S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

krig i den søde juletid!

+7
andbruu
princelarming
Yde
gakkedulla
R-kølle
Janushedemann
Helge
11 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Go down  Besked [Side 2 af 8]

26krig i den søde juletid! - Page 2 Empty Sv: krig i den søde juletid! Man 1 Nov 2010 - 23:52

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

gammel...

quote: "The second print run includes a Special Rule for
the Land Raider called ‘Machine Spirit’. If you
have the first print run of the Codex, then add
the following text from the second printing to the
Land Raider:

Machine Spirit: If the tank suffers a Crew Stunned
result, it may still move directly ahead, up to its
maximum speed. The Machine Spirit may operate
one weapon per turn at BS2 as long as the
vehicle has moved no further than 6", ignoring
Crew Shaken or Crew Stunned results. This is in
addition to any weaponry it can normally fire."

27krig i den søde juletid! - Page 2 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tirs 2 Nov 2010 - 0:14

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Velkommen på spalt flænseren. Det lyder godt at søstrene kommer og får nogle tæv. Jeg kan desværre ikke bidrage med nogen landraider, men mon ikke nogen af alle vore marinespillere har en enkelt eller 80 i overskud, der synes at være så mange af dem derude.

28krig i den søde juletid! - Page 2 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tirs 2 Nov 2010 - 9:52

andbruu

andbruu
Captain

Du sagtens låne en LR af mig. Jeg kan næsten ikke tro at Sister LR ikke har frontal assault ramp, det giver less mening end predillion.
Det er nok kun din Inquisitor der kan købe en LR, så dine søstre kan nok ikke starte inde i den. Desuden er du velkommen til at låne rhinoes hvis du mangler flere af dem. Det nye show i 40k er units i transports.
Når du har rodet med en liste, så smid den op her på forummet. Vi er sikkert mange der gerne vil komme med vores egne GENIALE råd og usaglige kritik!

29krig i den søde juletid! - Page 2 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tirs 2 Nov 2010 - 11:47

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

agreed, Anders!

og hvis man som mig gerne vil kigge lidt på listen og kommer med geniale forslag osv kan den findes her: http://www.scribd.com/doc/4993709/Warhammer-40K-Codex-Witch-Hunters

fatter hellerikke det der med frontal assaultramp, men jeg kan ikke se den special-rule noget sted... seføli kunne man jo bare rule at den havde det, men så er vi ude i grå-zone smadr for the win!

30krig i den søde juletid! - Page 2 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tirs 2 Nov 2010 - 12:18

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Så er vi ude i at det også skal være den nye pms og de nye hurricane missiles til alle. og de nye smoke regler til alle også.

31krig i den søde juletid! - Page 2 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tirs 2 Nov 2010 - 13:09

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

@Krølle: præcis... men jeg gir da Anders ret i at der er mærkeligt at Ordos Hereticus har svejset deres FAR til, når den nu er så pisse-smart.... desuden er det meget mystisk at der i errataen er nævnt PMS men at der ikke står et pip om FAR...

jeg mener dog at ALLE landraiders skal have FAR, så der er ikke noget med ny eller gammel, bare en tilføjelse af en regel som GW har glemt. jeg mener faktisk, jo mere jeg tænker over det at den selvfølgelig har en FAR, det er måske også derfor de har udeladt den, fordi den er så selvfølgelig som noget kan være... Suspect

32krig i den søde juletid! - Page 2 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tirs 2 Nov 2010 - 13:14

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Ja selvfølgelig skal den have FAR men spørgsmålet er om vi kan lave den regel uden at lave de andre regler som er lige så selvindlysende synes jeg.

33krig i den søde juletid! - Page 2 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tirs 2 Nov 2010 - 14:55

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

den skal selvfølgelig ikke have ny PMS når det er den gamle der står i errataen, men når der slet ikke står noget om FAR og der kun findes 1 udgave er det vel ikke helt det samme... tror det der menes med land-raideren i witchhunter codex'et er at den er en henvisning space-marine codex'et 3rd edition... men det er et tricky spørgsmål...

34krig i den søde juletid! - Page 2 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tirs 2 Nov 2010 - 16:00

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Det lyder fedt med lidt gennemgang af Søstrene, jeg smider et udkast ind her lidt senere, og angående den LR, så virker det som sagt mærkeligt at den er anderledes end andre, når den er fra imperiets arsenaler.

Hvis der er nogle regler der er vigtige at bekendtgøre sig med før jeg skal spille en kamp, er der så et sted på nettet, hvor man kan finde de seneste updatez?? jeg spillede sidst i 3rd edition tror jeg!!!

Max pwn

35krig i den søde juletid! - Page 2 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tirs 2 Nov 2010 - 16:16

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Well i CSM codex'et var der lavet et par fejl mht biler og exit points/skyde-huller... det blev så lavet om i en errata..

Jeg synes det er lidt problematisk at begynde at 'give' ting til hære som vi skønner og mener de burde have, men som GW har glemt..

Tror det er en farlig sti at betræde... jeg ser straks flere ting som andre gerne ville men som menes glemt..

Og netop fordi de findes så mange gamle codex, med og uden errata, så mener jeg vi skal blive ved med at spille Naturel
Nemmeste, sikreste og bedste valg

Det var mine 2 øre..

/J

36krig i den søde juletid! - Page 2 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tirs 2 Nov 2010 - 16:42

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

I forhold til at det er underligt at der er forskellige regler der gælder for emperiets arsenal så må denne betragtning også gælde for røg, PMS og hurricane missiles.

Derfor er jeg i bund og grund enig med greven, ingen ekstra regler - kun det der står i codex!

37krig i den søde juletid! - Page 2 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tirs 2 Nov 2010 - 17:42

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Ja nemlig, der er forskellige regler for de forskellige codexer, også selvom det måske i bund og grund er de samme biler.
Chaos LR er fx lidt mindre indeni fordi der skal være plads til en masse tentakler og døde sager.
Måske er rampen i pige-bilen byttet ud med en urinslæde.. Hvem ved..

Jeg er stor tilhænger af Naturel /Ja det er fransk kælling Smile / præcis som vi kører det nu..

Men igen, det er bare min holdning..

/J

38krig i den søde juletid! - Page 2 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tirs 2 Nov 2010 - 17:53

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Enig!

Der er spillere derude, der bruger nyeste regler for sammel wargear eller bil, men det bliver noget bong-erik...

Errata eller hvad der står i 'dexet. Desværre for Flefferens Amok-LR, men alligevel...

Bimse haz spoken... and will propably speak some more later!

39krig i den søde juletid! - Page 2 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tirs 2 Nov 2010 - 19:51

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Jeg er såmænd også enig i at fortolkninger af regler gør spillet ujævnt, selvom det også kan føles ujævnt i forvejen ifht. pms, røg missiles og hvad der ellers er derude af topics.

jeg har et forslag til navnet på januar arrangementet Wink:

"Julekrig i 40K Præstegård" Aslak har foreslået: "Julekrigen i Kanøfleskoven"

Ved ikke om jeg når at smide noget SoB hær rooster ind i aften, ellers kommer der noget snart Smile

Så kan i styre jeres sleazy advisor lyster!

SoB kan forresten også stå for: Special Operation Bitches

40krig i den søde juletid! - Page 2 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tirs 2 Nov 2010 - 20:05

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Som tidligere udtalt er jeg uenig i koret. Jeg mener ikke at det er problematisk at anvende de nyeste opdaterede regler for alt wargear og . JA - man skal kigge i to forskellige dexer - men man skal alligevel rode rundt i erataer og alt muligt andet. Det eneste jeg ser som vigtigt er at de 2 spillere der spiller en given kamp er enige om hvad deres respektive mænds udstyr kan.

Det være sagt "så er det jo bare fordi jeg spiller en gammel hær".....

Nej det mener jeg faktisk ikke det er. Det er min generelle indstilling til 40k at vi sagtens kan rode rundt i regler, missioner o.l. uden at det er verdens undergang. Grunden til dette er at der ikke, som det eksempelvis er tilfældet i BB, er nogen progression i spillet og derfor forstyrrer vi ikke en sådan ved at ændre hist og her eller fra gang til gang for så vidt.

I 40k er der således ikke noget element af at " fordi jeg skal spille med x imorgen kan jeg ikke spiller med y regler idag". Derfor synes jeg ikke der er noget problem overhovedet i at lade friheden flyve, spille nogle 3-player scenarier, lave vores egne hære, skrive special-regler for et stykke terræn osv. osv.

Der er for så vidt heller ingen grund til at bestemme den slags centralt, MEDMINDRE der er tale om en turnering. Her synes jeg vi skal forholde os til de enkelte deltageres vetoret i forhold til nye tiltag (ligesom vi har gjort indtil nu). Jeg synes dog at lidt mere blafren med vingerne i forhold til vores spil generelt ville være fantastisk.

Men jeg sidder jo bare herovre i Asien .... so who cares anyway Monk

41krig i den søde juletid! - Page 2 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tirs 2 Nov 2010 - 20:40

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Alting burde være opdateret, også pris osv. Der er en mening med at nye ting bliver opdateret og ændret og der udkommer nye Dex'er... det er fordi det er bedre og mere balanceret. ændr hele lortet!

5th edition rules til alle eller luk og sluk!

synes vi skal sætte fut i en afstemning vedr. overstående i forhold til pule-hammer i 40k præste-gaard!

ikke at jeg bliver ramt af det, men synes generelt det er et problem når folk siger "altså mine stormshields er de gamle" eller "det er jo gammel røg" eller som Anders der kan vælge mellem 2 forskellige LR i hans Deamonhunters codex... det fis er det ikke noget af i 5th så det kan godt være det ikke er Nature!, men til gengæld er det ikke dumt!

42krig i den søde juletid! - Page 2 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tirs 2 Nov 2010 - 23:44

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Der er bare det lille aber-dabei at der er priser der ikke er justeret... Det at GW er dumme, betyder jo at vi skal være kloge for at gennemskue konsekvenserne af vores rettelser...

Jeg er ellers for så vidt enig i at det er op til de to spillere ved bordet at finde ud af hvilke regler de spiller efter... (så længe det er hyggespil, og ikke turneringer) Men! Vi sidder og snakker om generelle regelændringer/opdateringer, som har indflydelse på de hære som folk (Gax og Flefferen) kunne finde på at stille med til en hygge-Bæ-con, og dermed indflydelse på med hvilken vægt der bliver præsenteret forslag til de regler de to spillere skal blive enige om ved de borde...

Det jeg mener er at hvis vi tillader ældre 'dexes at få nye regler som udgangspunkt, er det at give dem der ikke vil spille med ændrede regler en dårligere position at argumentere ud fra når de så står en til en overfor deres modspillere ved bordet... derfor ingen tilkendegivelser om ting herindefra... take it face to face... (og ærligt talt, så er vi elendige til at snakke om regler og personlige holdninger til dem herinde... Så hellere over en kop øl inden kampen går igang... Face 2 Face 2TM!)

43krig i den søde juletid! - Page 2 Empty Sv: krig i den søde juletid! Ons 3 Nov 2010 - 10:27

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

men hvad er GRUNDEN til at alle ikke skal spille med de nyeste regler for deres gear? det aber-dabei du kommer med er tyndt, bamse! se lige en hurtigt omgang på dette års fiskecon tournering: 7'ende og 8'ende pladsen gik til.... badabadam.... 2 styks 3rd edition hære! big surprise! lets give them a hand!

der er en masse meninger om det og nogen synes det er fedest at spille Nature!, nogen synes det er for rodet, nogen at konsekvenserne ved ændringerne kommer til at ændre spillet.... men helt ærligt: gi dem lige en chance! det er fileme for ringe at dødsvingen, der skulle være cremen af cremen i henhold til terminators er overgået med længder af det nye wolf-codex... og der er flere exempler hvor det kom fra. den eneste konsekvens en hurtigt vedtagelse om at 5th edition rules er all round kommer til at få er at det mindsker vi andres chance for at totalt lammetæve dem...

prisen er ligegyldig, om det er Nature! er uvæsentligt for spillet. kernen i spillet er nemlig at have det sjovt og gi den gas omkring bordet og et godt fundament for det er hvis man ikke skal ærgre sig over sin hær, Derfor:

ind med 5th edition regler til alle!

44krig i den søde juletid! - Page 2 Empty Sv: krig i den søde juletid! Ons 3 Nov 2010 - 10:41

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Fair nok... Det er så din holdning...

Min holdnig var, er og vil sandsynligvis altid være at det er de to mennesker omkring bordet, der bestemmer hvilke regler og versioner af regler de spiller med... Derfor vil jeg gentage at det at komme med en erklæring om "SPLAT-holdets" holdning til hvilke regler der burde bruges er med til at underminere den eller de der ikke ønsker disse regler...

Lad os lade det være op til de to spillere, og ellers tage debatten face to face...

45krig i den søde juletid! - Page 2 Empty Sv: krig i den søde juletid! Ons 3 Nov 2010 - 10:56

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jaehmenaltsådeterjofaktisklidtmerekopliceretendsomså...

min holdning er sådanset ligegyldig, ligeså din hvis spørgsmålet gik på almindelige kampe for som du siger, kan man bare bestemme det Cool 2 Cool både hvis det ene eller det andet blev vedtaget herinde...

MEN...

nu står vi jo over for en tournering, hvor det faktisk har en vis relevans for hele 3 spilleres chance for at vinde...

derfor mener jeg deltagerne i tourneringen har noget at sige (Aslaks Veto-ret) selvom jeg ikke mener der burde være tale om veto-ret, men snarere om en afstemning mellem tourneringens spillere...

derfor, som primus motor på bacon touneringen påtager jeg mig nu at stå for en afstemning om hvorvidt der skal være 5th edition rules til alle til tourneringen... afstemningen kan findes et andet sted under 40k forummet...

46krig i den søde juletid! - Page 2 Empty Sv: krig i den søde juletid! Ons 3 Nov 2010 - 11:09

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Kan du i øvrigt smide et link til errata'en, monsjør Helge?

googled and found... nevermind

47krig i den søde juletid! - Page 2 Empty Sv: krig i den søde juletid! Ons 3 Nov 2010 - 11:20

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

48krig i den søde juletid! - Page 2 Empty Sv: krig i den søde juletid! Ons 3 Nov 2010 - 11:33

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg synes det er noget fjol at opstille en afstemning omkring det her.
For det første lukker det en debat ned som bestemt er relevant nu vi snakker om det her, en debat hvor der er mange som endnu ik har fået lov at sige noget.
For det andet så synes jeg den her afstemning gør det umuligt for folk at frabede sig det og sige nej, ala Bimse-Style.
Jeg synes det er dumt at lave en sådan afstemning, lad os da snakke om det.

Jeg synes bare der er nogle helt åbentlyse problemer i at tildele hære regler efter vor forgodtbefindende.
De problemer kan kastes til siden, grinagtiggøres og underspilles, såsom flere forsøger at gøre pt. En anden mulighed er at kikke lidt på det.

GW har lavet et set regler. Og bevares nej, de er ikke altid lige smarte og glemmer ting, deraf ofte errata og FAQ's. Men at vi tror vi bare kan ændre i lister fordi vi synes det er pjattet at bilerne er anderledes olign...
Ja så vil jeg da også have mere plads i min landraider... Og hvad med alm space marines, vil de ikke også have håndvåben ? Det er da dumt de har glemt det.. Hvad med drop pods til alle space marine hære ? Listen er lang, og meget tynd..
Enheder og figurer er prissat og udstyret i en eller anden form for sammenspil mellem fluff, balance og ide. Det er da rigtigt at der er nogle codex som ikke er blevet opdateret længe og derfor er håbløst bagude, og bevares, det er da træls.. Men at gå fra den til at sige at vi bare lige smider 5edt regler ned over alle de gamle hære, det kan føre ting med sig.. De hære er jo ikke afstemt til at spille efter de regler, hverken niveau eller point mæssigt og det kan føre balance forvridninger med sig. Og her snakker jeg ikke om en bestemt hær, men derimod et generelt aspekt af det.

Og Helge, jeg synes faktisk dit argument med at dem som spiller de 'gamle' hære får bank, og derfor er det ok, er langt mere tyndt end det argument du kritiserede hos Asbjørn.
Og i den forbindelse kan vi da også godt snakke om hvordan vi også ændrer i aspekterne i spillet ved at lave nye missions osv. Men det er efter min mening slet ikke det samme..
Og ja, det handler om at have det sjovt, men hvis alle skal have de helt samme muligheder, så synes jeg da bare vi alle sammen skal spille den samme hær, med helt samme regler..
Det er da ærgeligt at Flemming nu står med sine lidt gamle søstre, men fat mod Flemming, der kommer måske snart en update, ellers kan man jo overveje at køre dem med en stor del allies i IG.
Og den stakkels Aslak som taber fordi han har gamle regler.. mon ik han overlever ?!? Wink

Det her er ikke en eller anden lille ting vi ændrer, det er ret meget..

Jeg synes det er forkert at smide sådan en afstemning op, så er snakken jo lukket.

Men hvis det kommer dertil, så ja, så skal jeg da nok give min holdning til kende, og den må så blive at jeg for mit vedkommende kun gider spille efter de gældende regler, incl errata og FAQ's..

/J

49krig i den søde juletid! - Page 2 Empty Sv: krig i den søde juletid! Ons 3 Nov 2010 - 12:42

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

@janus: du mener altså at når vi skal spille en tournering i januar, hvor der deltager 3 3rd edition hære at de inden hvert runde i tourneringen lige skal checke af med modspilleren hvilket regelsæt de lige skal spille efter til den pågældne kamp? og mit argument er ikke et argument... Altså det du synes er tyndt, det er bare fakta. jeg synes ikke der er kommet nogle grunde hverken for eller imod, men det er min holdning at alle skal spille med ens regler til tourneringen...

jeg er fuldstændig ligeglad hvad vi gør til dagligt... der kan folk spille med xylophoner og askebægere med styrke D og 19 i armour hvis de har lyst, men det har relevans i en tournering.

derfor afstemning = ens kampe = fair tournering


i snakker om at "det kan føre ting med sig" og "vi kender jo ikke konsekvenserne af det" (altså at implementere 5th edition regler), men alle valg, fravalg eller tilvalg har konsekvenser og fører ting med sig... jeg synes de konsekvenser der er i øjeblikket er nederen, så hvis konsekvenserne ved at impl. 5th edition regler også er nederen har vi jo ikke rigtigt forværret vores situation...

50krig i den søde juletid! - Page 2 Empty Sv: krig i den søde juletid! Ons 3 Nov 2010 - 12:49

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Nej, jeg mener at vi skal tillade en åben debat omkring det her, face to face hvis muligt, og ikke bare lukke den af med en hurtig afstemning.

Og nej Helge, i forhold til en turnering er det nok en smule nemmere at alle er enige inden man begynder. Det andet ville være en smule fjollet og overflødigt.

Hvor vidt du spiller på xylofon, askebæger eller røv-guitar når du selv spiller er vel sagen ligegyldigt.
Jeg synes det vigtigste er en åben debat, hvilket en afstemning bestemt ikke ligger op til.

Hvis der er folk som vil ændre reglerne så må disse folk jo se om andre har lyst til at spille i denne ændrede turnering.
Dem som så har lyst til at spille i netop denne ændrede turnering kan så afvikle kampe.


/J

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 2 af 8]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Lignende emner

-

» HyggeCon og tanker derom

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum