S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

krig i den søde juletid!

+7
andbruu
princelarming
Yde
gakkedulla
R-kølle
Janushedemann
Helge
11 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Go down  Besked [Side 6 af 8]

126krig i den søde juletid! - Page 6 Empty Sv: krig i den søde juletid! Fre 3 Dec 2010 - 1:07

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

I concur

127krig i den søde juletid! - Page 6 Empty Sv: krig i den søde juletid! Fre 3 Dec 2010 - 10:10

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Altså det med at jeg sagde at seraphims er god antitank er KUN på grund af deres hit and run. Det er med den ability at de virkelig kan gøre noget for hæren som jeg ser det. De kan være lokkemad og så disengage så det der charger kan skydes i stykker. At de er antitank har mest at gøre med at de med et standard hit and run move + deres move i deres efterfølgende tur kan bevæge sig 22,5 tomme fremad - FRA det sted de var i nærkamp. Det ser jeg som langt mere mobilt end en rhino med meltaer, der selvom den har en større threatrange, ofte er sådan en man enten passer lidt på eller får skudt ned.

Seraphims kan for så vidt også være rigtig gode med flamers af samme grund.

Egentlig mener jeg nok bare at den Hit and run regel er det der gør dem til bomben, idet modstanderen næsten kun kan vælge at skyde dem, hvis han ikke vil risikere at de vælter rundt på hele banen.

@Flames:
Jeg synes du skal skrotte 4 seraphims i det store squad og nøjes med 2 gange 5

jeg synes også du skal kamp-skrotte dine celestians

på den måde har du nok næsten råd til 2 ekstra slæder fyldt op med åser.

det dominion squad er måske nok godt - men det koster EN ARM som jeg ser det. 4 meltaguns for over 200 point er rigtig dyrt synes jeg.

128krig i den søde juletid! - Page 6 Empty Sv: krig i den søde juletid! Fre 3 Dec 2010 - 10:22

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

men disangage er ligegyldigt, hvis de dør af det der charger dem. de er simpelthen for bløde til at have hit and run, fordi selvom der er snak om et almindeligt ufarligt tactical marine squad skal der i snit allocates over 1 wound til hver, så selvom de har powerarmour og invul save ender man snildt der at man så kan komme til at køre sit "hit and run" show uden inferno pistols.

synes også der skal flere dåser i slæder i hæren, men har også lidt på fornemmelse at heffer gerne vil have en masse lir med, som er lækkert og ikke nødvendigvist hvad der er über sejt.

129krig i den søde juletid! - Page 6 Empty Sv: krig i den søde juletid! Fre 3 Dec 2010 - 10:35

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

her kommer der lige noget dumt, og jeg ved godt det ikke er de præmisser man bygger en hær på Wink
men jeg har er bare kommet til at kobe en mindre æske med seraphims til 225 kr...Sad sure skejser at "smide ud". jeg har hevet plastikken af, men det kan da være den kan byttes.

Ud over det synes jeg at seraphims er en sjov unit, playwise, men jeg kan også huske engang hvor de blev blæst af banen af 10 IGer der lavede "step and aim", altså 12" hellguns...sucks.

At 4 meltaer koster over 200 point, betyuder jo også at der en Immolater der fræser rundt med sin heavyflamer og laver evt obstruction og tank shcoker, eller "bygger" ramparts, ork style.

Men all in all rigtig fed fornemmels efterhånden med min hær Smile Det store overblik over for og imod koncepter og units er ved at sætte sig i min neo-cortex

"Bare lige lidt mere regning bedstefar!"

130krig i den søde juletid! - Page 6 Empty Sv: krig i den søde juletid! Fre 3 Dec 2010 - 10:45

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

seraphims er ikke DÅRLIGE! de er bare meget meget vanskelige at få til at brilliere, efter min mening. 5 seraphims sat ind det rette tidspunkt på det rigtige sted kan vende kampen for dig, og det er det der gør dem gode. men de er fucking svære at bruge, dels fordi de er så bløde at de kan skydes til slagger inden de når at udrette noget enten hvis du dummer dig eller modstanderen outsmarter dig, ligesom burt baggerac does them nazis... eller at de kommer i kamp med noget der tygger dem over. jeg mener ligesom gakke at du skal køre dem low style med 5 i hvert squad og 2 infernopistols i hvert og så giv dig tid til at experimentere med dem og få et godt feel for dem og være ligeglad med om de fucker op hver gang i starten men husk hvornår og hvad de gjorde så du enten kan undgå det næste gang eller gøre det igen.... men hvis du skal lave en "lær at smadr med Seraphims" synes jeg du skal have 3 squads med 5 i hver med...

131krig i den søde juletid! - Page 6 Empty Sv: krig i den søde juletid! Fre 3 Dec 2010 - 10:46

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Hey hey Wink jeg går bestemt efter über-sejt Very Happy Men det jeg ser der kan høre sammen med "den umiddelbart mes effektive løsning", er også en meget homogen hær, så er det sjovere tror jeg at spille med en hær der har en del variation og forskellige spilstil elementer. Der er mange mange måder at lave hær på, og resultatet skal nok forbedre sig efter et par kampe, det er vel trods alt der man rigtig finder ud af hvad der virker Very Happy

jeg skal under alle omstændigheder nok få det sjovt når vi skal spille i det nye år Very Happy vinder eller taber Crying or Very sad

Næste gang bliver det en Hamster Overlord med Muggenkorn elite retinue og 4 kindpose heavyweapons!

132krig i den søde juletid! - Page 6 Empty Sv: krig i den søde juletid! Fre 3 Dec 2010 - 12:33

princelarming

princelarming
Barbar Barber

@ Flefferen:

Tag de units med du har lyst til at prøve af... Hvis det er cool at prøve en masse Seraphims af, så gør da det!

Husk på at enkelte units kan math-hammeres, men det generelt er synergien på banen, og dine taktiske valg, der gør om din hær fungerer eller ej...

med hensyn til din sidste hær, så brug de 20 pts til at give et special weapon (flamer el. Melta) til dine tøser i busserne...

133krig i den søde juletid! - Page 6 Empty Sv: krig i den søde juletid! Søn 5 Dec 2010 - 18:12

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Her et rent 2000 points forslag, som jeg synes kan det meste, og som jeg kan se rigtig meget sjov ved at spille med til Bæ-con.

Den har faktisk alle elementer med, som jeg synes jeg vil give en chance, og som jeg også synes skal være med i min Witch Hunters hær:

Witch Hunters: 2000 P. Total Faith Points: 9

HQ:
Canoness med combi bolter-meltagun(one time use melta), ccw = 61p


Elites:
Arco-flaggelants: 3 = 105p ( de her skal virke som en slags counter CC når fjenden nærmer sig. de får først holy rage når man aktiverer deres implants, hvilket skal ske i starten af move phase, de har desuden 4+ invul, så de skal virke afbøjende på advancing enemy units. eller være med i et flanke charge eller what not!)

Inquisitor m. stormbolter, retinue 3x gun-servitors m 3x H.bolters, 2 acolytes (som kødskjold, kan købe for 15p wargear) = 121p

Retinue (til Canoness) 8x Celestians + priest m. 4+ save, Rhino (armor + røg) = 207p (Celestians behøver ingen Veteran for at blive faithful, så der kan spares 10p) Jeg skal have en priest, og hvis det hele ikke skal være "spildt", bør han være i et unit der kan mest muligt CC, og det er det her unit for kun 2 point mere end alm sisters, pga manglende veteran) 8x13=104 vs. 8x11+14=102

Fast:
5 Seraphims med 2 inferno pistols, veteran = 150p (+20 hvis de skulle have haft melta bombs)

5 Seraphims med 2 inferno pistols, veteran = 150p (+20 hvis de skulle have haft melta bombs)

Dominions x6, 4x melta guns, veteran + immolater, (armor + røg) = 213p



Troop:
10 SoB m. Veteran i Rhino (armor + røg) = 182p |

10 SoB m. Veteran i Rhino (armor + røg) = 182p |----> 546p +1 for Searchlights på 1 Rhino

10 SoB m. Veteran i Rhino (armor + røg) = 182p |



Heavy:
2x Exorcists med røg og rustning = 286p

2x Penitent Engines i sqadron = 160p

134krig i den søde juletid! - Page 6 Empty Sv: krig i den søde juletid! Søn 5 Dec 2010 - 18:45

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Den ser sgu fed ud!

Inquisitor og retinue+ narko-flaggelanterne + exorcists laver en ildbase mens alle de andre vogne og hoppe-tøser og straffe-motorer tonser op i fjæset på fjenden og går i bagsvær... cool!

135krig i den søde juletid! - Page 6 Empty Sv: krig i den søde juletid! Søn 5 Dec 2010 - 19:16

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

okay, jeg har brug for en udredning, angående Narko-flagellanter.

deres profil er som følger: ws bs s t w i a ld sv
...........................................4 0 4 5 1 4 d6 8 4+

Codex siger: "You may activate the arco-flagellants stimm injectors at the beginning of any of your movement phases, and the following effects last until the end of the game."

De får Holy rage: det som gør at de må rykke d6 " xtra i movement phase, de ekstra ignorere difficult terrain, og skal gå imod nearest enemy unit.

Dvs at så længe jeg ikke aktiverer dem, kan de stå og blomstre.

"In CC roll a D6 at the begginning of each assault phase, for each flagellant, 6 ere dræber den pågældende flaggellant. Også i den xtra movement.

mit spørgsmål går så. Hvad hvis jeg ikke har aktiveret dem, har de så overhovedet nogle attacks hvis de selv blev charget??

Det kan jo godt være en fordel ikke at aktivere dem hvis man vil styre dem mod evt modstand ved mine Exorcists... måske har de ikke engang brug det xtra move, men hvis nu de skal aktiveres for overhovedet at kunne slå, er det jo noget jeg skal vide ren besked om.

Jeg tænker at det der står som "gældende resten af kampen" er at deres 6ere slår dem ihjel, og ikke nødvendigvis er det der bestemmer om de overhovedet har nogle attacks.

136krig i den søde juletid! - Page 6 Empty Sv: krig i den søde juletid! Søn 5 Dec 2010 - 21:14

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Det kommer sgu ret meget an på rækkefølgen af de der sætninger...

GW har aldrig været gode til at formulere deres regler... Derfor kan det være der kræves et kig i Errata eller FAQ for at finde svaret... Hvis der overhovedet er grund til misforståelse...

137krig i den søde juletid! - Page 6 Empty Sv: krig i den søde juletid! Søn 5 Dec 2010 - 21:55

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Det er en rigtig pointe, rækkefølge, jeg ville bare ikke skrive det hele ordret ned. Er det ikke lettere, hvis der er nogen der orker det selvfølgelig Smile, at kigge i codexet på nettet?

Umiddelbart må en unit jo virke som deres profil viser, og når der så første 10 linjer længere nede står en regel sætning, der vedrører deres antal attacks, men snakker om at alle 6ere tæller som om de også selv tar et wound, så synes jeg ikke det lyder som om de kun kan angribe hvis de har taget narko (læs. implant injectors)

Det udleder jeg fra, at de får det xtra movement fra holy rage, som de ikke har normalt. hvis de løber 6" dør de. Hvis de slår 6 gange dør de. men kun når de har taget stoffer, for det er der de dør på 6ere....666ere

Jeg har læst en nylig errata for codex withchunters, og der stod ikke noget om arco-flagellants.

Jeg mener bare at hvis deres profil siger en ting om deres attacks, og det er jo 100% valgfrit om man vil give dem narko, så giver det 0 mening at de så ikke kan slås overhovedet en hel kamp (forudsat de ikke tar narko) giver det mening at snakke om attacks og narko??? Mad

138krig i den søde juletid! - Page 6 Empty Sv: krig i den søde juletid! Søn 5 Dec 2010 - 22:13

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Uhh så ellers lige en WH spiller på et forum der havde et dominion squad, med 4 meltaer, ligesom Heffer, men så også en melta combo gun på Veteranen og samme melta combo på præsten Smile de kan lige hoppe ud og lave 6 wounds på hvad der lige står, lækkert!

Dog også bare 2x1 time uses, men hvis det er 2 wounds (ja 6 terminators!) men nu gider jeg snart ikke sidde og slide min lommeregner mere.

139krig i den søde juletid! - Page 6 Empty Sv: krig i den søde juletid! Søn 5 Dec 2010 - 23:06

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Deres profil i 'dexet på nettet angiver Attacks som 1/d6

Derfor har de fakker talt kun 1 attack hvis de skulle blive charget uden at du tidligere har aktiveret deres Implant Injectors...

140krig i den søde juletid! - Page 6 Empty Sv: krig i den søde juletid! Søn 5 Dec 2010 - 23:37

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

synes at hæren ser rigtigt nice ud!

du har fået en god omgang der kan det meste, men som fokuserer godt på det søstrene gør bedst, nemlig bolter-helved! dine celestians kan sikkert stække de fleste biler i samarbejde med dine ogler og dominion squaded er en dead-sure go-down-vehicle-feature, også uden præsten. canonessen rammer på en 2'er ikke sandt...? dine narko-lanter sammen med penitent engines kommer til at jage en skræk i livet på det meste, så umiddelbart en flot omgang søster lir til bæcon!

du kunne måske stikke din inq den psychic power der hedder the Scourging istedet for hans stormbolter... den gir d6 str 5 shooting attacks, dog kun med AP 5, men det gir bedre mening i forhold til hans opgave som ild-smadder-suppport monkey.

141krig i den søde juletid! - Page 6 Empty Sv: krig i den søde juletid! Søn 5 Dec 2010 - 23:42

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

ohh, i see, jeg har da faktisk læst det som 1 styks d6 terning. og ikke 1 ELLER D6!

Rimelig vigtigt at få clarified, hvilket også understreger, hvor meget de egentlig går i Arnold med de Drugz.

ACTIVATE DRUG IMPLANTS
Flavour text siger: "Pacifier helmets projects soothing hymnals and images of saints into the arco flagellants brain to keep them under control. The arcos body is then pumped full of deadly combat stimms that turn them into unstoppable berzerk killing machines whcih has no sense of self preservation"

fedt mand!

Tak for udredningen Asbjørn

142krig i den søde juletid! - Page 6 Empty Sv: krig i den søde juletid! Søn 5 Dec 2010 - 23:47

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Ja, den power er faktisk ret fed, og ignorer invul saves!!! Men har range 18"

Den koster bare 20 points, og jeg kan snart ikke se mere hvor jeg kan finde sparekniven frem...

Men en psychic power ville da også klart være federe at spille med Smile det er god lir, med en der skyder lightning arcs og fireballs out of his arse!

Min inquisitor bliver forresten en kvinde selvfølgelig, og regner med at lave nogle nasty mecha-mutant cyborgish henchmen. Sådan nogle rigtig disfigured nogen.

Jeg har en Mistress fra et Repentia unit, i can sikkert google et billede af hende. Så fjerne jeg den ene pisk og gir hende et eller andet passende våben...vupti

143krig i den søde juletid! - Page 6 Empty Sv: krig i den søde juletid! Man 6 Dec 2010 - 0:04

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Hvis jeg fjerne Canonessens CCW (som hun jo alligevel ikke får nogen bonus af siden hun har en bolter combi gun) + den ene acolyte og det search light, så er der lige 10 xtra point. +10 fra inquisitorens stormbolter.

10+10 = 20 som er det scourging koster. så er der godt nok færre wounds at soake og det er rimelig træls, til gengæld står de på 36" afstand og skyder heavy bolters, så de er vel relativt sikre?

Spørgsmålet hviler blot på, og inquisitorens range 18" sammen med H.bolterns 36" er en god combi???

det er tossede 20p hvis de aldrig bliver brugt...

Lore-wise og det gode gamle "for the looks" argument er nok til at ville vælge en psychic power til en inquisitor Smile, den kan potentilet grille op til 6 invaders på S 5 og ignorere invul, så ikke så tosset.....eller hvis de virkelig er nød til at bevæge sig, så er den jo også assault profil. mumbl bumbl

144krig i den søde juletid! - Page 6 Empty Sv: krig i den søde juletid! Man 6 Dec 2010 - 0:07

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Pyt med den power...

Hvad med et Power weapon til inq'en i stedet, og et til kanonøsen??

145krig i den søde juletid! - Page 6 Empty Sv: krig i den søde juletid! Man 6 Dec 2010 - 0:21

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

muligvis skal du så hellere bruge hans stormbolter point på at købe en surgeon til squaded, så inq kan soake wounds for dine servitors... et alternativ kunne være at køre med 2 sages så du får et reroll på din skydning, hvis du henter en plasma-canon på den ene servitor og bruger de 2 andre som veterans med plasma-guns så har du en stabil firebase med 2 almindelige og 1 plasmacannon skud, hvoraf du må rerolle 1 per tur... hvis de står stille og det gør de for plasmacannonen er heavy, så må de 2 plasma guns skyde 24"... ved ikke om det er sejere end dine Hvy bolters, men det rocks i hvertfald:)

146krig i den søde juletid! - Page 6 Empty Sv: krig i den søde juletid! Man 6 Dec 2010 - 0:48

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Der er vidst generelt concensus om at Plasma Cannons ikke er the bees knees i 5th edition... blast/Template gør dem jo uafhængige af BS, hvilket gør dem rimeligt Lotto, og det er de bare ikke prissat efter i de gamle 'dexes...

Hold dig til 3 Heavy Bolters, hvis du vil have et Inq-squad til at skyde med tunge ting... men drop alt andet ekstra-købs-skydning til dem, og køb den der surgeon, den lyder nice...

147krig i den søde juletid! - Page 6 Empty Sv: krig i den søde juletid! Man 6 Dec 2010 - 11:28

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg har lavet en lille gave til flefferens slidte pegefingre og stakkels lommeregner. Jeg ved ikke om det er lige hvad du mangler, men det gør det i hvert fald lettere at holde styr på det når man begynder at flytte lidt her og der for at samle det et andet sted

https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0Alg1iv9n4hAmdFVHRjVCdWFhMnVlRFB6TFNlMmExcVE&hl=da&authkey=COLN9egH

Det kom sig egentlig af at jeg ville se hvor mange SOB man kunne presse ind og stadig have nok med til at åbne fjendes dåser, Anyways her er det i hvert fald brug det eller lad være.

148krig i den søde juletid! - Page 6 Empty Sv: krig i den søde juletid! Man 6 Dec 2010 - 11:54

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

@Heffer: De der 6 meltaer dræber IKKE 6 terminators. De dræber 2,22.

- Bare lige så du ikke bliver ked af det når du skyder løs og de ikke falder som fluer Wink

Hvis du savner sådan en maskine til at se hvor effektive tingene er (rent sandsynlighedsmæssigt) så er der en her:

http://www.heresy-online.net/combatcalculator/shooting.php

149krig i den søde juletid! - Page 6 Empty Sv: krig i den søde juletid! Man 6 Dec 2010 - 11:56

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Og fed hær flemming!

150krig i den søde juletid! - Page 6 Empty Sv: krig i den søde juletid! Man 6 Dec 2010 - 12:09

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Ham Inquisitoren, hvorfor er det du har ham med i stedet for nogle af de der heavy-weapon-bevæbnede tøsebørn??

Du har jo nogle af dem, og der er vist ingen af dine enheder der kræver at han er med?? Det er cool nok hvis det er flavour, men ellers er flere søstre (med ekstra Immolator?) vildere!

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 6 af 8]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Lignende emner

-

» HyggeCon og tanker derom

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum