S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

krig i den søde juletid!

+7
andbruu
princelarming
Yde
gakkedulla
R-kølle
Janushedemann
Helge
11 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Go down  Besked [Side 8 af 8]

176krig i den søde juletid! - Page 8 Empty Sv: krig i den søde juletid! Søn 30 Jan 2011 - 23:07

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Og jeg som troede at påd hæren med 20 killpoints havde mange. Den ser spændende ud. Især fordi der ikke er noget man gider begynde at skyde efter sådan rigtigt. og der er slet ikke noget man kan sende sit vilde nærkampshold efter. Den kan sgu godt gå hen og vinde noget selvom jeg tror den får det hårdt i annihilation missioner. De første 10 killpoints tikker altså hurtigt ind hos modstanderen og det er sgu svært at rydde bordet.

177krig i den søde juletid! - Page 8 Empty Sv: krig i den søde juletid! Søn 30 Jan 2011 - 23:25

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

tror ikke det er vanskeligt at bygge sådan nogle hære... stiller gerne op med 9 vendettaer til bacon... hvis der altså er nogen der har lyst til at spille mod dem...

Aslak har helt sikkert ret. det er vores interne aisl der holder hærene der hvor de er, ellers er der nemlig powergaming for alle pengene, men det kan vi da godt lege...

er der nogen der fortæller os andre om vores uskrevne aisl (anti oste hær system) er off og alle laver PG hære ftw eller hvem?

178krig i den søde juletid! - Page 8 Empty Sv: krig i den søde juletid! Man 31 Jan 2011 - 9:00

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Jeg tror ikke du skal bekymre dig meed hensyn til Bacon Helge. De fleste af sådan nogle hære koster jo en formue, så mon ikke vi holder os i skindet indtil videre. Men det kan være meget skægt at gå og tænke over forskellige uber-kompettitive builds. Nogle af de principper der udgør dem kan nemlig også ofte bruges i almindelige hære (f.eks at holde prisen på units lav eller at spille med relativt mange kampvogne eller lignende)

179krig i den søde juletid! - Page 8 Empty Sv: krig i den søde juletid! Man 31 Jan 2011 - 10:43

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Tror heller ikke Bæcon er i fare ;-) Til gengæld er der både godt og skidt at sige om at fokusere på powergaming-aspektet... Tja, man får måske nogle anderledes spændende kampe, men hvis det er på bekostning af hyggen, så er det jo ikke nødvendigvis en god ting...

Der er også det, at visse hære kan bygge bissede builds for mindre danske dolores end andre, og derfor bliver der lidt mere ligesom magic, hvor man kan købe sig til et godt udgangspunkt for en given kamp... Lidt mere træls, hvis du spørger mig...

Men det er da ikke forkert at det kan give mening at tænke lidt mere over synergier og den slags end eksempelvis jeg har gjort, i forbindelse med at lave en hær...

180krig i den søde juletid! - Page 8 Empty Sv: krig i den søde juletid! Man 31 Jan 2011 - 11:04

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Det er sgu da skægt at tænke på, hvordan man powergamer - det gør da at man tager sine sædvanlige builds op til overvejelse. Indtil videre har vi jo ikke set nogen der kommer med 10 ens units og siger her er min hær - fordi de er de bedste i listen. Jeg synes det er sjovt at kigge på andre lister og se hvad man kan få der og om der er noget man kan overføre til sin egen.

Jeg tror det nærmest vi har været på en rigtig vilderen hær var det flyvende cirkus - og der havde Gakke glemt at guardians stinker på den hårde måde. Du ender med at betale lige så meget for dem som for dine avenger (næsten) og de kan bare meget meget mindre.

I forhold til at lave ostehære skal man for øvrigt overveje at BA kan vælge assaultmarines som troop og kan smide dem ind i en razorback med plasmagun og lascannon for 155 point - de kan desuden tage en melta for 10 point. Bare sådan for at sætte spam i perspektiv.

181krig i den søde juletid! - Page 8 Empty Sv: krig i den søde juletid! Man 31 Jan 2011 - 11:28

andbruu

andbruu
Captain

BA ass squads kan ikke tage las can. De er dog meget gode, men ikke op. for 250 kan du lave et ti mands squad, med to melta, en PF og en hurtig rhino.

182krig i den søde juletid! - Page 8 Empty Sv: krig i den søde juletid! Man 31 Jan 2011 - 11:53

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Sammenlignet med Vanilla Marines, så er det faktisk lidt OP... Det er et mere hæderligt Troop Choice end eksempelvis et normalt Tac Squad...

183krig i den søde juletid! - Page 8 Empty Sv: krig i den søde juletid! Man 31 Jan 2011 - 12:13

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Det er bilen der har plasma og las ikke mændene. De har kun assaultvåben. Tricket er at selvom de kun er 5 får de stadig 35 points rabat på deres vogn. Det vil sige at du reelt får et tac-squad der har husket deres nærkampsvåben og må få den melta der gør at de kan åbne biler for 65 point.

Det jeg prøver at sige er at for 165 point får du følgende
1 razorback med TL plasmagun og lascannon
5 marines 1 med meltagun og alle med sværd og pistoler

Det er det jeg synes er billigt især sammenlignet med et almindeligt tac squad.

184krig i den søde juletid! - Page 8 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tirs 1 Feb 2011 - 10:13

andbruu

andbruu
Captain

@ krølle: Det er jeg nu ikke så sikker på jeg er enig i.
For det første er EN meltagun ikke sikkert nok til at satse på. For det andet syntes jeg det er for dyrt at have en upgraded razorback til at køre dem tæt nok på til at bruge deres melta, og footslogging er bare ikke the bomb med et 12" våben.
For det andet-andet så vil et fem-mands squad hellere have bolters, da de helt sikkert ikke skal i nærkamp. De er bare for få til at gøre en forskel med deres medicore ws og ini på 4.

Las/plas razoren kan sikkert være fed i andre tilfælde, f.eks. som support til et fem-mands squad med heavy weapon.

@ bjorn: De er helt sikkert gode, men hvis det at noget er bedre en et vanilla tac squad, gør at det er OP, så er 90 % af alle enheder OP... Tac squads sutter. BA og SW er har fået nogle troops der rent faktisk kan sammenlignes i kvalitet med Orcs, IG og til dels C:SM.

Hvis man tilgengæld smider en præst i deres squad, og finder en god måde at transportere de 11 modeller, så er det måske lidt OP. Desvære kan man ikke have 11 i en rhino, LR er et bud, men det vil bringe prisen op på over 500 point, og fratage squaded dets speed. Bruger man kun 9+præst, så kan man kun tage en melta-gun, og derfor burde man nok tage nul - og så lade squaded være rent nærkamp.

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 8 af 8]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Lignende emner

-

» HyggeCon og tanker derom

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum