S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

krig i den søde juletid!

+7
andbruu
princelarming
Yde
gakkedulla
R-kølle
Janushedemann
Helge
11 deltagere

Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Go down  Besked [Side 1 af 8]

1krig i den søde juletid! Empty krig i den søde juletid! Ons 29 Sep 2010 - 14:43

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hvad er meningen med krig, hvis den ikke er all out, og altoverskyggende?

derfor foreslår jeg at vi iværksætter en jule-krigs-turnering (sådan at den kommer til at ligge lunt mellem hyggecon og obnox, hvis der bliver flere obnox) engang omkring januar eller sådant i en weekend med 1 kamp fredag aften, 2 kampe lørdag og finale søndag eller noget i den retning. druk spredt ud med rund hånd over hele projektet... det er ikke en con, men KRIG!!!!

hvad er folks mening om det?

2krig i den søde juletid! Empty Sv: krig i den søde juletid! Ons 29 Sep 2010 - 23:17

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Er Game

/J

3krig i den søde juletid! Empty Sv: krig i den søde juletid! Ons 29 Sep 2010 - 23:21

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Ved ikke helt med eksamen, men det lyder da meget spændende. jeg vil godt vente lidt med at melde endeligt tilbage

4krig i den søde juletid! Empty Sv: krig i den søde juletid! Tors 30 Sep 2010 - 12:30

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

vi finder jo nok ud af det i forhold til examen osv... vi kan jo se an og finde nogle datoer i januar i følge understående skema:

Den 8-10 Januar:
Helge, Aslak

Den 15-17 Januar:
Helge, Aslak

Den 22-24 Januar:
Helge, Aslak

Den 29-31 Januar:
(Helge), Aslak

desuden skal jo også finde et sted at spille... det kræver jo sådan set 4 borde, hvis vi skal være 8 osv. så med mindre der er nogen der kan hyre et forsamlingshus mega billigt (f.eks. torrild) må vi se tingene lidt an...



Sidst rettet af Helge Tors 30 Sep 2010 - 22:52, rettet i alt 2 gange

5krig i den søde juletid! Empty Sv: krig i den søde juletid! Tors 30 Sep 2010 - 14:37

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Hedeborgs riddersal kan godt akkomodere fire bord, så fremt at alt arvegodset flyttes væk..

Jeg skal konferere med den yngre greve til næste familie-råd.

/J

6krig i den søde juletid! Empty Sv: krig i den søde juletid! Tors 30 Sep 2010 - 15:36

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Torrild forsamlingshus lille sal koster 1350 bare for lørdag og søndag, så det er umiddelbart en dyr løsning tænker jeg. Og hvis der er plads på Hedeborg, må herskabet bare sige til så skal vi nok komme og hjælpe med at flytte rundt i stuen.

Eller også ved jeg det ikke

7krig i den søde juletid! Empty Sv: krig i den søde juletid! Tors 30 Sep 2010 - 15:55

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

yeah, det er en god solution, så fremt vi ikke bliver mere end 8 spillere... alternativt kan vi også have flere spil på dagen (så vi ikke behøver så mange borde), men hvor der kun spiller de nummerede per spiller... altså det er jo ikke en con, så vi må f.eks. gerne sidde og pimpe unders kampen...

hvis folk begynder og melde sig på kan vi måske også få et indtryk af omfanget, så vi kan se hvor meget plads vi har behov for osv, eller om vi istedet skal lave flere blokke sådan at der spillet 3 kampe fra 18-21 og 3 andre fra 21-24 lørdag og så igen 3 kampe ad gangen henholdsvist 12-15, 15-18, 18-21 og 21-24... på den måde for vi også næsten non-stop krig i en hel weekend, hvor der også er mulighed for at kigge lidt på spil-stile og diskutere taktik osv...

Helge

8krig i den søde juletid! Empty Sv: krig i den søde juletid! Tors 30 Sep 2010 - 22:35

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Jeg kan umiddelbart godt alle de nævnte weekends - beslut én i en fart så det kan ryge i kalenderen!

9krig i den søde juletid! Empty Sv: krig i den søde juletid! Søn 31 Okt 2010 - 13:06

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

for lige at få gang i planlægningen af det show, som vi i fremtiden kommer til at kende som Ba-Con, Bæcon eller Bacon (endnu uvished omkring stavemåden), så vi kan få skidtet i kalenderen som Gakke siger, vil jeg hermed gerne slå et slag for Weekenden den 21-23 januar. Fr mig er det af en vis betydning at få noget at forholde mig til i forhold til julebesøg osv med familie...

desuden, der blev snakket om muligheden for at "oppe" vores game lidt og forsøge med 2000 pts til showet, hvad siger folk til det?

Altså: 21-23 januar for Bacon, eller ved jeg det ikk'!

10krig i den søde juletid! Empty Sv: krig i den søde juletid! Søn 31 Okt 2010 - 13:20

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Jeg er game på den weekend - Hvis hedehusene er vores base synes jeg værten skal sætte en fod ned på datoen og sige GO!

Med hensyn til point er døjsvingen mere end klar på 2k - så kan de faktisk måske komme over 25 figurer!

11krig i den søde juletid! Empty Sv: krig i den søde juletid! Søn 31 Okt 2010 - 15:57

Yde


Hobbit Grisetyv

BTs sliber sablerne og er klar til at krige i pågældende weekend...

12krig i den søde juletid! Empty Sv: krig i den søde juletid! Søn 31 Okt 2010 - 17:46

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg skal gøre hvad jeg kan for at være færdig med eksamen til den tid. Jeg kan sagtens stille 2k elvere, så bliver der også bedre plads til de nye Harlequins. Så go fra min side

13krig i den søde juletid! Empty Sv: krig i den søde juletid! Søn 31 Okt 2010 - 18:48

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Bimse melder sig under fanerne, banerne, ganerne, kanerne og danerne!

Om det bliver Salamanders, 'Nids eller de følsomme Tau, vides ikke med bestemthed!

Let's get ready to RUMBLE!!! cheers

14krig i den søde juletid! Empty Sv: krig i den søde juletid! Søn 31 Okt 2010 - 19:33

andbruu

andbruu
Captain

Jeg kan altid.

1.750, 1.850 eller 2k er fint med mig. Hvis det bliver 2k, kan vi dog ikke skue op igen-igen, uden at en del hære kommer til at lide under det.

Forslag til ændringer i "De nye missioner":
- Mission A (Objectives): Der spilles med 3-5 objectives, der placeres alment.
- Mission B (Tablequarters): All enheder (minus dedicated) kan claime, men troops tæller dobbelt.

Syntes det skal testets inden vi siger Go, or No.

Min største frygt for ændringer er at vi ikke kan se konsekvensen af det. Jeg syntes dog ikke at ændringer til det bedre (mere interessant spil) er dårligt.
Så opfordring til test af overstående!!!

Hvis vi bruger samme format som på Hyggekon, syntes jeg at vinderen skal have +1 point.
Jeg syntes ikke vi skal bruge systemet fra tidl. år.
Vi kan også bruge fodbolt systemet (0/1/3) eller (0/1/2).

15krig i den søde juletid! Empty Sv: krig i den søde juletid! Søn 31 Okt 2010 - 19:53

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Jeg vil lige minde om at vi spiller med male score og hvis man har NOGEN umalede figurer med OVERHOVEDET får man 0! point hele tiden i alting

16krig i den søde juletid! Empty Sv: krig i den søde juletid! Søn 31 Okt 2010 - 20:51

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Gang det med Nul!

17krig i den søde juletid! Empty Sv: krig i den søde juletid! Søn 31 Okt 2010 - 23:08

Jeppe


Gnom Svinehyrde

Er det ok at have malet dem plastik grå?

18krig i den søde juletid! Empty Sv: krig i den søde juletid! Man 1 Nov 2010 - 1:17

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

@jeppe: det er ok at male dem plastik-grå! som Dullen også påpeger, kan han have mere end sine 25 dukker med... og han snyder jo også når han bor derovre og ikke har andet end tid til at male sine... men er du klar den weekend? på hyggecon snakkede du om at du snart skulle vide det, så du kunne tage fri...


19krig i den søde juletid! Empty Sv: krig i den søde juletid! Man 1 Nov 2010 - 10:17

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

dette er så et Headcount!

indtil videre kan:
Gakke, Krølle, Bamse, Ytzi, Loo!, Flames og Helge.

vi talte desuden med brødrene Porup om sagen, men spørgsmålet er om det er realistisk de kan joine, i forhold til hvor meget de ellers rendte til under kampene til hyggecon...

@ Anders: jeg er klar på de små ændringer du foreslår, men et enig i at det skal spilles til test et par gange inden det ruller helt ud...

sidder i skrivende stund og kigger lidt rundt i hytten her, og er blevet enig med mig selv om at vi godt kan have 3 borde stående her i stuen, i det tilfælde at Hedeborg er lukket for pøblen i den pågældne weekend... ulempen er så seføli at der skal slæbes dukker længere, men jeg syntes helt sikkert vi skal holde fast i planen om at indvadere Hedeborg til kampene...



Sidst rettet af Helge Tirs 2 Nov 2010 - 14:59, rettet 1 gang

20krig i den søde juletid! Empty Sv: krig i den søde juletid! Man 1 Nov 2010 - 11:39

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Inden der ligges planer for at besætte det smukke og noble Hedeborg i pågældende weekend, er det mig magtpåliggende at kikke den store familiekalder igennem med den yngre greve. Dette kan først ske engang i denne uge ved det næste familieråd.

Jeg vil lige påpege overfor enhver som har tænkt med magt at påtvinge sig adgang til Hedeborg uden Grevernes tilladelse denne weekend,
Vi Grever i den stolte Hedemann slægt har stadigvæk Rantzau's mobil nummer...

/Den Ældre Grev Hedemann

21krig i den søde juletid! Empty Sv: krig i den søde juletid! Man 1 Nov 2010 - 12:06

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Rofl-puff!
Rofl-claw!
Gryffin-rofl!

22krig i den søde juletid! Empty Sv: krig i den søde juletid! Man 1 Nov 2010 - 19:01

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Yoyo, hilsner fra Fynsland og L.Ron.Heffster!

Jeg har siddet og nørklet med mit codex siden Hyggecon Wink er blevet max inspireret af kun og se på jer andre lave KRIG!
Har i dag snakket med Helge omkring hvilke datoer der passer og jeg melder mig også til d. 21-23 jan. Desuden er det første gang jeg skriver på dette forum cyclops, det virker rigtig hyggeligt herinde og så kan jeg også være lidt mere tilstede i de gamle venners liv Smile elephant

1 2 3 Ølæk!

Jeg vil forresten høre om lidt detaljer angående Søstrenes gengang i 40K: Jeg har nemlig mulighed for at få en Landraider med i en 2k hær, og ville enormt gerne ha mulighed for at afprøve det til den kommende Bæ-con, mon jeg kan låne en af jer andre???

Ellers glæder jeg mig til at hygge mig max over sådan en weekend, og ævle bævle til min røv falder af.

Flefferen werewolf

23krig i den søde juletid! Empty Sv: krig i den søde juletid! Man 1 Nov 2010 - 20:45

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Welcome allmighty Heflord Peffer!

hvad slags land raider vil du gerne låne?

24krig i den søde juletid! Empty Sv: krig i den søde juletid! Man 1 Nov 2010 - 21:11

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Han kan kun have en las-raider uden frontal assault-ramp eller PMS... Flaming

EDIT: har lige læst errataen og den har PMS men ikke nogen frontal assault ramp...

25krig i den søde juletid! Empty Sv: krig i den søde juletid! Man 1 Nov 2010 - 23:50

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

ok - ny eller gammel PMS?

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 8]

Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Lignende emner

-

» HyggeCon og tanker derom

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum