S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Arvandor - næste spilgang

+2
Helge
R-kølle
6 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Go down  Besked [Side 7 af 8]

151Arvandor - næste spilgang - Page 7 Empty Sv: Arvandor - næste spilgang Lør 4 Jun 2011 - 11:14

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Vi skal da bestemt ikke vi skal stoppe denne kampagne, det ville da være tåbeligt i mine øjne.


Det er rigtigt at vi er nogen der sidder med opgaver, specialer og eksamen i disse tider, og derfor ikke kan spille før efter eksamens perioden er afsluttet.
Men dette er bare ikke nogen ny ting. Sådan har det været lige siden de første af os begyndte at læse videre.
Vi har altid en dødvands-periode fra slut maj til omkring 1. juli. Og ofte længere på grund af folks sommerferie planer.
Så det synes jeg da bestemt ikke vi skal tænke dybere over, det er bare samme procedure as last year.

Jeg synes det er lidt ærgeligt at Asbjørns og min fremtidige deltagelse i en anden kampagne skal drages ind som argument for hvorfor denne nuværende måske ikke skal fortsætte.
Den sparsomme tid vi har i denne her gruppesammensætning har betydet at vi ikke har kunnet spillet ret meget, og det er da helt klart en skam.
Det kan vi alle blive enige om.

Når det så er sagt, så tror jeg ikke jeg støder nogen, eller fordrejer sandheden, når jeg siger at det ikke er Asbjørn og jeg der har sværest ved at finde tid til at spille.
Jeg kan faktisk ikke på stående fod huske én gang hvor det har været Asbjørn eller jeg der har dikteret hvilken dag vi skulle spille, idet vi ikke kunne en anden pågældende dag.
I flere af de kampagner jeg selv har spillet med Helge har jeg ofte spillet sideløbende i en kampagne med Lundse.
Endnu har jeg aldrig oplevet at disse to kampagne har clashet.

Alt i alt så synes jeg bestemt vi skal fortsætte denne kampagne.
Jeg vil da være ked af den skulle ende sådan her.

Endnu engang vil jeg pointere at jeg synes det er en skam at Asbjørns og min deltagelse i en anden kampagne ude i fremtiden skal bruges som argument for at stoppe den pågældende Arvandor kampagne.
Jeg tror jeg taler for både Asbjørn og jeg når jeg siger at der ikke er nogen sammenhæng mellem disse to ting.
Jeg ved godt at det ikke er intenderet som et angreb eller et spørgsmål om at placere skyld Helge.
Synes bare jeg ville sige hvordan jeg synes det ville / ikke ville påvirke vores kampagne.

Jeg ser da bestemt helst at vi får spillet videre på vores både rige og sjove kampagne.

/J

152Arvandor - næste spilgang - Page 7 Empty Sv: Arvandor - næste spilgang Tors 16 Jun 2011 - 16:05

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Nuvel! Janus og jeg var til koncert den anden dag i Herning med the man himself Roger Waters som opførte "The Wall" og man skal lede meget længe efter en federe oplevelse. Anyway på vej til og fra Herning havde vi tid til at snakke Campainen godt igennem. Vi er begge meget enige om at med den rette indstilling har vi grundlaget til en storslået og spændene Campain. Den sværre del er at vi er kommet lidt hovedkulds fra start uden et klart mål og at dette samt eksamen, børn, ferie osv. har gjort at vi nu har mistet noget momentum. Vi har præsteret en god setting, nogle gode karaktere og 4 gode sessions, nok til at sætte Camp. igang, men ikke nok til at "spille" os ud af evt fødselsvanskeligheder.

Campainen er Grand-Scale. Næste uendeligt mangfoldig og kompliceret ogt med en solid mythos og historie. Personerne skal undergå en længere udviklig, og her tænker jeg ikke på level up, og tage nogle afgørende valg. Og Gruppen skal rundt i verden, et øjeblik er vi kongensrådgivere/feltherre, et andet er vi i eksil i et bordel i Imperiet eller helt oppe nord i kamp med jætter, osv. En Campain som denne kan/skal helst spilles over meget lang tid måske mellem 20 og helt op til 50 sessions. Det er altså et længere projekt som kræver at vi alle sammen tager ansvar for det og "regner" det for noget når kalenderen skal planlægges

Det optimale ville være at spille en gang om ugen, men mindre kan også gøre det. Sågar en (hel)lørdag om måneden kan gøre det, men nok ikke meget mindre. Selv om vi boede 5 forskellige steder i landet ville en lørdag om måneden sagtens kunne lade sig gøre og hvis det ikke kan det, så kan vi ikke spille en Campain mere. Hvis der kommer gang i en spil-rytme er det også nemmere at undvære en fordi vi er 5 i gruppen.

Alliancen Fenter-Haddan er central og det skal helst være sådan at den ene ikke rigtigt kan uden den anden(det meste af tiden). Vi skal være et team. Det lægger op til at at Duros og Toron må dele skæbne med Arvandor og hinanden, med Duros som en form for Richelieu(http://en.wikipedia.org/wiki/Cardinal_Richelieu) og Toron som en slags Ludvig den 13. Den fine pointe er at de to adelsmænd i virkeligheden er "puppets" for deres advicers og der ligger bare gode muligheder for Rollespil også over en lang Camp. I den forbindelse åbnes der også op for meget mere spil "på tværs" og Diessa og Baltuk kan rådgive Duros, ligesom Bosco Toron.

Det skal gerne være sådan at næste session er noget folk ser frem til med glæde og hvis vi fortsætter kommer vi til at tilbringe(i længden) åndsvagt meget tid sammen. Jeg tænker lidt at det er nu vi skal finde ud af om vi skal videre eller om folk hellere vil spille mere 40k, lave mere med familien, spille noget andet, lave noget andet. Hvis vi fortsætter foreslår jeg lørdag den 20. eller 27. august eller lørdag den 3. september som startskud for efterårssæsonen.


Hilsen Janus og Rasmus

Ps: jeg antager bare at du er enig med mig Janus ellers må du kommentere

Smile



Sidst rettet af rass Tors 16 Jun 2011 - 16:37, rettet 1 gang

153Arvandor - næste spilgang - Page 7 Empty Sv: Arvandor - næste spilgang Tors 16 Jun 2011 - 16:29

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg er enig.

Hvis vi skal fortsætte med at spille denne her campaign, så kræver det en lille smule mere dedikation.

Rasmus og jeg kom frem til, at kan folk ikke sætte sig ned og krydse en lørdag af i fremtiden, fx. den første lørdag i september (hvor alle vist er klar igen?) Ja så kan vi ikke spille campaign mere.

Jeg ved godt vi bliver ældre alle sammen og får børn, arbejde mm. Men så fremt vi stadigvæk har lys til at spille længere kampagner, så kræver det altså lidt mere dedikation. Tiden hvor vi kunne spiller hver tirsdag eller torsdag og skide på ikke er sove er forsvundet. Og nu må vi så være lidt mere dedikerede.

Kan vi ikke aftale sådan noget, ja så kom Rasmus og jeg frem til, at det ikke var muligt at spille sådan længere.

/J

154Arvandor - næste spilgang - Page 7 Empty Sv: Arvandor - næste spilgang Tors 16 Jun 2011 - 16:45

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

godt! jeg er også enig i jeres analyse, og var selv kommet frem til samme konklusion da jeg skrev min post om hvorvidt vi skulle stoppe mens legen var god, eller ej, selvom den ikke fik helt den rette modtagelse...

kan vi lave en seriøs indsats for at komme til at spille igen, eller er der på nuværende tidspunkt nogen der ønsker at trække deres følehorn til sig og skrive sig ud af historien eller hvad sker der? bottonline er: der er 4 lørdage i september, den 3., 10., 17., 24. og 4 søndage (som i min optik må være den sekundære løsning) den 4., 11., 18., 25. jeg opretter allerede nu en doodle med de 8 dage og ønsker tilbagemelding så snart i har aftalt med kone, kæreste, barn, rugby-klub, klaver-lærer og/eller slagskib og i kan de pågældne dage... hvis vi ikke kan samle alle, må vi trække stikket ud...

doodle'en ligger her!

155Arvandor - næste spilgang - Page 7 Empty Sv: Arvandor - næste spilgang Tors 16 Jun 2011 - 17:26

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

jeg skal nok melde tilbage, og vil som udgangspunkt godt alle dage, mere eller mindre. Problemet er at jeg starter job der midt i august og det er ikke meget før da, jeg ved, hvordan min kalender kommer til at se ud. Jeg håber i kan vente med at få tilbagemeldinger indtil da for sådan bliver det.

Krølle

156Arvandor - næste spilgang - Page 7 Empty Sv: Arvandor - næste spilgang Tors 16 Jun 2011 - 17:31

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Alle de nævnte datoer er krydset af i min kalender! (altså med Arvandor, og ikke andet...)

Dedikation er godt, men er ikke meget værd uden mulighed, som denne eksamens-ferie-halløj-og-speciale-tid er et godt eksempel på...

157Arvandor - næste spilgang - Page 7 Empty Sv: Arvandor - næste spilgang Tors 16 Jun 2011 - 17:35

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Som Gymlærer skal man vel ikke arbejde om lørdagen ? (Som er klar de bedste dage synes jeg)

Sommeren har altid været træls for alle de grupper vi har spillet, og altid præget hvor lidt spil vi har haft der.

Mht dedikation.
Så mener jeg at alle bør/kan afkrydse en eller anden dag i fremtiden (så fremt det er weekend for dem der arbejder) og så holde fast i den.
Det er da det vi som minimum bør gøre, så fremt vi har lyst til at spille kampagne.
/J

158Arvandor - næste spilgang - Page 7 Empty Sv: Arvandor - næste spilgang Tors 16 Jun 2011 - 19:01

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg kan helt sikkert godt afkrydse mindst en af lørdagene. Jeg er dog ikke sikker på at jeg kommer til at have fri, hver weekend her i starten af min karriere som gym-lærer. Det er noget med at skolerne vist forventer at man er forberedt til timerne og man samtidig også retter elevernes opgaver. Jeg ved ikke hvad det er for noget pjat.

spøg til side, det var mest fordi jeg var blevet inviteret på en 3 dages tur til Riga sammen med samfundsfagsgruppen så jeg troede faktisk at det var en weekendstur. Det var det ikke så indtil videre er der ikke planlagt noget som helst i nogen som helst weekender.

159Arvandor - næste spilgang - Page 7 Empty Sv: Arvandor - næste spilgang Søn 17 Jul 2011 - 11:57

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Er der kommet en endelig dato ud ?

Vi er simpelthen nød til at have en sat i sten nu, ellers er der ved at være lukket synes jeg.

/J

160Arvandor - næste spilgang - Page 7 Empty Sv: Arvandor - næste spilgang Tirs 19 Jul 2011 - 9:47

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

ja, vi spiller lørdag den 10. stedet er endnu ikke afklaret. men vi starter kl 10, laver recap og spiller så længe det giver mening.

161Arvandor - næste spilgang - Page 7 Empty Sv: Arvandor - næste spilgang Tirs 19 Jul 2011 - 12:29

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Krølle siger at det bliver i kolo. Jeg skal nemlig holde fortet som betyrelsesboss i kolo den lørdag. Så enten skal vi spille i kolo eller også kan jeg først være med fra kl 13.

162Arvandor - næste spilgang - Page 7 Empty Sv: Arvandor - næste spilgang Ons 20 Jul 2011 - 20:48

princelarming

princelarming
Barbar Barber

ok, det må vi vel indordne os under. vi snakker altså om lørdag den 10. september, bare sådan at der ikke opstår misforståelser (helge skriver)

163Arvandor - næste spilgang - Page 7 Empty Sv: Arvandor - næste spilgang Man 25 Jul 2011 - 11:59

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Og det er alle indforstået med ?

Har du, Helge, Snakket med Rasmus om det ? Han er jo ikke så meget herinde pt ?

Jeg forventer at når vi laver sådan en aftale, så indebærer det også at folk ikke skal noget tidligt søndag, således at vi ikke skal stoppe tidligt.


/J

164Arvandor - næste spilgang - Page 7 Empty Sv: Arvandor - næste spilgang Tirs 16 Aug 2011 - 12:58

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

ok!

Rolle; lørdag den 10/9 er nu flyttet til fredag den 9/9 pga polske tilstande.

vi spiller stadig i Krøllenien, og til vi segner...

hvornår skal du op og være formand, Krølle?

165Arvandor - næste spilgang - Page 7 Empty Sv: Arvandor - næste spilgang Ons 24 Aug 2011 - 0:31

Rune

Rune
Founder

Der var lidt tvivl fra min side, men jeg er sikker nu. Så, det vil sige at alle jeres karakterer er usikre nu...muhuhahahaaa*host*..*host* Wizard

http://splatcup.goalsoccer.net

166Arvandor - næste spilgang - Page 7 Empty Sv: Arvandor - næste spilgang Ons 7 Sep 2011 - 12:04

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Hej guys, hvornår begynder vi fredag?

167Arvandor - næste spilgang - Page 7 Empty Sv: Arvandor - næste spilgang Ons 7 Sep 2011 - 15:48

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Du skal satse på at være i kolonihaven kl 17.00 senest. Så skulle vi gerne være klar til at spille ca. kl 17.05.

168Arvandor - næste spilgang - Page 7 Empty Sv: Arvandor - næste spilgang Ons 7 Sep 2011 - 18:11

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

just like Krølle said!

Tine har fri kl 16, så hun er hjemme 16.30. vi mysser lidt og så kører jeg 16.45. jeg er i Kolo 17.15 er cirka deromkring.

169Arvandor - næste spilgang - Page 7 Empty Sv: Arvandor - næste spilgang Tors 8 Sep 2011 - 9:57

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Noget der ellers skal planlægges eller tænkes over ?

/J

170Arvandor - næste spilgang - Page 7 Empty Sv: Arvandor - næste spilgang Tors 8 Sep 2011 - 11:39

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Mad? og er der nogen der regner med at overnatte derude, andre end mig altså?

171Arvandor - næste spilgang - Page 7 Empty Sv: Arvandor - næste spilgang Tors 8 Sep 2011 - 14:12

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Janus snakkede noget om en bil, og den kunne jeg godt tænke mig at udnytte på det groveste, hvis det er muligt...

Skal jo hjem og lime, male og clubbe lørdag...

Jeg har undervisning indtil klokken 12, og derefter skal jeg så finde ud af om jeg stikker hjem forbi (og sprayer nogle små bæster) eller om jeg hænger ud i byen og derfor godt kan hjælpe med indkøb...

Ellers er der jo Bizar Hest, som har alskens sjove sager til at lave mad af... Chili Con Default springs to mind?

172Arvandor - næste spilgang - Page 7 Empty Sv: Arvandor - næste spilgang Tors 8 Sep 2011 - 19:54

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Ras henter mig kl 16.45... så vi er der 17.05 cirka!

kunne være fjong med noget mad og et par øller!

jeg regner med at overnatte derude, på det groveste! (medbringer selv sovepose og liggeunderlag)

regner også med, at hvis vi har fået en pils eller 2, skal ras også klodses op for natten... noget med at Justyna skal hentes kl 11 lørdag et eller andet sted...

173Arvandor - næste spilgang - Page 7 Empty Sv: Arvandor - næste spilgang Fre 9 Sep 2011 - 2:00

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

helt fint. Jeg skulle bare vide det fordi jeg skal være bestyrelse derude om lørdagen kl 09. Så jeg skal bare lige have aftalt at vi ikke mødes hos mig. Desuden skal der så også købes ind til morgenmad

174Arvandor - næste spilgang - Page 7 Empty Sv: Arvandor - næste spilgang Fre 9 Sep 2011 - 13:01

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg skal tidligt op lørdag, så regner ikke med at agere ret meget taxa hvis vi spiller til sent, bare lige så alle er klar over dette.

Lift derud er en selvfølgelighed.

/J

175Arvandor - næste spilgang - Page 7 Empty Sv: Arvandor - næste spilgang Fre 9 Sep 2011 - 13:37

Rune

Rune
Founder

Jeg biciklerer derud, for hårdt!

Skal jeg have noget med, figurer, terninger tuscher?

http://splatcup.goalsoccer.net

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 7 af 8]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum