S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

krig i den søde juletid!

+7
andbruu
princelarming
Yde
gakkedulla
R-kølle
Janushedemann
Helge
11 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Go down  Besked [Side 4 af 8]

76krig i den søde juletid! - Page 4 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tirs 16 Nov 2010 - 15:37

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Heya all. Så har jeg endelig fået bikset noget der ligner en hær sammen. jeg har et alternativ med en Inquisitor i en LR, og en uden en LR men stadig med en Inq. der skal være en priest (40p) tilstede for at man kan få Penitent engines, og jeg har besluttet mig for at ha dem med uanset hvad Smile de er bare min øjesten. i den første army kan jeg ikke beslutte mig for hvordan jeg skal få priesten med, men min foretrukne hær er også nummer 2 uden LR, så point mæssigt skulle det være lettere at få ham med der.

1 + LR: HQ-Canoness 45p (Jumppack,20p - inferno pistol,15p - blessed weapon,30p - fr.grenade,1p) = 111 p

HQ-Inquisitor 45p, Powers( en range 18" assault D/6 str 5 AP 5, bruges istedet for shooting, 20 points) (en anden power, i enemy assault phase skal de units der vil assaulte inquisitoren tage en LD test. failed må de ikke assaulte noget denne tur.10 points) 10 p power weap. (force weapon med str 3 ???)

Retinue: 1 acolyte (8p) (tæller som wound), 2 sages (10p/model) giver +1BS(nr 2 sage=reroll 1 missed shoot) Warriorsx3 (10p/model) ws 4 eller BS 4 afhængigt af weapon. 1: gun servitor m. Plasma cannon +35p, 2: Combat serv. +powerfist +15p, 3: crusader +10 power weapon and supressor shield (4+invul) - 1 familiar 6p, (inq. kan ha 2 powers istedet for 1), 2 chirurgeons 12p/model, den første gør at inq, må ignorere første wound taken (undtagen instant death eller power weapons) nr 2 gør at han må ignorere det første wound han tar hver runde UANSET hvor kraftigt det var. Hele unit i alt=224 p Land Raider med armor + røg = 258P

Troops: 10 SoB (inkl veteran) med 1 H.Flamer og 1 Simulacrum imperialis(gør at faith powers virker bedre) i en Rhino. =214p (der er 2 squads) = 428p

Fast: Seraphim 10(inkl veteran m. power weap 10p ) + 1 flamer +1 inferno pistol =262 (der er 2 squads) =524

Heavy: 2 exorcist tanks (røg + armor) 2x 143= 286p

2x Penitent Engines (1 squad) 2x80p = 160p

I alt bliver det 1991 points, og der mangler som sagt en priest et sted, han kan ikke joine inquisitoren desværre :S og kan ikke få en jump pack

-------------------

Nr 2 minus LR: Samme HQ men uden LR: 111 + 224

samme 2 troops 428p

samme 2 fast 524p

NYT: Dominion/special weapons, 2 flamers (9p/flamer) (ud af 4 mulige) 1 veteran, evt en priest her og 2 alm bolter SoB + 1 immolater med armor + røg(73p) = 199p

samme exorcist og penitent engines = 286 + 160

Så er hæren på 1932p , måske lige til at smide inquisitoren i en rhino.

------------

en anden mulighed er at pute canonessen i en rhino med et celestian retinue(lidt sejere SoB) hvor præsten også er, så hans reroll ability bliver udnyttet. det ville så blive en noget mere melee orienteret gruppe, og de er jo ikke just terminators med S 3 og T3 Wink

77krig i den søde juletid! - Page 4 Empty Sv: krig i den søde juletid! Ons 17 Nov 2010 - 19:10

andbruu

andbruu
Captain

Du skal nok helst have et troop choice mere, og dine er faktisk ok gode. Pas på du ikke bruger for mange point på Inq. da han ikke er alt for god. Bestem dig for om han og hans henchmen skal være long ranged (alt skydning skal minimum være 24"+) eller melee (knap så godt uden LR). Husk at en Inq giver dig mulighed for en assasin, som var vildt gode i 4th og ok gode i 5th. Just my 0.05$

78krig i den søde juletid! - Page 4 Empty Sv: krig i den søde juletid! Lør 20 Nov 2010 - 15:17

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Okay, her er mit reviderede show, med 3 troops :

HQ: Canonoess med jump pack, inferno pistol og blessed weapon og frag grenades = 111p

Fast: 2x 10 Seraphims med 1 flamer og 1 inferno pistol i hver gruppe, veterans har power weapons 2x262 = 524p

Troop: 3x 10 SoB med 1 Heavy flamer i hver gruppe, (9 boltere, der med en faith power gør alle 6´ere på wounding til AP1)
3 rhino transports med panzer und rauch! + 3x Hunter-killer missiles 3x209 = 627p

Dominions: 5 SoB med 2 flamers og 2 meltaguns, veteran med plasma pistol, priest med Eviscerator, de er inde i en Immolater (twinlinked heavy flamer) med røg + armor (73p). Meningen er at Immo kører op i face på en unit og losser dåserne ud. 1x H.flamer 2x flamer, 2x meltaguns, 1x pl.pistol, og så har de en eviscerator til back up = 270p

(Priest armor save er enten 4+ til 5p eller 3+ til 10p, hvad skal jeg tage? Det er ikke regnet med i total pris endnu) Hvis han får 4+ save til 5p er der råd til en plasma pistol til ham også for mere farligt shooting. Dette ville så også blive det dyreste unit i hele hæren til 290p. Med mindre dedicated transports tæller for sig selv?

Min store frygt er bare at de nok ikke overlever at blive charget i modstanderens tur. I dette tilfælde er det måske bedre at give præsten en pl.pistol også for mere shooting. Han er bare hamper hvis denne gruppe får lov at charge med en eviscerator pga hans reroll to hit ability. De kan på 2D6 med et slag på 6 eller derover (ret sandsynligt) få et invul save i både shooting og assault phase med faith powers. Så de er ikke MEGET bange.

2x Exorcists med røg og rustning = 286p

2x Penitent Engines i sqadron = 160p

De sidste 2 point kan gå til en auspex til canoness eller et par searchlights.
--------------------------

Der er noget wargear jeg godt vil have nogle meninger om:
Book of St. Lucius: Any friendly unit within 6" of the model may use the bearers unmodified LD for any morale checks or pinning tests = 5p
Den kan jeg se brugt i assaults, måske brugbar hos Canoness???

Okay...have a go at it monkey boys Conan

79krig i den søde juletid! - Page 4 Empty Sv: krig i den søde juletid! Lør 20 Nov 2010 - 15:27

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

ja egentlig blev en inquisitor med retinue en meget farverig og sjov unit, men uden et klart mål, det ville blive meget blandet med både abilities og armor saves... bare de får en ordentlig overhaling og bliver seje når der forhåbentlig kommer et revideret codex Dead

80krig i den søde juletid! - Page 4 Empty Sv: krig i den søde juletid! Lør 20 Nov 2010 - 20:56

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg ville måske kører med en inq med de 3 warriors og 3 acolytes med PW i en LR. dertil 3 squads sister med flamer og heavy flamer, og de serafims du snakker om... men har du overvejet Celestians? for sølle 2 pts for du en extra i WS og I + holy hatred. i en del af de nye missioner er det ikke så vigtigt om man er troop. 10 Celestians med flamer og heavy flamer koster 158 mens 10 normale sisters med samme grej koster 142. det ville jeg i hvertfald overveje... og så sætte dem til at spearheade assaultet, fordi de har lidt extra prowess... muligvis også stikke superioren et PW...

81krig i den søde juletid! - Page 4 Empty Sv: krig i den søde juletid! Lør 27 Nov 2010 - 11:31

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Perdilion!

Er der ikke flere der vil give et besyv med om min Space Nuns army indtil videre, f.eks som anders der siger at det er vigtigt at have 3 troops, (eller 2 troops som helge og så et alternativ som Mine Celestians, der er ligesom alm Sisters, bare med +1 WS og Ini)

Det er jo fedt at få gode råd af drengene herinde, men selvfølgelig skal jeg også bare lave en hær og spille og se hvad der virker og havad der ikke virker. Men de gode råd til f.eks meta game som transports er ifølge Store Loo, så giver det mig en mulighed for at skabe en hær til en turnering hvor man skal kunne dække allround mod alle hære.

God kamp! Twisted Evil

82krig i den søde juletid! - Page 4 Empty Sv: krig i den søde juletid! Lør 27 Nov 2010 - 16:19

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

som Anders tidligere har pointeret har du nogle af spillets allerbedste troop-choices... så bare giv los på dem...

den inquisitor i en LR kan desuden også gøre det ud for en ornlig syg omgang excorcist i fht firepower...

jeg ville foreslå følgende (det er regnet på slum så der kommer nok til at være nogen misscalcs):

canoness med 7 seraphims = 250

celestian squad med flamer og heavy flamer + præst med evisc og superior med PW og bolter-flamer i rhino = 300

4 sister squads med flamer og heavy flamer i rhino = 800

dominion squad på 6 med 4 melta-guns i en immolator = 225

2 excorcister = 270

tror det passer sådan nogenlunde... ideen med den her hærtype er at spearheade dit assault med celestians med 2 squad sister til hver side med dominions tæt bagved til at tage biler osv videre ud, med hjælp og support-fire fra excorsisterne... seraphims skal være dine jokers der kan komme ind der hvor det hele kniber...



83krig i den søde juletid! - Page 4 Empty Sv: krig i den søde juletid! Lør 27 Nov 2010 - 20:12

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Tror du så at 2 squads hoppe nonner er for meget? Det virker som en sej fordel at ha mere end 1 mobil unit som har hit and run, og kan skyde en bil hvis det blir nødvendigt ( selvom det kun er 1 inferno pistol)

Seraphims har twinliked bolt pistols, så de skyder ret godt når de lige flyver i face på fjenden (med en flamer oveni) så har de 3 terninger og må vælge 2 af dem, for at slå lig med eller derunder deres antal i unit. Det vil give dem, at alle 6ere to wound er AP1.

Derfor er der fordel i at have mere end 7-8 units i den unit. både for at ha lettere ved at få den power og også for at få flere 6ere.

Hvis 2 af de hoppe squads kommer frem fra samme flanke og skyder på samme unit, så er ikke meget tilbage (hvis terninger ikke går af H til) Et enkelt sqaud hoppere bliver nok nød til at charge, og det er ok med Ini 4 og WS 4, men de overlever nok ikke så længe.

Men det kan self også være det der er meningen, at de kan binde en enemy unit i 1-2 ture.

Der er meget at tænke på, men jeg lige købt 5 modeller mere for at kunne lave 2 hoppe squads Wink så jeg ville være glad for at kunne stille det på banen.

Anyways, der er faktisk mange kombinationer for min hær, jeg må vel bare lave det jeg synes skal testes først Smile og så se hvad der kommer ud af det Very Happy

84krig i den søde juletid! - Page 4 Empty Sv: krig i den søde juletid! Lør 27 Nov 2010 - 20:46

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

seraphims er helt klar gode og de må få 2 inferno pistols per squad, som er twinlinked... altså rammer på 3 med reroll....

men de er også bløde: kun toughness 3... og ret dyre til pointene...

ellers er jeg helt enig, du kan sagtens stryge dominion squaded og skrue op for endnu et seraphim squad...

85krig i den søde juletid! - Page 4 Empty Sv: krig i den søde juletid! Lør 27 Nov 2010 - 21:07

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

ret dyre til pointene..... er det lissom at være gammel af sin alder?

86krig i den søde juletid! - Page 4 Empty Sv: krig i den søde juletid! Lør 27 Nov 2010 - 21:59

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Jah, nu siger du stryge, jeg kan godt lide ideen om en Immolater der kan flame og kaste 6 units ud der også kan skyde med både flamer og plasma pistols. de kan da sætte en flok terminators til livs, men til gengæld står de udsat, og er for få til virkelig at kunne charge noget.

Så hvis de er en "svagere" unit når de går rundt end når de bliver unloadet, så har de i princippet kun en 1gangs værdi, da de ret let bliver meget ned, men de kan også tjene deres point hjem, ved at skyde en stor/dyr bil eller Unit ( som terminators) men det betyder vel også at modstanderen vil prøve at stoppe den Immo før den når nogen steder hen. Eller sende sine egne styrker en anden retning.

Hvad er jeres mening om en Immolater (twinlinked Heavy flamer, ret sejt Wink) der kan køre rundt og være træls, og som kan sætte fut i en dyrt/stort squad eller bil? de koster ca 270-290 point, så er jo ret dyrt i virkeligheden for 6 figurer og en bil ( Toughness 3 og armor 11) siden de kun har 1 chance for at gøre noget stort?

Bør jeg bruge de point på noget andet og "bedre"/med mere overall præstation?

BTW en Seraphim koster 22 p

87krig i den søde juletid! - Page 4 Empty Sv: krig i den søde juletid! Søn 28 Nov 2010 - 1:13

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jo men de seraphims vil jo gerne charge... de 6 gange med deres bolt pistols og rammer 5, wounder 2.5 hvoraf 0.75 er AP 1 cirka... men i charget har de 24 angreb, hvoraf 2 wounds ender med at være PW attack og 4 wounds med saves hvis der er 8 altså... ikke at forglemme deres 2 melta pistoler... som jo også er twinlinked som også tager 2 fjender ud... alt i alt 4-5 sikre kills og en 5-6 saves. slet ikke så ringe... hvis de så har en canoness eller andet lir med så kan det ende helt galt!

88krig i den søde juletid! - Page 4 Empty Sv: krig i den søde juletid! Søn 28 Nov 2010 - 2:20

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

og med hensyn til dominion squaded med 4 meltaer, er det rigtigt at de kun kan en ting... eller har et show. men de har en hvis threat-range i og med at bilen kan køre 12 og smide dem af, hvorefter de må disembarke 2 og har farlig range med deres meltaer på 6 så det nærmer sig 20 inches... og 4 af den slags kan smække de fleste vehicles en ornlig en på brillen... og som anders pointere er meta-gamet blevet mechanized, så du skal have noget mere end dine excorcister til at counter det, for de gør fuck all på en LR...

89krig i den søde juletid! - Page 4 Empty Sv: krig i den søde juletid! Søn 28 Nov 2010 - 16:17

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Som en lille bemærkning til Monsjør Biceps hær-koncept, kan jeg da nævne et par ting eller tre...

Bare fordi dine troop choices er de fedeste i spillet (eller hvordan det nu var) så betyder det ikke nødvendigvis at du skal max'e ud med dem..
Desuden er det ikke fedt at have alt for mange ens units, så hvis du ender op med 3-4 normale sisters units, så spec' en af dem med melta og combi-melta og evt nogle granater (hvis de kan få den slags) så der er et troop choice der også kan true biler lidt...
Som sagt er Mechanized den nye lakrids, så hvis du ikke kan åbne bilerne som fjenden er indeni, så er dine flamers ligegyldige... (2-3 exorcists kan og skal kunne åbne de fleste transports, men det er rart at være sikker...)

Samme mening som ovenstående gør sig sådan set gældende for dine Seraphim squads... De skal ikke være ens!
Hellere et spec'ced til at ordne biler og "tungere" mål, og så det andet klar til at ordne horde units, med flamers og masser af dejlige angreb!
Så kan din canoness, alt afhængigt af spec's, vælge hvilken en af de to units der har bedst af hendes tilstedeværelse alt afhængigt af fjenden...

Dine 2 penitent engines er de sjoveste units, og endnu en ting din modstander skal battle med i cc, hvis de engang når så langt... De er desuden en af de få units du har der kan ordne biler i CC, så derfor synes jeg klart du skal have dem med... Om ikke andet, så for kulørens skyld, de er for cool!

90krig i den søde juletid! - Page 4 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tirs 30 Nov 2010 - 10:17

andbruu

andbruu
Captain

Jeg syntes din egen hær uden Inq er rigtig god. Dog har bimse helt ret i at du skal lave dine squads forskællige. Vigtigst er at du laver et hoppe squad med 2 inferno pistols, og et med to flamers. Det squad der har pistols, behøves ikke at være på mere en 5-6 stykker, da det at hoppe ud foran en bil, oftest betyder at man kan blive skudt af banen næste tur.

Jeg har bladret lidt rundt i bogen, og er nu sikker på at din Inq har brug for et nyt codex. Det eneste han gør bedre end andre ting i din hær, er at give dig lov til assasins.

91krig i den søde juletid! - Page 4 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tirs 30 Nov 2010 - 10:43

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Jeg sidder pt og filer med et nyt og endnu mere revideret hær setup, her er det roughly:

HQ
Canoness som før, med assault orienteret seraphims

Tankbuster seraphims (ca 6 units)

Troop
2 troops søstre, med heavy flamer, (så er jeg i tvivl om de skal ha en meltagun også, eller en flamer eller bare spare pointene?)

Elites:
et Celestian sqaud, med PW veteran, pries med pw og måske en lille canoness med PW, ialt 10 dåser i en rhino, (matcher et troop, bare bedre)
Disse søstre kan få en upgrade til 4 point per unit med en standard bolter, som hedder en Sarissa, der gør at man må rerolle to wound i samme runde man har charget (sammen med priestens reroll to hit i charge kan det da være en sej upgrade?) dog sutter det hvis man aldrig kom til at charge, og der er jo ingen assault ramp til dem? der er 6 med boltere så det bliver 24 point ekstra for den gruppe som kun bliver bedre til CC. hvad er jeres mening om dette squads muligheder?? bør de være billigere eller er det fedt at køb dem bedre og dyrere?

Fast
selfølgelig seraphims, og så et 4x meltagun 1bolter 1 veteran show i en immolater, med heavy flamer.

Heavy
2x Exorcists

2x Penitent Engines


Det bliver meget roghly til 1900 plus ca 20 point så der skulle være til lidt extra endnu, men jeg laver lige en præcis calculator senere.

Et godt råd angående de Celestians ville være fedt. de har 4 - 4 - 3 - 3 - 1 - 4 - 1 - 9 - 3+ og har en special rule der hedder Holy hatred: rammer på 3+ mod alt der har WS attribute, undtagen independant chars, tyranid mosntrous creatures og monstrous creatures.

92krig i den søde juletid! - Page 4 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tirs 30 Nov 2010 - 11:18

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

altså jeg synes celestian er all out rockers! man får meget for prisen med de piger! jeg synes ikke du behøver give dem reroll to wound, men istedet stikke en eviscerator til præsten for pointene... på den måde kan de også skære en bil op i en snæver vending of præsten har 2 angreb per tur som så bliver med styrke 6... rimeligt briss!

synes det et vigtigt at celestians kommer til at spearheade dit assault, så de også for en art kamikaze show over sig... ihvertfald hvis der er en eviscerator og 2 PW i squaded...

93krig i den søde juletid! - Page 4 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tirs 30 Nov 2010 - 11:32

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Helt sikkert Helge, men jeg tænker sådan over hvordan jeg kommer til at charge istedet for at blive charget, for når de hopper ud af en rhino skal det vel være enten for at skyde inden for 12" (hvor de så siden hen bliver charget øv for præsten) eller af så tidligt at det næsten ikke kunne betale sig at være i en rhino...eller er der en sleazy feature jeg overser?

Altså: hvordan kan jeg taktisk sørge for at komme til at charge, og stadig udnytte at de er mechanized?

94krig i den søde juletid! - Page 4 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tirs 30 Nov 2010 - 11:36

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Hvis bilen ikke har kørt først må de gå ud af den alle deres 6 (+2) tommer og derefter charge derudaf. Så du kører din rhino hen i hovedet på det du gerne vil slå ihjel og så håber du på den overlever en tur.

95krig i den søde juletid! - Page 4 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tirs 30 Nov 2010 - 11:43

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

How very interesting.... Wink

Den tænker jeg lige lidt videre over

96krig i den søde juletid! - Page 4 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tirs 30 Nov 2010 - 13:03

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

R-kølle skrev:Hvis bilen ikke har kørt først må de gå ud af den alle deres 6 (+2) tommer og derefter charge derudaf. Så du kører din rhino hen i hovedet på det du gerne vil slå ihjel og så håber du på den overlever en tur.

yeah, kør bilen 12" (så den kun rammes af CC attacks på 6'ere og smid røg, så den får et 4+ save mod alle hits... så er den godt hjulpet. ydermere kan det være en god ide at parkere den sådan at alle modstanderens lascannon kan se din lille fine bil...

kan der være 10 eller 12 i en rhino?

97krig i den søde juletid! - Page 4 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tirs 30 Nov 2010 - 13:13

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

der kan være 10 i min slags ihvertfald Smile

Mente du at jeg burde køre den frem som den trussle den nu kan blive, og så med vilje lokke min modstander til at gå all out på den? det er selvfølgelig et taktisk sats, der (hvis det virker) er fedt Smile for så kommer mine engines lettere fremad,

jeg tror bare at der skal en del øvelse og foresight til at køre bilerne rigtigt, så mine engines kommer frem ca samtidigt så det ikke bliver perler på en snor.

Det jeg mener er, at der skal indøves noget koordination mellem mine forskellige units på battlefield, og det lærer jeg ikke ved at prøve at analysere mig frem Wink men jeg er sikker på at der er en god fremgangs metode til at få både Celestians, alm troops, seraphims og engines op af brættet, så mit angreb bliver så taktisk rent og effektivt som muligt.

Men men men, nu får vi at se til januar Smile jeg glæder mig meget Smile

98krig i den søde juletid! - Page 4 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tirs 30 Nov 2010 - 22:49

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

tænk måske engang til over de celestians. De er jo ikke sådan RIGTIG farlige i nærkamp, og hvad er de så? - et seminærkampschoice der ikke kan score? Jeg holder klart mere på seraphims eller flere troops.

Med både præst og char bliver de jo også hoveddyre - eller hvad?

bare hvad jeg lige kom til at tænke

99krig i den søde juletid! - Page 4 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tirs 30 Nov 2010 - 23:30

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

altså de kan jo score i den del af de missioner vi spiller med i øjeblikket...

100krig i den søde juletid! - Page 4 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tirs 30 Nov 2010 - 23:37

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Nu har jeg lige hentet reglerne.

Det har du sgu egentlig ret i Dullaen, ikke vildt ophidsende... flere troops er måske faktisk bedre..

/J

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 4 af 8]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Lignende emner

-

» HyggeCon og tanker derom

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum