S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Arvandor through and through

+2
Janushedemann
Helge
6 deltagere

Gå til side : 1, 2  Næste

Go down  Besked [Side 1 af 2]

1Arvandor through and through Empty Arvandor through and through Man 20 Dec 2010 - 21:00

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

her kommer der til at blive postet "handouts" af forskellige karakter om de bevægelser og mennesker der har magten som omdrejningspunkt i Arvandor. her kommer først lidt om tronfølgen for at i kan se hvor jeres egen familie passer ind i det hele og hvem man skal kanøfle for at komme fremad...

her er altså tronarverækkefølgen med lidt extra regler om hvordan det hænger sammen...

2Arvandor through and through Empty Sv: Arvandor through and through Tirs 21 Dec 2010 - 13:08

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Fedt at få lidt info Smile

Hvad er årsagen til at der er blevet bygget en mappe med mit navn btw?

/J

3Arvandor through and through Empty Sv: Arvandor through and through Tirs 21 Dec 2010 - 13:24

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Vi har vist fået en hver, så vi kan være temmeligt hemmelige, nemlig!

4Arvandor through and through Empty Sv: Arvandor through and through Tirs 21 Dec 2010 - 14:52

Rune

Rune
Founder

Yeah, jeg tænkte at det måske ville være cool. Eneste problem er at jeg også kan se jer andres forummer (det kan alle administratorer, så også Anders affraid ), desværre. Men så må jeg jo bare holde mine øjne for mig selv, selvom det næsten er ligesom juleaften når jeg ser den blå krystal der viser at der er blevet skrevet nyt siden sidst jeg loggede på. Very Happy
Hvis vi skal køre det her hemmelige show, så husk at lade være med at give nye tråde for beskrivende navne, da jeg nemt kommer til at køre øjnene over på vej ind i mit eget forum.


Nå, men jeg har en karakter idé der også kræver at han passes ind sammen med jeres karakterer. Han er en gammel, mystisk vismand. Og jeg tænker at han rejser sammen med jer andre grundet at en af jer har en dødelig sygdom, som han holder hen...? Anyone up for a dødelig sygdom?
Han bruger rimeligt alternative midler, urter, symboler, døde insekter osv., så han har også brug for beskyttelse mod den uvidende kirke.

http://splatcup.goalsoccer.net

5Arvandor through and through Empty Sv: Arvandor through and through Tirs 21 Dec 2010 - 19:51

princelarming

princelarming
Barbar Barber

der er det problem, at den "blå krystal" også lyser for os andre, når der er skrevet nyt i andre folks hemmelige forum... DVS "aravandor"underforummet, i GURPS underforummet viser at der er ulæste beskeder, selvom det er i andre folks hemmelige underforum...

Det er ikke så hemmeligt;-)

Den lyser for eksempel nu for mig, uden at der er forummer herinde der har nye indlæg, så det er nok en af de andres hemmelige forummer, der er fyldt med smarte planer...

6Arvandor through and through Empty Sv: Arvandor through and through Tirs 21 Dec 2010 - 19:54

Rune

Rune
Founder

Så må det være mit forum der lyser for dig. Det er nu ikke så meget hemmelige planer som karakterideer jeg snakker med Helge om Very Happy hehe

Men det er da egentlig ikke så smart. Ikke at det bliver meget mindre hemmeligt af at den lyser, men så ved man at der bliver snakket bag låste døre. Pas.

http://splatcup.goalsoccer.net

7Arvandor through and through Empty Sv: Arvandor through and through Tirs 21 Dec 2010 - 20:58

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

det er egentligt ikke så vigtigt, når der bare er en eller anden mulighed for at diskutere ideer... hvis alle har en er det jo ligemeget, man ved bare at der er nogen der snakker med mig om deres karakterer...

forøvrigt bamse vil du komme med nogle ideer? indtil videre har vi 2 styks adelsmænd hvoraf den ene er en player og den anden er en true knight, der er grim. ellers er der en vismand og en bodyguard i et fatsuit, more os less... hvad tænker du?

8Arvandor through and through Empty Sv: Arvandor through and through Ons 22 Dec 2010 - 1:28

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Nu sov jeg skønhedssøvn da der blev lavet et udkast til krølles noble karakter oppe i sommerhuset og det der interessere mig er de sociale/omstændige fordele ved at være mere eller mindre highclass adel.

Der har altid været bølv med hvor meget eller hvor lidt der skal skrives på og det koster en del point.

Såvidt jeg har forstået skal min karakter være Heir med noget lignende det her

status 4 =15p(en level fra wealth)

very wealthy, filthy rich= 30p eller 50p(giver henholdsvis(heir indregnet) 10.000 og50.000 til lir fra start hvilket også er nødvendigt hvis en man har en charger og rustning som tilsammen koster op imod 10.000)
iøvrigt er filthy rich muligvis den mest passende til status 4 hvis man tager monthly cost of living i betragtning(b:s265)

Legal immunity = 5-10p fordi straffe er mildere for adelen(5p) og fordi de bliver dømt ved en seperat domsstol(trail by arms og shit)(5p)

altså i alt en fordel til mellem 25p og 38p

Iøvrigt anser jeg patron og allygroup og sådan som noget der hen af vejen er dækket af wealth som jo også kan betale hirelings og især ejendom(e). Det er klart at har man 20 sorte svende med slagsværd, der dukker op når man kalder, er det en anden sag der koster point.
Dette argument kan også bruges mod legal enforcement powers, da man ikke rigtigt kan være politibetjent i sit eget hus da man jo egenligt er det allerede...nej det må være noget til kongelige sheriffs, dyneløfterer og lignene.

Hvis adelsfamilein har en alliance med et andet hus koster det jo også. Men her er der selvfølgelig tale om en RIGTIG alliance. Hertil kommer favors + og -

hvad med literacy og claim to hospitality?



Sidst rettet af rass Ons 22 Dec 2010 - 2:44, rettet 1 gang

9Arvandor through and through Empty Sv: Arvandor through and through Ons 22 Dec 2010 - 1:35

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

det lyder omkring rigtigt nok med den Heir... Claim to hospitality er også dækket af status, fordi alle adle mere eller mere er i familie med hinanden og derfor mere eller mindre villigt er forpligtet til at huse andre nobles hvis de kommer forbi. Reglen hedder 3 dage.

adlen og borgere er litterate, så det er en ulempe ikke at være det, så som livegne og fæstebønder.

10Arvandor through and through Empty Sv: Arvandor through and through Tors 23 Dec 2010 - 23:41

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

her kommer lidt fluff om Arvandor:

The Powers of Arvandor

11Arvandor through and through Empty Sv: Arvandor through and through Fre 24 Dec 2010 - 2:49

Rune

Rune
Founder

I Powers of Arvandor, linje 2 i afsnittet om House Aringil:
"...the House has a strong bong with the order..."

Orc

http://splatcup.goalsoccer.net

12Arvandor through and through Empty Sv: Arvandor through and through Søn 26 Dec 2010 - 20:47

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Alle ønsker da at have en stærk Bong... Intet værre end en bong der går i stykker i tide og utide ;-)

13Arvandor through and through Empty Sv: Arvandor through and through Søn 26 Dec 2010 - 20:57

Rune

Rune
Founder

I sense the Bong is strong with you, young padawan...Wizard

Wink

http://splatcup.goalsoccer.net

14Arvandor through and through Empty Sv: Arvandor through and through Lør 8 Jan 2011 - 15:56

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

errata: Arvandor er sådan set TL 3+1... den ligger nemlig lige på grænsen til TL 4, men spørg lige inden i køber TL 4 ting (specifict firearms etc)

15Arvandor through and through Empty Sv: Arvandor through and through Søn 9 Jan 2011 - 22:31

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

er der noget spedifikt i gerne vil have afklaring på eller som i godt kunne tænke jer blev ordnet til den 22.? regler, info, relationer osv... bare smid en post herinde, så arbejder jeg lidt på det, så vi kan finde ud af det hele... jeg når nemlig ikke at blive helt helt færdig med alting...

16Arvandor through and through Empty Sv: Arvandor through and through Søn 9 Jan 2011 - 22:42

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Må jeg selv tegne det palæ jeg har mig i hovedstaden og er det ok der er have osv. til?

17Arvandor through and through Empty Sv: Arvandor through and through Man 10 Jan 2011 - 8:51

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jep... jeg skal lige cleare det seføli... der er en 8-10 gemakker (1 master bedroom, 3-4 status 2 bedrooms 4-5 status 1 bedrooms) og, 1 køkken, 2 stuer og en sal + alt det løse (badstue i kælderen f.eks)

husk stald og hus udenfor til men-at-arms

jeg har en midlertidig tegning, men lav endelig en, så kan vi sikkert finde et kompromis eller bare beslutte os for det ene eller det andet...

18Arvandor through and through Empty Sv: Arvandor through and through Man 10 Jan 2011 - 12:57

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Fed død - det har jeg nemlig tænkt som en fremragende overspringshandling

19Arvandor through and through Empty Sv: Arvandor through and through Man 10 Jan 2011 - 23:03

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg har opgivet haven igen, men har fået tegnet et fint hus i 4 etager. Når jeg lige har fået tegnet det med tusch kommer der lige en kopi af det så du kan se det. Der er fin stald og tjenestefolksafdeling og alt muligt lækkert - og der er også plads til Louis Bosco, hvor utroligt det så end lyder pig

20Arvandor through and through Empty Sv: Arvandor through and through Man 10 Jan 2011 - 23:51

rass

rass
Halv-elver Bondemand

he he der skal noget af en stald til at fodre en gris af den kaliber.

21Arvandor through and through Empty Sv: Arvandor through and through Tirs 11 Jan 2011 - 22:07

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

her er lige et lille kort over Arvandor City:

Arvandor City

legend er cirka 50m per felt

22Arvandor through and through Empty Sv: Arvandor through and through Tors 13 Jan 2011 - 1:02

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Nu har krølle tegnet lidt og da jeg går ud fra i kommer til at se huset ret hurtigt alligevel ligger jeg det op så man kan se det. Helge har selvfølgelig lov til at sige buh eller bæh alt efter hvad han mener om det men her er i hvert fald et oplæg.

Kort over huset



Sidst rettet af R-kølle Lør 15 Jan 2011 - 22:40, rettet 1 gang

23Arvandor through and through Empty Sv: Arvandor through and through Tors 13 Jan 2011 - 2:03

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

T.o.

Huset skal tegnes lidt om fordi Krølle har været dum da han tegnede det Smile

/J

24Arvandor through and through Empty Sv: Arvandor through and through Tors 13 Jan 2011 - 2:54

Rune

Rune
Founder

Det var da en fantastisk konstruktiv kritik du kommer med der Janus. Mere af det, tak! Razz

http://splatcup.goalsoccer.net

25Arvandor through and through Empty Sv: Arvandor through and through Tors 13 Jan 2011 - 3:04

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Bare rolig, den er blevet gennemdiskuteret med Krølle inden Smile

/J

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 2]

Gå til side : 1, 2  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum