S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

krig i den søde juletid!

+7
andbruu
princelarming
Yde
gakkedulla
R-kølle
Janushedemann
Helge
11 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Go down  Besked [Side 5 af 8]

101krig i den søde juletid! - Page 5 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tirs 30 Nov 2010 - 23:47

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg tror jeg vil give Dullaen ret i at flere Seraphims / og eller mere troops er lidt sjovere...

Men man skal selvfølgelig også tage efter hvad man har lyst til..

/J

102krig i den søde juletid! - Page 5 Empty Sv: krig i den søde juletid! Ons 1 Dec 2010 - 0:04

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

i forhold til systemet vi spiller efter er det kun i 1a og 2a at det har direkte betydning, men der ud over er celestians bare alt for meget sejere end alm søstre, og seraphims er bare for dyre for toughness 3 modeller... de koster det dobbelte! men jeg synes også klart at der skal flere søstre-squads i den hær, også helt almindelige nogen kun med bolters... Celestians er elites, som de skal være, en smule dyrere, med lidt extra fluff og show, men ikke noget all¨-out-winning-the-game kinda feature... in my opinion.

103krig i den søde juletid! - Page 5 Empty Sv: krig i den søde juletid! Ons 1 Dec 2010 - 1:10

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

som elverspiller kan jeg kun komme med en kommentar til S3 nærkampsenheder - det er ikke sjovt nok, man kan have rerolls og alt muligt lækkert og alligevel er det bare ikke sjovt nok. Specielt ikke hvis de ikke har powerweapons i vildskab og raseri. Det der med at wounde på 5'ere - det er bare ikke sjovt nok! har din model st3 skal den skyde mere og slås mindre - basta!

104krig i den søde juletid! - Page 5 Empty Sv: krig i den søde juletid! Ons 1 Dec 2010 - 1:42

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

What he said

More Pumpgun Less Saw

/J

105krig i den søde juletid! - Page 5 Empty Sv: krig i den søde juletid! Ons 1 Dec 2010 - 9:39

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Saw = Orc

Pumpgun = Millitær

Saw > Pumpgun, såfremt Orc = Orc with axe

heraf følger det at Orc > Millitær såfremt Orc = Orc with axe

det GÆLDER at Orc = Orc with axe !!!

Hvilket medfører Dancing orc

106krig i den søde juletid! - Page 5 Empty Sv: krig i den søde juletid! Ons 1 Dec 2010 - 10:02

andbruu

andbruu
Captain

@Gakke: stop mens legen er god.

@Flames: Det er helt rigtigt at du skal passe på at slås. Dine elites er bedre, men de er stadig ikke gode i nærkamp. Du skal perfektionere konceptet: Ild og bevægelse (bolter og rhino), og støtte dette koncept med support units som seraphims og (gud bevares) engines.

In other news: Min egen oplevelse af flamer weapons er at de skal være (meget) mobile før de kan bruges, så minimum en transport til alle med flamers.

107krig i den søde juletid! - Page 5 Empty Sv: krig i den søde juletid! Ons 1 Dec 2010 - 22:01

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

@ Anders: Hvis man stopper mens legen er god ved man jo ikke om den ville være blevet ved med at være god! - Man skal først stoppe når legen er blevet dårlig!

Den får vi lige en lille hund på cat

@ Flaming : Stol på din firepower. Som ABC siger skal du skyde fjendens figurer med boltguns. Det kræver en masse boltguns. Get some! derudover skal du have modstanderens mænd ud af de kasser de bor i. Det skal du bruge Meltaer og ORGLER til. Get some!

Flammekastere kan være et udemærket suplement til bolterne, men det er stadig bolterne der bliver din arbejdshest. Når der står 30 orks skal du kunne vælge at skyde dem i smadder hvis du har lyst.

Du kan vel få et sister squad til cirka 170 med bus ja? DO IT! 5 af de busser er et godt sted at starte!

Seraphims har hit and run ikke? - det gør dem til god antitank - de har den power der gør at de ikke er til at slå ihjel. Så bruger man dem som lokkemad - mister halvdelen og hopper væk og plaffer den land raider, der har leveret det, der spiste lokkemaden. Dem de er hoppet væk fra annihilator man med boltgun EXTRAVAGANZA. Det bliver ren win!

108krig i den søde juletid! - Page 5 Empty Sv: krig i den søde juletid! Ons 1 Dec 2010 - 22:39

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Hey Flames. Hvis du synes 5 troop choices lyder af meget, så nøjes med 4... Men så skal du også have 4!

De er fede, billige og kan (potentielt) løse en masse forskellige opgaver på slagmarken... tæske-engen om man vil...

Derudover kan du så trække dine Seraphims, dine dødsorgler og din Kanonøse ud af posen og op på brættet...

109krig i den søde juletid! - Page 5 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tors 2 Dec 2010 - 12:58

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Uhh, tælle tælle, regne regne... jeg kan se fremskridt hele tiden, og med mange gode pointer, og når jeg sidder herhjemme og regner sammen, så betyder hvert eneste point hist og pist forskellen på om der kan komme et ekstra søster squad med i bil.

Questions: er det tosset at spare lidt rundt omkring, f.eks ved at have 3 ud 4 meltaguns i mit 6 mands dominion squad?? Hvis det nu er mod en LR er der vel ret god sandsynlighed for at 3 meltaer gør avs og den 4 var "spildt", men samtidig er det DOBBELT spildt hvis den 4 var den eneste der ramte!!!

mod en hær med Monstrous creatures kan det være altafgørende om der kom 4 wounds ind istedet for 3, så jeg tror jeg har svaret på mit eget spørgsmål allerede

Det er rigtig lækkert med al den hjælp og synspunkter, som jeres erfaring uden tvivl har givet jer. jeg går igang med et udkast mere Very Happy

110krig i den søde juletid! - Page 5 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tors 2 Dec 2010 - 13:11

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

fire melta guns mod en landraider er aldrig dårligt, fordi (mathhammer-wise) de rammer 2.66 gange og laver derefter omkring 0.9 dot hits og 0.15 glancing hit og 1.5 penetrating hits som så laver 1 grelt og 1 overfladisk result på LR... hvis der kun er 3 rammer du kun med 2, som så laver 0.75 dot hits, 0.12 glancing og 1.1 penetration hit... dermed er der skåret ret voldsom ned på skaden på LR... hold fast ved 4 melta guns, men skær ALLE plasma pistols ud af din hær!

111krig i den søde juletid! - Page 5 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tors 2 Dec 2010 - 13:43

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Jeg har tænkt på en anden ting jeg kan "spare" væk, sargents med power weapons.
Det koster 10 point stykket, og hvis jeg alligevel er i en assault phase, kan jeg bruge 1 faith point (ud hærens 8 start point, med 1 point gained for hver sargeant der dør, 16 ialt) det lykkes på "equal to or under current squad size" på 2d6 (unit på 10) så ALLE har power weapons på 6ere to wound, det svarer vel mindst til det antal power attacks fra sargent alligevel, hvis det var hendes terninger der blev 6ere var det spildt, men omvendt er hendes power weapon spildt hvis jeg alligevel bruger en faith power i den nævnte assauot phase....giver det mening for jer?

Altså: hele unit har power weapons en gang imellem, uanset om sargent har et. de kan lige så godt spares væk, eller: jeg er ikke lige så afhængig af det som alle andre hære er det..

hvad er jeres mening her?

112krig i den søde juletid! - Page 5 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tors 2 Dec 2010 - 14:22

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

den regel de har hedder i den nyeste udgave af reglerne rending, og ja det giver mening- giv dem det og spar de powerweapons væk. Du skal sørge for at de ikke kommer til at slås med hænderne med mindre det er strengt nødvendigt. Jeg læste mig frem til at de også kan få rending når de skyder. Det skal de en gang imellem - især når de får mulighed for at skyde 2 gange med deres rapidfire.

113krig i den søde juletid! - Page 5 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tors 2 Dec 2010 - 14:39

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

@ Kølle: Zomg er det ændret til rending?? i mit codex siger det 6 ere er AP1 :O

Link plox!

Så kan de skyde biler!

Jeg har forresten et spørgsmål som måske kun Anders Bruun kan svare på, men jeg kunne (hvis jeg var interesseret i mere CC) få et troop Grey knights ind?? eller er det kun Witch hunters der kan blive til allies, og ikke daemon hunters?

114krig i den søde juletid! - Page 5 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tors 2 Dec 2010 - 15:05

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

nej de kan ikke skyde biler, det er stadig det der står i dit codex der er gældende. Den regel der kommer nærmest i de nye regler er bare rending. Den gør næsten det samme ud over at den giver ap 2 og den ekstra d3 på 6'ere når du skyder biler.

Så du må nøjes med hvad du har desværre.

Det er ikke ligesom mine snipers. de får ap1 på 5+ to hit og ap 2 på 6'ere to wound. Det er vældig dygtigt når reglerne på den måde bliver lavet om til ens fordel Smile

115krig i den søde juletid! - Page 5 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tors 2 Dec 2010 - 15:09

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Hmm, okay, jeg tænkte bare på S4 bolter, de får vel også d6 på armor penetration? +d3 det kan da give 13. hvis ikke er det mig der har læst for lidt i reglerne, har 5th edition i pdf format fra Scribd, kigger det lige efter i sømmene Smile

116krig i den søde juletid! - Page 5 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tors 2 Dec 2010 - 16:10

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Men de har ikke fået rending, deres regel minder bare meget om rending. Undskyld at jeg har formuleret mig dårligt.

Til gengæld har de stadig AP 1 når du slår 6'ere to wound så de skal bare have gang i noget rapid fire og den faithpower, så skal de nok få lagt ting ned. Også terminators uden nye fine stormshields.

117krig i den søde juletid! - Page 5 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tors 2 Dec 2010 - 16:31

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Ahh, nu er jeg med Krølle, Ej jeg tænkte bare at der var en Errata eller lignende der havde ændret den power til rending, det kunne jo godt have været Smile men også temmelig crazy Smile men ja, det er stadig bare unload ud af bilen indenfor 12" og lave Oelaek! god gammeldaws.

Tak for the clear up Smile

118krig i den søde juletid! - Page 5 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tors 2 Dec 2010 - 17:16

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Så er det tid til at fylde æteren igen:

Witch Hunters: 1980 P. Total Faith Points: 9

HQ:
Canoness med jump pack, inferno pistol, blessed weapon og frag grenades = 111p


Elites:
Celestians x9, 1x H.flamer, veteran + priest m.3+ save, eviscerator, rhino
(armor + røg) = 272p


Fast:
9 Seraphims med 2 flamers (retinue), veteran = 222p

5 Seraphims med 2 inferno pistols, veteran, 5x 4 melta bombs = 170p

Dominions x6, 4x melta guns, veteran + immolater, (armor + røg) = 213p



Troop:
10 SoB m. Veteran i Rhino (armor + røg) = 182p |

10 SoB m. Veteran i Rhino (armor + røg) = 182p |----> 546p

10 SoB m. Veteran i Rhino (armor + røg) = 182p |


Heavy:
2x Exorcists med røg og rustning = 286p

2x Penitent Engines i sqadron = 160p

20 point i overskud, der ikke rigtig noget wargear jeg hungrer efter, så måske 2 meltaguns, 1 til 2 af de alm SoB squads?

119krig i den søde juletid! - Page 5 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tors 2 Dec 2010 - 18:24

andbruu

andbruu
Captain

Som det ser ud nu, og så cirka en gang frem til marts, så kan du godt have GK med. Til marts tror jeg på det nye GK codex kommer ud, og så skal jeg lige læse lidt mere før jeg kan sige om du kan bruge GK. Noget helt andet er at jeg ikke tror at GK vil gøre noget for din hær. Et enkelt melee squad vil ikke ændrer på at du skal holde dig væk, og til samme pris kan du få to squad damer med lir.

120krig i den søde juletid! - Page 5 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tors 2 Dec 2010 - 18:37

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

det er en meget fin hær synes jeg Heffer!

et par ting som jeg synes i forhold til den:

1) stryg de flamers fra det store seraphim squad og lav dem om til melta. eller lav dem on til et dominions squad som det du har nu nu, og smid canonsessen ind i det mindre seraphim squad....

aslaks pointe fra tidligere er jeg uenig i. seraphims er ikke smarte som anti-tank selvom de kan få invul save, fordi de bliver så få, hvis de skal kunne få den power, at de kommer til at tage saves på dem med inferno pistoler, og hvis de failer er de shit out of luck! sats langt hellere på Dominion sqauds med 4 melta guns! yay!

121krig i den søde juletid! - Page 5 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tors 2 Dec 2010 - 22:19

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

@ Helge, meningen med de 2 flamers i det store squad, er jo at tage så mange hostiles ud som muligt og så lave assault. der er flamers vel bedre end de 2 inf. pistols? Seraphims skal bare huske at så ca 1" fra enemy unit, for hvis der forsvinder så mange at de ikke kan charge, er det bare ass-hat! Mad

Det er sgu fedt med de gode råd, men ender min hær med KUN at kunne skyde efterhånden? Helge har lidt imod Seraphims, fair nok Smile selvom de er dyrere end alm søstre, så har de også en helt anden rolle på brættet, især med hit and run. Det lille "tankhunter" squad er expendable til deres pris synes jeg, forudsat at de får ram på deres target. Jeg kan da prøve at se, om jeg kan regne noget ud for de point jeg kan spare, ved at cutte ned på det store seraphim squad. jeg tror bare ikke jeg får råd til noget.

(jeg kan lave et 5 mands celestian sqaud med 1 heavy bolter (70point), en slags trench, der kan lægge ild på kryds af banen hvis de f.eks står i midten og har diagonalt udsyn. kan evt boostes med invul saves i shooting phase). Hvis jeg skraber rigtig hårdt i hæren er der råd til 2 af disse 5 mands skyttegrave med 1 heavybolter, Det vil også give 2 faith points mere i hæren. 11 i alt ( og 1 for hver veteran der dør)

Hvis det andet seraphim squad bliver skåret ned i size, så vil de slet ikke i CC, og så skal canoness ikke ha hverken jump pack eller Mastercrafted Blessed weapon. Isåfald skifter hun helt rolle.

Men det kan man nok også få en fed combo ud af....putte hende sammen med priest + celestians cheers



Sidst rettet af Kptbiceps Tors 2 Dec 2010 - 22:51, rettet i alt 2 gange

122krig i den søde juletid! - Page 5 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tors 2 Dec 2010 - 22:26

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Jeg har tænkt på en lille tanke, angående Narko-flaggelants, you know...dem der har "dangerous to know" special rule!

Der kunne godt være 4 (140point) der campede ved min baglinje og/eller omkring hot spots, til at lave countercharge på fjendens spearhead. Arco-flaggeller har først Holy rage (must charge nearest enemy unit) når de tar deres narko, hvilket de kan vælge i begyndelsesn af movement phase.

så er de bare 140 point der venter på at lave 4xD6 + charge Ini 4 power weapon attacks på dem der kommer.

Eller også bare til at storme frem et eller andet random sted sammen med Engines...

for søren. man bliver da heller aldrig færdig med den army roster Very Happy

123krig i den søde juletid! - Page 5 Empty Sv: krig i den søde juletid! Tors 2 Dec 2010 - 23:46

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg er ikke sur på seraphims, synes bare ikke de er helt poinetene værd... synes derimod at dominions med 4 meltagun er bomben! det er en god ide med narco-flagelanter både til at buffe dine andre squads der skulle kommer i kamp mod din vilje og til at gi en lille hånd til dine penitent engines... et godt bytte ville måske være at købe 4 af dem istedet for nogle serahims og så købe et extra SoB squad vanilla som dem du allerede har... ellers synen jeg det ser rigtigt fint ud!

124krig i den søde juletid! - Page 5 Empty Sv: krig i den søde juletid! Fre 3 Dec 2010 - 0:46

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Det er sgu fedt med de gode råd, men ender min hær med KUN at kunne skyde efterhånden?

Ja Flames, jo mere jo bedre, for du kan ikke slås Smile Sådan er det bare Smile

Så jo mere du kan skyde til slagger jo bedre.

/J



Sidst rettet af Janushedemann Fre 3 Dec 2010 - 1:06, rettet 1 gang

125krig i den søde juletid! - Page 5 Empty Sv: krig i den søde juletid! Fre 3 Dec 2010 - 1:00

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Du skal skyde som om der ikke var nogen imorgen - eller som om det var i morgen jeg glemt hvilken af delene. Hvis der så alligevel er et eller andet der kravler igennem den hellige bolterild skal dine penitent engines samle det op og brække det over i 2-3 ca lige store stykker.

Det ville være optimalt hvis du kunne få en kamp til at forløbe på omtrent den måde. Men det er selvfølgelig bare min mening

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 5 af 8]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Lignende emner

-

» HyggeCon og tanker derom

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum