af Hellions' ellers så tykskindede bull-centaurs. Med 3-1 til united var Rot-bots rolle i kampen dog også udspillet da han kort tid efter løb panden med fuld fart direkte ind i en skalle fra en af hellions blockere. Det satte dog ikke rotterne mere ud af kurs end at de havde held til at sætte endnu et touchdown ned til 4-1 som blev kampens resultat.

således;

Clan Skryre Kill-kill United 3-3-3

Hologoffs Hellions 0-2-0-1

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Clan Skryre Kill-kill United mod Mangling Midgets

Første halvleg i denne mindre seværdige kamp blev spillet nogenlunde som de fleste havde ventet. Efter en lyn-scoring fra United lykkedes det dværgene at holde bolden resten af halvlegen der endte 1-1. Dette skulle også vise sig at blive kampens endelige resultat efter en anden halvleg der af begge hold efterfølgende er blevet betegnet som det rene "cirkus"("-kus"(på rotte)). Det var som om ingen af holdene rigtigt var sig selv i denne anden halvleg. Hvor rotterne pludselig ikke kunne spille bold lod det heller ikke til at dværgenes færdigheder i nærkamp var nået længere end til omklædningen. Der var ikke meget trøst at hente fra fans for nogen af holdene efter en kamp, der vidnede om, at selv hold af høj klasse kan få den forkerte fod (pote) ud af sengen.

Således:

Midgets 4-1-2-3-2-2-2

United 3-3-3-2

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Første halvleg starter med rotterne i angreb. Allerede som bolden flyver fra foden af Hellions sparker mærker man at rotterne er opsatte på kampen for hele holdet får flyttet sig den meter der er nødvendig for at score touchdown allerede inden de sløve dværge når rykke deres tunge kroppe. 1 - 0 til Destroyers

Rotterne stiller nu op i et offensivt forsvar mens de trygt stoler på deres overlegne hurtighed. Bolden sparkes langt ned på Hellions banehalvdel, samtidig med at hegnet omkring banen gennembrydes af de stærkt utilfredse Hellions fans. Rotternes fans kan ikke stå tilbage for denne udfordring og skynder sig også ind på banen. Efter flere minutters tumult lykkedes det sikkerhedspersonalet at bedøve de værste ballademagere og få resten af de to holds tilhængere tilbage på lægterne og kampen fortsætter. Dommeren er dog så oprørt af hvad der er sket at han glemmer at stille uret tilbage. Hellions træneren vælger nu at lade en af de ellers uduelige gobliner holde bolden efter det kun med nød og næppe lykkedes ham at samle den op. Resten af Hellions angreb stilles nu på plads. Rotterne ser i midlertid deres snit til at ombringe Hellions eneste sikre boldbærer, han takles hårdt af den ene af rotternes blitzere og må bruge lidt tid på at finde pusten igen. Af denne grund er Hellions nu nødt til at lade den stakkels slave fortsætte med bolden. Derfor bygges en fast borg op i venstre side af banen, det lykkedes dog for Rotternes dygtige problemknuser at komme ind i borgen og famle bolden ud af hænderne på slaven, desværre formår han ikke at få mere ud af denne chance. Herefter skal Hellions ellers dygtige og særdeles adrætte Bullcentaur vise at han er sit salt hver, dog lykkedes det ham ikke i 2 omgange at samle bolden op. Dette straffer rotterne ved at score endnu et touchdown uden at hellions har haft bolden ovre på deres banehalvdel. 2 - 0 til Destroyers.
Der er ikke nok tid tilbage af første halvleg til at hellions kan gøre noget ved stillingen på trods af et ellers ihærdigt forsøg. første halvleg ender derfor med en tomåls føring til rotterne.

Anden halvleg sparkes igang af rotternes veltrænede kicker som igen sørger for at ligge bolden langt ned på Hellions banehalvdel. Denne gang fungerer det offensive spil dog noget bedre for Hellions og kort efter står deres største stjerne med bolden godt beskyttet af svære dværge. I løbet af kort tid lykkedes det for Hellions at omsætte dette til et godt gennemspillet mål. Forinden lykkedes det dog at sende den stærke blitzer fra destroyers til tælling, i første omgang ser det ud som om han aldrig kommer til at gå igen men ind fra sidelinien kommer den til kampen lejede dr. Rakam som på næsten magisk vis formår at sætte de sønderrevne lemmer sammen til en hel rotte igen. Dog må det forventes at blitzeren holder mindst en spilledags pause på grund af sine skader. 2 - 1 til Destroyers

Dette betyder at rotternes ellers så sikre angreb pludselig er i farezonen. Rotternes træner trækker i midlertid det savlende bæst af en ratogre til side og gennemgår sammen med ham flere gange hvordan han skal sørge for at der kan blive hul i dværgenes forsvar. Tilsyneladende har den store rotte hørt efter hvad træneren sagde for efter kort tid står rotterne halvvejs nede på Hellions banehalvdel i en rimeligt sikker position. Hellions træner prøver nu at få kontakt til Den frådende minutaur, tilsyneladende har koen dog fået øje på noget mere interessant foran sine hove og nægter at bevæge sig ud af stedet hvorved Hellions mister deres mulighed for et blitz der kunne have gjort det surt for rotterne. Resten af Hellions hold forsøger nu at pakke den skrøbelige rotteborg ind, men deres korte ben kan ikke bære dem langt nok og Rotterne scorer herefter uden problemer. 3 - 1 til Destroyers

Herefter gennemfører Hellions et fremragende angreb hvor det samtidig lykkedes dem at ødelægge rigtig meget af rotternes hold og med ganske få sekunder tilbage af 2. halvleg er der næsten ikke flere rotter tilbage på banen da hellions ligger bolden død i rotternes endzone. 3 - 2 til destroyers

Kampens sidste sekunder går med at rotterne laver en spektakulær opvisning hvor en ellers ligegyldig linerat dukker sig ud under en agressiv dværgs klamme hænder spurter ned til bolden og kaster den til en ventende gutterrunner som tager en æresrunde på banen.

Kampen i tal

Touchdowns:
Hellions 2 - Destroyers 3

Casualties:
Hellions 4 - Destroyers 2

Ligastilling
Hologoffs Hellions 0-2-0-1-1
Dazling Dark Destroyers 3-2-2-3

andbruu

andbruu
Captain

De udøde Bare Bones...
De lig-blege Bad Moon Blitzers...

En bane af jord og skarpe sten...
En skare larmene fans...

... og kampen er igang

En høj bold gribes af en ny indkøbt robot, og de tunge drenge på holdet laver pladsen til bolden langsomme, men sikre fremmarch.

MÅL

Bad Moons øjne hviler tungt på muren af tyst metal.
Sulten river i årene, men fokus er på baglinien.
De sidste sekunder.....'

MÅL

Anden halvleg kan påbegyndes
Spændingen indtakt

En solid klynge af tænder og klør...
Ingen vej ind...
Bolden zoomer mod mål...

BOOM...

Ild og flammer
Som en pæl i hjertet

Ramtut tager sagen i egen hånd

Retningen skifter

Langsomt nu

Træk tiden...

Klo fra højre
Bolden i græsset
Er alt tabt for Bare Bones

Nye kræfter kommer til
Kan hans tynde knogler holde om svinehuden

MÅL

Vild tummult

Kampen stopper før sidste fløjt

Bare Bones vinder 2-1

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 2]

Gå til side : 1, 2  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum